Hiába kérdezted meg a rendőrt , mert nem ismeri a törvényt , felejtsétek el az 1975 törvényt 2013-ban módosították ! Itt Győr-Moson-Sopron megyében tudják a rendőrök , hogy mi minek minősül , 300w max 25 km tervezett akus benzines 2 kerekűre amit papír is igazol nem kell jogsi , ha nem hiszitek el hívjátok fel nyugodtan a Győri közlekedésrendészetet ! Amúgy a módosítás 2013 pont a segédmotoros kerékpár törvényi meghatározásában tesz kivételt , ami kb így szól kivéve a 300w nem meghaladó teljesítményű és max 25 km/h sebességet nem meghaladó jármű nem minősül segéd motorkerékpárnak ! Tehát akkor felétek rendőri önkény van , erre fele nincsen !
Igen, ez így igaz, bármennyire fájó sokaknak.. Sőt mi több, a KRESZ nem is ismer olyat, hogy robbanómotoros kerékpár. Van kerékpár, segédmotoros kerékpár, motorkerékpár. Lehet magyarázkodni, hogy papír van róla,hogy csak 300Wattos, még hogy az üzletben azt mondták,stb. A rendőr meg azt szokta mondani, a szabályok nem ismerete nem mentesít...
Igen valóban kell vezetői engedély az elektromos és robbanómotors kerékpárokra is. Hiába a sok okos megmondó ember... Megkérdeztem a rendőrt, aki azt mondta, hogy ez a KRESZ-ben is szerepel. 1/1975. (II. 5.) r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
Először is azt mondta, hogy emberi erő az alap. Mégpedig a mostani elektromos kerékpárok vagy robbanómotors kerékpárok hajtásához nincs szükség emberi erőre.. Innentől kezdve nem nevezhetjük őket kerékpárnak. A segíti szó is szerepel a KRESZBEN, azaz segíteni csak akkor tud, ha az emberi erő is szerepet játszik, vagyis tekeri a kerékpárt és közbe segít. Az, hogy önállóan tud emberi erő nélkül megindulni az már messze túlhaladja a segíti kategóriát.
Szóval lehet itt szidni a rendőröket, de ha tényleg reálisan értelmezzük a szabályt, akkor rá kell jönnünk, hogy igazuk van.
Utána is néztem a pedelecnek , többnek , fórumokon , nem is hajt 25 km/h többet a segítő motorja mivel kicsi az aku kapacitása , de viszont van energia visszanyerő rendszere a jobbaknak , a helyzet az , hogy ezek már olyan technológia mentén készül , hogy nem kell , hozzá sportolónak lenni , hogy komoly sebességet érjen el vele a használó és ezt tudja is könnyedén tartani ! ----- " Ki szeretne olyan országba élni , ahol mindenre papír kellene , szerintem senki " Én például sokkal veszélyesebbnek tartom , azt , hogy a gyalogosok a kerékpárúton gyalogolnak egymás mellett , vagy épp segéd motorkerékpár jogosítvány birtokában mopedautót vezethetnek , aminek a megengedett menetsebessége 40 km/h ha nem tévedek , és ezek közúti forgalomba való részvétel esetén minden autóst előzésre késztet mivel nem fognak utána 40 km/h "döcögni " sőt jól össze is szedi az autósokat , ha nagy a szembe forgalom és lehetetlen az előzés , szerintem ezek sokkal veszélyesebbek esetek , mint hogy valakik 40 mennek a kerékpár úton , de hát mindenkinek más a gyengéje ! Egy normális működő országban mindig van olyan eszköz , hogy a nagyokhoz engedély , a kisebbekhez semmi nem kel csak józan ész , mert ha nem volna , akkor sokkal több volna a visszaélés , pl lásd, belső égésű motorral szerelt kerékpár , a mi fiatal időnkbe nem volt ilyen ,kénytelenek voltunk jogsi nélkül motorozni , mert nem tehettünk 14 évesen jogsit , most vehet zt vagy polimobilt és büntetlenül használhatja nem kell lopakodnia , vagy ott a légpuska szabadon lövöldözhet , de ott a prm urh adóvevő szabadon rádiózhat , ezek 30 éve csak vizsgák , engedélyek birtokában tehette , igaz amiket felsoroltam ezek korlátozva vannak , a zt - 25 km a puska 7.2 J a rádió 8 fix frekvencia de van lehetőség kipróbálni , aztán ha kinövi , mehet a vizsga birtokába magasabb szintre , akiknek meg ez nem tetszik menjenek Észak Koreába ott még a szabadidőről is el kell számolni !
Nem szedett ő ki belőle semmilyen folytást ,mert műszaki analfabéta. A gépszörnyet én szoktam neki összebarkácsolni, mert folyton széthullik alatta. Amiről írtál pedelec, szintén szabálytalan, ha az elektromos motorja 25km/h sebességen túl is segíti a haladást, ennyi.Nyilván lehet tovább gondolni, hogy a kerékpárosoknak sem kell KRESZ vizsgát tenni, sem biztosítást kötni,ez így mennyire korrekt?
