Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kgaboroo Creative Commons License 2023.02.27 0 0 79541

Nézd meg az én Swiftem lámpáját. 2014-ben vettem az aliexen H4-es led égőt. Ez egy jó fajta, nem ventillátoros hanem külső hűtőbordás.

2015-ben becseréltem a Swiftet egy új 2015-ösre és az égőt azonnal átraktam bele. Azóta benne van és hibátlanul világít.

Soha egy rendőr nem állított meg, hogy vakít, soha senki nem villogott rám, hogy vakít. Most lesz az égő áprilisban 9 éves. Műszakikor kiveszem és utána visszarakom, 6500 kelvines színhőmérsékletű.

Az aliexen már kapsz 3000-7500 kelvines H4-es égőt. Vettem 4500 kelvineset a nejem Suzuki Alto-jába. Pont olyan színe van mint a halogénnak csak jobban világít és nem fogyaszt. Ráadásul azonnali a kapcsolási ideje, nem olyan lusta mint a halogén.

Amit belinkeltél az nem hosszú életű mert nincs hűtése, csak az az alumínium tömb amiben a led van. Hűtés nélkül túlmelegszik és fokozatosan elég a led.

Ilyen az enyém....

https://youtu.be/O-bkN2fUrlI

Előzmény: DKori86 (79538)
t.lantos Creative Commons License 2023.02.27 0 0 79540

Ez a baj ezekkel, hogy hiaba jo minoseg, akkor se legalis. Pedig akar lehetne is.

Mert a vanyadt halogene fenye sokszor keves.

Előzmény: DKori86 (79538)
Szekely11 Creative Commons License 2023.02.27 0 0 79539

Sziasztok, egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Adott egy 2007es swift és olyan problémával állok szemben, hogy a teljes kuplung szerkezet csere és kuplung munkahenger(ek) csere után ismét beesett a pedál. A jelenség minden előjel nélkül jelentkezett újra a javítások után, mikor leparkoltam az autót a munkában reggel még jó volt, délután amikor beleültem már egy löttyett nagyon lent fogó rövid úton járó és nagyon rossz érzetű kuplung fogadott. A sebességeket az autó jól veszi amúgy. Tudom látatlanban bármi lehet, de azért egy két leheséges hibaforrást vagy amit érdemes lehet megnézni, háta valaki tudna mondani. Előre is köszönöm!

DKori86 Creative Commons License 2023.02.26 0 0 79538

Én a Fuelio appban vezetem jó pár éve minden autómat megszokásból. Lassan 3 éve lesz nálunk a Swift (alapvetően második autó, közel napi használatban van, jellemzően minden második héten rövid, sokszor 1km-nél is rövidebb távokon)...) az eddigi ~17000km alatt 45 tankolásunk volt, legkisebb 4.6L, legnagyobb kereken 40L (amúgy én se szeretem kicentizni, többnyire még a tankolásjelző előtt tankolok), átlagom 7.39L (legjobb 5.35L legrosszabb 8.93L > utóbbinál a két tankolás közt úgy alakult, hogy 50km-t se ment és csak rövideket...). :) 3 ajtós 2008as 1.3 GLX AC.

 

Ui.: ha esetleg valakit érdekel a tapasztalatcsere ez piszkosul jó cucc, semmi fejvakarást nem okoz a csere, pontos vetítési képpel, nem kisütve a szembejövő szemét...persze csak OFF-road használatra :)

 

https://lumenet.hu/osram-ledriving-hl-easy-h4/h19-led-fenyszoro-lampa

othiss Creative Commons License 2023.02.26 0 0 79537

még soha nem sikerült 33 egész, valahány tized  liternél többet tankolnom...aztán úgy jött ki, hogy egy ismeretlen kútnál kellett tankolnom...37,5 litert sikerült beletölteni kattanásig...

Előzmény: Betfair user (79535)
kgaboroo Creative Commons License 2023.02.25 0 0 79536

Mikor kivillan a sárga lámpa akkor még 12-13 liter van a tankban.

