Szia! Akkumulátoroknál ajánlatos évente legalább egyszer 24 órás töltőre tenni megszakítás nélkül, függetlenül attól hogy a töltő kijelzője mit mutat. Azt javaslom hogy ezt próbáldd meg, jó esélyed van hogy magához tér, majd 1-2 napra rá egy autóvillamossági szaki mérje meg hogy hány százalékos az akku. Az alapján tudsz dönteni.
60ah-s Perion volt benne, egy év alatt elpusztult. Nyáron út mellett maradtam az autóval a generátor elhalálozása miatt, 11.6-ig szívta az akkut az autó, nyilván nem tett jót neki. Azóta azt tapasztalom, hogy az akku feszültsége napról napra esik egy tizedet.
Jelenleg úgy néz ki, hogy ha megyek vele (kb. 30 kilométert szoktam), akkor a hazaérkezés után 2 órával már csak 12.4 V, reggelre 12.2 V, másnap reggelre 12 V.
Ha rádugom a töltőt, akkor a töltő 1-2 óra múlva teljesen feltöltöttnek mutatja. Anélkül, hogy beindítanám, másnap reggelre 12.3 V. Indítani indít azért, még csak olyan erőlködősnek sem tűnik, de nyilván az első komolyabb mínuszos reggelen valszeg már nem tudna indítani.
Gondoltam arra, hogy valami szívja az akkut, ezért megmértem a kocsi nyugalmi áramfelvételét. Kb, 1-2 percig 0.6-0.7 A az áramfelvétel, ezután lemegy 0.15 Amperre, ezt követően kb 3 perc múlva lemegy 0.01 Amperre, úgy tűnik tehát hogy az autó nem szívja le szegény akkut.
Exide Premium akkura gondoltam 54 vagy 60 Ah-ra.
Érdemes a nagyobbat? Tudja tölteni rendesen a 60Ah-s akkut az autó (felmerült bennem, hogy nem). A generátorhalál után felújított generátort kapott, a töltőfesz rendben 14.2-14.4 között szokott lenni alapjárat mellett, bekapcsolt klíma, tompított mellett is 13.7-13.8 V-nál lejjebb nem megy.
Simán lehet, hogy nem jó az az utángyártott vagy nem jó hozzá. Ez utóbbi is sűrűn előfordul. Érdemes a gyári számát kikeresni a vezérlőnek a gyári programból (bár ez igaz az összes egyéb alkatrészre is) és az alapján keresni utángyártottat. A motort lehet külön is tesztelni, hogy működik-e.
Van egy 2004-es 1.6-os Xsara -am amiben mindig csak MAX-on volt hajlandó elindulni a fűtés ha éppen elindult. Több helyen olvastam hogy a fűtőmotor előtét ellenállást kell cserélni és megoldódik a probléma. Vettem is hozzá egy ABAKUS 133-009-001 -es típusú előtét ellenállást és kicseréltem. Valamiért most ezzel el se akar indulni a régivel legalább MAX-on néha beindult. Nem tudom hogy most az alkatrész rossz vagy épen nem jó hozzá. Esetleg van szénkefe ebben a motorban? Szerintetek mi lehet a probléma?
Sebességmérő rosszul mér, 40-et mutat miközben gps szerint 60-62 között van a sebesség. Lehet ezt gépre dugva kalibrálni,javítani vagy csak cserével orvosolható?
Nyáron ki kellett cserélni az egyik első fényszórómat. Most hogy bejött ez a hűvös, esős idő, ez a fényszóró elkezdett párásodni belülről. Víz nem lötyög benne, de kezdetben csak vékony rétegben volt párás, de utána már nagyobb, szinte vízcseppek is lógtak a búrán belülről. Olvastam hogy normális ha picit párás és hogy a nappali meleg és a használattól elmúlik, kiszelőzzik, de van nappali menetfényem, ezért nappal nem használom a világítást, éjjel meg nem járok vele. Szóval esélye sincs hogy magától kiszáradjon. Ma próbaképp munkából hazafelé felkapcsoltam (kb 15 perc) és úgy tűnik hogy jobb lett valamivel, szerintem 1 órát világítva kiszáradhatna. De az a kérdésem, hogy a gyári lámpája miért nem párásodik soha egy picit se, csak ez amit bontóból szereztem, és hogy hol vannak ezen a lámpán a szellőzési pontok, ahol elvileg távoznia kéne a párának? Xsara II-ről van szó :)
2004-es Xsaran stabilizátor pálca, egész MacPherson (rugó, gátló, toronycsapágy szilentel, porvédő és ütköző) alsó lengőkar új gömbfejjel lett cserélve, mindkét oldalt, kvázi minden, ennek ellenére csere után nagyon nagy kátyún, illetve erősebb fekvőrendőrnél akkorát csattan valami, hogy hihetetlen. Nem nagyon lehet betájolni, bal vagy jobboldalt jön e a hang, én inkább azt mondanám középtájt. Váltó csere érett, szerintem a bakja sincs már a helyzet magaslatán, illetve a hátulját is elkéne vinni már felújítani mert nagyon ül.
