Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 34
És hogyan kanyarodnak, ha nem ér tökig a sár?
Előzmény: tcaoe (33)
tcaoe Creative Commons License 2000.05.29 0 0 33
Alap erdogazdasagi differencalzar for UAZ( csak akkor ne menj vele aszfaltra) : gyakran rogzitik az egyik, vagy akar mindket diffit hegesztes utjan... Akkor aztan nincs ellenfel...
Előzmény: Macimedve (32)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 32
Akkor mindjárt lehet spórolni 80 kilót. Így már megéri:-))))

De ahogy utánagondolok, tényleg csak egy nyamvadt kis váltó van benne, hol is lenne a harmadik difi...
Még a seregben egyszer kilyukadt a váltónk, kifolyt az olaj és úgy mentünk terepen vagy 30-40 kilométert. Szépen elfogytak a sebességek, a végén már csak 4-es volt a felezővel, iszonyúan morgott, büdös volt, de ment. Akkor láttam először és utoljára közelről UAZ váltót. (1983 telén) Szerncsétlen javítók az útszéli árkot aknának használva csrélték le mínusz 15 fokban. Még jó hogy volt a javítókocsin. Vagy a fiúk tudtak valamit? A tömítés egy híradós kódtáblából készült. Az volt az egyetlen elérhető vastagabb papír a környéken.

Előzmény: Riff-Raff (27)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.29 0 0 31
Keresek Bp-i havert, aki ért UAZ szereléshez. Kalandorok kíméljenek!

Dzsó

Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.29 0 0 30
Természetesen egy univerzális emberre gondoltam, aki az UAZ szereléséhez ért. :-)
Előzmény: dzsodzso (29)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.29 0 0 29
Aki szereléshez, vagy aki UAZ-hoz ért?
Előzmény: Riff-Raff (28)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.29 0 0 28
A helyedben csak akkor próbálkoznék, ha lenne egy hozzáértő haver, aki az elején segít. Különben sok lesz a nehézség.
Előzmény: dzsodzso (26)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.29 0 0 27
Ez világos, csakhogy a 3 difizárhoz 3 difi is kell, az UAZ-ba meg csak 2 jutott a teremtés során, hehe!
Előzmény: Macimedve (25)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.29 0 0 26
Mostmár jobban meggondolom, minden hétvégémet mégsem tölthetem szereléssel. (Pedig szívesen tenném.)
Azt azért még mindíg nem tudom: Könnyű szerelni vagy 2 év mire belejön az ember?
Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 25
Egy rendes terepjáróban 3 difizár van. Elöl, hátul és középen. Vagyis a két hidat is összezárja, így minden garantáltan együtt mozog. Terepen gyakran előfordul, hogy patakból kimászva meredek rézsün a két terheletlen első eldörög, a két hátsó meg áll a patakban. Ilyenkor csak a középső difi segít.

Irányváltó: ez egy kar, amivel a menetirányt lehet változtatni. Nem egy fokozat a váltóban mint a rükverc, hanem egy külön irányváltó a váltó előtt. Előre is meg hátra is van így 3, 4, 5 vagy 8 sebességed. Vagy akár több is, váltótól függően.
Tehát nem rükvercet kapcsolsz, hanem irányt váltasz. Nézd meg a mercedes.de-n a haszonjárművek között az Unimog-ot. (http://www.mercedes-benz.com/d/ecars/unimog/)
(ez német nyelvű, de valahol van angol is, ha az jobb.)
Ezekben a komolyabbakban van a váltó 8 sebeséggel és irányváltóval, meg egy előtét kúszóüzemhez, egy kicsit gyorsabb előtét munkához. Előtét nélkül vannak az utcai fokozatok.
Van amelyikben hátramenetben nem kapcsolható mind a nyolc, csak az alsó 4 sebeségfokozat.
Van amelyikben ilyen tiltás nincs, az előre-hátra egyforma gyors:-))) Természetesen mindegyik emelt hidas, oldalhajtóműves, jónéhány kihajtó tengelycsonkkal a munkagépekhez. Csak az ára.....

Előzmény: Riff-Raff (24)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.29 0 0 24
3? Talán csak 2, nem?

Unokatesóm látott ilyet a veszprémi orosz laktanyában. De szerezni nem tudott. :-(

Bizony a GAZ 69 hintáztatása az eredeti 3 sebességes váltóval egyszerűbb volt, mert egymással szemben volt az egyes és a hátramenet. Aki elég ügyes volt, annak kuplungolni se kellett, csak roppant erős mozdulatokkal rángatni a váltókart előre-hátra. :-)

Mit tud az az irányváltó? Tán csak nem bolygóműves?

