Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sintér Creative Commons License 2000.06.16 0 0 59
Sorry, offtopic (inkább NIVA téma)

"Zárható összkerékhajtásnál nem kell köztes diffi, mert csak akkor szabad kapcsolni az összkereket, amikor már akadna el. Akkor viszont stabilan kapcsolja a két tengelyt.(ezért sem szabad előbb zárni.)"
Kezdek megvilágosodni. :-)
Tehát: ha a NIVA-nál kapcsolod a zárat, akkor (erőátviteli szempontból) ua mintha UAZ-nál négy kereket kapcsolsz. Ha így van, akkor mi előnye van a NIVA összkerekének terepen ? Ha nem zárod a köztes difit, akkor elakad (?!), viszont az UAZ-megoldásával egyszerűbb, olcsóbb szerkezetet lehetett volna elérni a NIVA-nál is. Akkor mi értelme van a NIVA megoldásának?
Ontopic
Bocs, ha lamer vagyok...

Előzmény: Maz (58)
Maz Creative Commons License 2000.06.16 0 0 58
Gyerekek, ne hülyítsetek már, úszni csak a Luaz 967-es tud, amit itt mutattatok, az 969-es.
Zárható összkerékhajtásnál nem kell köztes diffi, mert csak akkor szabad kapcsolni az összkereket, amikor már akadna el. Akkor viszont stabilan kapcsolja a két tengelyt.(ezért sem szabad előbb zárni.)Amúgy ez még a Land Rover Defendernél is így van. És szinte minden kapcsolható összkerekesnél.
Amúgy UAZ 469 és 469B is létezik, a 469-ről már volt itt szó, ez az, amelyiknek emelt hídja van.
Ezt magyarországon kb olyan sűrűn látni, mint 5 ajtós NIVÁt, pedig gyártani azt is gyártják.
Sintér Creative Commons License 2000.06.09 0 0 57
Oooops :-O ... Teljesen az eddigi kaszni és erőátvitel, vagy valamit változott ?
Előzmény: locust (56)
locust Creative Commons License 2000.06.08 0 0 56
Azt tudtatok hogy lehet zsir uj UAZ-okat is kapni ? Asszem 2,4es dizel motorral. (forras a legfrissebb AutoMotor)
dzsodzso Creative Commons License 2000.06.07 0 0 55
Gázüzeműről nincs tapasztalat?
Riff-Raff Creative Commons License 2000.06.07 0 0 54
Most hétvégén beszéltem valakivel, aki egy UAZ 452-t használ. Azt mondta, hogy országúton kímélő vezetéssel, max. 70-es tempóval 12 literrel is be tudja érni. De ha megzavarja, tud 17-et is fogyasztani.
hufnágel Creative Commons License 2000.06.04 0 0 53
Ha még érdekel UAZ, ma láttam egy eladót, a 30-as út mellett, a Szőlőskerti benzinkutaktól Gyöngyös felé kb. 300 méterre. Sajnos több infót nem tudok, de a közelben van 2 benzinkút és egy étterem, azoknak a telszámát megtalálod, hátha ott tudnak valamit.
Előzmény: dzsodzso (-)
Macimedve Creative Commons License 2000.06.01 0 0 52
"úszni is tud egy kis szereléssel. Ilyet még ugyan csak képen láttam, de kipróbálnám, milyen érzés"
Én már egyszer gondolkoztam rajta. Időm is volt, szerszám is, tó is. Aztán elkezdtem nézegetni a karosszéria illesztéseit, a tömítéseket stb.
Úgy tippeltem, hogy a vödörmerítési frekvencia vészesen meghaladná a lehetőségiemet, így inkább kihagytam.:-))) Pedig biztos jó buli. De majd legközelebb, ha esetleg lesz egy daru is, aki kiemel:-))
Előzmény: KRISZ (51)
KRISZ Creative Commons License 2000.06.01 0 0 51
dzsodzso:
Van két ismerősömnek is LuAZ-a, de sajnos messze laknak. Nemrég volt szerencsém kipróbálni, felejthetetlen érzés. Igazi terepjáró, aszfalton nem is annyira érzi jól magát, legalábbis nekem már 50-60 körül fura érzésem van, hogy eléggé imbolyog, ha nem vagy óvatos. Viszont terepen rendkívül jó. Igaz, csak egy mászófokozat van benne, de azt se nagyon kell használni a remek futóműve és alacsony fokozatai miatt.
Ahogy Macimedve is írta, úszni is tud egy kis szereléssel. Ilyet még ugyan csak képen láttam, de kipróbálnám, milyen érzés. :-)

Ja, és az UAZ étvágyához képest ez 7-8 literrel is beéri!

