Itt a reklám helye? "Kedves elfoglalt Szülõk! Gyakorlott waldorfpedagógus vagyok, jelenleg iskolán kívül. Várom kertes lakásomba azokat a gyerekeket, akik nem jutottak Waldorfiskolához, vagy ovodához, délelõtt, vagy délután. Magántanítás, korrepetálás, francianyelvoktatás, játék kinnt és bennt. 06-30 3895049"
Ez a téma ugyan nem szorosan antropozófikus (kicsit talán mégis, bár ki tudja), azért itt mégis jobb helyen van, mint a Waldorf iskolák topicban, ahol sokkal erősebb offként elindult. Kétség kívül, a hitet szóbahozni mindig messzire vezet - ha itt nem is vezet mégse sehová, az írás kiváló, olvassátok el!
"Szüleim értetlenül nézték, hogy útjukat három szélesen mosolygó, vallásos idegen állja el. Meg kell jegyeznem, hogy a családom minden volt, csak nem ortodox. Apám az Új India részének tekintette magát - gazdagnak, modernnek és olyan világinak, mint a fagylalt. Egy szemernyi vallásosság sem volt benne. Vállalkozó volt, terheket vállán hordó vállalkozó, keményen dolgozó, földhözragadt szakember, akit jobban foglalkoztatott az oroszlánok beltenyészete, mint bármely magasröptű erkölcsi vagy lételméleti elképzelés. Igaz, hogy minden új állatot megáldatott egy keresztény pappal, és volt két kis szentély is az állatkertben, az egyik Ganésa urunké, a másik Hanumáné, olyan isteneké, akik valószínűleg kedvében járnak egy állatkerti igazgatónak, mivel az elsőnek elefántfeje van, a második pedig majom, de apa úgy vélte, hogy ez az üzletnek tesz jót, nem a lelkének, reklámfogás inkább, mint személyes üdvözülés. Anya néma volt, és közömbös a témát illetően. Hindu neveltetésben és baptista oktatásban részesült, amik a vallás szempontjából kioltották egymást, s anya derűs hitetlenné vált. Ami bátyámat illeti, ha Krisna urunk krikettütőt tartott volna a kezében fuvola helyett, ha Krisztus inkább, mint játékvezető jelent volna meg neki, ha Mohamed próféta, béke legyen vele, némi hajlandóságot mutatott volna a labdajátékokra, Ravi vallásos áhítattal vonta volna fel a szemöldökét, de mivel nem tették ezt, ő csak szunyókált tovább. A "Jó napot"-ok után félszeg csend állt be. A pap törte meg, mikor azt mondta, büszkeséggel a hangjában: - Piscine derék keresztény gyerek. Remélem, hogy hamarosan ott látom kórusunk tagjai között. A szüleim, a pandit és az imám meglepettnek látszottak. - Ön biztos téved. Ez egy derék muszlim gyerek. Mindig eljön a pénteki imára, és szépen gyarapodik ismerete a Szent Koránról. - Így beszélt az imám. A szüleim, a pap és a pandit hitetlenkedve nézték. Megszólalt a pandit: - Önök mind a ketten tévednek. Ez egy derék hindu gyerek. Mindig látom a templomban, jön a darsanra, és elvégzi a púdzsát. A szüleim, az imám és a pap döbbenten figyelték. - Szó sincs tévedésről - mondta a pap. - Ismerem ezt a fiút. Ő Piscine Molitor Patel, és keresztény. - Én is ismerem, és merem állítani, hogy muszlim - bizonygatta az imám. - Esztelenség! - kiáltotta a pandit. - Piscine hindunak született, hinduként él, és hinduként fog meghalni! A három bölcs kifulladva és hitetlenkedve meredt egymásra. Uram, fordítsd el tőlem szemeiket, fohászkodtam magamban. Minden szem rám szegeződött. - Piscine, igaz ez? - kérdezte az imám komolyan. - A hinduk és a keresztények bálványimádók. Sok istenük van. - És a muszlimoknak sok feleségük - vágta rá a pandit. - Piscine - mondta a pap -, üdvözülést csak Jézusban találsz. - Ostobaság! A keresztények nem tudnak semmit a vallásról - mondta a pandit. Már régen letévedtek isten ösvényéről - mondta az imám. - Hol az Isten a maguk vallásában? - csattant fel a pap. - Nincs egyetlen csodájuk sem, amivel bizonyíthatják. Milyen vallás az, amelyben nincsenek csodák? - Mindenesetre nem cirkusz, amelyben halott emberek ugrálnak ki a sírjukból! Mi, muszlimok a létezés alapvető csodájához tartjuk magunkat. A madarak repülnek, az eső esik, a termés nő - ez elég csoda nekünk. - A madártoll és az eső nagyon szép, de mi örvendünk a tudatnak, hogy Isten