Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.04 0 1 12680

A "nagy" Ape-knak volt gyárilag elektromos (ólomaksis) kivitele a 90-es években , hogy kis 50-eshez készült-e ilyen verzió azt nem tudom .

Előzmény: WooDoo (12677)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.04 0 0 12679

Ja igen : a mi kis Hondánk csak 4 sebességes ... ha annyi millióm lenne ahányszor megpróbáltam felrakni 5-ikbe a váltót , akkor ezt a hozzászólást most ( éjjel fél egy van ) csinos és fiatal titkárnőmnek diktálnám , aki napi 24 órában állna mindenben a rendelkezésemre .

Előzmény: Bakancs4 (12678)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.04 0 0 12678

Annak , hogy kimenjen az 50-es lökettérfogatból nincs jogszabályi lehetősége . A négyüteműség nem annyira vérszegény , mint az ember gondolná . Nekünk ( egyesület ) van egy kis CB50-es Hondánk , az 4 ütemű masina , tündéri szerkezet -- nekem különösen kedves , négyütem-párti vagyok , amikor 2003-ban lecseréltem* a 250-es ETZ-t annak egyetlen oka volt az NDK-s masina "cvaitakt" mivolta .

Szóval a CB50-es Hondát az eredeti verzióban nem engedték be az NSZK-ba (Európába ? a fene tudja ) , mert a japán belpiacos motor túlságosan dinamikus volt . Ezt a verziót ami nekünk is van ( CB50J ) a japánok fojtották le , úgyhogy a járgány még én alattam se éri el a 60-as tempót . Bezzeg az eredeti ! Azzal ennek a sebességnek a másfélszeresét is hozták . Ismeretem szerint a Honda SS50 valami 5,5  lóerős volt , ami nagyon szép eredmény egy kétszelepes kis motortól .

 

A netről korábban ezt halásztam le és magyarítottam :

 

A Honda CB 50 J a japán Honda gyártó Mokickja .

Az 1967-es első CB 50-gyel ellentétben a Honda SS 50-hez hasonló vízszintes hengerrel a CB 50 J szinte függőleges henger volt. A korábbi CB 50 volt 3,9 kW (5,3 LE) 11 000 fordulat / perc sebességgel, így egy kicsi, gyors moped.

A legnagyobb sebesség meghaladja a 80 km / h sebességet.

Kék, zöld és narancssárga színben kapható.

Az SS 50 modell utódja volt. A CB 50 J egyhengeres, négyütemű motorral rendelkezik , 20 fokkal előrefelé billenthető hengerrel. Általában 6,25 lóerős és ötfokozatú sebességváltó van Németországban, de csak egy 2 lóerős Mokick verzió jött ki. Többek között a fojtószelep egy fojtószelepe volt, egy 13-karburátor és egy szikra-időzítés, amely 6000 fordulattal a "késői" irányába tolódott.

A motorok stílusa a rugók előfeszítésének növelésével népszerű volt ezzel a mechanizmussal, így a CB 50 ésszerűen meg tudta tartani a versenymodelleket.

 

Itt van egy kép a masinánkról :

*És ha már előjött a dolog ... Az ETZ-t egy öreg CB400-as Hondára váltottam , amit 18 év után nyugdíjaztam és pár hónapja megvettem ezt a nagy piros robogót ...

 

Előzmény: WooDoo (12677)
WooDoo Creative Commons License 2022.01.03 0 0 12677

Láttam valami 4 ütemű átalakító készletet az Ape-hez az egyik street-food csoportban. Annyira nem érdekelt a téma, nem emlékszem mekkora a lökettérfogat, de gondolom, nem egy 50-es 4T blokkot tesznek bele, mert azzal nincsenek előrébb. Mondjuk láttam Rómában, hogy az alacsony emissziós zónába nem lehet 2T motoros járművel behajtani, arra talán alkalmas lehetne, hogy oda is kapjanak engedélyt. A tiltás ellenére időnként azért lehetett érezni a jellegzetes kétütemű szagot...

Előzmény: Bakancs4 (12676)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 12676

,akkor egyenlőre marad a robogó blokk,vagy lehet megpróbálom elcserélni ezt a honda tl 125 blokkot valami ötvemes motorkerékpár blokkra,ami öninditós.

 

Ezt nem egészen értem : miért egyik 50-es blokkot másik 50-es blokkra cserélni ?

Sándor P Creative Commons License 2022.01.03 0 0 12675

Köszönöm a segitséget,akkor egyenlőre marad a robogó blokk,vagy lehet megpróbálom elcserélni ezt a honda tl 125 blokkot valami ötvemes motorkerékpár blokkra,ami öninditós.

WooDoo Creative Commons License 2022.01.02 0 0 12674

Van egy GX-hez való olajfürdős gokart hajtóművem is, először azzal próbálkoztam, de rájöttem jobb direktben meghajtani az irányváltó nyelestengelyét.

 

A gokart hajtóműben van egy 1:2-es láncáttétel, és egy lamellás röpsúlyos kuplung. A gokartoknál jól működik, de szerintem egy nehezebb kocsival szenvedne. Ha jól emlékszem 100 euróért vettem a hajtóművet, ha akarsz vele kísérletezni, féláron odaadom. 