Előzmény: Macimedve (23)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 23
Lehet kapni a difizárat, Off-roadosok be szokták építeni. Úgy hallottam, 80 rugó körül van darabja. És ebből kell három. Ér ennyit egy UAZ?

Oldalhajtóműves emelt hidat még nem láttam. Te csak hallottad, vagy láttál is?

Az UAZ váltójával, hajtásláncával is sok a gond, állandóan folyik az olaj, nindig döglődik néhány csapágy és szimering stb. Arról nem is beszélve, hogy terepen nagyon kellemetlen, hogy 1-et és 2-t igazán jól csak dupla kuplung+gázfröcss segítségével veszi rendesen. A rükverc még rosszabb. Próbáld meg így elakadáskor hintáztatni! Irányváltós Unimoog a király!

Előzmény: Riff-Raff (22)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.29 0 0 22
De jobbá tehető, mert GAZ/UAZ-okhoz az oroszok gyártottak (lehet, hogy még most is gyártanak) zárható difit, sőt, oldalhajtóműves emelt hidakat is. Csak ezek Magyarországon nem kerültek forgalomba, de az orosz laktanyákban voltak ilyen GAZ-ok.

De akkor is biztos, hogy itt Magyarországon inkább használnék Land Rovert, mint UAZ-t, ha céges munkaautóról lenne szó, legalábbis az biztos, hogy az eredeti motorral nem használnám. Esetleg valami megbízhatóbb motorral, a többivel már talán nem lenne annyi gond.

Előzmény: Macimedve (21)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 21
Terepen biztos nem jobb, a hiányzó difizárak miatt. Az árban biztos igazad van. De ha a ráfordított munkaórákat is számolod, akkor hamar bejön a Defender ára...
Cégnél nem lehet otthoni szabadidő-fusival kalkulálni. Ott kiesett üzemidő, drága szervíz-óradíj stb. van. Meg ha rossz az autó, a földmérő sem mér. Az is kár.
SZVSZ az UAZ csak otthoni buherálásra és szórakozásra, hobbinak való. Nem éri meg a hivatásszerű használata.
És mi az hogy tovább tart? A Volga motor már 30 ezerrel is megeszik egy vödör olajat egy tank benzinhez. Hogy mennyit kell javítgatni, arról jobb nem beszélni. Az igaz, hogy minden olcsó hozzá, ha éppen lehet kapni.
Előzmény: Tomthumb (19)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 20
BOCS, a 66-os, elírtam.
Előzmény: Riff-Raff (18)
Tomthumb Creative Commons License 2000.05.29 0 0 19
A GES-esekkel (geofizikai szolg. cég) beszélgetve megtudtam, hogy az UAZ annyiba kerül, mint az ő Land Rover Defendereikbe egy féltengely, tovább tart és jobb terepen, mint a LR. Az orosznak párja nincs!!
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.29 0 0 18
8 hengeres? A GAZ 69? Nem a GAZ 66 az véletlenül?
Előzmény: Macimedve (17)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 17
Az URAL-ból én a hadseregben rendszeresített 7 literes benzinmotorral szerelt platós és tartályos 3 tengelyes teherautót ismerem. Terepen ügyes, de a fogysztása... az tényleg 100-on 100. Ráadásul szuperből. Külön logisztikai gond volt az Uralok szuperbenzinének biztosítása.

A GAZ 69-en (kéttengelyes kisteherautó) volt a nagyobbik hiradós kocsink, fantasztikus terepjáró, bár a nagy dobozzal és sok súllyal azért nem illet nagyon kínozni. De a nyolc hengeréből ha a fele ment, a sofőr már nagyon boldog volt. Ez is sokat zabált, de számokra nem emlékeszem.
Voltak ilyenek platósban is, a forgalomszabályozók utazgattak rajta, de ezeknek a terepes képességéről nem sokat tudok. Valszeg nagyon jó.

Előzmény: Riff-Raff (16)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.29 0 0 16
Unokatesóm a GAZ 69-re esküszik ugyan, de ilyen szempontból nyilván tök mindegy. Már csak azért is, mert egy csomó UAZ alkatrész van benne. Amíg rendszeresen használta, mármint úgy, mint az átlagpolgár a Trabantját, szerintem átlagosan napi 1/2-1 órát töltött szereléssel. De úgy, hogy neki ez a szakmája. Az alkatrészek meg leginkább bontottak voltak, úgyhogy nem kerültek sokba, de tudtommal boltban se túl drágák. Sokkal inkább munkába kerül, mint pénzbe. De nem árt beszerezni hozzáértő ismerőst, aki ráadásul nem úgy áll hozzá az UAZ-hoz, mintha szarba nyúlna.