Utólag minden átfutottam, mi lehet az ami esetleg rosszul lenne összerakva, és a nyíllal jelölt alátét kimaradt az ütköző tetejéről... de mintha nem is találkoztam volna vele a régi ütközőjén, szóval lehet előtte se volt már benne.
Ez a kis alátét hiánya okozhat ekkora csattanást? Minden csavar megvan húzva, úgy, ahogy kell.
Ami feltűnt, hogy akkor koppan fekvőrendőrön az autó, amikor visszaér a talajra, nem pedig akkor amikor felhajt rá, alacsony sebességnél tünetmentes minden. Minden más úthibán szépen , hibátlanul megy át az autó.
Mi lehet esetleg a gond?
A kiszerelt gátlók már hulladékok voltak, 0 gáz mindkettőben.
Nem is említik az erősített változatban, hogy öntvény a lengőkar... Arra gondoltam, hogy erősebb szilentek vannak benne. Akkor nincs hiba e tekintetben nálam, mivel lemezlengőkaros az autóm, az is került bele. Minden stimmel, hiszen gyári száma is :3520H6 , 3521E6 .
Esetleg tudnád véleményezni szakmailag a 21 -éves lengéscsillapító kérdését ?
Volt, hogy a trapézgömbfej méretén is változtattak, a kerékcsapágy mérete is nőtt idővel, illetve általában a legtöbb Xsara lemezlengőkaros, de volt belőle öntvénylengőkaros kivitel is. Rugóból is volt többféle változat és a lengéscsillapítónál is hoz a gyári program erősített- és magasított kivitelt is külön.
Az erősített kivitelhez nem hiszem, hogy utángyártottban lesz külön másfajta lengéscsillapító, de tévedhetek is. A más méretű gömbfej, kerékcsapágy, öntvény lengőkar persze létezik utángyártottban is.
Xsara 1.6 16V (2002) - hez található megerősített futómű alkatrész ( lengőkar, gátló, gömbfej). Típuson belül jött kettő változat is ? Alap, illetve erősített ?
Autóm 21 éves és 131 000km van benne. Létezik, hogy még mindig jó benne az eredeti lengéscsillapító? Elvittem bevizsgáltatni és az alábbi eredmények születtek:
Ja, de kisboltoknál is volt már ilyen eset, de nem is ez a lényeg, hanem, hogy lehetőséghez mérten az ember a gyári alkatrész cikkszám kikeresése után, azt átváltva vásároljon alkatrészt, mert úgy nagyon kicsi a hibaráta, míg fordítva meg nem. :-)
A nagy kereskedések nem rugalmasak, az alkatrészlistájuk még a tipushoz sem igazodik, egyáltalán nem rugalmasak. Van olyan, ahová a lábam nem teszem be. Mivel én csak a sajátjaimat javítgatom, nekem a kisboltok jöttek be.
Inkább dolgozója válogatja szerintem, hogy mit kezd az alvázszámmal, mert sokszor megkapják a tulajtól az alvázszámot, mégis rossz alkatrészt hoznak. Ekkor belépek a gyári programba, kinézem a gyári cikkszámot (xm-hez is, pont most néztem ki hengerfejezéshez cikkszámokat) , azt utána beváltom az adott cég keresőjébe és (nem) meglepő módon más alkatrészt hoz fel, mint amit hoztak - és természetesen amit én néztem ki, az belevaló is.
Üzlete válogatja. XM-nél a koruk miatt nehéz alvázszám szerint vásárolni. Többször voltam olyan helyzetben, hogy nem mértem meg előre az alkatrészt, mire a bolt odott mindegyikből, hogy ami nem kell, vigyem vissza. Az is igaz, évek óta járok oda vásárolni.
"hogy 36 -os méretű féltengelyanyáról beszélnek, illetve írnak Nekem pl 35 -ös van fent,"
Csak tévedésből írnak 36-osról, mert leginkább az a kulcsfej elérhető a sima készletekben és le is szedhető vele az anya, azonban gyárilag az az anya 35-ös kulcsnyílású, ahogy nálad is az. :-)