Majdnem teljesen egyetértek a piackutatásos résszel, annyi kitétellel, hogy nekem például a narancs festésű kellene, míg ez a csillagos nem.
Pont attól félek, hogy a Bbmot-hoz hasonlóan (itt a topikban folyt beszélgetésekre emlékezve) nem a leginkább keresett festéssel kezdenek majd, amiből téves következtetéseket vonnak le. Értem én, hogy a legkeresettebbel kezdve talán kevesebb fogyna összességében, mert nem vennék annyian a kevésbé népszerű festésűt. Ennek felmérése már egy külön szakma.
Érdekes, hogy hosszú hallgatás után két hete jelentkezett be a Zoltán modellek két új mozdonnyal és az egyik pont az MDa, a másik egyébként egy 200-as Púpos.
Ezelőtt majdnem egy éve tett föl képet a Gyíkról, előtte meg a Bobóról. Jogosan érezhetné, hogy az MTB az ő jármű kínálatát fedi le lépésenként, és ha ebből indulunk ki, akkor a Púpos már itt van a kanyarban, csak várni kell. :-)
Egyébként megérne egy beszélgetést, ahol Zm tulajdonosok megosztanák a tapasztalataikat. Én, mint kettő építő készlet tulajdonosa, bevezetőként annyit mondok, hogy jó képességű, de türelmetlen embernek tartom, aki túl korán akarta (nem) apró pénzre váltani a tehetségét.
Az MTB ezzel az MDa-val rögtön végez is majd egy piackutatást magának, hiszen minden eladott mozdonyhoz számolhat majd egy vezérlőt és minimum kettő (három, négy?) betétkocsit és mondjuk egy év múlva 99%-os pontosságú adatok fényében dönthet, megcsinálja-e őket vagy sem.
Azért azt elég nagy túlzásnak érzem, hogy elfelejtenénk. Egy elég széles "korszak" meghatározó kocsijai voltak (sajnos csak) Magyarországon. Manapság már az egységesítés felé megy a világ így egyre kevesebb "formavariáns" lesz a való életben. A vasútmodellezés meg mindig is sokrétű volt. Van aki korábbi korszakokat gyűjt, így a BHV Magyarországon szerintem még jó pár évig/évtizedig eladható lesz.
A kérdés a volumen. Sikerül-e a Fuggerthnél szebbet/jobbat csinálni megfelelő áron. Amennyiben nem lesz jobb, akkor a régi Fuggerth kocsikat birtoklók nem váltanak és erősen kétséges lesz az eladható darabszám. Amennyiben meg nagyon drága lesz, akkor azért nem lesz meg a kívánt mennyiség. Én reménykedem az arany középútban, szebb is lesz, de megfizethető.
Mégis mitől volt váratlan az MDa megjelenése ? Ha cseppet visszaolvasol pont ezen a fórumon alaposan kitárgyalták az eshetőségeket és bizony nagyon is kézenfekvő az MDa megjelenése. Engem kicsit sem lepett meg. A kérdés csak az volt, hogy mikor. A titok pedig, amiért nem egy Púpos vagy egy Dácia jelent meg az az, hogy mind a Csörgőnek mind pedig az MDa-nak 2400 mm a forgóváz tengelytávolsága. Ennyi. A meglévő Csörgő alvázra / forgóvázra és meghajtásra "csak" egy kasznit kellet gyártani. A Púpos 2600 mm, a Dáciák 2500 mm-es tengelytávúak. Ezeket a nulláról kell megcsinálni.
Mivel elég jól veszi fel a magyar piac az MTB modelleket ( és szerencséjükre a konkurencia élen az ACME-vel ritka béna ), ezért SAS terveit egyre-másra valósítják meg. Szerintem már régen elkészültek a tervek a Bhv családhoz is, csak az MTB még kivár és egyenlőre mérlegel. Sajnos rontja a megjelenés esélyeit, hogy szinte sehol sem lehet már látni ilyen kocsikat. Eltűntek. Pár év és el is felejtik még azok is akik utaztak vele.
Ez jó! :-) Tolnai uraság fészbukos oldalán is már reggel be volt linkelve! És már úgy, hogy a modellről még nincs is kép fent, valaki már írta, hogy biztos szar! :-)
Ez VI. korszakos lesz, ha jól látom, bár a leírásban IV. korszak van. IV korszakban már vérnarancs volt csillagos psz-al.
A VI. korszakos kivitel előnye, hogy a retro-hétvégék résztvevőjeként Tillig és Roco gyorsvonati kocsikkal vagy Fuggerth Bhv kocsikkal autentikus szerelvényösszeállítást is meg tudunk vele valósítani! Sőt, bátrabbak akár még a permetezővonatot is utána köthetik.
Az én szívemhez is közelebb áll a vérnarancs kivitel. Majd meglátjuk. Szerintem, ha ez jól fog fogyni, lesz esély V. korszkaos kivitelre is.
Elnézést kérek a talán nem ideillő tréfáért, természetesen igazatok van. Viszont például volt nálunk is,a családomban bélyeggyüjtő és valóban nagy eseményt jelentett egy - egy ilyen nyomáshibás példány, amelynek rendszerint már az évről - évre frissítve kiadott katalógusokban meghirdetett átak tanusága
szerint, tényleg nem is kevés jelentősége volt a tévnyomott példányok beárazásának, ár - értékelésének.