velünk van. - Igazán? Hát mondhatom, jól járt az Isten azzal, hogy magukkal volt - megpróbálták megölni! Nagy, vastag szögekkel rákalapálták egy keresztre. Civilizált dolog így bánni egy prófétával? Mohamed próféta - béke legyen vele - elhozta nekünk Isten szavát mindenféle nevetséges bohóckodás nélkül, és tisztes öregkorában halt meg. - Isten szavát? Az a maguk analfabéta kereskedője a sivatag közepén? Azok nyálcsorgató epilepsziás rohamok voltak, amiket a tevéje himbálózása okozott, nem isteni kinyilatkoztatás. Vagy pedig felforralta az agyát a nap! - Ha a próféta - b. l. v. - élne, válogatott szavakkal felelne meg magának - felelte az imám összehúzott szemmel. - De nem él. Krisztus él, a maga vén b. l. v.-je pedig halott, halott, halott. A pandit halkan közbevágott: - Az igazi kérdés az, miért kokettál Piscine az idegen vallásokkal. A pap és az imám valósággal kiugrott a bőréből. Mindketten született tamilok voltak. - Isten egyetemes - fröcskölte a pap. Az imám helyeslően bólogatott. - Csak egy Isten van. - És azzal az egy istenükkel a muszlimok folyton bajt csinálnak, és lázadásokat szítanak. A muszlimok civilizálatlansága bizonyítja, milyen rossz az iszlám - jelentette ki a pandit. - Mondja ezt a kasztrendszer rabszolgahajcsára - fortyant fel az imám. - A hinduk rabszolgaságba döntik az embereket, és felcicomázott babákat imádnak. - Az aranyborjú szerelmesei. Letérdelnek a tehenek előtt - csipogott közbe a pap. - A keresztények meg egy fehér ember előtt térdelnek le! Idegen isten lakájai. Minden nemfehér nép rémálmai. - És disznót esznek, és kannibálok - tette hozzá az imám nyomatékul. A lényeg az - jelentette ki a pap hideg dühvel -, hogy Piscine igazi vallást akar-e, vagy mítoszokat egy képregényből. - Istent vagy bálványokat - zengte az imám komoran. - A mi isteneinket - vagy gyarmatosító isteneket - sziszegte a pandit. Nehéz lett volna megmondani, kinek az arca lángolt jobban. Úgy látszott, mindjárt ölre mennek. Apa felemelte a két kezét. _ Uraim, uraim, kérem! - szólt közbe. Szeretném önöket emlékeztetni arra, hogy ebben az országban mindenki szabadon választhatja meg a vallását. Három gutaütéses arc fordult feléje. - Igen! A vallását - egyes számban! - kiáltották a bölcsek egyhangúan. Három mutatóujj, mint három írásjel, ugrott vigyázzba a levegőben, hogy hangsúlyozza a mondanivalót. Nem örültek gesztusuk szándéktalan kórushatásának vagy spontán egységének. Ujjuk gyorsan leereszkedett, s ők külön-külön sóhajtoztak és nyögtek. Apa és anya csak nézett, megkukulva. A pandit szólalt meg először: - Mr. Patel, Piscine áhítatossága csodálatra méltó. Ilyen zaklatott időkben jó látni egy fiút, aki ennyire vonzódik Istenhez. Ebben mindnyájan megegyezünk. - Az imám és a pap bólintott. - De nem lehet hindu, keresztény és muszlim. Ez lehetetlen. Választania kell. - Nem hiszem, hogy ez bűntett volna, de gondolom, igaza van - felelte apa. - Nos, Piscine? - bökött oldalba anya. - Mi a véleményed a kérdésről? - Gandhi bapu azt mondta: "Minden vallás igaz." Én csupán Istent akarom szeretni - fakadtam ki, és elpirulva leszegtem a fejem. Zavarodottságom mindenkit megfertőzött. Senki sem szólt semmit. Történetesen nem álltunk messze Gandhi szobrától. Kezében sétabottal, ajkán hamiskás mosollyal, szemében futó villanással, a Mahátmá sétált. Úgy képzelem, hogy hallotta beszélgetésünket, de nagyobb figyelmet fordított a szívemre. Apa azt mondta: - Gondolom, erre törekszünk mindnyájan - hogy szeressük Istent. Nagyon viccesnek találtam, hogy ezt ő mondja. De bevált a trükkje. Nem lehet megróni egy gyereket azért, mert szeretni akarja Istent. A három bölcs, arcán merev, sértődött mosollyal, elvonult. Apa rám nézett, mintha szólni akarna, de azután meggondolta, és azt mondta: - Kér valaki fagylaltot? - S azzal elindult a legközelebbi fagylaltárus felé, mielőtt még felelni tudtunk volna. Anya egy kicsit hosszabban meredt rám, arckifejezése egyszerre volt gyengéd és zavarodott."