KRISZ

Macimedve Creative Commons License 2000.06.01 0 0 50
Köszi ALfred,
közben rájöttem az elírásra, illetve Riff-Raff is szóvá tette. Hál' istennek régen láttam UAZ-t alulról.
Előzmény: Alfred (48)
BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 49
Sziasztok!
Látom, témánál vagyunk. Mindenkinek ajánlom öcsém honlapját (ami nemsokára kész lesz), de a
kep.tar.hu/tas már működik. Van rajta vagy kétszáz ilyen kép. (UAZ, MAZ, ZIL, GAZ, URAL, KAMAZ, stb)
Alfred Creative Commons License 2000.05.31 0 0 48
Macimedve:
"Lehet kapni a difizárat... És ebből kell három."
Csak kettő! Az UAZ alap esetben a hátsó hidat hajtja, és terepen mereven kapcsolod hozzá az első hidat. Tehát zárat elég csak hátra, esetleg előre is tenni.
Előzmény: Macimedve (23)
Alfred Creative Commons License 2000.05.31 0 0 47
Tomthumb:
"UAZ ... tovább tart és jobb terepen, mint a Land Rover Defender. Az orosznak párja nincs!!"
Ez baromi jól hangzik, de sajnos nem igaz. A GES nem véletlenül vesz folyamatosan LR-t. Most megpróbálkozott a Toyotával, de nem vált be. Egyébként, ha annyival jobb lenne az UAZ, ahogy öreg sofőrök szeretik állítani, akkor a cégük azt venné, hisz egy Defender árából három dízeles UAZ-t vehetnének...
Előzmény: Tomthumb (19)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.31 0 0 46
A Lauaz rulez:-))))

Van kettő is a közelemben, gyakran hajtom őket. Sajnos mindkettő rendszám nélküli, a munkásőrségtől származnak. Mondjuk nem hiányzik a rendszám, csak terepen használjuk. Hihetetlen igénytelen, nagyon jó terepjáró. Eredeti állapotában nem lehet levizsgáztatni, féket kell cserélni, futóművet módosítani stb.
A Luaz gázlóképessége értelmetlen kérdés. Az ugyanis úszni is tud.:-))) Bár ezt még nem mertem kipróbálni, de többen állítják, hogy láttak már ilyet. A kerékre szerelhető hajókerék-lapátok viszont valahol megvannak hozzá.
Az OFF ROAD topicban egyszer már írtunk róla egy csomót, úgy két hónapja.

Előzmény: dzsodzso (44)
Sintér Creative Commons License 2000.05.31 0 0 45
Miben jobb (gázlóképesség,kapaszkodás stb) ?? Vannak gyakorlati tapasztalataid? Nekem nincsenek, csak érdeklődöm...(Lada Niva rulez ;-))
Ezt a difi ügyet meg nem értem. UAZ-ban nincs köztes difi ? Nem feszül be a hajtáslánc aszfalton ?
Egyébként a NIVA-ban is csak köztes difi zárható(tudomásom szerint).
Fogyasztásról: az egyik UAZ-tulaj ismerősöm szerint 20 liter alá nehéz szorítani az étvágyát.
Előzmény: hufnágel (37)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.30 0 0 44
Az UAZ-os honlap linkjén találtam ezt a luaz képet, persze foggalmam sincs, hogy lehet-e kapni és hol. De nekem nagyon tetszik. Ültél is benne? Vezetted? Milyen volt?
Előzmény: KRISZ (42)
hufnágel Creative Commons License 2000.05.30 0 0 43
Én az olajfolyást meg sem próbáltam megállítani, az ugyanis többek egybehangzó vélemény szerint lehetetlen, de akkoriban pár Ft volt egy lityi jó MDC olaj,nem sokat számított az az egy liter oil/100Km, amit elszórt. Sajnos ez nem vicc, tényleg ennyire szórja.
Előzmény: Macimedve (39)
KRISZ Creative Commons License 2000.05.30 0 0 42
Bocs, dzsodzso, de ez egy LuAZ. Ilyet szeretnél? Mert ha igen, ne felejts el szólni nekem, hogy hol lehet még ilyet szerezni az országban! LuAZ rulez! 28cm talajmagasság, jó Zaporozsec motor, mi kell még? :-)

Ez tényleg egy verhetetlen gép, hasonló felfüggesztése van, mint a Hummernek, csak sokkal kisebb gép és könnyebb, de szerintem ez pont előnyös.

Aleksandr barátom tudott volna pár eladó darabot, de Kijevbe nem megyek ki érte, meg aztán be sem engednék az országba, amilyen szabályok vannak manapság.

Azért ha tetszik a típus és még emlékszel kicsit az oroszra, mindenképp nézd meg Aleksandr alkotását a

http://www.wheels.viaduk.net/

címen. Ott aztán vannak LuAZ-ok!!! Szeretni fogod!

