"Mint pl. Toyota Rav4. 22 cm-s hasmagassággal. Tiszta röhely, még havas útra is alacsony, nem hogy terepre."
Az biztos. Ennél még a Wartburg is magasabban hordja a pocakját. Lehet, hogy még terepjárónak is jobb? :-)
Ez pontosan így van. Nem túl drága, meg tudják venni második autónak, ha 100-200 km-re kell menni az is megoldható vele. Üzembiztos, megbízható kocsi. A vadászatnál nem az a lényeg, hogy ki tud nagyobb dzsuván átmenni, hanem az, hogy el kell jutni a terepre. A közlekedés túlnyomórészt utakon történik, és nem a szántásban. Az igazi nagy vendégmarasztalókat meg többnyire ki lehet kerülni. Erre pedig jó a Vitara.
Csak terepezve nagyon fogy a kuplungja.
Az UAZ, bár olcsóbb és jobb terepjáró mint a Vitara, de csak lokálisan használható, hosszabb útra menni vele rémálom.
Csak az a kérdés, hogy csont gyárival, vagy átalakítottal-e?
Amúgy tényleg nem a legrosszabb, azért is mertem ezt is ajánlani.
Szomszédom vadászik, neki Vitarája van.
Bár hogy a rendőrség ilyeneket vett, az kicsit durva.
Én sem tudom, hogy miért. De személyesen megtapasztalatam, hogy így van. Ahol már a Niva megakadt, ott én még a platós(!) Uazzal elmentem. Nem hiszem, hogy csak a hasmagasságról lenne szó. Bár ezeknél a kvázi nyugati terepjáróknál már eleve ott elbukik a dolog. Mint pl. Toyota Rav4. 22 cm-s hasmagassággal. Tiszta röhely, még havas útra is alacsony, nem hogy terepre.
Nem akarok fogadatlan prókátor lenni, de az idézet mondatban a NIVA-t a Vitarához, illetve a hobbi terepjárókhoz hasonlítottuk. A korábbi hozzászólásokban már kitárgyalták hogy jobb az UAZ mint a NIVA, és el is fogadom, ha ennyien mondják... csak azt nem értem, hogy miért. Talán hasmagasság?
Hasonlóan jók ilyenre a vitara és egyéb hobbi terepjárók, de árban valahogy nem egy kategória, ráadásul a NIVA sokkal jobb terepjáró.
Abban nem értek veled egyet, hogy a Niva jobb terepjáró lenne mint az UAZ, a többi szerintem is rendben van. Bar a Vitara nagyon gyenge terepjaro, inkabb csak dísznek jo, nem szivesen mennék vele mély, sáros terepre. De hobbi célra az is jó.
"Hasonlóan jók ilyenre a vitara és egyéb hobbi terepjárók, de árban valahogy nem egy kategória, ráadásul a NIVA sokkal jobb terepjáró." Asszem ráéreztél a lényegre - ár :-)
Talán nem lenne költség még + 4 felni terepgumival, és ha nagyon olyan helyre mennék, akkor cserélem - bár ez nem 5 perces meló...
Sintér!
Amire neked kellene, arra igazán ideális a NIVA.
Ha csak néha mész ki vele terepre, akkor nyugodtan rakhatsz rá normál radiál abroncsot, nem terepgumit, ez már sokat segít a fogyasztáson.
Hasonlóan jók ilyenre a vitara és egyéb hobbi terepjárók, de árban valahogy nem egy kategória, ráadásul a NIVA sokkal jobb terepjáró.
Nekem alapvetően hobbicélra kellene. Tehát közúti használat+hétvégén, nyáron hétközben egy kis terep. Amúgy elég könnyű lábbal és öreguras stílussal áldott meg a sors, a jelenlegi autóm 2 év alatt egyszer lépte túl a 100 km/órát, mert azért egyszer illik kipróbálni, hogy mit megy... Sokak szerint ideális limuzinsofőr lennék.
Én jártam Nivával, nem saját volt hanem céges, de teljesen normálisan vezettem.
Szóval 10 l alatt nem igazán lehet vele autózni. Ha volt benne egy kis autópálya 120 körül, akkor 12 liter simán elment.
Terepen még sokkal több, de ez többnyire tényleg nagyon durva kínzás volt.
Ja, ez még a régebbi klasszikus 1,6 Lada motor volt.
Köszönöm hogy mellém állsz. Olyan gondolataim vanna nekem is, amivel dzsodzso elindította ezt a topicot - magyarul gondolkodom a vásárláson, csak engem a NIVA érdekel.
A technikai infokat külön megköszönöm, mivel terepjáró ügyben nagyon kezdő vagyok.
Fogyasztásról: a sógorod véleménye érdekelne, azonban a vállalati autót az ember sohasem úgy hajtja mintha Ő is tankolná, úgyhogy az nem biztos hogy mérvadó. Persze azért megkérdezhetnéd azt is.
Én is arról beszélek. A felező alacsony fokozatát csak akkor lehet használni, ha mindkét tengely hajtott, mert különben túlterhelődhetnek a kardáncsuklók meg a féltengelyek. Ez az UAZ-ban elvileg csak terepen lehetséges, mert nincs középső difi. A Niva viszont állandó összkerékhajtású, van benne középső difi, és ezért szilárd burkolatú úton is lehet alacsonyba kapcsolni a felezőt. Ez pedig előnyös, mert aszfalton is előfordulhat, hogy nagy erő kell.
Illetve meg lehet ezt csinálni az UAZ-zal is, csak koptatja rendesen a gumikat. Ráadásul a gumik csúszásának van bizonyos teljesítményigénye, úgyhogy nem is lehet teljesen kihasználni az alacsony fokozat által nyújtott többleterőt.
Ha csak azért kell az alacsony fokozat, hogy egész lassan is lehessen kuplungolás nélkül haladni, akkor az UAZ-ban sincs probléma, lehet alacsonyba kapcsolni a felezőt, csak nem kell összekapcsolni az első kerékagyakat a féltengelyekkel. Ilyenkor nem kell nagy erő a haladáshoz, úgyhogy nem kell attól tartani, hogy valami túlterhelődik.
Én nem használtam Nivát, egyik sógoromnak volt egy időben. Itt a cégnél is van egy, majd megkérdezem a sofőrjét, ha összefutok egyszer vele.
Szerintem elfér itt ez a téma is.
Mondjuk diffizárról beszéltünk és nem felezőről, de azért kösz az infot.
Ha esetleg van NIVA-s tapasztalatod, mennyit fogyaszt közúti használatban?
Bocs, hogy még mindig offtopic vagyok...
A Nivában aszfalton is lehet használni a felező alacsony fokozatát. Néha jól jön, ha meredek hegyoldalon kell felvontatni a lakókocsit, vagy dugóban araszolva a kuplung kímélése érdekében.