ezért a legeslegjobb ha valaki vesz egy Mantát alkatrésznek...ha van helye tárolni fedett helyen. egyébként én nem tudnék alkatrésznek egy egész Mantát venni mert tuti hogy a sírból is visszahoznám. szóval nehéz ügy.:-()
nekem most kellett egy alkatrész és pont kéznél volt egy új:-))))mázlista vagyok:-)))még egy balaktörlő motor kéne:-)
Írba! hogy áll a Manta? mikor lesz kész? és milyen lesz? mennyire lesz tunning?:-))
Boldog Új Évet mindenkinek, végre net közelben vagyok.
31-én nappal is az autót csináltam, remélem meg fogja hálálni. Na meg elsején is másnaposan, csak elfogyott az alvázvédőm.
Az alkatrészekre visszatérve: az a ciki amikor nem olcsó árat mondanak valamire, átrágod, és arra jutsz, hogy egye fene, biztosan jó állapotú. És akkor elkezdődik, hogy ezen a héten kellene jönnie, de jövö héten biztosan itt lesz. És így megy 2 hónapon keresztül mire arra jutsz, hogy wazze...
nem szeretem magam sajnáltatni és nem is azért írtam ide mert csak úgy volt kedvem. de akkor most megkérlek...segítenél?:-)) emailben elküldöm a tel számomat, fel tudsz hívni? előre is köszi.
sok dolgom volt mostanában semmire sem értem rá.de mostmár tényleg ráállok a dologra. szóval elektronika...köszi:-)
Mantona!
Hogy lehet hogy te itt sikongatsz segitségért, de ha valaki segiteni akar rajtad /mondjuk én/ akkor b@szol rá, nem fogadod el a segitséget, de utánna megint sirsz , hogy nem segit senki, pedig milyen jol jönne.
Szereted sajnáltatni magad???
vagy csak azért irsz, mert már régen irt ide valaki???
Hemi! nem is tudtam hogy 5ezerért már lehet Astra motort kapni:-))))30 ezerből meg újat...akkor nekem kéne egy 2literes 16 szelepes olyan 60ezer körül ha lehet:-))))
hát az a helyzet hogy a csomagtartó ajtóval semmi baj, tökéletes.csak az a rohadt motor kellene belőle. vagy evvel a motorral kelene valamit csinálni. nem tudom mi lehet a baja hisz jár.csak rohadt gyenge. fene motor...ááá.
tudod mivel seftelek? mindíg avval ami van.:-)))fogalmazzunk így:-)))
szóval....köllene egy ablaktörlő motor szerintem..ha lehet akkor eredeti Manta. de ha nem akkor bánomisén Ascona vagy Kadett...cska működjön. tud valaki? olcsóbban...mert karácsony volt..le vagyok égve.:-((( szóval jól jönne egy kis help a javításhoz..ha valaki tud segíteni megjavítani akkro abban is benen vagyok. így lehet hogy nem 30ezer lesz hanem 5:-)))
itt a slusszpoén.....beszart a hátsó ablaktörlő..jár a motorja de nem viszi az ablaktörlőt mert mintha gyenge lenne.
szuper...nos...amint kinyit egy elektronikus...azonnal kell elvinnem.elegem van..akkor is működni fog ha nagyon utál működni...csakazért is megjavítattom.nem fog beszarni megnit.
hemi csatlakozom!
Bulldog karácsonyt minden Manta fannak és Opel fannak és mindenkinek aki olvassa:-))))))
:-))))kis karácsony nagykarácsony..lalla la la lalla lil li :-))
Prored!!!!
szerintem ezek a kocsik nem drágák...550ért már jót kapsz:-))))csak fenntartani mondjuk a tízszerese a Skodának...itt kerül sokba...sajna:-(((
egyébként alkatrész ügyben: legalább valaki szerez alkatrészt.bánomisén mennyibe kerül...de legalább van. Matáért MINDENT:-)))
Nem tudom ki mondta azt hogy: valaki ezeken az alkatrészeken akar meggazdagodni. Annak az embernek is meg kell élnie valamiből. Mondjuk ne mismerem egyiket se akire gondoltál, de ha nem irreálisan drágán adja akkor miért ne tegyen rá egy kis hasznot? Végülis ö tárolja ő gyüjtögette ki tudja hányszor és hova ment azért hogy az alkatrészt megszerezze és ő válallja a rizikót is hogy egyáltalán kell-e valakinek.
Nagyon nagyon szépen köszönöm a tanácsokat uraim.
Bár az álmom egy ilyen autó és nagyon fel tudnám pöckölni ,de azt hiszem az árával nem fogok dűlőre jutni.
Láttam egyszer egy gyönyörű Mantát:
A hátulja teljesen fel volt emelve amíg az orra szinte a földet túrta.Éjj fekete metál volt.A motorháztetőből pedig kikandikált a Kompresszor krómozott szívórésze.Mint Amerikában.
Azóta szeretnék egy ilyen autót.
Sajnos azt hiszem soha nem lesz ennyi lóvém:(
De sebaj.Van egy másik matuzsálem amit pfozgatok én és a csapatom.Egy Skoda 120GLS.Rallycross gép.
Egyenlőre annyit róla,hogy a gyári 56LE most már 100LE:)És még nincs vége...
Szóval csak annyit.a Manta egy Álom.A Skoda örök!
Köszönöm.