Yann Matel: Pi élete Megjelent az Európa Kiadó gondozásában A Nők Lapjában kétszer idéztek belőle részletet a 36. oldalon - ez volt az egyik ('04. jún. 2. és 9., 23. és 24. szám)
Ja, és bocsi az ügyben rosszul emlékeztem, hogy a Váradi könyvben a rák szellemi oldala is benne van. Sajna az nem került bele; viszont a könyvet közreadó alapítványtól meg lehet tudni, hogy a szellemi és a fizikai+lelki oldalról szóló előadás kazettája megvehető.
Én másik csoportosítást olvastam (by Steiner, itt külön van véve pl kapásból négy amit te egynek sorolsz be):
születés, öregedés, betegség, halál, szeretett személytől való távollét, nem a szeretett személyhez való közelség, nem éri el azt az ember amit szeretne, olyasmi éri amit nem szeretne.
Én hatféle szenvedésröl tudok:
Forroság és hideg,
éhség és szomjuság,
butaság!!! és mentális vakság,
születés öregség betegség és halál,
veszekedés és harc,
ujjászületés, és lezuhanás alsobb világokba...
Steiner adott konkrét választ a Buddha által felsorolt 8-féle szenvedésre, majd igyekszem előkeresni, ha mások nem találják meg előbb.
A ráknak nem biztos, hogy előző életből adódó karmikus okai vannak. Nemrég olvastam Váradi Tibor: Népbetegségek megelőzése és szelíd gyógymódjai könyvében a rák szellemi okait és ott van más lehetőség is megadva. Véleményem szerint érdemes beszerezni, ha betegségek szellemi oka iránt érdeklődsz, mert egy pár más betegséget is kielemez (fejfájás, allergiák, csontritkulás, látásromlás, gerincpanaszok) és még természetes gyógymódot is javasol.
Steiner maga azt írja az Élet a halál és a feltámadás között című könyvében, hogy az ember halála után emelkedik a bolygószférákban, és elér egy olyan szintet, amikor csak akkor juthat tovább, ha "minden vallást(!!!)" el tud fogadni, és magáénak tud vallani.
Mondj el nekem akkor valamit: Steiner elfogadta vajon az iszlám vallást?
Az antropozófiát Steiner a múlt század elején hozta elő, az akkori kor emberének szólt. Egy évszázad alatt sokat változott a világ... hasonlítsd csak össze az akkori és a mostani emberek életét...
Egy tanítás akkor a korszellemnek megfelelő, ha az adott kor emberiségének szól. Ma másra van szükség, mint száz évvel ezelőtt.
Az antropozófia nem egyenlő a szellemtudománnyal, csak az egyharmad része. Van még másik két szellemtudományi ág is.
Kicsit bonyolultabb a helyzet ennél.
Tény hogy szellemi látással született, azonban ez egy régi tipusú, un. Atlantiszi látás volt. Később önként lemondott erről a látásról és kifejlesztette az uj, krisztusi erőkkel áthatott szellemi látást. Az antropozofia mint modszer arra jött létre hogy ezt az uj tipusu látást kialakitsa az emberekben. Ennek adta példáját ő.
Az uj látásról nem beszélhetett. Az irások már joval a halála után jelentek meg, benne olyanok visszaemlékezéseivel akikkel nyiltan beszélhetett erről.
A kérdésfeltevés pontatlan. Igen, a szellemtudományt továbbvitték. Nem, az antropozófiát véleményem szerint(!) nem vitték tovább...
Steiner életrajzi írásában teljesen egyenesen kijelentette, hogy a szellemi látás adományával született, és előadásaiban illetve könyveiben nem egyszer nyíltan kijelentette ezt.
