40+ Bézénk áll alkatrészre várva. Értelmesebb lenne azokra költeni, ahelyett, hogy egy ugyanolyan vagy rosszabb paraméterekkel rendelkező, itthon gyakorlatilag új típusnak tekinthető járműre, amihez szintén kell alkatrész, ami nem egyezik a meglévő gépekével.
Igen, ez egy logikus döntés lenne. Vagy talán mégsem.
Túl van misztifikálva. A maszekvasutak évek óta használnak mindenféle csehszlovák lomot bármilyen speciális honosítás nélkül. A rádió tud GSM-R üzemet, a Mirelbe lehet integrálni EVM üzemmódot, a DAKO fék meg nagyjából ugyanúgy működik mint a Knorr. Aprópénzból honosíthatóak lennének. Akaraton és a kellő rugalmasságon múlik csupán az egész.
Gondolom, a rádió és vonatbefolyásoló fontos lehet.
Ezen felül sok minden eltér rajtuk, pl. DAKO-rendszerű a fék, más típusú dízelmotor, a hajtóművet nem tudom, milyen van most bennük (lehet, hogy azonos), más lehet a vezérlés, más az utastér (3+2 elrendezésű, kartám nélküli ülések).
Pontosan mi az, amit át kell alakítani rajtuk, hogy közlekedhessenek a MÁV hálózatán?
Szerintem nem azért kellene megvenni őket, hogy évtizedekig velünk maradjanak.
SOS jöjjön legalább 20 darab, hogy legyen valamennyi tartalék jármű a rendszerben. Ezután a MÁV álljon neki az elhasználódott motorvonatok rendbeszedésének (Bz, Usgyi, Desiro).
Közben találják ki mégis mit akarnak kezdeni hosszú távon a mellékvonalakkal. Mellékvonali pálya rekonstrukciós terv kell (SOS stabil 60-as pálya mindenhol). Jármű koncepció - mennyi és milyen jármű kell, ezeket milyen ütemezéssel tudják teljesíteni a gyártók
Nagyon, nagyon olcsónak kell lenniük ahhoz, hogy egyáltalán megérje megvenni ezeket, sok átalakítandó dolog van rajtuk. De azt a pénzt sokkal hatékonyabb lenne az alkatrészre váró járművekre költeni..