Természetes, hogy a vasútmodell egész más kategoria és ott nyilván nincs helye ilyen tévelygések, félre sikerült munkáknak az értékeléséhez. Sőt ! Nyilván minden igazi gyüjtő azt szeretné, hogy ilyenek ne is kerülhessenek a kezébe. ebben a kategoriában se, legfeljebb az képzelhető el, hogy egy, például nem a makulátlan, hanem a tényleges üzemi állapotra hajazó példánnyal rendelkezzen és ez esetben nyilván
tesz is ennek érdekében (gondolok itt a tudatosn valós kimézetre "öregbített" és ez teljesen érthető és akceptálható is.
Én Megpróbáltam előrepörgetni kb 10-20 évet amikor az ACME Gigantok már kifutott példányok. Én bizonyosan egy makulátlan gyári állapotút szeretnék magamnak és nem egy gyári hibásat
Én mondjuk olyat szeretnék, amiben nem esik szét a hajtás, nem lesz körtüzes a motor, és a plux22es dekoderrel nem csak a zárfényt lehet kapcsolni.
Megpróbáltam a gyakorlatba átültetni az általad leírtakat... hát nem is tudom. A 80-90-es években volt nálunk a családban nagy bélyeg, érme és bankjegy gyűjtő. Tisztán előttem van, hogy mekkora érték volt egy-egy nyomdahibás példány. Viszont úgy gondolom a modellvasút más kategória.
Megpróbáltam előrepörgetni kb 10-20 évet amikor az ACME Gigantok már kifutott példányok. Én bizonyosan egy makulátlan gyári állapotút szeretnék magamnak és nem egy gyári hibásat akár magasabb áron... mert az gyárilag hibás. De említhetném a régi NDK PIKO Szergejt is, gyerekként mennyire szerettem volna egyet. Nem adatott meg... ma már van Roco, új generációs PIKO, de a régi sivítósból mai napig nem vettem. Pedig egy szép, eredeti állapotút lehet megvennék, legalább a gyerekkori álom beteljesüléséért. ...na de hibásat?
A topiktárs V63-as esete szerintem derült égből arconvágás. Akkor is ha vitrinbe teszi az ember és úgy állítja a modellt, hogy az ütköző ne látszódjon... akkor is zavaró, mert tudom, hogy olyan - legalábbis én így vagyok vele. Én két megoldást látok:
- a FB csoportokban szoktak hirdetni különböző kiegészítőket gyártó modellezőtársak. Lehet készítenek, vagy akár van is nekik legyártva a keresett ütköző.
- a másik, lehet valaki így is megvenné pl alkatrészbányának, és az abból befolyt összegből venni egy normálisat. Természetesen lenne némi veszteség, de akárhogyan nézem a szitut ez már az. Én pont a napokban vettem egy szintén gyárilag szépséghibás példányt (037-est) pont erre a célra. Ha körtüzes lenne a motor, vagy bármi más baja lenne azoknak amiket futtatok akkor van donor. Nem azt mondom, hogy ez normális, meg feltétlen követendő, de én úgy voltam vele, hogy a Gigantok jelenlegi viszonylag alacsony használt árával miért ne. Szóval lehet, hogy lenne rá vevő így is.
Na jó, de "olasz barátaink" tényleg ilyen figyelmetlenek lennének? :-O
Egyébként én megbékélnék azzal is, hogy évek múltán akár talán sokat is érhet ez a modellem, de én inkább gyönyörködni szeretnék benne most, nem pedig nyerészkedni - évek/évtizedek múltán... :-)))
Mikor elolvastam a történetedet, első felindulásomban a régről elhíresült "kék Mauritius" postabélyeg
esete jutott eszembe. Nyilván ismerős előtted is a t9rténet, hogy egy ívnyi példány hibás fogazással
került ki a bélyegnyomdából és ezt utólag, már csak akkor vették észre, amikor már mnden példánya
elkelt, sőt a leges - legtöbbjét az akkori vevők már fel is használták (ahogy mondani szokás rz postai bennfentes berkekben) postaforgalmi érték - menetesítésre, azaz levél-, és / vagy csomag - forgalom illetékmentesítésére. És csak jóval később fedezték fel, hogy egy ívnyi példány esetében(ha lehet így mondani : "xar került a palacsintába", azaz "gyári / nyomdahibás bélyeg" - gel találkoztak. Innen már
szinte szabványos a történet. Az egészen kicsinyke számú hibáss példány (akár "postatiszta" (vagyis felhasználatlan) maradt, akár levélen, csomagon értékkezelt állapotban van valakinél, az bizony mára
már kincset ér. Szerintem gondold végig ezt és épp ilyen alapon próbálj közelíteni a dologhoz. Vagyis
hogy eljöhet a kor, amikor egy ilyen, mondhatni gyyári hibás modellpéldány valamikor még kincseket
érhet. Talán még éppen itt a Zindex Vasútmodell Fórum Modellbörzéjén. Csak éppen meg kellene érni.
Hozzájutottam egy "használtan, nem futott" ACME V63 056 (cikksz.: 60184) analóg verzióhoz, egészen elfogadható áron (nem innen). Szépnek tartom, nem vagyok szegecsszámláló, tökéletesen megfelel céljaimnak. Tökéletesen működik, sérülésmentes. Nagy örömmel digitalizáltam... majd észrevettem, hogy az ütközők közül az _egyik_ (A vég, jobb, de tökmindegy) szögletes, míg a másik három a "kötelező" nagy, kerek. Nem, nem úgy látom, hogy az az eladó "szórakozott" volna [szerinte sosem futott vitrinmodell volt (na jó, de ő sem vette észre? mindegy most már, mert nem érem el, de ez egy másik történet...)]. Tudom, én vagyok a hüle (miért nem azonnal néztem meg rajta mindent, stb), de (most már csak menteném a menthetőt): van valakinek hozzá megfelelő, kerek, világosszürke ütközője feleslegben? Egy darab...