Keresés

Részletes keresés

88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52785

Aham köszi mindenesetre jó kiindulási pont !

Előzmény: 4728ITI (52784)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52784

Csak azért írtam, mert tipikus a jelenség. Gyújtás hiba az másképp jelentkezik. Olyankor hirtelen a leállás, nincs fulladás.

Előzmény: 88GABOR88 (52782)
rossmy Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52783

Tavaly én is így jártam egy bárhol vett tömítéssel, pár nap alatt bedagadt. A Mofakernél vettem újat, az még jó.

Előzmény: tomit1 (52770)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52782

Tenyleg,Ráfogok nézni mert ,jártam úgy , hogy az a gumi “dugó” leesett az aljáról. 

Előzmény: 4728ITI (52781)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.09 0 1 52781

Szerintem túl sok üzemanyagot kap a motor. A szívató biztosan lezár?

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52780

Hézag állítás kísérletezésen túlvagyok, nem lett túl nagy változás tőle, megszakító kalapácsát is megcsiszoltam, lehet cseréje megoldaná..?! Gyújtótekercs kizárható? Meg ugye a lendkerék is szóba jöhetne..

Előzmény: trakee (52779)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52779

Amúgy ha kb jónak tűnik, állítsd kicsire előbb a gyertyahézagot (0,4, vagy 0,3mm) ha nem jó, akkor a megszakítót is. Inkább 0,4mm alatt legyen, mint felette. 

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52778

És melegen szikra van? Mert ezt okozhatja a porlasztó is, nem csak a gyújtás. Sőt, nem csak szikra kell, de erős szikra! Gyertyapipa nélkül legalább 6-7 mm-ről átugrós...

 

Pannóniánál nekem hasonló akkor volt, mikor a megszakító tengely csapágyazását mipolán csővel oldottam meg. Jó volt, csak mikor meleg lett, meglágyult a műanyag, elfogyott a megszakító hézag. Danamidból esztwrgált lett jó. Aztán vettem bele új megszakítót, amivel még többet küszködtem, mire jó lett :)  hozzáteszem, Simsonhoz elérhető, és ocsóbb a megszakító, ezért kétlem, hogy valaki ilyen kényszermegoldástbalkalmazott rajta. 

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52777

Nagyon kíváncsi leszek! Biztos nagyon jól bánsz vele, hogy ennyit elmegy. 

 

Persze a mostani olajok sokkal jobbak is. Biztos sokan emlékeznek még arra az Arol 2T -re, ami sárga volt, és méz sűrü. Mert később árultak ezen a néven hígabb, piros olajat is, az sokkal jobb volt. 

Előzmény: Bxx7 (52774)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52776

Sziasztok! Kérdésem lenne : szerintetek mire lehet gyanakodni, ha hidegen indul szépen, a mocc( s51n megszakitos,)de miután teljesen bemelegszik , fulladozik majd leáll és el sem lehet indítani… a kondi kihelyezve ülés alatti deknibe, (ladáé bosch) sztem azt kilehetne zárni?

trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52775

:) no igen, az nem a megszakítós szikrácskájával símogat, ha odateszed a kisujjad :)

Előzmény: s51es (52771)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52774

Mindenképp visszajelzek, mit sikerült találnom, azaz mi volt a hiba oka. :) 

Előzmény: trakee (52769)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52773

Igen, hozzákezdek hamarosan, mert tegnap reggel lámpánál lellítva a Hősök terénél nem indult, így be kellett tolnom, de csak azért mert siettem. 1 km-t kellett még mennem, leállítottam, aztán újra. Persze, hogy azonnal, ránézésre indult. 

Előzmény: 4728ITI (52768)
laci19791202 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52772

Én is jártam igy pár éve.

Talán igy elgondolva lehet jobb lenne egy robogó vákumos csapja,csak egy vákumcsövet kellene befúrni a szivócsonkba

Előzmény: tomit1 (52770)
s51es Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52771

Duci gyújtás, ökröt lehet sütögetni. Valahol 45000 környékén volt kitárgyalva.

Előzmény: trakee (52769)
tomit1 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52770

Kedves Márkatársak!

