Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2024.05.07 0 3 106606

Tegyük fel hogy Tatán úgy döntenek hogy a városi buszok legyenek helyben nullemissziósak. Melyik az olcsóbb, kiépíteni a troliüzemet vezetékestül, áramátalakítóstul mindenestül és üzemeltetni, karbantartani utána; vagy venni e-buszt, ehhez kiépíteni a töltési és egyéb szükséges infrastruktúrát és ezt üzemeltetni?

Előzmény: TWdoktor (106603)
IZé Creative Commons License 2024.05.07 0 1 106605

Ezt 6 éve fényképeztem:

Egyébként ez variáció, a végállomási töltéses megoldás úgy látszik lekerült a tervekből.
Vagy önjáró troli kis hatósugarú akkumulátorral (20-30km) vagy teljesen akkus, nagy hatótávolságú (300 km) busz. Ebben gondolkodnak most a legtöbben. Ez a közepes méretű (50-100 km), napközben, végállomáson rátöltős megoldás nem terjed. A külföldön is a teljesen akkus busz a példa, arról bizonyosodik be, hogy szélsőséges körülmények között használhatatlan, meg nem jó a rendelkezésre állása, és a budapesti fejlesztésekben is csak ilyenre gondolnak a politikusuk, esetleg a trolira. 

 

Persze nem mindenhova jó, csak ott, ahol a menetrend megengedi a viszonylag hosszú végállomási időket. Miért nem lehet ez is a rendszer része?

Előzmény: M.T. (106604)
M.T. Creative Commons License 2024.05.07 0 1 106604

Én sem címzem senkinek.

 

Vasárnap jöttem vissza Varsóból.

Nincsenek trolik.

 

Viszont vannak hibrid, gázos, hagyományos buszok.

 

És akkumulátorosok, nem kevés, csáppal, töltőhelyekkel szanaszét a végállomásokon és a depókban.

 

Kétszer utaztam ilyennel 4 nap alatt. Mindegyiken ment a klíma (mert melegebb volt, mint Mo.-on)

 

Pontosan olyan a hangja, mint egy trolinak. Csak nincs felsővezeték.

 

 

Előzmény: TWdoktor (106603)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.06 0 15 106603

Direkt nem címzem senkinek.

Miért félünk a felsővezetéktől? A város tele van mindenféle vezetékkel egyébként is, tehát a városképet nem nagyon gyengíti.

Ez a fedélzeti akkumulátoros technika egy öntökönlövés a zöldítés oltárán.

IZé Creative Commons License 2024.05.06 0 4 106602

Persze lehet nappal is tölteni az akkus buszokat, csak akkor meg jobbára a forgalomban kellene lenniük

Így van, akkor kell tölteni. Nappal. Menet közben. Erre van az IMC trolibusz.

Nem kell másnapra eltárolni az energiát! Azonnal -illetve fél órán belül- fel kell használni.

Előzmény: Swithun Tupac (106597)
toto92 Creative Commons License 2024.05.06 0 1 106601

Pld.:csak akkumulátort kell pluszban venni,amik napközben töltődnek,este vagy szükség esetén cserélhetők.

 

Van a piacon olyan (troli)busz, aminek az akkupakkja relatíve hipp-hopp cserélhető?

Előzmény: 1047 005-2 (106600)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 106600

Nem kétlem,de azért a további járműveknél lehet olcsóbb,főleg ha nem a klasszikus tárolási módot nézzük csak.

 

 

Pld.:csak akkumulátort kell pluszban venni,amik napközben töltődnek,este vagy szükség esetén cserélhetők.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106599)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.06 0 5 106599

Tudsz nekem egy számot mondani h az àllohelyi energiatàtàrolásnak mi a költsége?

Segítek, marha drága. Egyelöre.

Előzmény: 1047 005-2 (106598)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 106598

"Persze lehet nappal is tölteni az akkus buszokat, csak akkor meg jobbára a forgalomban kellene lenniük, azaz jóval több kellene az amúgy is sokkal drágább járművekből. "

 

 

Vagy elég,tároló kapacitást kiépíteni.

Előzmény: Swithun Tupac (106597)
Swithun Tupac Creative Commons License 2024.05.06 0 3 106597

Az egyik fő érv az volna valójában az akkus buszok ellenében, hogy az egészet a zöld átállás miatt csinálják, aminek az egyik lényeges szempontja, hogy a közelekdés alacsony karbonemisszióval járjon (a kisebb helyi károsanyag kibocsátás mellett).

 

Csakhogy jórészt este / éjszaka töltik őket, azaz olyan napszakban támasztanak töltési igényt, amikor az energiamixben gyakorlatilag semmilyen "megújuló" energia nincs, sokkal jelentősebb a fosszilis eredetű áram, ráadásul Magyarországon importálni is kell masszívan még mellé. Ez nem is fog változni egyhamar.

 

Ehhez képest manapság már tavasszal is annyi napenergia van napközben, hogy nem bírják hova tenni a zöldáramot.

 

Persze lehet nappal is tölteni az akkus buszokat, csak akkor meg jobbára a forgalomban kellene lenniük, azaz jóval több kellene az amúgy is sokkal drágább járművekből. 