Előzmény: Sándor P (12671)
WooDoo Creative Commons License 2022.01.02 0 0 12673

Nekem egy ilyen GX klón van a hibrid mopedautómban, egy lapvibrátor röpsúlyos kuplungot vettem rá. Mondjuk nekem váltani nem kell, a villanymotor gyorsítja fel a kocsit 40 km/h-ig, a benzinmotort csak utána kapcsoljuk be. 

 

Elvileg 7 Le-s egy ilyen motor, de önmagában harmatgyenge. Egy 350 kg-os műanyag mopedautót is alig bír mozgatni. Ha van egy szemmel alig látható emelkedő útközben, rá kell segíteni a villanymotorral, mert belassul. Viszont ahhoz képest hogy kínai, meglepően tartós. Nekem kb. 5 éve megy, pöccre indul akkor is, ha szeptembertől áprilisig áll. Egy karburátort cseréltem eddig rajta, meg átégett 1x a hengerfejtömítés. Fillérekért van hozá az alkatrész.

Előzmény: Sándor P (12668)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.01.02 0 0 12672

Viszont nem találok alvázszámot,pedig szeretnék rá biztositást kötni,meg rendberakni,és használni.Valami ötlet,hogyan tudnék rá biztositást kötni?

 

Ha nincs a motortérben akkor talán a kocsiszekrény alatt , a jobb oldalon futó vázcsőben lehet -- a Charly-mban legalábbis ott van . Ha abból indulok ki , hogy tkp. motorkerékpár akkor váznyaknál a kormánycsapágy környékén lehet még . Ha ott sincs ... El nem tudom képzelni , hogy lenne ebben az országban bármi hivatalos ember , aki meg tudná mondani hol kéne lenni a számnak , milyen karakterekkel .

 

-- Pincér ! Van vadnyuluk ? Még sohasem ettem .

-- Ha sohasem evett uraságod , akkor van ...

-----------o---------o--------------o-----------o------------o------------o-----------o-

 

Azt a lehajtós dolgot nem értem . Hogy kellene kuplung az rendben , de én azért elviselnék valami nyomatékváltó-félét is . Vagy variátort , vagy valami legalább 3 fokozatút -- tudom felétek nincsenek nagy hegyek , de azért mégis .

Ha más nem akkor a gokart meghatásoknál nézelődj .

https://www.utanfutoaruhaz.hu/lifan-olajfurdos-kuplung-q2-25-mm-8-15-le-motorokhoz-4540?utm_source=google_shopping&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link&gclid=Cj0KCQiAt8WOBhDbARIsANQLp951o3fX23to6quBVjKrHCjIzYu0xW0Isgc_pWACI-cOk1uTzauB3swaAowMEALw_wcB

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 0 12671

Ilyen motorblokkot szeretnék a robogó blokk helyett.Van még egy Honda tl 125 motorkerékpár blokkom is gyujtással ,de ahoz nincs karbi,meg rajta van mindenhol a 125 ccm.Ezért gondoltam egy ilyen komplett stabilmotorra rajta van minden,kipufogó,tank,meg új,csak nem tudom,van e töltése az akkumulátorhoz.

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 1 12670

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 0 12669

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 0 12668

És még egy kis információt szeretnék .Az amicában egy robogó blokk van,és szeretném kicserélni egy gx 160,vagy hasonló 4t blokkra.A lehajtással van gondom,milyen kuplungot lehetne tenni a 4t blokkra ,és az irányváltóra?Hogy normálisan lehessen közlekedni vele?Köszönöm előre is a segitséget

Sándor P Creative Commons License 2021.12.31 0 0 12667

Üdv,a fòfékhengert megoldottam,utánfutóé volt beszerelve,vettem újat.Viszont nem találok alvázszámot,pedig szeretnék rá biztositást kötni,meg rendberakni,és használni.Valami ötlet,hogyan tudnék rá biztositást kötni?

WooDoo Creative Commons License 2021.12.29 0 0 12666

Ennek a járgánynak elől van 2 kereke, egy meg hátul, de szerintem jópofa szerkezet. A neve is találó, Pelikán...

 

https://www.leboncoin.fr/utilitaires/2093836592.htm

Bakancs4 Creative Commons License 2021.12.08 0 1 12665

háromketekü Amica járgányhoz,és az érdekelne ,hogy hol találok rajta valami számot a biztositás megkötéséhez.

 

Az az Amica amit legutóbb láttam az alvázszámát a motortérben viselte . Volt benne valami pótkerék-tartó vas , abba volt ütve .

A főfékhenger elég reménytelen , ha a régi ( nagyon régi , az ún. "Krumpli" ) 500-as FIAt-é nem jó akkor szerintem reménytelen gépkocsiéval helyettesíteni . Akkor át kell farigcsálni .