 

A napokban vettem új tömítést a benzincsapba, 4 lyukas, pár nap után úgy bedagadt, hogy se nyitott,se tartalék állásban nem folyik át a benzin!

Nem tudom, hogy honnan vehetnék benzin állót!

Esetleg van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Előre is köszönöm a segítséget!

 

trakee Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52769

Szerintem is inkább száraz az a gyertya, a közte lévő slusszt leszámítva én elégedett lennék ezzel a képpel. A márkatárs biztos nem megszakítós gyári gyújtással jár 0,8 mm-el :) megszakítósnál én azt tapasztaltam, hogy kínosan kell ügyelni a kis gyertyahézagra, és inkább legyen 0,3, mint 0,5 :) 

Attól viszont, hogy szép a gyertya, lehet még, hogy csipegeti finoman a váltó olajat. És mivel a váltó olaja nagyon más, lehet, hogy egy pici csipegetés okoz slusszt. Ennyi km után az se kizárt, hogy a főtengelyen van már kopás ott, ahol a szimmering fut. Lehet érdemes lenne mégis új szimmeringeket betenni, és azért, hogy máshol fussan a tömítő ajak, érdemes lehet esetleg más vastagságút betenni. Szerintem a váltó oldalon vastagabbat elviselne. Persze kilóg az öntvényből, de nem érdekes.

Azért az elég extrém, hogy annyira szimmeringes, hogy vadul füstöl. Ehhez nálam az kellett, hogy a váltó oldalra véletlenül a kihajtás szimmeringjét tettem.azaz nem 20-as, hanem 22-es tengelyre valót. Indult, de füstölt, és indokolatlanul fel- felpörgött. (Tudom, én néztem be, de ezt könnyű megtenni, mikor egy 5, és egy 7 éves segítség sertepertél ott épp :) ) 

Előzmény: Bxx7 (52767)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52768

Ha van gyertyaslussz, azt csak a plusz olaj okozhatja. Ebből indulj ki. Remélem megtalálod mielőbb a hiba okát.

Előzmény: Bxx7 (52767)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52767

97 E km-t nél cseréltem utoljára szimeringet, azaz 37 E km körül futottak. Barna színű vitonos szimering került bele. 

Nekem túlságosan száraz a gyertya felülete, legalább is nekem úgy tűnik. Ha csipegetné az olajat, nem kéne olajosabbnak, sötétebbnek lennie a gyertyaképnek? 

 

Gyertyahézag 0.4 mm, a gyárilag előírt. Neked pedig sok lesz a 0.8 mm, ha valóban annyi. 

Előzmény: s51es (52766)
s51es Creative Commons License 2024.04.08 0 0 52766

"nem fémkopadék"

Úgy néz ki, hogy nem. Inkább valami olajszutyok ég rá. Amúgy kicsit túlhevültnek tűnik a porcelán. Mi újság a simmeringnél? Nem lehet, hogy megkoptak és csipeget plusz olajat? / fehérebb, vagy nem kék, szürkés füst/. Mellesleg elég kicsi a gyertyahézag, nem kell sok anyag a slusszhoz. /nálam  0,8 ha jól emlékszem - évek óta nem néztem rá/.

Előzmény: Bxx7 (52750)
laci19791202 Creative Commons License 2024.04.06 0 0 52765

Szia.

Vettem bele egy Beru márkájú trabi kondit,ez is 250 es de most jó.

Súlyra is másfélszeres.

Felteszek egy képet a mai fos utángyártott kondiról,szerintem az eredeti németben nagyon nem ennyi anyag volt.

Szégyen ez a mai világ ezekkel az alkatrézekkel.

Előzmény: 4728ITI (52764)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.05 0 0 52764

Szia!

Vegyél egy Bosch kondit és ne foglalkozz azzal hogy hány Voltos. Bár az én megszakítós motoromban egy Tomos Szlovén kondi volt, de sose volt bajom vele.

