Keresés

Részletes keresés

MIHI Creative Commons License 2020.09.23 0 2 16084

1363 elvileg pénteken hazatért, és már Futárba is bejelentkezett

Előzmény: Bence4093 (16083)
Bence4093 Creative Commons License 2020.09.01 0 6 16083

Majd 1 évnyi állás és "az már soha nem fog utast szállítani" mondat után a 1363 ma bevonult a Fehér útra hogy királycsap javítását megkapja , annak ellenére , hogy már mindenki eltemette, még a cég is, de a kocsihiány mégis másképp rendelkezett.

1367 sorsa fentebbi indok miatt még kérdéses.

Aron_son Creative Commons License 2020.08.20 0 0 16082

Csak kívülről néztem, és viszonylag messziről. :) 

Előzmény: Bence4093 (16080)
exvérmezö15 Creative Commons License 2020.08.20 0 0 16081

Néz körbe jobban az utas térbe...

Vizsgáló deknik keretei szép párhuzamosak...ja ez nem igaz.

Utastéri ülések vissza rakása úgy sikerült ahogy sok helyen sokkal kisebb lábtér mint régen volt igaz nem minden ülésnél

Majd legközelebbi jobban sikerül...

Előzmény: Aron_son (16079)
Bence4093 Creative Commons License 2020.08.20 0 3 16080

Jól áll neki a távolság, de közelről ne kezd el nézegetni mert rögtön átformálod a véleményed....

Valami iszonyat gusztustalan és igénytelen munka...

Aki nem hiszi el az menjen és vizsgálja körbe.. majd rádöbben.


Előzmény: Aron_son (16079)
Aron_son Creative Commons License 2020.08.19 0 3 16079

Pár hete találkoztam vele, csinos:

 

Előzmény: Szakadáskapcsoló (16076)
Ep128 Creative Commons License 2020.06.17 -1 0 16078

Biztos óvni akarják... :-)

Előzmény: 4014 (16077)
4014 Creative Commons License 2020.06.17 -1 0 16077

2 kanyar sikerült, utána becserélték. :D

Előzmény: Szakadáskapcsoló (16076)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2020.06.17 0 1 16076

1301 forgalomban a 49-esen!

Előzmény: ICS MÁNIÁS (16070)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2020.06.13 0 1 16075

Igen, 1401 is bevonult.

Előzmény: mk4047 (16073)
HarunBp Creative Commons License 2020.06.13 0 0 16074

Köszönöm, így már megértettem!

Előzmény: 4014 (16072)
mk4047 Creative Commons License 2020.06.11 0 0 16073

1401 a következő?

Előzmény: ICS MÁNIÁS (16070)
4014 Creative Commons License 2020.06.11 0 3 16072

A KCSV-k felújítása több éve tart már, változott közben a koncepció annyi. Más eltérések is vannak pl jegykezelők, ereszcsatorna, BP logókból is van régi és új verzió, a vezetőfülkében lévő kapcsolók is kismértékben változtak.

"fedél": minden KCSV-n és Iparin van, de csak a B végén, az A végén nincs, tehát ebből a szempontból aszimmetrikusak, éppen ezért csak B-B véggel lehet őket csatolni elektromosan (természetesen mechanikusan, ha csak egyszerű vontatásról van szó utas szállítás nélkül, akkor bármilyen variáció szerint lehet csatolni.)

Előzmény: HarunBp (16071)
HarunBp Creative Commons License 2020.06.11 0 0 16071

Üdv! Nemrég láttam két, egymástól különbözően felújított kocsit, a 1321-es és 1343-as pályaszámú KCSV7-eseket. Van valami oka annak, hogy különböznek egymástól? (Pl. a matricák máshol vannak a homlokfalon, a 1343-asnak van ilyen fedél, amin a pályaszám szerepel stb.) A villamosokhoz (sem) értek, így nem tudom miért van ez, csak feltűnt.

