Keresés

Részletes keresés

h3f7czh Creative Commons License 2022.11.07 -5 0 13645

Sziasztok! Mennénk Mascára de nincs engedélyünk és már nics is szabad "hely",hogyan ellenőrzik ezt? Megoldható engedély nálül?

Jahno Creative Commons License 2022.10.20 -3 0 13644

Én eleve megvettem, mert bárhol erdőben vagy réten is baromi jó módszertannal használható. Képet meg mostanában nem tudok beszúrni, akkor egy időre kitilt a fórum, de majd megtrükközöm.

Előzmény: boris73 (13641)
edkedk Creative Commons License 2022.10.20 -3 0 13643
Előzmény: edkedk (13642)
edkedk Creative Commons License 2022.10.20 -3 0 13642

Térképet kell választanod. Lehet online és offline is. Offline például innen:https://www.openandromaps.org/en/downloads/europe

Előzmény: boris73 (13641)
boris73 Creative Commons License 2022.10.20 -2 0 13641

Letöltöttem, de nem igazán látok semmit Anagán, a fizetős verzió kéne?

Előzmény: Jahno (13640)
Jahno Creative Commons License 2022.10.19 -3 0 13640

Locus ismeri a járhatókat.

Előzmény: boris73 (13639)
boris73 Creative Commons License 2022.10.19 -3 0 13639

Hello. Tudtok valami app-ot a túraútvonalakhoz esetleg?

Homojellamonto Creative Commons License 2022.09.14 -4 0 13638

Sziasztok! Tudnátok személyes tapaszatlat alapján ajánlani helyi utazási irodát/szervezőt, aki félnapos Teide túrát kínál?

wickedart Creative Commons License 2022.08.17 -3 0 13637

köszi szépen! ;-)

Előzmény: bagi67 (13636)
bagi67 Creative Commons License 2022.08.16 -3 0 13636

https://thirdelementcharters.com/ A hajót Mugen-nek hívják, nem a legolcsóbb (65euro/fő), de nagyon kedvesek, figyelmesek, és tényleg csak 9 vendég volt, nem tapostuk egymás lábát. Ebéd szendvics+ gyümölcs. Parkolni nem mentünk be a kikötőhöz a fizetős parkolóba, hanem a kikötő feletti utcákban lehet találni szabad helyeket. Mindegyik utca zsákutca, de ügyesen meg van oldva, a végén van kialakítva hely a forduláshoz, és még szép kilátás is van a kikötőre, és a mögötte lévő strandra.

Üdv: Bagi

Előzmény: wickedart (13635)
wickedart Creative Commons License 2022.08.15 -3 0 13635

meg tudnád adni a bálna-delfines hajótúrátok elérhetőségét? köszi szépen!

Előzmény: bagi67 (13632)
wickedart Creative Commons License 2022.08.15 -3 0 13634

ez a leírás is szuper és hasznos, köszi!

Előzmény: csipicsipsz (13622)
wickedart Creative Commons License 2022.08.15 -3 0 13633

szuper, jól összeszedett leírás, hasznos lesz pár tipp a szeptemberi nyaralásunkhoz, köszi! ;-)

Előzmény: bagi67 (13632)
bagi67 Creative Commons License 2022.07.28 -3 5 13632

Sziasztok!

Látom elég halott a fórum, de mivel én is szereztem néhány hasznos infót innen, úgy gondoltam, hogy illik írni ide beszámolót, hátha valakinek mégis segít a döntésben, szervezésben.

Bevallom a párom írta a nagy részét, én pedig kiegészítettem. Ha valakinek lenne esetleg kérdése, ránézek pár naponta a fórumra, írjatok nyugodtan, szívesen válaszolok.

Wizzari-el utaztunk Bécsből (olcsóbb, mint Bud) zökkenőmentesen.

2022. július 11-én hajnalban érkeztünk haza Tenerife-ről. Több, mint három év óta terveztük az utat, de mindig le kellett mondani. Most végre eljutottunk és varázslatos volt. Próbálunk mindig előre felkészülni, mind programban, mind étkezésben. Nem mindent ehetünk meg, ezért nálunk elengedhetetlen az önellátás. A programot előre megterveztük, mit mikor nézünk meg, sőt volt, amit már itthonról lefoglaltunk.

A szállásunk Puerto de la Cruz-ban volt, egy ellátás nélküli nagyon jól felszerelt apartman, 150 méterre a Playa del Castillo strandtól, két sarokra a helyi vásárcsarnoktól, Hiper Dino üzlet 100 méter, kávézó a következő háztömbnél, úgyhogy nagyon jó helyen, és még szép, tiszta úszómedencéje is volt az apartman-háznak.

10 napra béreltünk egy automata VW Golfot, nulla önrészes biztosítással 300 EUR alatt, amit a déli reptérre érkezéskor átvettünk. Akkor sokalltam, de megnézve most a görög és egyéb országokban a bérleti árakat ez, harmad, negyed ár. Hiába a sok szerpentin az utak minősége kifogástalan. Egyedül az „őrült” biciklisekre kell figyelni a szerpentineken, mert nincs az a főútvonal, vagy hegyi emelkedő, amin nem lennének megtalálhatók. A parkolás nem könnyű, hiába írták, hogy privát parkoló is van, bilétás nyitású parkolóval, ha betelt, akkor a környéken kellett parkolni. Szerencsére a szállás közelében van egy sziklás földes parkoló, ahol általában mindig volt hely. A kocsiban nem hagytunk soha semmit, így érintetlen maradt a kocsi a 10 nap alatt. Tankolás négyszer volt E.S. Tgas Santa Catalina állomáson a sziget legolcsóbb benzinkútján 1,5 EUR/liter alatt.