Előzmény: Betfair user (79535)
Betfair user Creative Commons License 2023.02.25 0 0 79535

Pár hónapja elkezdtem írni hogy tankoláskor hány litert teszek bele (mindig telitankolom) és hogy hány km-t tettem meg vele. Nekem mostanság teli tanktól számítva olyan 450 km-nél szokott sárgára váltani, de decemberben már 375-nél kigyulladt. Ennyit litert tudtam tankolni bele az utóbbi hónapokban : 30.05, 31.97, 30.52. Első kattanás után még nyomom is tovább.. hogy lehet ez hogy ilyen keveset tudok beletankolni amikor elvileg 45 literes a tank?

DKori86 Creative Commons License 2023.02.22 0 0 79534

Szerintem olyankor is van amelyik sebességben jobban/kevésbé csinálja, de talán igaz, hogy akkor először a magasabb fokozatokban kezdi.

Előzmény: zsolt0101 (79533)
zsolt0101 Creative Commons License 2023.02.22 0 0 79533

ha kopott akkor nem az összes fokozatra kiterjedne ez a jelenség.?

Előzmény: DKori86 (79532)
DKori86 Creative Commons License 2023.02.21 0 0 79532

Általánosságban ha terhelésváltásra (értsd elkezdesz gurulásból nagy gázt adni vagy épp gyorsításból elveszed motorfékre) megmozdul picit a váltókar valamelyik sebességben akkor az a váltótartó bak(ok) kopására is utalhatnak.

Előzmény: zsolt0101 (79530)
zsb10 Creative Commons License 2023.02.21 0 0 79531

Lehet, hogy a váltó bowden fog tönkre menni. Nekem az ment tönkre, nem lehetett sebességbe tenni. De ez csak tipp.

Előzmény: zsolt0101 (79530)
zsolt0101 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 79530

Sziasztok , vettem egy swift 1.3 gc 2008 at, azt vettem észre hogy csakis a 3. fokozatban fogva a váltókart érződik hogy gyorsításkor és motorfékezéskor bemozdul-kattan-kopog-koppan de csak érzetre, hangja nem igazán van de lehet csak elnyomja a környezeti zajok, Mire számíthazok? tudtommal a nyelestengely csapágy hiba az nem ilyen

Balbelboka Creative Commons License 2023.02.18 0 0 79529

Sziasztok, Sry hogy duplán, először rossz fórumba írtam :( 
Segítségetek szeretném kérni, bocsánat kicsit sűrű lesz. 2007-es benzines 1,3-as Swift -M13A-val kezdődik a motorkód- másfél hete elkezdett vacakolni -155e km van a gépben- mostanra indításképtelenné vált. Feleségem kicsit rosszul tudja átadni az infókat: első jel az volt hogy csak forgatott indításkor, de nem indult be. Betoláskor viszont hamar beindult, hazajött, akksit feltöltöttük. 3 nap után majdnem ugyanez, forgatott de nem indult, bebikázták. Új akksi vesz/betesz -3 vagy 4 éves volt a régi-, 3 nap után lámpánál kocsi lefulladt. Indítózáskor forgatott, nem indult, egy taxis kolléga -áldom hogy segített- zsebbikával simán beindította. Mivel új volt az akksi autó elvisz autóvillamosságishoz, aki kicserélte a két ékszíjat, mert ramatyok voltak, elvben csúsztak hangjuk mondjuk nem volt, az volt a vélemény hogy nem forgatta rendesen a generátort. Nejem hazajött, biztonság kedvéért akksi feltölt. Ma boltból kijövet után autó nem indul csak forgat, feltöltött akksival is. Forgat stabilan, de nem indul be. Volt pár eset amikor 1-2 másodpercig volt egy nagyon alacsony alapjárat, de utána leállt, gázadásra nem reagált. Felelségem elmondása szerint amióta elkezdte a rakoncátlankodást azóta az alapjárat ingadozott, néha nagyon alacsonyra ment le. Sajnos akihez szervizre hordjuk az autót nem foglalkozik elektromos dolgokkal és most nem tudjuk hogy mi lehet, hozzá vigyük-e vagy vissza villamosságihoz. Minden ötletet/tanácsot megköszönök. Üdv: Csaba

Szekely11 Creative Commons License 2023.02.13 0 0 79528

Szia, itt egy videó hozzá igaz nem swift de m13a motorkódos a kocsi, gyanítom a swiftnél is így kell vagy nagyon hasonlóan. 

https://www.youtube.com/watch?v=gCYZqpUKcr0&t=564s

Előzmény: DKori86 (79525)
scolo Creative Commons License 2023.02.05 0 0 79527

Sziasztok! 