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2020.05.21 0 4 16070

1301  VJSZ -> Kelenföld

 

 

Közben újul még: 1361,1404 a Metrónál, 1341,1357,1400 a VJSZben.  KCSV-k közül pedig 1329,1346.

király2644 Creative Commons License 2020.05.20 -2 2 16069

Mondjuk tahós pista bácsi utóbbi két heti megnyilvánulásai...

Előzmény: Il Leone (16067)
mk4047 Creative Commons License 2020.05.20 0 3 16068

"És ha a "megtanulják használni" azt jelenti, hogy a kerekesszékes és a babakocsis két megálló között, a mozgó járművön gurgulázik át a szomszéd ajtóhoz, akkor az azért elég meredeken hangzik."

 

Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy észben tartják, hogy hol szállnak le, és felszálláskor egyenesen arra a helyre mennek (az ajtókkal szemben vannak a  többcélú helyek).

 

A kicsi szériák, hát igen, pech. De ha jobban belegondolunk, jelenleg a BKV üzemeltet egy 30-as KCSV-, egy 36-os T5C5- és egy 38-as ICS-flottát. Ha utóbbit kiváltja egy használt típus (amely az R-kocsik esetében azért mutat hasonlóságot egy másik bpesti típussal....), akkor nem dől össze a világ. Sajnos egyelőre nincs kilátásban olyan méretű flotta, amellyel olyan szerencsénk lehet, mint a TW6000-rel volt. Persze nem azt jelenti, hogy Aradot kell csinálni Budapestből, vagy hogy belemenni olyasmibe, mint az autóbuszok területén tették.

Előzmény: BakcsiMate (16066)
Il Leone Creative Commons License 2020.05.20 -1 1 16067

elmúlt 1-2 hét sajtómegjelenéseiből könnyen ki lehet találni...

 

Ezeket hol kell keresni?

Előzmény: BakcsiMate (16066)
BakcsiMate Creative Commons License 2020.05.20 0 1 16066

A negyedik forgatókönyv pedig az, hogy a 2-esen megoldódik az űrszelvény probléma, a KCSV-k átkerülhetnek a 47/48/49 vonalakra, és a Ganzok így is mehetnek a kukába (ehhez még venni se kell járművet).

Ez gondolatban kb. 7 éve megvan, csak 2013 és 2019 között finoman szólva is erősen szabotálva volt a 2-es vonal teljes rekonstrukciójának előkészítése. Hogy ki, és/vagy kinek az emberei szabotálták, azt az elmúlt 1-2 hét sajtómegjelenéseiből könnyen ki lehet találni...

 

Persze nyilván szükséges az alacsonypadlós szolgáltatás mindenhova, ez alap kellene, hogy legyen 2020-ban, de itt most kb. 30 db használt jármű lehet kilátásban, az nem biztos, hogy annyira jó üzemeltetésileg.

Az utastérbe bele kell nyúlni, valóban túl sok benne az ülés, az sem lesz olcsó mulatság, ha igényesen akarják megcsinálni.

És ha a "megtanulják használni" azt jelenti, hogy a kerekesszékes és a babakocsis két megálló között, a mozgó járművön gurgulázik át a szomszéd ajtóhoz, akkor az azért elég meredeken hangzik.

Előzmény: mk4047 (16064)
nemeza Creative Commons License 2020.05.20 0 0 16065

D uj kocsik beszerzese egyszer, valamikor..

Előzmény: mk4047 (16064)
mk4047 Creative Commons License 2020.05.20 0 1 16064

Nyilván nem ideális a  helyzet, azonban a kocsi ebből is hasonlít a Combinóra: a többcélú hely pont ott van benne, ahol az R-kocsiknál a másik irányú ajtó. Szerintem csak azért nem kellene lemondani a kiskörúton való üzemről: az érintettek valószínűleg előbb-utóbb megtanulják majd használni. A jármű utasterét pedig szvsz így is át kellene majd gondolni, eléggé tele van zsúfolva ülésekkel jelenleg.