A javítgatást nyilván meg lehet tanulni idővel, de ha kevés rutinja van az embernek, akkor csak abban az esetben érdemes belefogni, ha nem zavarja, hogy eleinte több időt tölt vele a műhelyben, mint az úton.

Nem ugyanaz.
UAZ = Uljanovszki Autógyár
Ural = Urali Autógyár
Az UAZ termékskálája (tudomásom szerint) a platós (452 D), a dobozos (452) és a parancsnoki (469) UAZ-okból áll. Az Uralok meg 5 tonnás terepjáró teherkocsik.

Előzmény: dzsodzso (15)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.29 0 0 15
Hozzávetőlegesen mennyi időt rabol el a bütykölés? Alkatrészeket lehet szerezni? Sok pénzt emészt föl?
Könnyen szerelhető?
Egyszóval:
Átlagember vehet UAZ-t?

Egyébként nem tudjátok véletlenül, az UAZ és az UralAZ UgyanAZ?

hufnágel Creative Commons License 2000.05.28 0 0 14
Én pár évvel ezelőtt vezettem jó darabig platós verziót.Tapasztalataim szerint óvatos vezetéssel és jó beállítással 11-13 literrel ki lehetett vele jönni.(Ennek fele rakott!)Terep:veri a Nivát még a platós változat is,pedig nincs benne diffizár,viszont a fogyasztás elképzelhetetlen magasságokba tud emelkedni.Az olajat eszi és megállíthatatlanul szórja is.Kényelmetlen és lassú, javításigényes.Esetleges motorcseréhez dieselt javaslok.Most ennyi.Konkrét kérdésekkel esetleg keress meg.
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.26 0 0 13
Nem is versenyre kell vele menni, de mindennapos használatra elég. Ha kevés az erő, ott a felező. Ha sűrűn jár az ember terepen, a mindennapos használat során úgyse megy bele a dagonyába, ha ki tudja kerülni.
Előzmény: Macimedve (12)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.26 0 0 12
Nem hinném, hogy az UAZ 1200-es LADA motorral meg tud mozdulni terepen.
Előzmény: Riff-Raff (11)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.26 0 0 11
72 LE, ha jól emlékszem. A Volgában meg 95. De a szögletes Volgának volt egy újabb változata is, abban nem tudom, hogy milyen motor volt/van, de tartok tőle, hogy ugyanaz. Csak lehet, hogy másik porlasztóval. De úgy rémlik, hogy még a benzines GAZellában is ez a motor van. Az oroszok nem bonyolítják túl a dolgokat, ez határozott előnyük. :-)
Azt lefelejtettem, hogy a GAZ 69 az 1200-as motorral 8 litert fogyasztott országúton, és ebbe belefért a 80-as tempó is. Azért ez elég jelentős különbség ahhoz, hogy megérje a motorcsere. Főleg úgy, hogy még megbízhatóbb is.
Előzmény: Macimedve (9)
dedus Creative Commons License 2000.05.26 0 0 10
Azt hiszem,én vagyok az egyetlen ember a földön,akinek 19 évesen az első kocsija egy UAZ 469-b volt.Igazából azért vettem,hogy ponyva nélkül járjak vele a Balcsira.Az első szarráázás után ez a szempont háttérbe szorult.Az enyém százon 17 litert fogyasztott 86-osból,és 8 litert Botond olajból.

dedus

Macimedve Creative Commons License 2000.05.25 0 0 9
A 452-est nem ismerem közelebbről.
A 469-ben 2445 ccm-es négyhengeres Volga motor van. A hetvenvalahány lóerős. (A Volgában volt 100 körüli is)
Előzmény: Riff-Raff (8)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.25 0 0 8
Azt nem tudom, hogy a palackos PB gáz most mennyivel olcsóbb, mint a kútnál tankolt, de korábban leginkább azzal érte meg, csak azt ugye mindig otthon kell átfejteni a tartályba. A kisebb teljesítmény nem jelent nagy gondot, unokatesóm egyik GAZ 69-esében 1200-as Lada motor volt, és az is vitte remekül, nem hiszem, hogy az UAZ motor gázzal ennél gyöngébb lenne.
A 452-es UAZ fogyasztása elvileg 14 liter, ez nyilván aszfaltra vonatkozik, de tudtommal ugyanaz a motor van a 469-esben is. Persze lehet, hogy ehhez már elég könnyű láb kell.

