Még az MD-walkmanek (h)őskorában, amikor meglehetősen drágák voltak, egy zenész barátom csak egy mikrofonbemenet nélküli olcsóbb felvevőt tudott venni, használtan. Ehhez fabrikáltam neki egy mikrofonerősítő-féleséget, többféle IC-vel is kisérleteztem, végül valami elég drága fetes műveleti erősítővel realizálódott, de azt hiszem olyan 65...70 dB körüli jel/zaj viszonyt tudtam produkálni, ami egy MD-be integrál mikrofonerősítőhöz képest kicsit jobb, de jobb eredményt szerettem volna elérni.
ja, en csak vonal bemenetes mikrofonos felveteleket csinalok. az egyertelmu hogy nem a mikrofon eloerosito a legjobb resze egy par szaz euros kutyunek.
akkor vegulis egyetertunk abban hogy az md mint hangrogzitto eszkoz vegulis elfogadhato formatum. foleg a waveban keszult felvetelek szerintem mindenkeppen versenykepessek. ar ertek aranyban biztos jobb mint ezek az ezer dolcsi folotti kutyuk.
Én nem A/B tesztet csináltam, hanem mértem. Zajt. és ott az MD walkman mikrofonerősítője és az mp3-felvevő elvérzett. Nekem is egy jobbfajta USB-s SB hankártyám van, lemértem már annak is a zaját egyszer, de a tesztfelvételt optikán küldtem be MD-ről.
Maga az MD rögzitési módja korrekt. Optikai bemenetről meghajtva hibátlan, vonalbemenetről még jó, de a mikrofonbemenete nem az igazi. Bár most, mikrofoncsere után már valamelyest javult a helyzet, de azt a kis susogást, amit nem a mikrofonom termel, szeretném majd valahogy kiküszöbölni.
en mar csinaltam A/B tesztet MD-vel es SB Audigy 2-vel (ezt kb veheted egyenertekunek az edirol, marant, mindenfele dat cuccal) es szamottevo kulonbseget nem lehetett erezni kozotte. talan egy kicsit termeszetesebben szolt a wave mint az atrac rogzites. szoval nem kell egybol temetni az mdt. raadasul az hi-mdk ugye waveban is rogzitenek.
Sajnos jó MD felvevőhöz nem volt még szerencsém. Lemérni csak a saját Sony MZ-G750-esemet tudtam, és egy iRiver H-320-at merevlemezes mp3-felvevőt. Jó MD alatt egy marantz PMD - 650-re gondolnék, de nem gondolok, mert számomra megfizethetetlen, ugyanaz mint a PMD 670, csak MD-re rögzít CF-kártya helyett. A tipust nem tudom, de volt ebben a kivitelben DAT-juk is. Az általam mért értékekből, és eme félprofi felvevők adatlapjának adataiból indultam ki, amikor azt a kicsit meggondolatlan kijelentést tettem hogy össze sem lehet hasonlítani a hangjukat. Bizonyára össze lehet, és valószínű hogy egy agyonintegrált, egy ceruzaelemmel tizensok órát működő kütyü érezhetően rosszabb lesz, mint egy tisztességes analóg bemenő áramkörökkel megépített félprofi cucc.
Egy minidisc már mindenképpen használható megoldás. A mikorfonbemenet minőségéről csak egy SONY készülék kapcsán tudok nyilatkozni (MZ-G750), nem túl jó a jel/zaj viszonya, kb. 55...58 dB. Persze ez jobb mint amit egy felvelős sztereo kazettás walkman ki tud préselni magából, és ameddig a mikrofonom ennél gyengébb volt, nem is igazán számított.
PETYUS-nak is igaza van, már a mikrofon megválasztásánál is meg kell nézni mi az a maximális hangnyomás amit hajlandó elviselni.
Ha egy MD walkmant választasz, mikrofon előerősítő barkácsolása sem szükséges.
Abban meg igazad volt hogy a kommersz digitális felvevők tényleg felejtősek, már ami az analóg forrásból történő felvételt illeti, rádiózni, rátöltött mp3-t hallgatni még elfogadhatóak. Ha esetleg többet szánnál rá, akkor egy olcsóbb de jó minőségű digitális felvevő 110 kHUF környékén kezdődik, az Edirol R-1-re gondoltam konkrétan.
Az ebay-en lehet néha venni ennél kicsit többért Marantz PMD-670-et, ennek már szimmetrikus (XLR) mikrofonbemenetei vannak, felvételi hangminősége össze sem hasonlítható semmiféle MD-vel.
Megfelelően kihangosított (hangos) koncertek felvételére kellene eszköz. Úgy néz ki, hogy sztereóban felvevő normál kazettás walkman pillanatnyilag -a digitális felvevők szvsz még gagyik- a legjobb megoldás. Létezik-e ilyen eszköz? Lehet, hogy csak line-in tud fogadni sztereóban bemenetet, és ez újabb problémát vet fel (hordozható előerősítőre is szükség lehet, ilyet barkácsolnék). Milyen előerősítőre lehet szükségem ilyen hangviszonyok mellett? Szeretném lehetőleg olcsón megúszni.
Sony TCD-D3 DAT-Walkman-hez keresek használati útmutatót magyar, német vagy angol nyelven. Van valahol a neten?
OFF
Szerintetek nem teljesen használhatatlan a www.sony.com weblap?
/OFF
Ált. csak a drágábbakon (pl. SB Live!, de a legolcsóbb Value-kon nincs, és a többin is csak belső, a legdrágább verziókon van külső is (egy számgépen kívüli dobozon), ha jól emlékszem.
De van a Herculesnek egy egész jó hangkártyája, amin tudtommal van, az is külső persze, és olyan 40E + tréfa áron kapható.
Sony/Philips Digital InterFace
Az alakja (tudtommal) többféle lehet, az én kártyámon csak belső S/PDIF van, az csak 2 tüske. A lényeg, hogy digitális hangjelet képes fogadni és átadni a hangkártyának, DA/AD átalakítások nélkül, magyarul a DAT jele egyenesen mehet a vinyóra (illetve erre nem mernék fogadni, de legalábbis a feldolgozóprogramba mindenképpen).
A DAT magnóknak milyen digitális audio kimenetük szokott lenni? A PC-oldalon mi kell ahhoz, hogy a DAT-felvételb?l el? lehessen állítani egy wav fájlt?
jaja nem mind1 mivel akarják az emberek visszahallgatni az anyagot.. [bár szerintem, csak fejhallgatóra nem nagyon készítenek felvételeket, ha bemész egy CDboltba, olyat nem nagyon találsz amire fel lenne írva, fejhallgatón hallgatandó, azaz a kiadott CDket hangszórókra keverik, max úgy, hogy fülesen is jól szóljon]
az pedig, hogy milyen microfon müxik az MD-vel, azt MD-je válogatja [meg hogy van e rajta bemeneti érzékenység szabályozás vagy nincs - az egyszerübbeken nem hiszem hogy van].. de szerintem egy jó kondenzátor microphone mindenképpen működik