2005-ös Swiftnél a következő hiba lép fel. Indítás után a műszerek közül hol ez nem működik hol meg a másik. Néha a vízhőfok mutatja azt, hogy forr a víz, de a motor valóságban normál állapotban van, néha az üzemanyagszintjelző mutat keveset, pedig tele van a tank. Van, hogy a fordulatszámmérő áll be 1000-re és hiába adog gázt nem mozdul a mutató onnan. Egy leállítás és újraindítás szokott ezen segíteni, de elég sűrűn előjön ez a jelenség. Akkusaruk megtisztítva. Én valami kontakt hibára gyanakszom. Mielőtt kicserélném a komplett műszeregységet megkérdezném, hogy tapasztalt-e már valaki ilyet? Köszönöm.

t.lantos Creative Commons License 2022.11.24 0 0 79526

Hibrid Toyota

Előzmény: kgaboroo (79520)
DKori86 Creative Commons License 2022.11.24 0 0 79525

Sziasztok!

 

Kicsit előre gondolkozva ugyan, de azon morfondírozok, hogy tavasszal csinálok egy hűtőfolyadék cserét a Swiften...na most a könyv nem túl bőbeszédű, csak annyit ír, hogy vegye fel a kapcsolatot egy Suzuki szervizzel. Milyen fagyállót érdemes vennem (2008-as, faceliftes M13A motoros - itt ugye VVT nélkül...), illetve hol érdemes leereszteni? Előre is köszönöm!

othiss Creative Commons License 2022.10.30 0 0 79524

Tisztellek annyira, hogy még csak véletlenül se vitatkoznék. Olvastam, értem a kétpedálos egypedált,  amíg személyesn nem tapasztalom meg a Tesla csodáját, addig fogalmam sincs mennyi az annyi..

Mindenesetre izgalmas lesz a jövö évtized járműfejlesztés terén.

 

...-ahogy felfújták a vezető nélküli járművek létezését, kiderült, hogy a Föld országainak zöme alkalmatlan csak úgy befogadni ezt a vezetőnélküli csodát.....jelenleg  a roncseltakarítás folyik  :- )

Előzmény: kgaboroo (79523)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.28 0 0 79523

Neked is....2 pedál van de eggyel is lehet figyelmesen közlekedni.

Előzmény: othiss (79522)
othiss Creative Commons License 2022.10.28 0 0 79522

az egypedálos megoldáson felesleges egymást okítani...a Teszla kitalálta, meg valamelyik dél-Koreai cég..

Láttam belülről egy Teslát(illetve a műszerfalát) hát ott nincs miért aggódni

 

 

(mi van ha lecsúszik a havas bakancsod a pedálról?  -hangzott a kérdés.. Az egy szem pedált látva, az nemigen fordulhat elő...)

 

 

Csak azért figyelem az autós híreket, hogy történik-e egypedálos autóval az egy pedál miatt baleset.

 

Ha keveset is, de gyártanak belőle..jelenleg még megcsodálják..

kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79521
Előzmény: Akos_IKS (79519)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79520

Milyen autód van, hogy a rásegítő villanyos?

Előzmény: t.lantos (79518)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79519

Te nem érted. A hidraulikus fékek automatikusan kezdenek fékezni, a pedál felengedésekor. Javaslom ezt elolvasni. Jobb gomb, fordítás magyar nyelvre. Tud gurulni, fékezni, csúszást korrigálni, satuzni. Pont olyan jól adagolható (a felengedés mértékével), mint a hagyományos fék.

 

De nem baj, ha nem érted.

Előzmény: kgaboroo (79517)
t.lantos Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79518

"Az üzemi féket tudod adagolni mert érzed a talpad alatt a nyomást."

Ez mondjuk pont nem igaz minden esetben. Nekem ugye a fekpedal is elektronikus, hiszen finom fekezesnel villanyfek van, aztan egyszercsak belepnek a hagyomanyos fekek is, ha az auto ugy dont.

