Segítséget szeretnék kérni. Piko DDR Br01 gőzös szerkocsiját szeretném rendbeszedni, de akárhogy állítgatom/hajlítgatoma a 2. lengő keréktengely nyomó áramszedő lemezeit, a kerék csak csúszik a sínen, nem akar forogni. Lehet rajta segíteni, vagy ez így működik?
"Ahogy nézem még a világítást is meg kell majd oldani valahogy, ugyanis ha jól láttam akkor a fémház az egyik pólus, ezt is izolálni kell.. Emelem a kalapom minden digitalizáló előtt, nem kis munka, nekem ez a második próbálkozásom, van mit tanulni :)"
Igen, például lustaságot!:-)))
Egy modell digitalizálásánál a funkciók közös pozitív pólusa általában a dekóder kék vezetéke. DE! Nem mindig! Például a Fleischmann sok H0 mozdonyában is az eredetileg kisebb nagyságokhoz kitalált, NEM651 szabványú csatlakozást alkalmazta. (Múlt idő, mert a márka felhagyott a H0-lal.) Ebben az esetben a funkciók közös pozitív pólusának a modell fém váza van használva, ez meg a bal sín áramszedése, a dekóder fekete vezetéke. Ilyenkor fele tápfeszültséggel mennek majd a funkciók. Ezt kihasználhatod Te is, így csak az izzó amúgy könnyen leválasztható másik pólusára kell kötnöd a fehér, illetve a sárga vezetéket. Meg az sem lesz baj, ha a 12V-os izzót nem 16-18V-ról járatjuk!:-)))
Köszönöm a lehetőséget, közben megjavítottam csíkos-háTTú leírása jóvoltából. Ha mégis lenne ilyen fogaskereked, lehet panzergeneral fórumtársnak is ugyanez lesz a problémája, lehet neki még jól jönne.
Sikerült nagy nehezen leszednem a motorpajzsot. (A gyári útmutatóval kellett volna kezdenem, a legalsó rész amin a féktuskók vannak, nagyon nehezen akart lejönni, mint kiderült, össze volt forrasztva a drót a lenti áramszedőkkel és az nem engedte. Szétforrasztás után már szépen látható lett. Magán a motorpajzson nagyon szépen látszik mit is kéne lefaragni belőle.
Köszönöm a javaslatot, valószínűleg ezt is megpróbálom megfúrni úgy, hogy ne érintkezzenek egymással, de még a műanyag rész is megtartsa. Biztos ami biztos, keresek egy már izolált motorpajzsot is, ha valami balul sülne el, akkor legyen mivel pótolni, maximum megmarad későbbre vagy esetleg jó lesz másnak. Ahogy nézem még a világítást is meg kell majd oldani valahogy, ugyanis ha jól láttam akkor a fémház az egyik pólus, ezt is izolálni kell.. Emelem a kalapom minden digitalizáló előtt, nem kis munka, nekem ez a második próbálkozásom, van mit tanulni :)
Most megpucoltam a forgórészeket, nagyon szép tiszták lettek, kapott egy kis zsírt fogaskerék környéke is, mit kell mondjak gyönyörűen járnak ezek a Fleischmann masinák (Ez az első gépem tőlük).
Ennek örömőre nekiesek újra a Piko VT 185-nek is, azt még az előző héten szedtem szét, de legalább még emlékszem mit hogy kell és megragasztom a leírtak szerint a fogaskereket is.
Köszönöm mégegyszer, remélem hamarosan küldhetek itt néhány videót a felújításokról!
- rendelsz a Fleischmann-tól (vagy egy hazai boltból) másik pajzsot a motorra;
- megszünteted a fémes kapcsolatot a pajzsra fixen rögzített kefetartónál.
Ez utóbbi, ha jobban megnézed, egy sima csőszeges. Hátulról óvatosan fúrd ki, de úgy, hogy a "cső" része ne sérüljön meg, csak a peremezését szedd le! Mivel sima sárgaréz, egy alkalmas méretű fúróval akár kézzel is megteheted. Igaz idő, meg macera, de nem szaladsz bele a hasznos részbe. Ha kijött a kefetartó "cső" a pajzs furatából, akkor a pajzson a furatot fel kell bővíteni úgy, hogy határozott rés legyen a kefetartó "cső" és a pajzs furata között. Innen két választásod van: megelégszel azzal, hogy a kefetartókat körbefogó műanyag tartja a helyén, vagy a kibővített furatba úgy teszed be a kefetartó csövet, hogy előtte a pajzs furatába menő részére húzol egy vékony zsugorcsövet, vagy műanyag csövecskét. Persze ezt hosszában méretre kell majd vágni. A kefetartók között van egy kerámia cső, ez egy kondenzátor, azt távolítsd el! Tehetsz a helyére egy sima 10nF értékű kerámia kondenzátort, de nem feltétlen kell. A piros fojtótekercs sem szükséges.
