Ja igen : a mi kis Hondánk csak 4 sebességes ... ha annyi millióm lenne ahányszor megpróbáltam felrakni 5-ikbe a váltót , akkor ezt a hozzászólást most ( éjjel fél egy van ) csinos és fiatal titkárnőmnek diktálnám , aki napi 24 órában állna mindenben a rendelkezésemre .
Annak , hogy kimenjen az 50-es lökettérfogatból nincs jogszabályi lehetősége . A négyüteműség nem annyira vérszegény , mint az ember gondolná . Nekünk ( egyesület ) van egy kis CB50-es Hondánk , az 4 ütemű masina , tündéri szerkezet -- nekem különösen kedves , négyütem-párti vagyok , amikor 2003-ban lecseréltem* a 250-es ETZ-t annak egyetlen oka volt az NDK-s masina "cvaitakt" mivolta .
Szóval a CB50-es Hondát az eredeti verzióban nem engedték be az NSZK-ba (Európába ? a fene tudja ) , mert a japán belpiacos motor túlságosan dinamikus volt . Ezt a verziót ami nekünk is van ( CB50J ) a japánok fojtották le , úgyhogy a járgány még én alattam se éri el a 60-as tempót . Bezzeg az eredeti ! Azzal ennek a sebességnek a másfélszeresét is hozták . Ismeretem szerint a Honda SS50 valami 5,5 lóerős volt , ami nagyon szép eredmény egy kétszelepes kis motortól .
A netről korábban ezt halásztam le és magyarítottam :
Az 1967-es első CB 50-gyel ellentétben a Honda SS 50-hez hasonló vízszintes hengerrel a CB 50 J szinte függőleges henger volt. A korábbi CB 50 volt 3,9 kW (5,3 LE) 11 000 fordulat / perc sebességgel, így egy kicsi, gyors moped.
A legnagyobb sebesség meghaladja a 80 km / h sebességet.
Kék, zöld és narancssárga színben kapható.
Az SS 50 modell utódja volt. A CB 50 J egyhengeres, négyütemű motorral rendelkezik , 20 fokkal előrefelé billenthető hengerrel. Általában 6,25 lóerős és ötfokozatú sebességváltó van Németországban, de csak egy 2 lóerős Mokick verzió jött ki. Többek között a fojtószelep egy fojtószelepe volt, egy 13-karburátor és egy szikra-időzítés, amely 6000 fordulattal a "késői" irányába tolódott.
A motorok stílusa a rugók előfeszítésének növelésével népszerű volt ezzel a mechanizmussal, így a CB 50 ésszerűen meg tudta tartani a versenymodelleket.
Itt van egy kép a masinánkról :
*És ha már előjött a dolog ... Az ETZ-t egy öreg CB400-as Hondára váltottam , amit 18 év után nyugdíjaztam és pár hónapja megvettem ezt a nagy piros robogót ...
Láttam valami 4 ütemű átalakító készletet az Ape-hez az egyik street-food csoportban. Annyira nem érdekelt a téma, nem emlékszem mekkora a lökettérfogat, de gondolom, nem egy 50-es 4T blokkot tesznek bele, mert azzal nincsenek előrébb. Mondjuk láttam Rómában, hogy az alacsony emissziós zónába nem lehet 2T motoros járművel behajtani, arra talán alkalmas lehetne, hogy oda is kapjanak engedélyt. A tiltás ellenére időnként azért lehetett érezni a jellegzetes kétütemű szagot...
Köszönöm a segitséget,akkor egyenlőre marad a robogó blokk,vagy lehet megpróbálom elcserélni ezt a honda tl 125 blokkot valami ötvemes motorkerékpár blokkra,ami öninditós.
Van egy GX-hez való olajfürdős gokart hajtóművem is, először azzal próbálkoztam, de rájöttem jobb direktben meghajtani az irányváltó nyelestengelyét.
A gokart hajtóműben van egy 1:2-es láncáttétel, és egy lamellás röpsúlyos kuplung. A gokartoknál jól működik, de szerintem egy nehezebb kocsival szenvedne. Ha jól emlékszem 100 euróért vettem a hajtóművet, ha akarsz vele kísérletezni, féláron odaadom.
Nekem egy ilyen GX klón van a hibrid mopedautómban, egy lapvibrátor röpsúlyos kuplungot vettem rá. Mondjuk nekem váltani nem kell, a villanymotor gyorsítja fel a kocsit 40 km/h-ig, a benzinmotort csak utána kapcsoljuk be.
Elvileg 7 Le-s egy ilyen motor, de önmagában harmatgyenge. Egy 350 kg-os műanyag mopedautót is alig bír mozgatni. Ha van egy szemmel alig látható emelkedő útközben, rá kell segíteni a villanymotorral, mert belassul. Viszont ahhoz képest hogy kínai, meglepően tartós. Nekem kb. 5 éve megy, pöccre indul akkor is, ha szeptembertől áprilisig áll. Egy karburátort cseréltem eddig rajta, meg átégett 1x a hengerfejtömítés. Fillérekért van hozá az alkatrész.
Viszont nem találok alvázszámot,pedig szeretnék rá biztositást kötni,meg rendberakni,és használni.Valami ötlet,hogyan tudnék rá biztositást kötni?