A kérdésemre továbbra sem válaszoltál. Tovább vitte valaki a szellemtudományt, vagy nem Steiner óta?
Ő sosem mondta magáról. Ha elolvasod mindig többesszám első személyben és többnyire feltételesmódban beszélt.
Viszont tagadni nem tagadhatta, mivel nem hazudhat. Ha egy tanitvány felimeri benne a Mestert, ezt ő látja és bolinthat. Ennyi.
Sokaknak ha erősen foglalkoznak egy témával akkor jönnek tiszta gondolatok és felismerések formájában . Ez is egyfajta kutatás.
Steiner teljesen nyiltan és világosan leírta, milyen módszerekkel lehet eljutni a szellemi látáshoz. Ő maga azt írta, hogy ezt bárki elérheti. Már pedig neki tudnia kellett, hiszen szellemi látó volt.
Rengetegen olvashatták az Ő könyveit, gyakorolhatták a módszereit, és mégsincs semmilyen nyoma annak, hogy valaki is elérte volna a szellemi látás szintjét, amit azzal bizonyítana, hogy akár egy vesszőt hozzátegyen Steiner tanításához.
Igaz, hogy Steiner magas szintet ért el, de rengeteg dolgot nem volt ideje lejegyezni, előadni. Ő maga is megemlítette, hogy rengeteg a munka. De a követők azon felül, amit ő leírt, és azon felül, ami az Ő általa megadott forrásokban leírhatók, mit mutattak fel?
Én ezt csak azért kérdem, mert maga Steiner tartotta ezt fontosnak. Hogy a szellemtudományi mozgalmat továbbvigyék. Nem addig a pontig, ameddig ő eljutott, hanem tovább. De erre nincs példa sehol.
A mestert úgy tűnik csak addig tudják követni, ameddig Ő is eljutott. Ez pedig nem haladás.
Az ő szavaival: Aki nem halad, az lemarad. :)
Tudtommal Steiner maga nyiltan felvállalta minden fórumon hogy szellemi látó, nem tagadta.
Ehhez képest az elmúlt nyolcvan évben, amióta Ő meghalt, egyetlen ember nem vállalta ezt fel. Sehol soha az én tudomásom szerint.
A kutatás ha nem szellemi látás szerint lehetséges, akkor hogyan?
Tovább jutni, mint Steiner... nehéz... Ez egy nagyon magas, mesteri szint...
Azzal, hogy az ember elsajátítja és alkalmazza a szellemtudományi módszereket, nem lesz képes azonnal előrébb jutni, mint Steiner; ez egy nagyon hosszú beavatási út.
Krisztus is tanít erről az útról: a Jordán keresztelőtől a feltámadásig bemutatta, milyen tudatfokozatokon kell keresztülhaladnia az embereknek. Ő ezt 3 év alatt járta be. A mai átlagembereknek sok inkarnáció kell ahhoz, hogy olyan tisztaságú szellemi kutatásokat legyenek képesek végezni, mint Steiner.
Viszont sokan törekednek elindulni ezen az úton.
Aki mégis eléri a megvilágosodást - akár az antropozófia segítségével - már leszületése előtt mester volt.
A mesterek önállóak: nem feltétlen egy már meglévő irányzatba csatlakoznak be. Felveszik magukba a régi utat (legyen az akár csak száz évvel ezelőtti is), átdolgozzák magukban, a korszellemhez igazítják és egy megújított úttal gazdagítják az emberiséget. Steiner is ezt tette...
Sajnos a legtöbb utra igaz hogy a Mster halála után elsorvad... Ez a tanitványoktól függ nagyrészben. Ha ők eljutnak az önállság egy fokára, akkor élve marad az ut.
Igen vannak ilyen emberek akik élvetartották az Antropozófiát. Lievegoed, Boss műveit érdemes átfutni. Hirtelen most ők jutnak eszembe...
Hogy tovább jutottak-e mint Steiner? Nem hiszem, hiszen ő volt az Antropozofia létrehivoja...
Steiner világ életében azt szerette volna, ha a tanítványai - mivel rühellte a követő vagy hívő elnevezést - elsajátítják és alkalmazzák a szellemtudományi módszereket. Tudtok-e mondani valakit, aki valami újat hozott az antropozófiai mozgalomba Steiner halála óta? Aki a legkisebb mértékben is tovább jutott volna mint Steiner, és olyan információval gazdagította volna az antropozófia tárházát, amelyet a Mester nem közölt.