A Lagerschild - pajzs elég réginek tűnik. Itt a gond, hogy az egyik szénkefetartó fémesen a motor fémrészéhez ér, így nem digizhető. Két megoldás van:
Valahogy a meglévő pajzson megszünteted a fémes összeköttetést - nem egyszerű, vagy pótalkatrészként rendelsz egy leválasztottat... némi euróért. Ott a hivatkozásban is vannak cikkszámok.
504710/00504730 ezek mind jók. Nekem is van egy ilyen mozdonyom, amin pajzsot kellett cserélni - szépen megy digiben!
Köszönöm szépen a tanácsokat, a leírtak szerint igyekszem újra összerakni a masinát. Műszerolajom az van, viszont zsír csak lítiumbázisú van. Ezek ajánlhatók a fogaskerék tengelyekre?
Köszönöm a cikkszámot a tapadógyűrűre is, megkímélt egy felesleges kutakodástól, mindenképpen szeretnék rá tenni.
Szépen lefotóztad a modell egyik típushibáját! Köszönjük! Ha már ennyire szétszedted, akkor vedd ki a forgórészt, és foltbenzinnel pucold le alaposan, főleg a tengelyét. Majd tedd vissza, és húzd rá a fogaskereket, nézd meg, hogy mennyire kell rátolni a tengelyre, hogy fixen hajtson is? Jelöld be a tengelyen a helyzetét egy vékony alkoholos filccel, majd vedd ki újra a forgórészt, és szedd le a fogaskereket! Egy hegyes fogpiszkáló végével a fogaskerék furatába vigyél be egy kevés pillanatragasztót, és húzd vissza a tengelyre a fogaskereket a jelölésig! Tedd félre a forgórészt, hogy a ragasztó megkössön. Addig a többi fogaskerék tengelyeire vigyél fel egy kis zsírt (Tillig, ROCO, vagy sima LZS2 műszerolajjal hígítva is jó), és úgy rakd össze a hajtást. Az utolsó előtti lépés, hogy a motor forgórészének perselyeibe is vigyél fel egy kevés kenőanyagot, ezek még nem szinterbronz csapágyak, ezeket még kenni kell, csak nagyon kevés anyaggal! Szereld össze hajtást, és tegyél fel rá új tapadógyűrűket is (ROCO 40069 például). Meg fogsz lepődni, ha gondosan dolgoztál, hogy önmagához képest elég jól fog menni a motorkocsi!
úgy emlékszem van még pár darab 9 fogú 0,5 mm-es modulú műanyag fogaskerekem, ezen a furat 1,95 mm-es, a 2 mm-es tengelyen pont megszorul. Este visszajelzek, ha van szívesen adok.
Az egyik jól működött, a másikban viszont a világítás működött, a motor is járt, viszont hajtás nem volt. Ekkor szedtem szét jobban, és azt vettem észre hogy a fogaskerekek nem egyformák a két motorban.
Ez a működő motorú:
Ez pedig ahol nem működik a hajtás:
Jól látható hogy a 9fogú fogaskerék másként néz ki, és el is mozdult. Fel le tud csúszkálni, így egy idő után lejár a másik fogaskerékről és nem ad áttételt.
Kell egy alátét ami a helyén tartja, illetve azt nekem is meg kellene oldani, hogy a 2mm-es tengelyen ne forogjon el, rászoruljon. Erre van valakinek megoldása?
Sikerült szereznem egy Fleischmann BR 98.0 szériájú gőzmozdonyt. Gyári száma 4020. A mozdonyt szétszedtem, átnéztem illetve dekódernek kerestem helyet, ami úgy tűnik hogy el fog férni a mozdony konyhájában. Amit problémásnak találtam, az a motorpajzs, ami a csatolt linken (http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/fleischmann_motorschilde_uebersicht01/fleischmann-motorschilde01.jpg) szereplők közül elvileg az 507402-es típus. Csatolok egy saját képet is a motorról.
Ha szerintetek más típus, kérlek jelezzétek. Ezzel kapcsolatban lenne a kérdésem, hogy ezen a motorpajzson elvégezhetők az izolációs átalakítások a digitalizáláshoz, vagy érdemes inkább egy másikat beszerezni (forrást tud javasolni valaki?) amivel egyszerűbben megoldható a művelet. Német fórumokat olvasgatva az jött le nekem, hogy az 507402-es pajzsal nem igazán lehet megoldani ezt, elvileg az 507430-as típusú motorpajzs már jó lehet erre a célra. Ezt meg tudná erősíteni valaki?
Ha a világítani világít, akkor az áramszedése rendben van, vagy annak tűnik. Az a baja, hogy nem jut el az áram a motorba, nézd át a forrasztásokat! Az NDK-ban hadilábon álltak ezzel. Ha a forrasztások is rendben vannak ,egy csipesz segítségével, ha finoman megmozdítod a vezetékeket, és nem enged el egyik sem, akkor motoron belül van baj. Javítható az is, de ahhoz szét kell szedni a hajtott forgóvázat.