Ha nincs a motortérben akkor talán a kocsiszekrény alatt , a jobb oldalon futó vázcsőben lehet -- a Charly-mban legalábbis ott van . Ha abból indulok ki , hogy tkp. motorkerékpár akkor váznyaknál a kormánycsapágy környékén lehet még . Ha ott sincs ... El nem tudom képzelni , hogy lenne ebben az országban bármi hivatalos ember , aki meg tudná mondani hol kéne lenni a számnak , milyen karakterekkel .
Azt a lehajtós dolgot nem értem . Hogy kellene kuplung az rendben , de én azért elviselnék valami nyomatékváltó-félét is . Vagy variátort , vagy valami legalább 3 fokozatút -- tudom felétek nincsenek nagy hegyek , de azért mégis .
Ha más nem akkor a gokart meghatásoknál nézelődj .
Ilyen motorblokkot szeretnék a robogó blokk helyett.Van még egy Honda tl 125 motorkerékpár blokkom is gyujtással ,de ahoz nincs karbi,meg rajta van mindenhol a 125 ccm.Ezért gondoltam egy ilyen komplett stabilmotorra rajta van minden,kipufogó,tank,meg új,csak nem tudom,van e töltése az akkumulátorhoz.
És még egy kis információt szeretnék .Az amicában egy robogó blokk van,és szeretném kicserélni egy gx 160,vagy hasonló 4t blokkra.A lehajtással van gondom,milyen kuplungot lehetne tenni a 4t blokkra ,és az irányváltóra?Hogy normálisan lehessen közlekedni vele?Köszönöm előre is a segitséget
Üdv,a fòfékhengert megoldottam,utánfutóé volt beszerelve,vettem újat.Viszont nem találok alvázszámot,pedig szeretnék rá biztositást kötni,meg rendberakni,és használni.Valami ötlet,hogyan tudnék rá biztositást kötni?
háromketekü Amica járgányhoz,és az érdekelne ,hogy hol találok rajta valami számot a biztositás megkötéséhez.
Az az Amica amit legutóbb láttam az alvázszámát a motortérben viselte . Volt benne valami pótkerék-tartó vas , abba volt ütve .
A főfékhenger elég reménytelen , ha a régi ( nagyon régi , az ún. "Krumpli" ) 500-as FIAt-é nem jó akkor szerintem reménytelen gépkocsiéval helyettesíteni . Akkor át kell farigcsálni .
Üdv mindenkinek.Hozzájutottam egy háromketekü Amica járgányhoz,és az érdekelne ,hogy hol találok rajta valami számot a biztositás megkötéséhez.Köszönöm előre is
valamiért a képet nem engedi a fészbukról feltölteni de a szegedi adok-veszek oldalon van egy apátfalvi kantakék, pestieknek strandkorlát kék , másoknak matt kék színben
Eladó ritka 3 kerekü üzemképes de felújításra szoruló motorkerékpár. Évjárat 1968 és 50cm3 Dekorációnak vagy ki minek szeretné. Érdeklődni csak telefonon 20/5134982.
Belső féltengely gumiharangot szeretnék cserélni 49cm3-is Apen.Esetleg valakinek videó a cseréről nincs?Illetve gumiharangot,merre tudok vásárolni?
Szerintem úgy tudod kicserélni , ha a lengőkarról leoldod a kerékagyat , hogy a féltengelyt ki tudd húzni a differenciálműből .
Ahhoz ki kell csavarni azt a 4 darab 6-is csavart , ami a gumiharangot tartja a blokkhoz , ekkor el tudod tolni a kerék felé a féltengelyen a gumiharangot ( aminek a belsejében benn van a fémházas szimering ) .
Utána ki kell venni azt a nagy zégergyűrűt , ami az egész féltengelyt nem engedi kicsúszni a difiből .
Ha kihúztad a féltengelyt -- végén a kúpfogaskerékkel -- akkor már csak a fogaskereket kell levenni , azt szintén zégergyűrű rögzíti .
Gumivásárlással próbálkozz Apedokinál , ha kicsit visszakeresel találsz címet .
Nagyon szépen köszönöm! Tkp.-en nem tudom milyen motor van benne ,csak kívűlről láttam,táblát nem láttam rajta ,gondolom alul van valahol ,alá meg nem feküdtem. Tőlem 32 km-re van ,ha arra járok jobban megsasolom!
Szervusztok ! Most kerestem rá erre a fórumra ,mert van egy idős bácsinak egy ilyen háromkerekű kis masinája! Dízel és az a problémája ,hogy a regulárja(fordulatszám szabályzója )nemszabályoz le! Mielőtt megpróbálnám kiszerelni a helyéről ,érdeklődni ,hogy találok-e valamiféle katalógust ,vagy jav.utasítást! Így vette meg ,már akkor is így viselkedett! Leírom ,amit találtam rajta:APE tm D Az oldalán P 703 V. A törzskönyvében az van írva ,hogy Motortípusa:AFD1M 24066. 1966-os kiadás , 422 cm3. Kihez fordulhatnák esetleg valami internetes posztolást ,vagy szakirodalmat honnan tudnék szerezni! Gondolom ,valamit nem tettek vissza ,vagy nem jól szerelhették össze! Beindul ,felpörög ,aztán csak a leállító bowdennel áll le nagysokára! Köszönöm a segítségeteket ,tanácsatokat!