KRISZ

dzsodzso Creative Commons License 2000.05.30 0 0 41
Hogy teccik?
blablacko Creative Commons License 2000.05.30 0 0 40
ja azt én is láttam, de már régen ugyhogy nem jutott eszembe

nade most aztán majd meg is nézem, de azt hiszem ott csak tárolják az autókat

ja cicafül látott a tevében tegnap

Előzmény: gicus (36)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.30 0 0 39
Én polgári használatról keveset tudok. A seregben viszont, ahol a szokásos rend a két hét karbantartás-1 óra autózás, nem hozták a gépek a 15 ezer hibátlan kilométert. Nem voltak nagy dolgok (a már amlített váltógond kivételével) de valami állandóan volt, nem indulás, dadogás, dugulás, zörgés-morgás, olajfolyás stb.
Pedig pl. a mi autónk még bejáratós volt, zsír újonnan vettük át. Csak annyi km volt benne, amennyi a szállítás és a rádióbeépítés miatt belekerült. Aztán mi kb. 10000 km-t mentünk vele. Nem szeretnék egy ilyen autóval mindennapi használatban kínlódni. Más a helyzet, ha az ember ráér, és csak szórakozni akar. Akkor buli.
Előzmény: hufnágel (37)
tcaoe Creative Commons License 2000.05.30 0 0 38
Ezert gyakoribb a hatso ilyen rogzitese. Egyebkent nehezen, nagy elszantsaggal, de lehet vele kanyarodni, mert az UAZ erosebb mint a fold, vagy a fu. Lattal mar ilyen rotacios kapa versenyt? A szlovakoknal divat. Azzal is csak befordulak valahogy, pedig repesztenek vagy 40-el.
Előzmény: Macimedve (34)
hufnágel Creative Commons License 2000.05.29 0 0 37
Macimedve!
Ebben azért némileg kénytelen vagyok neked ellent mondani.Én annak idején egy nyáron 15000 Km-t mentem vele,és csak a benzin meg olaj kellett bele.Igaz, előtte egy hétig javítottam, minden apróságot átnéztem, kitisztítottam, beállítottam, utána csak hajtottam.Terepen kétszer voltam vele,SZVSZ a hiányzó diffizáraktól függetlenül is jobb mint a NIVA.
Előzmény: Macimedve (21)
gicus Creative Commons License 2000.05.29 0 0 36
Kémeim jelentették, hogy Erzsébeten a Gubacsi útnál/hídnál?/ (de ez nem biztos, lehet, hogy a Határ út és a Soroksárival párhuzamos út (nem jut eszembe a neve, de ott kell a Lurdy Házig menni), a lényeg, hogy felétek) van egy telep, ahol rengeteg ilyesféle kocsi áll. Rendőrségi kocsik, meg katonai cuccok is. Ha arra járok, feltétlenül megnézem.
Előzmény: blablacko (35)
blablacko Creative Commons License 2000.05.29 0 0 35
Sziasztok

Akkor most arról, hogy ki tud eladó UAZ-t?

Esetleg ki látott olyat ami régóta ugyanott "parkol"?

Lacko

Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 34
És hogyan kanyarodnak, ha nem ér tökig a sár?
Előzmény: tcaoe (33)
tcaoe Creative Commons License 2000.05.29 0 0 33
Alap erdogazdasagi differencalzar for UAZ( csak akkor ne menj vele aszfaltra) : gyakran rogzitik az egyik, vagy akar mindket diffit hegesztes utjan... Akkor aztan nincs ellenfel...
Előzmény: Macimedve (32)
Macimedve Creative Commons License 2000.05.29 0 0 32
Akkor mindjárt lehet spórolni 80 kilót. Így már megéri:-))))

De ahogy utánagondolok, tényleg csak egy nyamvadt kis váltó van benne, hol is lenne a harmadik difi...
Még a seregben egyszer kilyukadt a váltónk, kifolyt az olaj és úgy mentünk terepen vagy 30-40 kilométert. Szépen elfogytak a sebességek, a végén már csak 4-es volt a felezővel, iszonyúan morgott, büdös volt, de ment. Akkor láttam először és utoljára közelről UAZ váltót. (1983 telén) Szerncsétlen javítók az útszéli árkot aknának használva csrélték le mínusz 15 fokban. Még jó hogy volt a javítókocsin. Vagy a fiúk tudtak valamit? A tömítés egy híradós kódtáblából készült. Az volt az egyetlen elérhető vastagabb papír a környéken.

Előzmény: Riff-Raff (27)
dzsodzso Creative Commons License 2000.05.29 0 0 31
Keresek Bp-i havert, aki ért UAZ szereléshez. Kalandorok kíméljenek!

Dzsó

Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.29 0 0 30
Természetesen egy univerzális emberre gondoltam, aki az UAZ szereléséhez ért. :-)
Előzmény: dzsodzso (29)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!