Megy 40 mert kiszerelte belőle a fojtott gyújtásvezérlőt és tett bele fojtatlant , így már törvényileg segéd motorkerékpár , de ezt csak baleset esetén ellenőrzik még csak ! Aztán igazából ahogy írod a tag nem tud jogsit tenni , attól még közlekedni fog , talán még mindig jobb , ha 25 km/h "-40 robog " minthogy az általatok kerékpárnak minősülő pedelecet vesz magának , mert én nagy motorral előztem pedelecet 60 km/h még be is álltam mellé megcsodáltam a csodavasat úgy nézett ki mint egy közönséges bringa még az akuját sem lehetett látni se gázkart, volt szerencsém a lámpánál beszélgetni a gép tulajával pár szót , csak egy darabig segíti a gép a tekerés ütemébe aztán utána emberi erő hajtja , a tulaj szerint még 70 simán megy sík szélcsendes területen és tekerni sem nehéz , igaz ára sem kevés , na kérdem én , ha ilyennel menne az általad említett tag akkor mit szolnál , mert ez szabályos gép betű szerint , vagy nem mindegy mivel megy ha nem ismeri a közlekedési szabályt ??, ?????? Mert attól még közlekedni nem fog megtanulni az 100% biztos ha kiveszed alóla a belsőégésű motorral szerelt bringát , de viszont ki fogja váltani valami mással, pl pedelecel , nem de bár, és már törvényes eszköz birtokában azt csinál amit tud !!!!
... pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpár,amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
Fentiek alapján a kerékpár fogalmában használt „emberi erő hajt” kifejezés úgy értelmezhető helyesen, hogy kerékpárnak kizárólag az olyan eszköz tekinthetőek, amelyhez tartozó mechanizmus (hajtószerkezet) működtetésével (hajtásával) készteti mozgásra az azt vezető ember.
Figyelemmel arra, hogy a kerékpár fogalmában az ember általi, illetve a legfeljebb 300 W teljesítményű motor általi hajtás nem vagylagosan szerepel, ezért csak az olyan eszköz minősülhet kerékpárnak, amelynek rendeltetésszerű használatához az emberi erő kifejtése elengedhetetlen. Amennyiben a motor teljesítménye ennél nagyobb, vagy emberi erővel történő hajtás nélkül, kizárólag motor hajtja a járművet, úgy az nem minősülhet kerékpárnak, hanem meg kell vizsgálni a más járműkategóriába (pl. segédmotoros kerékpár, motorkerékpár) történő besorolását. Ebben az esetben csak érvényes kötelező gépjármű biztosítással és vezetői engedéllyel valamint bukósisakot viselve vehetünk részt a közúti közlekedésben.
A rendőrség felhívja a lakosság figyelmét, hogy amennyiben a járművezető elektromos vagy robbanómotoros kerékpárral közlekedik ittasan és haladása során a járművet csak a beépített motor hajtja (a kerékpáros pedállal nem hajtja a kerékpárt) akkor annak vezetője az ittasság mértékétől függően elkövetheti az ittas járművezetés bűncselekményét is ami során büntetőeljárás keretében folytatják le vele szemben a szükséges eljárást.
Akkor neked is felteszem a 3191 hsz.-ban feltett kérdésemet. Az említett ,,izé" simán megy negyvenet. Tachográfos autóbusszal hosszasan követtem, onnan tudom. A srác aki használja képtelen levizsgázni segédmotorra, azért vett ilyet.
Ez így igaz ahogy mondod. A kerékpár törvény meghatározásánál, csak az van hogy legfeljebb 300w teljesítményű motor segíti. De azt hogy miként segíti azt nem határozták meg. Ezek az utólagos csűrés csavarások,hogy gázkar, meg így meg úgy, jogilag nem állják meg a helyüket.
A meghatározás szerint a kerékpárt önerőből, tehát pedálozás nélkül nem hajthatja semmilyen motor. Amúgy mi a különbség pl. egy 207-es Babetta segédmotoros kerékpár, és egy Polymobil BFB 01 4t robbanómotoros ,,izé" között? Kezelőszervekben, felépítésben, menettulajdonságokban kb. ugyanaz.
Kérdésedre a válasz , semmi ! Ami a magyar közlönybe jelenik meg az a törvény , ez esetben amit bemásoltál ,egy aljas üzleti fogás , elvenni az ember kedvét a belsőégésű motorral szerelt kerékpártól azért mert azt megkapod újan 200x ezer ft az általad bemásolt képen látható pedelecet meg akár 2-3 szoros áron ! Egy pár napos eset , mentem a haverommal kerékpárúton , ő simsonal én zt- vel kereszteződésbe állt a rendőr , megállított minket , veszem elő a papírt , azt mondta tudja , hogy ez kerékpár , és ő a simsonos barátom papírjára kíváncsi ez volt Győr környékén !