Blacky
hy bocs azt akartam írni hogy a katalizátor eltávolítása után lesz nagy hang. de sszem az neekm amúgy sincs benne... az injektort csendességét meg kárpótolja a 4-2-1 es Lexmaul leömlő:-))))
én sajna mindent amit tudok elméletben tudom..mert a kézügyességem egyenő a semmivel...gyerekkorom óta remeg a kezem és lehetetlenség hogy bármit is megjavítsak. kiskoromban modelleztem de abbahagytam mert már nem volt értelme. szóval...én bütyizném meg tanulom folyamatosan a technikáját de nem hiszem hogy valaha is én fogom csinálni. de az autószerelő műhely ahol lassan már törzsvedég vagyok (nem baj mert legalább folyamatos kontroll alatt van a kocsi) ott azt mondták imádják a kocsit mert az ilyen gépeket lehet igazán jól és élvezettel szerelni.-))))tekintettel arra hogy itt még nincs különösebb bonyadalom. tényleg primitiv gép. de mentségemül szólva..a Simsonom(enduro) és a Rigámat én bütykölöm.az annyira nagyon egyszerű. de a Mantuszt bízom szakamberre. bár van hozzá kézikönyv potom 7000ért angolul. Manta B hez. 5000 körül németül A hoz:-)))
Írba! az enyim bejönne neked...Ascona front B CC :-))))
Szerintem mindenkinek más tetszik ,nekem a sedan hátú jön be, a CC (kombi-kupé) meg csak Ascona fronttal.
Az injektortól inkább kisebb hangja lesz ha nincsen rajta direkt szűrő, mert a zárt légszűrőház lefogja a szívóhangot.
Az igaz, hogy ezt mindig csinálgatni _lehet_, ha rendesen rendbe van rakva akkor nincs vele sok gond, csak ami egy használt autónál lenni szokott. Igazából úgy érdemes megvenni, ha szereted bütykölni, mert annyira egyszerű szerkezet, hogy nagyobb előképzettség nélkül is neki lehet állni. Másrészt pedig jó tanulóautó mind az autószerelésben, mind a hátsókerékhajtás tekintetében.
irba amit elmondott tuti igaz, de ezen felül szerintem poén a CC manta mint ami a képen is van..scapotthátú. ezt a járgányt állati jól lehet tunningolni külsőleg belsőleg.de a benyát tényleg szereti. célszerű átvizsgáltatnod mielőtt megveszed mert lehetnek rejtett hibái olyanok mint amikről a tulaj se tud esetleg. nem igen találsz teljesen hibátlan Mantát korából adódóan de a lehető legjobbat kell megvenni. Az enyim egy igen jó vétel volt mégis sok pénzbe kerül helyretenni. Minden pénzt megér és ha veszel sose add fel...mindíg bármi baja van csináltads meg mert több mint egy sima autó. Ez Manta. és akkora legenda hogy minden ép példány egy kics. szóval törődni kell vele de megéri. GT/E GSI az igazi de ezek általában nem olcsók. egyébként az enyim fogalmam sincs milyen valószinű valaha még GT/E nek gördült ki...mert a Recaro meg a Momo az helyén van:-))) tunningolni nem drága viszonylag olcsón lehet. az alkatrészre van emberem, de ha megnézed a www.gsi.hu címen az eladó autóknál GSI/Manta alkatrészek...hirdetés van valahol. viszonylag olcsók de sokat kell rá várni. nem hülyeség ha van hol tárolnod egy bontásra ítélt Mantát venned alkatrésznek. én megtenném ha lenne helyem. nagyjából ennyi...talán mondtam valamit...na szega.
azért nemsemmi....hajnalban a Mantám a minyusz fokokban pöccre indult:-))))20 évesen...a déjvúval többet kell inditóznom. elképesztő 20 év...és ennyire pöpec:-))))
ja az enyimben van injektor meg asszem a karbit nagyon messzire eltávolították..érdemes mert nagyobb lesz a hangja asszem ettől:-)))vagy nem? ebben nem vagyok biztos:-)))
Hogy hol lehet venni ilyen gépet? A tar.hu/mantaclub oldalon szoktak lenni mindig eladó manták. Gondolom B-t akarsz (ami a képen is van), mert A mantát csak nagyon sok pénzből lehet rendberakni.
Az áruk nagyon változó 100ezertől - 1milláig. 100 ezer alatt is van, de az csak alkatrésznek jó, és nem gyakori. Nem mindig a drágább a jobb ! Az opelek elég rohadós jószágok, nehéz kifogni ép kasztnisat.
Adatok elég változóak, attól függ milyen moci van a vasban. Leggyakoribbak 1.9, 2.0 (esetleg 2.2.), ezen belül karbis vagy injektoros. Utóbbi ajánlott, bár ha nagyon jó állapotú karbisat találsz, akkor érdemes azt megvenni és rádobni egy injektort (20-30 pénzből megvan kompletten).
Tuningolhatósagra nagyon jók, van bennük tartalék, csak ha nagy teljesítménynövekedést akarsz akkor bizony a fogyasztás is tuningolódik.
Alkatrészekről esett már szó, sajna egyre kevesebb. De ez inkább csak a kasrosszéria elemekre vontkozik, mivel a motor szerkezetileg megegyezik az A Omegájéval. De ha veszel egy mantát, egy csomó mantást fogsz megismerni, és ők segíteni fognak alkartészellátásban. Persze vannak kivételek, akik ebből akarnak meggazdagodni (neveket nem említenék, pedig tudnék).
Van egy csomó fajtája. Amit érdemes venni az a GT/E, mert sportkormány, Recaro sportülések, meg irmscher spoilerek vannak rajta. Ajánlatos 82 utánit venni, aminek dupla hűtőrácsa van (összesen 4 nyílás), kicsit modernebb injektora, meg az 5-ös váltó is aranyat ér.