"Kár, hogy nem értek jobban a zereléshez..."
Márpedig ahhoz érteni kell. Jobb, ha előre felkészülsz, hogy az UAZ rengeteg törődést igényel, mert naponta-hetente jön majd elő ezernyi kisebb-nagyobb szir-szar hiba, különösen akkor, ha nem is kíméled. Épp ezért nem éri meg szerelőhöz hurcolászni, még időben sem, legföljebb ha kapásból kettőt veszel, és amíg az egyik a szerelőnél van, addig használod a másikat. :-) Meg azért se, mert korántsem biztos, hogy a javítás után megjavul. Ha mondjuk szivárog az olaj valamelyik hídból, nem kell arra számítani, hogy a szimmering cseréje után nem fog: egy hét után ugyanúgy szivárog majd. Szóval itt fölösleges arra számítani, hogy "ha valamit megjavítok, akkor az jó lesz", és ez sokszor nem is a szerelőn múlik.

Előzmény: dzsodzso (6)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.25 0 0 7
Gázból egy kicsit több kell mint benzinből, meg valamivel csökken a teljesítmény is. Legálisan is be lehet építeni.

Egyébként a Földhivataloknak volt sok UAZuk, ők azért főleg közúton meg esetleg földúton használták, ritkán kellett az elejét bekapcsolni. A közúti norma 17 liter volt ha jól emlékszem, erre kapták a terepszorzókat.
Nagyon óvatosan hajtva (~50 aszfalton)szokott is maradni a sofőröknek.

Előzmény: dzsodzso (6)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.25 0 0 6
Kár, hogy nem értek jobban a zereléshez...
Az uncsitesómé gázzal is megy. Úgy hogy jön ki a fogyasztás? Legális az?
És szerintek mennyibe fájna egy ilyen kocsi. Tudnám szeretni!
Lehet, hogy idegesítő ez a hobbilelkesedés, de új kocsira nincs pénzem, az UAZ meg nagyon tetszik!
Macimedve Creative Commons License 2000.05.25 0 0 5
Nekem is főleg katonai tapasztalataim vannak, kb. 10000 km, nagyrészt terepen, 84-ből. Ez egy hiradós kocsi volt, fullra megpakolva rádióval meg aksival. Követtük vele terepen a tankokat, a pizsamás a mi rádióinkon ordítozott velük.

Szóval a fogyasztása horrorisztikus volt, esetenként 50 l környékén is járt. Ebben benne van a viszonylag gyakori egyhelyben állás is, mikor a rádióaksik töltése miatt muszály volt a motort járatni. (Volt egy plusz generátor a motoron, meg még egy külön benzinmotoros aggregátor is, amit rövid megállásoknál nincs idő kitelepíteni)Gondolom rádiók nélkül (súly+töltés) 30 literrel meg lehetne úszni. (Normálbenzin bőven elég)

Stabil robosztus autó, merev hidakkal, kapcsolható első agyakkal, igénytelen, slaggal takarítható belsővel.
Ablak nem nyitható, ami terepen elég nagy gond, csak villáskulccsal lehet a keretet leszerelni. Zárni lehetett, már amennyiben egy ponyvás autónál ez számít. Bukócső nincs rajta, bukfencnél gond lehet. Ha valaki terepezni akar vele, feltétlenül meg kell csinálni.

Nagyon hiányzik a difizár, ami gyárilag nincs benne. Emiatt pl. télen napközben mikor a fagyott föld teteje megolvad és pár centi sár keletkezik, a merev tengelyeivel szint tehetetlen. Egy kis bucka, és már lehet is kínlódni, mert elforognak a kerekek. Ugyanez jégen is. Az OFF ROAD topicban ajánlanak hozzá utólagos difizárat, ez mindenképpen kell bele.

A motor egyébként is elég megbízhatatlan, valami mindig elszabadul benne. Szerelni is elég sz@r, a csavarok pillanatok alatt berohadnak, aztán jön a hidegvágó+kalapács.
Szoktak bele w123-as Merci dízelt rakni, de variálni kell a kartellal, mert az a moci nem bírja a dőlést, a szívócső nem ér bele az olajba, és elmegy a kenés.
Más motort is láttam már UAZ-ban, pl. ARO-t is, de az meg nem szívesen indul hidegben.

Most ennyi jutott eszembe.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!