Előzmény: kgaboroo (79517)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79517

Nem érted....az egypedálos vezetéssel és fékezéssel a rekuperációt tudod játszani. Be tudod állítani a visszatöltés erősségét...de satufékezni nem tudsz a pedál felengedésével. Képzeld el ha 130-nál elveszed a lábad a gázról és satufék.

Vagy hogyan fékezel ha tempomattal mész, ilyenkor fel van engedve a gázpedál.

Vagy amikor félgázzal mész és elveszed a lábad a pedálról mert szeretnél gurulni.

Az üzemi féket tudod adagolni mert érzed a talpad alatt a nyomást.

Ha úgy akarsz fékezni, hogy elveszed a nyomást a pedálról akkor soha nem fogod érzékelni a fékerőt.

Fizika...ahogy lassul az autó úgy megy előre a lábad súlya.

Ez ebben a formában nem működőképes és balesetveszélyes mivel nincs kiszámítható fékút.

Halvaszületett marhaság lenne ha bárki is 1 pedált rakna a kocsiba.

Vagy lehet csak fékpedált és kézigázt. De üzemi fék mindig kell.

Előzmény: Akos_IKS (79516)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79516

Nem értem, miért ez az ellenállás. Nem kell kísérletezni, mert 15 perc alatt megszokták a használói. Annyira meddő ez a vita. :(

Már idekeverted a Trabantot, most a DS-t, hogy bizonyíts. Miért? Olyan nehéz kimondani, hogy "Nem tudom, majd kipróbálom, ha lesz."?

 

Azért van most fékpedál, hogy legyen átmenet, mert az emberek reflexből átlépnek a fékre, ezért is lehet testreszabni a pedál működését. Ha nem lenne fékpedál és minden olyan helyzetben, ahol a gazda a nemlétező fékre lépne, satuzna, na abból lenne sok ráfutásos baleset.

Tökéletes példa a roller és a robogó. Ott a beidegződés, ragaszkodtok a megszokott működéshez. Akinek nincs beidegződése, mert először vezet életében, az a másik működést szokja meg. Egyik sem jobb vagy rosszabb, csak más. Van, aki elfogadja és van, aki körömszakadtáig harcol. Ennyi.

Előzmény: kgaboroo (79515)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79515

És ha nem akarsz teljes satut hanem csak 80 %-osat? Akkor majd ott kísérletezel, hogy mennyire fogjon a fék mikor egyre közelebb jön a kamion hátulja.

A Citroen DS próbálkozott annakidején fékgombával.

Bele is rakták egy szériába de aztán gyorsan ki is vették mert sok baleset volt miatta.

Nem fékpedált alkalmaztak hanem egy taposógombát. Nem lehetett biztonságos módon érzékelni vele a fékerőt.

És mint írtam korábban...az egypedállal is vezethető villanyautókban is van rendes fékpedál, de ha olyan a forgalmi helyzet akkor lehet játszadozni a gázpedállal.

 

Előzmény: Akos_IKS (79514)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79514

Ha levetted a lábad a gázról, az satufék. Támaszkodhatsz a padlón jobb lábbal, mint a többi utas, úgyis az öv fog meg.

Előzmény: kgaboroo (79513)
kgaboroo Creative Commons License 2022.10.25 0 0 79513

Igen...az elektromos robogóm is ilyen, fékez magától is...de nálam ne a gép döntse el milyen intenzitással fékezzen. Majd én eldöntöm, hogy hány méteren belül és hol akarok megállni.

Arra kíváncsi volnék, hogy egypedálos módszernél, hogy működik a satufékes megállás adott méteren belül...és hogy csúszik előre a fószer az ülésben.

Előzmény: Meister (79512)
Meister Creative Commons License 2022.10.24 0 0 79512

Mert mi boomerek vagyunk. A rollerem is ilyen, ha nem adok gázt, fékez. A gázkarral nem a teljesítményt állítom, hanem hogy mennyivel akarok menni. Persze ez nekem nem jó, tettem rá,saját firmwaret, most olyan, mint egy motor. Ha elengedem a gázt, kigurul, és fékezhetek a fékkel. Mert ez így normális. ;-)

Előzmény: kgaboroo (79507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!