Előzmény: IZé (106580)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106596
Előzmény: John Howard (106595)
John Howard Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106595

Hátt...ööö... Ez tényleg más. Pláne hátul a tetőre rögzítő líra... Köszi a képeket! :-)

Előzmény: 7-es troli (106593)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106594

Köszönöm 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106589)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106593

A hazai szemnek is szokatlan kicsit a szedő csonkJa:

 

http://trollino.mashke.org/images/napoli128bg.jpg

 

http://trollino.mashke.org/images/napoli129dr.jpg

 

 

Előzmény: John Howard (106591)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.06 -1 3 106592

Tudtommal még Nápolyban vannak.

Szedő ügy mélyére nem akarok menni, de emlékeim szerint valami teljesen eltérő szedők vannak rajtuk.

Előzmény: John Howard (106591)
John Howard Creative Commons License 2024.05.06 0 1 106591

Ezeken nem a Ganz GTK áramszedője van/volt? Tehát nem ugyanaz, mint a mieinken? :-o

 

Azért legalább annyit, hogy itt vannak-e már... valahol... az ország területén... Vagy ez (is) titkos?

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106589)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.06 0 1 106590

nem tudok más ilyen kísérletről, igazi fából vaskarika, értve és becsülve a mérnöki fejlesztést...

Előzmény: 7-es troli (106588)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.06 -4 3 106589

Természetesen nem nyilatkozom részletekről.

 

6 kocsi lenne forgalomképessé tehető, 2 alkatrészként használható.

A trolis elektromos/elektronikus élesztés, különös tekintettel például a teljes áramszedő cseréjére csak a troliba végezhető, végzendő logikusan.

Féket, gumit, fényezést lehet rá máshol is tenni.

 

Előzmény: 7-es troli (106587)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106588

Jól tudom, hogy máig ezek az egyetlen valaha elkészült hidrogén üzemanyag-cellákkal is ellátott, akksis önjárásra is képes trolibuszok?

Jó lenne tudni, mik a valós tapasztalatok vele, (karbantartás, rendelkezésre állás, hatótáv, anyagi szempontok szerinti megtérülés kapcsán. Egyáltalán, érdemes-e ilyenbe befektetni, mikor rohamosan fejlődik az akku technológia.

 

https://transphoto.org/list.php?serv=0&mid=6136&cid=35

7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 2 106587

Van fejlemény a Nãpolyi használt Ganz-Solaris trolikról?

Jönnek végülis? Ha igen, mikor, és hova? Közvetlen a BKV-hoz es házon belül lesznek rendbe rakva hajtásilag, műszakilag, esztétikailag, vagy külsős partnernél kezdődik velük a munka?

Hogy is volt, 8db ami menthető, és működőképessé tehető? 

 

http://trollino.mashke.org/deutsch/betrieblich.napoli.php

Új_Trolizátor Creative Commons License 2024.05.04 0 18 106586

Jövőkép az Örsön :)

Előzmény: John Howard (106573)
Obus Creative Commons License 2024.05.03 0 0 106585

A buszközlekedést ki tudják szervezni, és mivel a BKK-nál is ezt az irányt nyomatta, ezért neki az elektromos busz az előnyösebb.

Előzmény: IZé (106580)
LYR-131 Creative Commons License 2024.05.03 0 14 106584

Ma ismét úton (Dráva u.)

Előzmény: A210 820 08 21 (106571)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.03 0 1 106583

általánosságban aligha kell Kristófot ajnároznom, de ez a mondat nagyon  ül, ez a lényeg:

 

A fentiek miatt szerencsés lenne, ha a kormányzat szakértői és a döntéshozók nem csak az akkumulátoros elektromos buszra gondolnának, amikor alternatív hajtású közösségi közlekedési járműveket vizionálnak városainkba.

 

nem vagyok még Takilaci, de ha ilyen vitriolosan akarnék írni, akkor ne várjuk el egy politikustól, hogy ezt interpretálja teljes értékűen egy kampányban. majd a szakma dolga az, hogy ebben meggyőző legyen.

Előzmény: IZé (106580)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 106582

1./ hány fajta trolit gyártanak ?

2./ Évente mennyi új troli készül a gyárban?

 

Előzmény: 7-es troli (106579)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.05.02 0 2 106581

Tavaly télen volt szerencsém látni közelebbről. Ha leszednék a kinti LED-sort akkor azzal 99%, hogy jönne a fényezés meg nem kevés helyen a lemez is.

Előzmény: 7-es troli (106569)
IZé Creative Commons License 2024.05.02 0 0 106580
7-es troli Creative Commons License 2024.05.01 0 0 106579

A Fehéroroszországban működő BKM troli gyárrol szóló videó:

https://youtu.be/TT-HUdXhoyY?si=5sWXTpIp6OQcY7GO

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.01 0 5 106578

Egyelőre nem tetvezett a búcsújuk

Előzmény: Hangya Szövetkezet (106577)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2024.05.01 0 0 106577

A GVM-ek júniusban tervezetten búcsúznak (a napi kiadástól), vagy még ősszel folytatják?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!