Én abból indultam ki,hogy teljesen kitisztítottad,azt a belső kis szálat is.Én azért be szoktam nyúlni hozzá,nagyon óvatosan,amúgy fültisztítóval,csak kicsit lejjebb húzom a vattát,féktisztítót rá,és új lesz.
Úgy néz ki, sikerült megtalálni a hiba okát, ami végig ott volt előttem, csak a bonyolultabb utat választottam. :D
Egy 2007-es Toyota Auris 1.4 D4D (90 le) az alany.
A hibajelenség az volt, hogy bedobta a sárga check engine lámpát, a motor erőtlen volt, azaz az emelkedőket nem bírta úgy, ahogyan korábban, de az az érdekes, hogy a hiba kitörlése után sem bírta igazán az emelkedőket.
A hiba kiolvasásakor P0101 hibát dobott fel, azaz légtömegmérő hiba. Ellenőriztem a csatlakozásokat, légszűrőházat, de mindent rendben találtam. A légtömegmérőt kiszereltem, majd azt a gyufaszál szerű végződést megtisztítottam. Eredményt nem hozott, 200-300 km után újra bedobta a hibát.
Ott tartottunk, hogy a motorelektronikához futó öt kábelből 4 kábelen 0.6 ohmos ellenállást mértem, az 1-es számú fekete kábelen 13.8 ohmot. Azt taglaltuk, lehet, kidörzsölődött a kábel. De benne volt még a pakliban a légtömegmérő hiba is.
Nos, a légtömegmérőt kimértem. 4-es és 5-ös lábon alaphelyzetben gyújtás nélkül 20 fok külső hőmérséklet mellett optimális értéket hozott, 2,38 ohmot. (2,21-2,69 ohm az elfogadott)
Ezt követően jött a 2-es és 3-as lábak terhelés alatti, azaz járó motor mellett gázadásra való változása.
Alapjáraton hozta az 1,4 V-ot, míg teljes gázon egészen 3,8-4,0 V-ig ment fel, ami szintén optimális.
Azt gondolom, légtömegmérő kizárva.
Ha már kinn volt a légtömegmérő a helyéről és épp nálam volt a féktisztító is, így befújtam még egy nyílásba, ami nehezen hozzáférhető, papírral illetve egyéb eszközökkel nem. Egyszerűen csak befújtam, mondom ez is meg van.
Rámértem még egyszer a fekete 1-es számú kábelre. Érdekes, most csak 4,8 ohmot mértem rajta. Elkezdtem megbontani a motorelektronika felől a kábelköteget. 2,3,4,5-ös kábelek mind a motorelektronikához futottak, csak és kizárólag az 1-es számú fekete kábel futott a motorblokk irányába. Ez a kábel sértetlennek tűnt. Mivel sötétedett, illetve menni kellett a kocsival, összedobtam gyorsan.
Tudni kell, hogy a településről kivezető út egy meredek domboldalon vezet fel. Az automata váltó a domb tetejéig mindig visszakapcsolt 2-es fokozatig, erőtlen volt a motor. Most így összerakva feltűnt, hogy simán megy felfelé ugyanezen az emelkedőn 4. fokozatban...
A hiba nem a kábelekkel illetve a légtömegmérővel volt, hanem első körben a légtömegmérőnek nem lett alaposan megtiszítva minden része.
Valószínű akkor a lámpa belsejében valami szétesett,vagy az állítómotor csapja ki van ugorva.Persze,hagyd így,ha a többit nem zavarja. :) Szívesen,nincs mit.
Az izzó rendben, a helyén áll. Megtaláltam a jelzett állító csavart (fehér műanyag), 8-as kulcs fogja. a jobb oldalit szépen tudtam állítgatni, de a bal oldalit (a problémás) nem.
Valami a lámpa belsejében szorulhat, mert hallom a lámpa mozgató motor berregését, egy kicsit emelkedik is, de a jobboldalihoz képest hamar leáll a mozgása.
Annyit csináltam, hogy mérgemben a tenyeremmel kétszer rácsaptam a búrájára, aminek következtében kb. két vonással feljebb mozdult még, és ennyi, a jobb oldalit egy kicsit feljebb hagyom (az úgy is az út jobb szélét világítja be 30-40 m, a szembejövőknek az nem zavaró). Újat biztos nem veszek...
Szerintem vagy az izzót nem megfelelően tetted a helyére,vagy az előző szerelésnél nem sikerült,és ahhoz állították be a lámpa magasságát. Az izzót nézd meg kívülről,hogy szépen belefekszik e a helyére,és az izzó üvegének töve ugyanolyan szögben áll e,mint a túloldalon,onnan sejtheted,hogy te hibáztál e.
Állítani a magasságán lámpa belső felén lehet,ahol a magasságállító motor helyezkedik el,igazából azt kell tekergetni,vagy 8-10-es kulccsal,vagy csillagcsavarhúzó segítségével.Mielőtt állítanád,nézd meg az izzót,és állítsd a magasságállítót belül 0 állásba.
A bal oldali izzót kicseréltem, rendben világít, működik.
De olyan probléma "lépett" fel, hogy a nagyon közelre (5-10 m) világít csak a sugara. Hiába állítom a kormány melletti állítógombbal a maximális távolságba, nem emelkedik feljebb a lámpa, megáll ennél a 5-10 méteres távolságnál! Hol lehet még tovább állítani a lámpát felfelé?
