A ľA739-cel (TBA231) nehéz is lett vón jót csinálni. Ami abból az IC-ből kihozható, attól az is jobb, amit a Sipos könyvből csinyáltam. Aki ócón akar elfogadhatót, annak még ma is ajánlom, bár most bort vedelvén prédikálom a vizet, mert most épp egy pio A-80-on hallgatok LP-t.:-)
Abban meg ilyen van, és hát ha nem is világbajnok, de semmiképp nem a mezőny aljába tartozik:
Nekem akkoriban VT RA 5350S Prometheus rádióerősítőm volt. Olvasgatván a MÉ 1975-öt az a téves ötletem támadt, h feljavíthatnám a phono fokozatot egy ebben közölt kapcsolás megépítésével. Hát nem! Nehéz elképzelni, de igaz, rosszabb lett mint volt. Még kevéssé kiegyenlített hang, magasabb alapzajjal fűszerezve. Egyetlen mentségem van minderre: a tapasztalatlanságom.
A dolby valójában csak egy fekete csip, ami papíron csak egy fehér téglalap. :) - hát ez tecc, legott van.
Jaja, egy hülye opeles, ez is mutatja a barkács hajlamomat.
Nálam foglalkozási ártalommá vált, hogy sok zenét hallgatok. Mondjuk nem éppen azt és úgy, ahogy szeretnék, de akkor nem is fizetnének érte.
Azt sose mondtam, hogy CsD egy istencsászár, csak azt, hogy megpróbálta a nagyközönség felé kiterjeszteni a "titkokat". Azért abban az időben persze jó volt egy gyűjteményben látni a keleti blokk ketyeréit ilyen-olyan műszaki leírásokkal, de jó volt csorgatni a nyugati (mocskos kapitalista imprlrlrista) világ csodáira. Ennyi. A HiFi Magazin néhány példánya is volt a kezeim között, de egyrészt már nem tudom, honnan is volt kölcsön, másrészt nem éppen egy tízéves nyelvezetén íródott.
Übertuti? Az mi? ;)
Ja, hogy rosszat is mondjak a "mesterre": a Hi-Fi hangstúdió építése c. könyvéből építettem egy műverősítős RIAA korrektort, ami soha nem szólalt meg, de nem is nagyon sikerült kideríteni, hogy miért. Keverőt akartam fabrikálni, mint akkoriban sokan. Azóta tudom, hogy nem szabad belemélyedni.
A Magnósok Évkönyveit nem vettem meg te dinka!. A keményfedelesek mind megvannak. Az évkönyveket pont a sok hablaty miatt nem vettem meg. És itt slussz-passz, mert nem volt kötelező. :)))
Innajt nem is érint a stéma különösebben.
Az ellentétről meg az a véleményem, hogy tulajdonképp a "két dudás egy csárdában..." effektus érvényesült, mások is birtokolták a "bölcsek kövét"
Egyébként ha kíváncsi vagy, itt merre hány lépés, szerintem olvasgass bele (vissza) néhány topicba, oszt érteni fogod, hogy bár kissé lökött a társaság, de nem rosszindulatú! Viszont a csipkelődést bírni kell, mert ha nem, tényleg jobb a tovább lépsz, viszont ha bírod a strapát, akkor szívesen látunk...:)
Xerintem örülünk az uj betéröknek, csak azt nem xeressék itt az urak, h olyan jön, aki megmondja a tutit. Jelen esetben néhai Cs.D.-röl kijelenti, h ö wolt a legjobb. Mosmán wixont tudod a frankot, xal légy üdwözölwe a dilisek körében. Ja és itt senki se hallgat hájt endet. Xerintem csak zenét, de azt minden mennyiségben.
Na jó nagy kavicsot b.xtam bele ebbe a tóba, de legalább vannak (hang)hullámok...
Jelentem, a DC 2040 A Videotonjaimhoz nem volt rajz, de ez ugye nem egy bonyolult szerkezet, ugyanakkor az RA6363S-hez se kaptam rajzot, ezért csodálkoztam az AIWA deckhez csomagolt rajzon. Bár, a topszikret dolby áramkör azon is csak úgy volt jelölve, hogy volt rajzolva egy négyzet, hogy ez itten kérem a dolby. Na.
Amúgy kedves dolog, ahogy köszörülgetik a nyelvüket rajtam a tisztelt fehérfülű topiktársak, de nem ezért jöttem ide, és megint csak elnézést kérek, hogy a nagyok dolgaiba beleszóltam.
Ha egy magamfajtának, aki ugyan tudja nagyon jól, hogy messze állt és áll a hifitől, csak éppen a vérbóvlit utálja, és meg van róla győződve, hogy az átlagember minőségi igényének ott kellene lebegnie, ahol valahol zörgettem a kis cuccomat, valamint arról, hogy a kommercionális megoldásokkal igenis lehet viszonylag jó minőséget elérni, szóval, ha nekem ez a hely mégiscsak tabu, akkor bocsánat, itt se vagyok a high end bugyrait ajnározók szentélyében.
Igen, volt egy gyönyörű, akkorára utánépített Quadom, hogy az AIWA deckem hátsó lábai leestek róla (nem is tettem rá, csak próbaképpen), csak el volt baltázva, mert a meghajtó fokozata ua741 volt. Ez még a kisebb baj volt, de a ki-és bemeneti választója CD4066-osokkal kapcsolt, és nem tudom, milyen elgondolásból, de tuchel aljzatokkal szerelte a vérprofi fémmunkával dolgozó építőmester. Ez még mindig nem a legnagyobb hibája volt, mert az egészre a koronát azzal tette fel, hogy épített egy feszültségvezérelt elő- és szabályzófokot. Tehát gyönyörű eloxált és fotózott előlapja volt, meg jó nagy toroid volt a közepén, meg jól le voltak árnyékolva savállóval az előfokok, meg jó nagy szakmai kihívás lehetett a külön ki- és bemeneti választó építése, meg a feszültségvezérelt szabályzó is, meg tiszteletem a mesternek azért is, hogy perforált lemez volt az alja és a teteje, a két oldala meg praktikusan hűtőborda, de egy zajgenerátort sikerült építenie. Eladtam egy lagzis zenésznek, és szétélvezett tőle - puff.
Az benne a legfurább, hogy tulajdonképpen létezhetett volna egymás mellett békében a két médium (mármint a HFM és a MÉ) Mivel a HFM ritkán jelent meg és nagyon korlátozott terjedelemben, a sok készülék prospektus szerű bemutatásával a MÉ is meg tudott volna élni. Csak erősebben kellett volna lektorálni....
No én csak a 74-est vettem meg, mert abban benne volt a 4450-es fülöpsz kapcsrajza, a vezérlés miatt kellett.
Viszont méltatlan módon nem került szóba egy pár más szerzemény, úgy mint Az orsósmagnók kapcsolásai I-II, Szereó rádiósmagnó Szervízkönyvei I-II, Hangerősítő kapcsolások... Ezek gyakorlatilag kommentár nélküli kiadványok, nagy, A4-es formátumu keményfedeles könyvek. Na kivi lennék, hogy ki tudná ezeket a szervízkönyveket és kapcsolási rajzokat összekaparni...