 

Jelenleg három forgatókönyv képzelhető el a 47/48/49 trióra:

 

a) maradnak az ICS-k (esetleg a 2-es felújítása után 2038-ban KCSV...),

b) sikerül importálni az R-kocsikat, mehetnek a hídra és ők lesznek az utódtípus Budán,

c) valami más járművet sikerül használtan beszerezni. Viszont jelenleg egyetlen olyan jármű van, amelynek akadálymentesített része nem aszimetrikus és elegendő szabadul fel belőle a következő 5-10 évben: ez pedig a duisburgi N10C-DU. Ezek viszont kicsit (0-9 évvel) idősebbek az 1993-ban, és 1995-ben gyártott R-kocsinál (persze az ICS-knél így is 8-26 évvel fiatalabbak).

Előzmény: BakcsiMate (16061)
Grgabácsi Creative Commons License 2020.05.20 0 0 16063

Igazából úgy tűnik, mindegy is a kérdés, mert a frankfurtiak nem az egész flottát adnák el, szóval elképzelhető, hogy kútba fog esni a történet.

Előzmény: BakcsiMate (16061)
nemeza Creative Commons License 2020.05.20 0 0 16062

Ha nem a 2 47 49re, hanem pl.42re vagy 51 / 52re kerülnének talan jobban meglenne a helyük..

Előzmény: BakcsiMate (16061)
BakcsiMate Creative Commons License 2020.05.20 0 1 16061

Azért azt (is) mindenképpen érdemes alaposan mérlegelni, hogy mennyire vállalható be az, hogy egy bal oldali peronról felszálló kerekesszékes (vagy babakocsis) jobb oldali peronon nem tud leszállni, mert nem szimmetrikus az ajtóelrendezése a kocsinak. Illetve éppen le tud, ha egy ajtóval odébb megy bent, de ez mozgó járművön, és/vagy álló utasok mellett mérsékelten komfortos. És mondjuk egy Deák téri végállomáson lutri, hogy melyik vágányt használja a villamos, de a Ganzos vonalak elég szépen vegyes felvágottak peron szempontból.

Előzmény: M61 021 (16057)
Viko88 Creative Commons License 2020.05.20 0 0 16060

Üdvözlet!

 

Nos én ezekről a kocsikrol, szinte semmit sem tudok!

Előzetesen annyi kérdésem lenne, hogy ha esetleg, mint új szertemeny jönnének, elérhetők e potenciálisan, és hány darab lenne a számuk?

 

Ugyanis ha a 30 db KCSV7 plusz 8 korszerűsített ICS megmarad, és ezek atkerulnek 19-47-49 vonalra mondjuk. És

Ebbol Frankfurti villamosbol lenne kb 30 akárhány, akkor elkerulheto lehet az ICS felujitas teszem azt.

 

Köszönöm, :). 

Előzmény: tanck (16059)
tanck Creative Commons License 2020.05.19 0 0 16059

Az érdeklődőknek R Triebwagen kívül és belül.

Nohabf Creative Commons License 2020.05.19 0 1 16058

Köszönöm !

 

Elég pofásan néz ki,ezt a járgányt el tudnám képzelni Pesten.

Előzmény: M61 021 (16057)
M61 021 Creative Commons License 2020.05.19 0 1 16057
Előzmény: M61 021 (16056)
M61 021 Creative Commons License 2020.05.19 0 1 16056

Próbáltam rákeresi, és úgy látom az un. R sorozat az, amit 93-ban kezdtek forgalomba állítani és ezek szerint ez az, ami keskenyebb 10 centivel a manapság kínált szabványszélességnél (kvázi az ICS-vel azonos szélességű). 

Előzmény: Nohabf (16055)
Nohabf Creative Commons License 2020.05.19 0 0 16055

Erről a Siemens csodáról lehet találni valahol bővebbet ?

Előzmény: M61 021 (16053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!