Meglátjuk, mit hozott a légtömegmérő tisztítása. Azóta 100 km-t ment az autó, most újabb 100-at fog menni, kiderül, ha nem most, akkor a jövő héten biztosan.
Ha megint feldobja, marad annak az egy kábelnek a cseréje, ami még az egyszerűbb dolgok közé tartozik. Ha ez nem hoz eredményt, jön a légtömegmérő cseréje.
Ezt nem tudom megmondani,de a villamosságis kolléga megterheli a vezetéket egy 21W-os égővel,úgy méri,akkor látja,hogy megfelelően átjut e rajta az áram.Én nem sűrűn csinálok ilyet,átpasszolom,ha tudom. :D
Annyi előrelépés van, hogy alaposan megtisztítottam a légtömegmérőt, még sikerült koszt letakarítani róla.
A légtömegmérő csatlakozójához öt kábel fut. A csatlakozótól a kábelek a motorelektronika egyik nagy csatlakozójába futnak. Mindegyik kábelt kimértem a légtömegmérő csati és a motorelektronika csati között. Öt vezetékből négyen 0.6-os ellenállást mértem, ami jó. Az ötödik, fekete kábelen 13.8 ohmos ellenállást mértem. Mit gondolsz? Nem bontottam szét a kábelkorbácsot még... Vagy ezen is 0.6 ohmot kellene mérnem?
Eltömődött légszűrő Koszos légtömeg- (MAF) érzékelő A beszívott levegő falsot szív Hibás légtömeg-érzékelő A levegőtömeg-érzékelő kábelkötege nyitott,vagy zárlatos A légtömegáram-érzékelő áramköre rossz elektromos csatlakozás
Nagyjából ezek okozhatnak ilyen hibát.
Esetleg nézd meg,nincs e valahol falslevegő bejutás,valamint a vezetékköteg is okozhat ilyet,ahol nyakban meg van hajlítva a köteg,vagy ahol a külső gégecső borítás érintkezni tud a benne levő vezetékkel,az kidörzsöli.Ott szokott probléma lenni a vezetékeléssel.
Utána valószínűleg cserés lesz,nem sokat,de annak idején 1-2 előfordult,hogy cserélni kellett,igaz,azokat nem lehetett törölni,de mindig a vezetékellenőrzéssel kezdtük,utána írtuk rá,hogy csere.
Egy 2007-es Toyota Auris 1.4 D4D-ről van szó. Törlés után, van amikor 80 km, de van amikor 200-300 km megtétele után megjelenik a check engine. A diag P0101 hibát, tehát légtömegmérő hibát hoz. A légtömegmérőt óvatosan megtisztítottam, de nem hozott eredményt.
Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, ennél a típusnál mi okozhatja a P0101 hibát? EGR-t korábban ellenőriztem, nincs túlságosan elkoszolódva szerencsére.
Sziasztok! Segítséget, illetve tanácsot szeretnék kérni tőletek. Adva van egy 2005-ös 1.8 benzin MMT váltós kocsi, fellépett egy olyan hiba amivel a villamossági szerelőm nem tud mit kezdeni. A váltás pillanatára leveszi az autóról a gyújtást, utána megy tovább, csak ha az ember egy kereszteződéshez, vagy körforgalomhoz óvatosabban közelít, akkor az autó nem tud újra indulni, lefullad az autó. Ha sportosan vezetem, akkor ő is gyorsabban vált és van ideje beindulni, mert a váltási idő is rövidebb. Találkozott közületek valaki ilyen hiba jelenséget, vagy tudtok e valakit ajánlani aki megtudná oldani ezt a hibát. Hibakód nincs az autóban. Köszönöm a segítséget.
Tegnap menetközben elment a gázpedál ,alapjárat le esett 4-500 ra. Félre álltam beleneztem ,kicsit meg mozgattam a kabelkoteget a szíj felett ,leállt (de azt nemtudom már hogy a kábel mozgatasra e)ujra indítottam es azóta hibatlan , a hiba jelzes is eltunt.
Vagy beázott valami a motor mosaskor (mondjuk ennek korabban kelett volna jelentkeznie ,nem 100km es 3 nap után ) vagy megtort valami vezeték a szelepfedél le vételekor most.
Eddig száraz volt a motorja,ez lett bolygatva amikor a csúcsokat fel ujítattam,ezert is tippelek etre meg mintha egeszen felülrol jönne!Most meg azt nemtudom hogy megint vegyek e egy új tomitest és azt pasztázzam fel vagy a régit.
Turbó környékéről folyhat még,de ha szétbontod,jobban látszik majd,ha esetleg mégsem a szelepfedél alól jönne.Úgy nincs ,,megszokott" szivárgás ezeknél.
Köszi. Veszek egy 5910est. Amugy van ezeknél valami tipus hiba" nem szokott szetmenni valami hatul ,ahol ereszti az olajat? (Ha esetleg megse a szelepfedél lenne)
Nem tudom,igazából a pontos számára nem emlékszem,de rákerestem,olyasmi volt a csomagolása is,nem tubusos,azért írtam.Nem tudom a gyári tömítés árát,viszont a gyári paszta az horror,irreális,felejtős.Ecetalapú szilóval még nem dolgoztam,azt én max a fürdőszobának hagynám meg.Ilyen csomagolású volt,és loctite,de nem tudom,mivel kellene bekenned.