Ha jól látom a fényképen az továbbra is ferde fogazás. Tudtommal nincs homlokfogaskerekes változat. Mindenesetre keresd meg "teahaz" kollégát. A magyarvonatkozású topicon sokat szól hozzá. Neki vannak még biztosan az keresett fogaskerékből. Másik tippem "csíkosháttú" kolléga lenne szintén az említett topic rendszeres hozzászólója. Ő kifejezetten javítással foglalkozik főállásban. Biztosan segít.
Gondoltam felrakok egy par kepet hogy allok a Csorgom epitesevel.
Elkeszult az alvaz festese es belehelyeztem mindent a vilagitast kiveve.
A kaszni festese meg nincs kesz mert nincs nagy tapasztalatom igy csinaltam egy ontomintat es egy par ontvenyen gyakorolgatok eloszor. Sajnos belekerult egy par buborek es nem ont tokeletesen de festes es maszkolas gyakorlasara tokeletesek. Azt hiszem az 5. Probalkozasra sikerult elfogathatora.
Meg gondoltam kireszelem a forgovazat hogy ne legyen benne az a muanyag reteg a kerek elott.
Megpróbálok irányt mutatni, de remélem más is hozzászól majd.
Először is a tisztánlátás végett: egyben eladva a cuccok sosem érnek annyit, mint külön-külön.
Az előttem szólóval egyetértek, ezek TT-s (1:120) kommersz darabok. Elsőre én 30.000Ft-ra taksálnám, de egyáltalán nem biztos, hogy bárki ad majd érte annyit.
Nézzük darabonként:
- épületek: 2-3000 Ft az összes egyben
- trafó: FZ1-nek tűnik két hiányzó "szorítóval" (már amennyi látszik) 4000Ft
- sín anyag: a váltók érnek pénzt, de elég korrodáltnak tűnnek. Talán valaki megad érte 5000Ft-ot
- vagonok: 4-600Ft darabja (egyrészt játék minőség, másrészt hiányosnak is tűnnek)
- mozdonyok: a kék villany 2-3000Ft, a többi 5000Ft körül
- egyéb cuccok nagyjából értéktelenek.
Összesen ez akár 48000Ft is lehetne, DE egyben szerintem senki nem ad érte még 40000Ft-ot sem - hangsúlyozom - szerintem.
Amennyiben külön akarod árúba bocsátani, akkor meg sokat kell foglalkozni vele és nagy valószínűséggel rajtad marad a fele.
Gyűjthetsz még infókat a kínálati árról a Vaterán meg a Jófogáson, esetleg itt a Börze topikon, bár mostanában nem emlékszem ilyen TT-s cuccokra. Figyelj arra, hogy egy mai mozdony "csillagászati" árát ne keverd a régi portéka értékével.
Még egy lehetőség, ha felrakod egyben meghirdetve egy magasabb áron, azután ha szerencséd van, akkor tévedek és megveszik, vagy nem megy el és akkor szépen lassan lejjebb engeded az árat. Az itteni Börzén ha meghirdeted (több és részletesebb képpel javaslom), akkor lehet következtetni a mínuszok számából is a túlárazottságra (bár a mínuszolgatás sok minden másnak is szólhat).
Ne legyenek nagy reményeid. Ezek egyébként TT méretű portékák és az értéke inkább 25 ezerhez van közel, mint a 100-hoz. Ezek nagy számban gyártott kommersz darabok, manapság ilyet nem tesz az ember a terepasztalára, hacsak nincs valamilyen eszmei értéke számára (apukától kapta karácsonyra stb.)
Köszönöm a választ! Sajnos dobozok nincsenek. Ez kicsi méret, a mozdonyok 7-10 cm hosszúak. Azért írtam ide mert sajnos én sem tudom hol tudnának segíteni. Ez volt a legjobb ötletem.
Ajánlottak a teljes szettért 25ezer forintot de azt én kevésnek tartom. De amennyit tudok róla...ugyanúgy érhet 10 ezret mint 100-at... Az is nagy segítség lenne ha valaki tudna ajánlani egy olyan topikot ahol vannak hozzáértők Köszönöm!
Nem tudok segíteni, de építési nagyság, konkrét típusok és állapot hiányában nagyságrendi különbség lehet! Amennyiben nem értesz hozzá, akkor fényképekkel segítsd, hogy segíthessünk. A dobozok - ha vannak - is sokat segíthetnek a behatárolásban.
Szerintem ráadásul nem ez a megfelelő topic. Igaz, nem tudom melyik lehet ennek a kérdésnek megfelelő.
Sziasztok Van egy eladó modellvasút szettem. De elképzelésem sincs, mennyit érhet. Ebben szeretnék segítséget kérni,
1 trafó, 4 ház + több házdarab, 5 mozdony, 5 vagon (teher/személyszállító) dekor fa, elektromos sínelválasztók, 1 kenu (díszítéshez) ütközők, egyéb mechanikus és elektromos kiegészítők. 12 egyenes/15 kanyar, + több kicsi kanyar és egyenes.