Vedd fel a kapcsolatot Siba Ferenccel, ő pesti, telefonszámot hirtelen nem tudok, de ha beírod a keresőbe tuti találsz elérhetőséget. Nekem 7eFt-ért tekert egy kimenőt EL84-hez.
Üdv mindenkinek! Az lenne a kérdésem, h tud-e valaki kimenő trafót tekercselni 15000Ft alatt? Ha igen, kérem jelezze! Éppen egy 50w-os Marshall végfokot csinálok, melyben 2db EL34 dolgozik. Előre is köszönöm!
Felbuzdulva a teszt tapasztalatán beruháztam én is egy pár dys-cus trafoba, hát a marton trafok után döbbenetesen nagy a változás. Pazar dinamika a kivezérelhetöség is sokkal jobb, szvsz minden tekintetben sokkal jobb.
Azért nem vagyok teljesen vakegér hozzá, az elméletét ismerem, valahol egyet is értek vele. Gyakorlati tapasztalatom nincs még ezzel kapcsolatban, viszont van náhány ötletem, amit ki fogok próbálni. Süketkoma sok jót mondott a triódás SE erősítőkről, tetszett, amit felvázolt előttem. Tehát ennek tükrében állok majd neki a tervezésnek.
+ a tápszűrő kondi, tekercs értéke + az előbbi és az esetleges csatoló viszonya + amilyen munkapontban járatod a csöveket. + a "passzív"/?/ mechanikai felépítés
Ezekután nagyon kíváncsi vagyok majd egy élő zenehallgatásra a trafóddal. De csak akkor, ha már az én erölködőm is készen van. Megprószálok belekapni egy SE erősítőbe. Csak piánóba, mert ezekkel még nincs tapasztalatom. Kíváncsi leszek, mennyivel lesz jobb a Tiéd.
"Finom szerénységet javasolnék, az mindíg jól áll a győzőnek :)" Eddig vártam a válasszal, mert most kaptam meg az engedélyt, hogy közöljek egy emailt, amit egy kedves megrendelőm küldött. Az övé az a bizonyos Loftin-white megoldású 211-es SE erőlködő, amiből kidobta a hyperszil vasmagos kimenőt. Megjegyzem, mi még személyesen nem ismerjük egymást, csak email-eztünk. Mindkét leveléből közlök részleteket:
1;"Köszönöm szépen a trafót, megkaptam. Egyúttal külön köszönöm Mártonnak, aki volt olyan kedves és az egyetemi tanulmányai mellett szakított időt arra, hogy átadja nekem.
Tegnap be is szereltem illetve előzetesen meghallgattam, mely mintegy 3 órán keresztül történt. A következő lemezekből válogattam gyorsan: Allan Taylor: Hotels & Dreamers; Andreas Vollenweider: Kryptos; Concerti per Liuto e Mandolino - Il Giardino Armonico; Cseh Tamás: Levél Nővéremnek Dead Can Dance: Toward The Within; Rodion Schedrin: Carmen-Suite (Bolsoj Theatre Orchestra); Salif Keita: Moffou; Sebestyén Márta: Dúdoltam én."
Észrevételek: - A mért paraméterek alapján valóban minimális az eltérés a két trafó között; - A traficsek hiba és probléma nélkül működik; - A hangja először megtévesztő volt. Fura módon alacsonyabbnak tűnik az erősítő zaja (talán a jobb illesztés miatt). Lényegesen élesebb hang szólt belőle, de kb. 2-3 perccel később kiderült, hogy a frekiátvitele sokkal! jobb. - Magasabbra megy, lényegesen gyorsabb az előzőtől; - Mélyebbre megy, melyet könnyebben, dinamikusabban tesz meg; - Természetesebb. A pengetős hangszerek hangját szinte az orrszőreimmel érzem. Itt vannak jelen a hangszerek a szobában (jelenlétérzet); - A zongora megszólalása, a tranziensek diszkrétek, nem ken; - A zene dinamikus, valódi, mindig és mindig tovább akarom hallani. Egy idő után függök tőle, ha abbhagyom, elvonási tüneteim vannak. Ma is többször gondoltam rá, megyek haza és újra hallgatom. Veszélyes szerkezet ezért :)) - A hangok pozicionálása sokkal jobb. Kirakhatók a hangszerek és azok mozgása egymás mellé. Mélységben nem igazán lett mélyebb, kb. 20% a javulás. - A felvételek tartalmát, keverését (pl. élő zene rákeverve mesterséges háttérhangokra) jobban hallani, megkülönböztethetőbb. - Elsőre hallkabb, de később kiderül, hogy dinamikusabb és mivel a hang akusztikai teljesítményét térben és spektrumban jobban fókuszálja, ezért egy-egy pozícióba-spektrumba koncentrálódik a hangteljesítmény.
Ottó, gratulálok! Nemcsak mérnöki, de zenei szempontok szerint is nagyszerű dolgot készítettél. Nemcsak ügyes vagy de van egyfajta kiváló érzéked is az arányok eltalálásában, a muzikalitás és az információáteresztőképesség megtartásában. Nagyon szép, inspiráló hangú zenei produktumot (már majdnem hangszert) készítettél." Kicsit később:
2.;"Egy mondatra visszatéve a traficsekre: le kell szögeznem, hogy eddig a legnagyobb mértékű pozitív változást a kimenőtrafóid beszerelése okozta a hangképben és amikor azt írtam róla, hogy függőséget okoz, akkor nem vicceltem. Van benne valami, amitől újból és újból akarom hallgatni. Annyira részletez hangban és térben és annyi plusz zenei információt jelenít meg, hogy az összes lemezemet újrahallgatom.
Most, hogy egy kicsit utánanéztem a kimenőtrafóknak és azok árainak (Tamura, Tango, Lundahl és a többieknek) a neten, szerintem nagyon- nagyon korrekt ár a traficsekért amiben megegyeztünk. Biztos vagyok benne, - és ezt nem udvariasságból mondom- hogy a trafóid lényegesen többet érnek. Nemcsak a felhasznált első osztályú alapanyagok miatt, hanem főként amiatt ahogyan szólnak. Valamit tényleg tudsz, mert ha túl kicsire csinálnád, akkor sérül az alacsonyfrekis átvitele, ha túl nagyra, akkor meg a csévén levő huzal szórt kapacitása miatt a felső határfreki romlik - lustul a hangkép. Szóval ez részben optimumkeresés is, meg helyes méretezés is, de ez kevés. Vélhetően a nagyon jól eltalált és természetes alapanyagokat tartalmazó szigetelés és a légrés kialakítása-mérete is közrejátszik a gyönyörű hangba.
Egy biztos: ahol csak tudom személyesen is a legeslegjobbakat mondom a trafókról és ajánlom őket, mert megérdemlik." Na ez már nem öndícséret.:o) Én is örülök, mind a teszt sikerének, mind annak, hogy másoknak is örömet szerzek a trafóimmal. Mégeggy: a fenti idézeteket becsületszavamra nem én írtam. Vesd össze a jegyzeteiddel. Hallihó!
Dobjál már róla egy képet, no meg egy árat. Jöhet magánba is a mail publikus.
Jelenleg Van Den Hul D102-őt használok, de most kinéztem a Canare L-4E6S-t ha már a 4s11 hangfalkábelnek bejött. A baj csak az, hogy elég nehezen beszerezhető (Mo.-on sehol sem árulják) ezért érdekelnek az alternatívák.