Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2015.08.03 0 0 4924

Akkor a régi Bakonybánkot hogy hívják?

 

Előzmény: nazareth (4923)
nazareth Creative Commons License 2015.08.01 0 0 4923

Bákonybank :)

Előzmény: rezgaras (4921)
RhB Creative Commons License 2015.07.30 0 0 4922

Jogos! Na meg egy C50-est is hurcolásztak egy Ks kocsin. :-)))

Előzmény: rezgaras (4921)
rezgaras Creative Commons License 2015.07.30 0 0 4921

> (H0e nem volt)

 

Oda volt rajzolva :-) (Bakonyújbánk alaplapjára)

Előzmény: RhB (4919)
RhB Creative Commons License 2015.07.29 0 0 4920

Na meg a FREMO-soknak megvan a belső hírcsatornájuk, ez itt csak egy plusz valami lenne...

Előzmény: nazareth (4918)
RhB Creative Commons License 2015.07.29 0 0 4919

A gúgli keresés még kidobja a "raaber-treffen" kulcsszóra, de persze már nincs közte, mert elmúlt, de itt lehet látni az elkövetkezendő eseményeket:

 

http://www.fremo-net.eu/sv/termine/treffen/

 

ez pedig Nyúl (H0e nem volt):

 

https://www.fremo-net.eu/nc/termine/treffen/treffen-anzeigen/?tx_fremomeetings_pi0[meeting]=520&tx_fremomeetings_pi0[action]=showHeader&tx_fremomeetings_pi0[controller]=Meeting&cHash=22a6874db8ddd2865b15c142034086f8

 

 

A látogatás meg rendezvényenként változó, általában vasárnap délelőtt szokott lehetőség lenni. Most a tornaterem bérlés feltétele volt, hogy a helyi lakosok megnézhessék.

 

Ez a látogatás általában szűkített, most pl. csak a külső kör felől volt lehetséges, hogy ne zavarják a kiszolgáló személyzetet. És nem szabad kolbászolás, hanem vezetővel, csoportosan történt.

 

Modellezők számára komolyabb szájtátási és fotózási lehetőséget gondolom a szervezőkkel kell megbeszélni, de persze ők sem akadályozhatják a kiszolgálást, pl. a mozdonyvezetők közlekedését.

 

Azt, hogy itt miért nem hirdetik meg, nem tudom. Én is meghívott vendég voltam, nem vagyok FREMO tag, így felhatalmazásom sincs, hogy bármilyen infót közzé tegyek...

 

 

Előzmény: burgeri (4915)
nazareth Creative Commons License 2015.07.27 0 1 4918
Ami az itteni aktivitást illeti, sajnos valóban egyre kevésbé vannak jelen a magyarországi FREMO-tagok. Ennek valószínűleg az az oka, hogy ez a hely olyan, mint egy Rózsaszín Párduc Rajongó topik, ahol a hozzászólók 80%-a azt magyarázza, hogy jópofa ez a Rózsaszín Párduc, de miért muszáj rózsaszínnek lennie, miért nem csatlakozhatnak Zöld, vagy akár Bármilyen Párducok, és különben is, ez az egész dolog kirekesztő.

Én még kezdő és lelkes vagyok, ezért még párszor le fogom írni, hogy mi a stájsz :)
Előzmény: burgeri (4915)
nazareth Creative Commons License 2015.07.27 0 0 4917
Aki mar vett reszt egy FREMO-jellegu talalkozon, tudja, hogy rengeteg korulmenyt kell figyelembe venni, osszehangolni. Megfelelo termet keresni, jelentkezok altal kuldott modulokbol valami ertelmes layoutot tervezni egy megfelelo tema korul. Felmerni a jelentkezok szamat, meghatarozni a korszako(ka)t, begyujteni a jamuregisztraciokat. A jarmuvek, layout es jelentkezok szamanak fuggvenyeben megcsinalni a menetrendet. Osszeallitani az AFU-t. Meghatarozni a mozdony- es szerelvenyfordulokat. Osszerakni a szolgalati menetrendeket ugy, hogy minel valtozatosabbak, megis kelloen rugalmasak legyenek. Mindezeket idoben kommunikalni, hogy a leendo szolgalattevok es mozdonyvezetok felkeszulhessenek.

Ezek olyan feladatok, amelyek nagyreszben, vagy teljes egeszeben hianyoznak az egyeb talalkozok szervezesi teendoi kozul. Emiatt sajnos nem lehet elegge elore tervezni. Ez ilyen, ez is ehhez a sporthoz tartozik.
Előzmény: burgeri (4915)
Maci1986 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 4916

Szerintem Nyulra is szivesen lementunk volna jo paran ha legalabb megemlitesre kerul a dolog itt pl.

Előzmény: burgeri (4915)
burgeri Creative Commons License 2015.07.27 0 1 4915

Én csak fényképezni meg szájat tátani szeretnék, mint eddig is. Persze eszembe sem jutott, hogy a német FREMO-honlapot megnézzem az időpontok miatt. A jelentkezési határidők meg olyan gyorsan lejárnak... Nem mindenki tud annyira előre tervezni. Korábban azért itt volt értesítés az érdeklődőknek. Sajnálom.