Előzmény: laci19791202 (52761)
Gyurka1959 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 52763

Amit én írtam, az egybevág azzal, amit Te írtál. Hiszen ha nincs gyújtás akkor az olaj a különben meleg elektródára odaég(het)

Előzmény: Gyurka1959 (52758)
trakee Creative Commons License 2024.04.05 0 0 52762

Az SR50-nél volt szimmering hiba, és olyan feltűnően nem volt kormos a gyertya. Ellenben gázelvételkor felpörgött. Igazság szerint azóta alig mentem vele, mióta kicseréltem. Ennél az is lehet, hogy mivel elég kevset megy, a benzin okoz esetleg ilyet. 20l-es kannába tankolok, azt keverem be. Az SR a szüleimnél van, nem is emlékszem, mikor vettem a benzint, amivel fut. 

 

A hajtókar a Schwalbén volt rossz, és persze, nem volt olyan tiszta a hangja, de ezt nem hallottam ki belőle. Igaz, annak a blokkja sosem volt olyan nagyon tiszta, csendes járású. Egyébként az a hajtókar beállt, megszorult tőle a főtengely. A henger/dugattyú nem sérült. A hajtókar "Szabados" gyártmányú volt, ilyen felirat van rajta. Akkorra volt benn alattam több, mint 20e km, előtte ki tudja mennyi, azzal vettem. 

 

 

Igazából ha nem túl gyakori ez a slusszolás, és nem ismét 1000 km-es út vár arra a motorra, lehet legcélszerűbb, kivárni, hogy kiadja mi a baja. 

Előzmény: Bxx7 (52736)
laci19791202 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 52761

Aziasztok.

Egy kis segítséget kérnék.

S51 kalapácsos gyujtás,kondi bajok.

Olvasgattam a kondi elhalálozásával kapcsolatban.

Sehol nem talállok 500V osat,pedig aztnolvastam ez volt a csári feszültség mérete,minden hol 250V osat látok,akár simson,etz,mz,traban,warthburg.

Valakintudna nekem linkelni egyet?

Köszönöm szépen.

 

4728ITI Creative Commons License 2024.04.04 0 0 52760

A gyertyaslussznak semmi köze a gyújtáshoz. Azt egy külső tényező okozza. Legtöbbször a túlzott olaj, ami olajkokszot hoz létre a gyertyán. Az egy vezető elem, ami meggátolja a szikrát, mert rövidre zárja az elektródákat.

Mégegyszer leírom, nálam évek óta nincs gyertyaslussz.

Előzmény: Gyurka1959 (52758)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 52759

Hagyományos 1987-es három sebességes S51B, tehát külső trafós. 

Előzmény: Gyurka1959 (52758)
Gyurka1959 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 52758

Lehet, hogy igazad lesz, mert terhelés az mégiscsak nagyobb hőmérséklet és talán valami menetzárlat áll elő, vagy valahol áthúz a nagyfeszültség aminek (szikra) hiányában beslusszol a gyertya .Nem olvastam az elejétől, ezért kérdezem, hogy külső, vagy belső trafós?

Előzmény: Bxx7 (52757)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.03 0 1 52757

23 éve van nálam a masina, nem változtattam semmit az üzemeltetési módon, 2001 óta használom így. Nagyjából kicsivel több, mint 100 E km-t tett meg hibamentesen ilyen módon, néhány éve lépett fel a probléma, de nem nagyon foglalkoztam vele. Az az érdekes, hogy nem cseréltem semmilyen alkatrészt, ami után fellépett volna a probléma. Eredeti Isolatorokat használtam ill. NGK gyertyát.

Mint lejjebb írtam, alaplapot fogom most átcserélni, mert minden mást igyekeztem kizárni. 

Előzmény: Gyurka1959 (52756)
Gyurka1959 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 52756

Ha csak terhelés alatt jön elő, akkor az valószínű, hogy kisebb fordulatszámnál van, mint terhelés nélkül. A kisebb fordulatszám kisebb hő, nehezebb öntisztulás, Tehát vagy nagyobb fordulatszámon járatás, vagy kisebb hőértékű gyertya kell, vagy esetleg valami olyan szerkezeti hibát keresni, amiről gőzöm sincs, mégis plusz olaj(?) bejutását okozza.

Előzmény: Bxx7 (52750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!