Sándor P Creative Commons License 2021.11.18 -1 0 12664

És még lemaradt,hogy hol vehetek amicához főfékhengert,mert be van rohadva,vagy melyik autóé lehet jó hozzá

Sándor P Creative Commons License 2021.11.17 -1 0 12663

Üdv mindenkinek.Hozzájutottam egy háromketekü Amica járgányhoz,és az érdekelne ,hogy hol találok rajta valami számot a biztositás megkötéséhez.Köszönöm előre is

monogram Creative Commons License 2021.11.09 -1 0 12662

 és mégis 

Előzmény: monogram (12661)
monogram Creative Commons License 2021.11.09 0 0 12661

a manóba  most látom hogy a lényeg lemaradt ez egy empolini  lambretta 

 

Előzmény: monogram (12659)
monogram Creative Commons License 2021.11.08 0 0 12660

valamiért a képet nem engedi a fészbukról feltölteni  de a szegedi adok-veszek oldalon van egy apátfalvi kantakék, pestieknek strandkorlát kék , másoknak  matt kék színben

Előzmény: monogram (12659)
monogram Creative Commons License 2021.11.08 0 0 12659

Eladó ritka 3 kerekü üzemképes de felújításra szoruló motorkerékpár. Évjárat 1968 és 50cm3 Dekorációnak vagy ki minek szeretné. Érdeklődni csak telefonon 20/5134982.

adzsika Creative Commons License 2021.10.01 0 0 12658

Köszönöm a segítséget.

Előzmény: Bakancs4 (12657)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.09.30 -1 1 12657

Előzmény: Bakancs4 (12656)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.09.30 0 1 12656

Belső féltengely gumiharangot szeretnék cserélni 49cm3-is Apen.Esetleg valakinek videó a cseréről nincs?Illetve gumiharangot,merre tudok vásárolni?

 

Szerintem úgy tudod kicserélni , ha a lengőkarról leoldod a kerékagyat , hogy a féltengelyt ki tudd húzni a differenciálműből .

Ahhoz ki kell csavarni azt a 4 darab 6-is csavart , ami a gumiharangot tartja a blokkhoz , ekkor el tudod tolni a kerék felé a féltengelyen a gumiharangot ( aminek a belsejében benn van a fémházas szimering ) .

Utána ki kell venni azt a nagy zégergyűrűt , ami az egész féltengelyt nem engedi kicsúszni a difiből .

Ha kihúztad a féltengelyt -- végén a kúpfogaskerékkel -- akkor már csak a fogaskereket kell levenni , azt szintén zégergyűrű rögzíti .

Gumivásárlással próbálkozz Apedokinál , ha kicsit visszakeresel találsz címet .

 

 

adzsika Creative Commons License 2021.09.28 0 0 12655

Sziasztok

Belső féltengely gumiharangot szeretnék cserélni 49cm3-is Apen.Esetleg valakinek videó a cseréről nincs?Illetve gumiharangot,merre tudok vásárolni?

dutrancs Creative Commons License 2021.09.18 0 0 12654

Nagyon szépen köszönöm! Tkp.-en nem tudom milyen motor van benne ,csak kívűlről láttam,táblát nem láttam rajta ,gondolom alul van valahol ,alá meg nem feküdtem. Tőlem 32 km-re van ,ha arra járok jobban megsasolom!

Előzmény: Mnagy (12653)
Mnagy Creative Commons License 2021.09.17 0 0 12653

Magyar nyelven nem hinném, hogy lenne javítási kézikönyv. A motor Lombardini LDA 422 , ha rákeresel guglival sok helyen van pdf formátumba javítási kézikönyv igaz nem magyarul, de képekkel, például : https://www.kjjohnson.ca/piaggio/lombardini%20422cc%20engine%20manual.pdf  

https://iservice.lombardini.it/documents/ProdCateg/1359/ED0053025960_Rev_00_MO_LDA_422_India_GB.pdf

Előzmény: dutrancs (12652)
dutrancs Creative Commons License 2021.09.16 -1 0 12652

Szervusztok !  Most kerestem rá erre a fórumra ,mert van egy idős bácsinak egy ilyen háromkerekű kis masinája!  Dízel és az a problémája ,hogy a regulárja(fordulatszám szabályzója )nemszabályoz le!  Mielőtt megpróbálnám kiszerelni a helyéről ,érdeklődni ,hogy találok-e valamiféle katalógust ,vagy jav.utasítást! Így vette meg ,már akkor is így viselkedett!  Leírom ,amit  találtam rajta:APE tm D Az oldalán P 703 V.   A törzskönyvében az van írva ,hogy Motortípusa:AFD1M 24066.  1966-os kiadás , 422 cm3.  Kihez fordulhatnák esetleg valami internetes posztolást ,vagy szakirodalmat honnan tudnék szerezni! Gondolom ,valamit nem tettek vissza ,vagy nem jól szerelhették össze! Beindul ,felpörög ,aztán csak a leállító bowdennel áll le nagysokára!  Köszönöm a segítségeteket ,tanácsatokat!

beni 27 Creative Commons License 2021.08.28 -1 0 12651

Sziasztok, lenne dobozos piaggio ape pókerem eladó, motor nélkül! Szerintetek mit szabad érte kérni? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!