Előzmény: RhB (4913)
nazareth Creative Commons License 2015.07.27 0 0 4914

a Fremosok ugy dontottek hogy nem osztjak meg senkivel remdezvenyeik

 

A FREMO rendezvények célja egy szabályok szerinti vasútüzem lebonyolítása. A FREMO rendezvények a német FREMO szövetség szabályai szerint, és nem egyéni döntések alapján működnek. Leginkább ebben különbözik egy FREMO rendezvény a vasútmodell-banzájok maradék 98%-ától.

 

A szabályoknak NEM célja senki kirekesztése. A FREMO rendezvényekre FREMO-tagok hívhatnak meg látogatókat, illetve általában szokott lenni egy fél/egész nap is, amikor vendégek jöhetnek szájtátani.

 

Legutolsó ilyen szájtáti-lehetőség most vasárnap délelőtt volt Nyúlon. Jöttek is a falubeliek a gyerekekkel :)

Előzmény: Maci1986 (4912)
RhB Creative Commons License 2015.07.27 0 1 4913

A FREMO rendezvények nem nyilvánosak, a FREMO tagok (évi 40 Euró tagdíj fejében) kapnak értesítést/meghívót. Ezek a rendezvények minden résztvevő számára fizetősek, ami nem belépődíj, hanem a költségek (terembérlet, szállítás) fedezésére szolgál.

Előzmény: burgeri (4911)
Maci1986 Creative Commons License 2015.07.24 -1 0 4912

Felejtsd el a Fremosok ugy dontottek hogy nem osztjak meg senkivel remdezvenyeik igy vajmi keves szajtatika lesz :(

 

Előzmény: burgeri (4911)
burgeri Creative Commons License 2015.07.24 0 0 4911

Sehol egy látogatható Fremo/Magyar Fremo kiállítás ebben a kellemes melegben? Úgy elmennék szájat tátani...

Törölt nick Creative Commons License 2015.03.29 0 0 4910

Urak, fed-2 modellező társunkhoz tud valaki elérhetőséget? Akár csak egy e-mail cím is megtenné. Köszönettel.

Vonatguru Creative Commons License 2015.01.18 0 0 4909

Hali!
Anno, 2010-ben Pécsett került megrendezésre az első HATEJAMO. Mivel nem nagyon találtam olyan videót, ami a vasútmodell kiállításon készült, ezért összedobtam egyet, bár az akkori fotózási tudásomról nem szeretek beszélni... De találtam jónéhány használható felvételt, így lett ez a kis filmecske. Hát tessék:
http://youtu.be/ZRLZqZZmJ0I

Váltógyártó Creative Commons License 2014.12.29 0 0 4908

Egy kis összehasonlítás az eredeti méretről kicsinyített XI és XIII-as kitérők, és a Benő tervezte 9 fokos geometria között.

 

 

A hosszú kitérők Román cuccok, de a geometria ugyan az.

Szárnyas FiFi Creative Commons License 2014.12.14 0 0 4907

Szia!

Ez egy digisound dekóder a gyári hang kockával.

Képet nem tudok mutatni, mert megfaragtam a belit és bele szorítottam a dekódert. Nem szívesen szedném szét mert félő,hogy sérülnek a vezetékek és a hangszóró.

A hang gyári alap volt most M43-as, mert csak ez van kis dízel hangban. 

Előzmény: Fordítókorongos (4906)
Fordítókorongos Creative Commons License 2014.12.13 0 0 4906

Szia!

 

Ez egy digisound lenne?

Elég kicsi a férőhely a mozdonyban,hogy sikerült belezsúfolni? ;-)

Gondolom Zimo kockát tettél bele hangszórónak...

A beépítésről mutass képeket légyszíves!

 

A Desiro dupla motoros hangja vicc kategória ebben a mozdonyban,de azért még így is jobb,mint a gyári

CT-elektronik(Tran) hangja,mert az rettentően bénára sikerült, viszont az SL76D minidekóderük simán elfér benne.

Kíváncsi vagyok a beépítésre! :-)

Előzmény: Szárnyas FiFi (4905)
Szárnyas FiFi Creative Commons License 2014.12.13 0 0 4905

Csak úgy......

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.11 0 0 4904

Ez bőven nem 1970, mert ahogy nézem, az a háttérben a Rimaszombati úton lévő Mechwart suli, azt pedig 1977-ben adták át.

Előzmény: CanGuru (4896)
kokusz191 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 4903

köszi........

Előzmény: nazareth (4902)
nazareth Creative Commons License 2014.11.11 0 0 4902

Kellene lennie az alján egy "LEGO" feliratnak és egy évszámnak. Ha nincs, akkor sajnos a "Fremósok" nem tudnak vele mit kezdeni...

 

(Jól van, megyek már, megyek, itt sem vagyok >:)

Előzmény: kokusz191 (4901)
kokusz191 Creative Commons License 2014.11.11 0 0 4901

Üdvözletem!

Láttam, hogy ebben a topicban "foglalkoztok" egy keveset vasúti váltókkal is. Valaki esetleg tudna segíteni, hogy a képeken látható váltótjelzőt kb. mikor és hol gyárthatták? Van rajta egy VJÜV MÁV öntvény felirat. Esetleg lehet ez a Vasúti Járműjavító Üzemi Vállalt (persze ha létezett ilyen nevű cég akkoriban)?  A készülékkel kapcsolatban minden segítséget örömmel veszek!

Köszönettel. S.Bence

 

 

RhB Creative Commons License 2014.11.09 0 0 4900

Az Epoche IV 1969-től van... Az más kérdés, hogy a belföldi személyvonati kocsikat (Bak, Bam, Bahv, kéttengelyes kocsik) csak 1974 végén/1975 elején számozták át, sőt a Bahv kocsik még 1972-ben is a régi számon jöttek ki. A nemzetközi és a gyorsvonati kocsikat már 1969-ben átszámozták.

Előzmény: CanGuru (4896)
alkotasu Creative Commons License 2014.11.09 0 0 4899

Andris!

Szerintem ne fogd fel ennyire tragikusan az előző hozzászólásokat! Minden érintett, aki a PT-en ott volt, és itt is hozzászólt, jól érezte magát. Az, hogy mindenkinek van valami véleménye, az meg természetes. Mint ahogy az is, hogy ezek nem mindig egyeznek. Hol máshol lehetne erről beszélni, ha nem itt?

Hadd hasonlítsam ezt egy házassághoz. Nincs olyan, hogy soha ne legyen vita, Uram bocsá', veszekedés is. De ez normális is, ha nem fajulnak el a dolgok. Egy idős ember mondta nekünk régen: a lényeg, a nap ne menjen le a haragoddal! [Több mint 1/4 évszázada nyűjük egymást az első feleségemmel, talán ez nem rossz referencia. :-) ]

 

Szerintem itt sem történt most más. Nem voltak a korábbi hozzászólások vérre menőek. És szerintem senki nem csukta be a számítógépét utálkozva, haraggal.

 

 

Továbbmegyek:

 

"De, ez a legfontosabb, hogy barátok együtt játszunk egy jót. De úgy, ahogy mi jónak gondoljuk."

 

Amit vendégként eddig érzékeltem:

nagyon jól fogalmaztad meg a lényeget: mivel együtt játszunk, az a fontos, hogy úgy játsszunk, ahogy jónak gondoljuk. Abba pedig belefér az, hogy sokan, akik ott vagyunk, sokféleképpen látjuk a dolgokat. Ezeknek a szintéziséből tud (és tudott az idén is) kialakulni az a forma, ami alapján aztán jól éreztük magunkat. És ebbe belefér az is, hogy a menetrend sokszor felborult, a szerelvények nem mindig voltak élethűek, stb. De szerintem mindenkinek meg kell látnia azokat az ember feletti erőfeszítéseket, amiket a szervezők tettek az ügy érdekében. És ebbe ugyanúgy beletartozott a menetrend készítése, mint ahogy a hozandó járművek táblázata, amiből a szerelvények össze lettek állítva. A magam részéről láttam azt a szándékot is, hogy a szerelvények is jól legyenek összeállítva, ami elvileg nem egy elsődleges szempont. Viszont az, hogy ez így volt, véleményem szerint a sokféle, és hangoztatott álláspontnak is köszönhető volt.

Végül a nap és a harag analógiájára: nem szabad tragikusan felfogni semmiféle mások (vagy magunk) által elkövetett hibát. (Nyilván nem a szándékos rombolásról beszélek, de olyat eddig nem tapasztaltam.) És akkor továbbra is jól fogjuk magunkat érezni.

Előzmény: Törölt nick (4893)
alkotasu Creative Commons License 2014.11.09 0 0 4898

Szerintem ez IV-es korszak már. '70-es évek. És nem is 1970.

Előzmény: CanGuru (4896)
Loree19 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 4897

Ott a pont!!! :P

Előzmény: Törölt nick (4893)
CanGuru Creative Commons License 2014.11.09 0 0 4896

Ez meg a csíkos verziója (a 2143-as színtervére gondolok) sem Ep. III-as?

 

Kép a vasútmodell.com-ról.

 

Mikortól kezdődött a MÁV-nál az új pályaszámokra áttérés, mert ugye elvben itt van a határ? Nem 1975-ben? Az M41-eket 1972-től gyártották. Az M63-at 1970-75 között. Vagy tévedek?

 

A Tillig meg a zöld Fugi kocsikkal igazad van, nem néztem meg alaposan a pályaszámát... Szóval akkor alig van III. korszakos személykocsi...

 

 

Annak ellenére, hogy én is forszíroztam, az üzemi tapasztalatok alapján már nem tartom jó ötletnek egy találkozó alatt a korszakok váltását, túl sok bonyodalmat okoz. Nosztalgiaként, bár picit korlátosan, de simán mehetnének a régi cuccok a IV., V. és VI. korszakokban. Ehhez lenne elég jármű is.

Előzmény: RhB (4892)
Wolf27 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 4895

Én több petrezselymet kérek bele!!!

Előzmény: Törölt nick (4893)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!