Szándékosan nyugat felé kerültük meg érkezéskor a szállásra menet a szigetet, hogy lássam milyen Masca fele az útvonal. Az út tervezés és kivitelezés a szigeteken átgondolt. Mondjuk a körforgalmak olyanok, mintha valaki a SimCity városépítő játékban játszott volna. Rengeteg biztonságos kiálló van az utak mentén a fotózáshoz. Viewpoint, Mirador helyek a gugli térképen. Autós balesetet a 10 nap alatt nem láttam, és senki nem vezetett őrültek módjára. És rendőrt sem lehetett látni.

A szállás fele menet megvettük a vacsoránkat az egyik Lidl-be.

A következő nap reggel, péntek gyalog elbattyogtunk az önkormányzati piacra (Mercado Municipal), bevásárolni gyümölcsből (mangó, papaya, banán, szilva, cukordinnye, hagyma, paradicsom, uborka), majd megkerestük ott az előre kinézett kifőzdét az első emeleten, ahol mutogatva megvettük az ebédünket dobozban elcsomagolva. Még négyszer vagy ötször szereztük be nála az ebédünket vagy vacsoránkat. Ettünk paellát háromszor 😊, töltött cukkínit, rántott halat, azt hiszem kecskét. A választék kiírása nem volt egyértelmű, így csak mutogattunk, és azt választottuk, ami jól nézett ki. Minden nagyon finom volt és nem volt drága (relative). A legnagyobb számla két személyre 16 EUR volt. Pénteken délután Icod de los Vinos banán múzeum, lepkeház, ezeréves fa, majd Garachico medencéi. Este megnéztük a strandot és a környéken sétáltunk.

Az óceánparti strandolás megér egy külön kitérőt. Szeretünk fürdeni, úszni is jól tudunk, de a víz olyan hullámos volt mindig, hogy nem mentünk bele, csak térdig. A fekete homokról annyit, hogy a part felső részén tényleg homokos. A víz felé haladva azonban átvált apró, majd nagyobb kavicsba, ami ráadásul nagyon szúr. Vizicipő nélkül közlekedni nem igazán lehet. Ahogy kicsapnak a nagy hullámok, a víz alatt kisebb, nagyobb szikladarabok is vannak, ezért úgy döntöttünk, hogy nem ér annyit az óceánban való fürdés, hogy jól lenyúzzuk a lábunkat, ha felborít egy hullám. Mindez a Playa del Castillo strand, ami hozzánk a legközelebb esett, és állítólag a legkevésbé szeles. Ha valaki úszni, a vízben esetleg gyerekekkel játszani szeretne, ne az északi részt válassza!

Szombati program Masca és Los Gigantes, hogy lássuk hol tudok parkolni másnap reggel, amikor a bálnaleses programunk volt. A kocsit letettem Santiago del Teide városban a buszmegállótól nem messze. Masca-t tömegközlekedéssel közelítettük meg, nem mertem gépkocsival az út szűkössége és ott a parkolás lehetetlensége miatt. 1,45 EUR volt a buszjegy, olcsóbb, mint a benzin lett volna a kocsiba. A busz szombaton kb. óránként megy (Titsa 365 line). Utólag is áldom az eszem, hogy nem kocsival mentem. Masca csodálatos, az út félelmetes, keskeny, és tele kanyarokkal.

Masca után Acantilados de Los Gigantes ahol megnéztük a kikötőt és parkóló helyet kerestünk a következő napra. C. las Adelfas utca végén volt jópár szabad parkolási lehetőség, így 5-10 perc alatt leértünk a partra mindkét nap.

Vasárnap bálna és delfin les egy 9 fős túrán. Szándékosan Los Gigantes-ről induló túrát szerettünk volna, mert a sziklák helyben voltak. A túrát és időpontot itthonról lefoglaltuk tripadwisor-on keresztül. Kisebb hajót kerestünk, és tényleg más volt így az élmény, mint amikor 50-70 fős hajóval kirándul az ember. Láttunk delfineket és együtt sodródtunk vagy 15 percig egy pilótabálna csapattal 4-5 méterre voltak a hajótól.  A hajón mindenki csendben, szájtátva figyelte a bálnákat. Csodás élmény volt. A Teide másik oldalán jöttünk vissza, hogy lássam mennyi idő kell a felvonó megközelítéséhez. A látvány, kilátópontok bámulatosak.

Következő nap délelőtt piac, pihenés, olvasgatás majd délután irány Piscina Natural Punta del Hidalgo, ahol először fürödtünk az óceánban, egy kis trükkel. A parton van egy hatalmas kiépített beton medence, amibe az óceán hullámzásakor becsapódik a tiszta víz. Nem hullámzik, olyan hideg, mint maga az óceán, de mégis a szabad fürdés élményével. Helyiek is szívesen látogatják, de nem volt zsúfoltság.

Kedd reggelre foglaltunk még itthonról 9-re helyet a Teide felvonóra. Mivel asszonynak vannak cardio problémái, a hegyibetegségről kedden este olvasva beparáztam és hajnalban lemondtam a foglalást. 7:15-kör a szolgáltató is lemondta a foglalást időjárási körülmények miatt. Eléggé szeles volt aznap az idő. Valahogy a Teide nem akarta, hogy mi oda feljussunk felvonóval. A visszatérítés a következő nap megjött.

Amikor szombaton megkerültük a Teide-t, akkor láttam, hogy a felvonótól nem messze van egy szálloda. Szerettem volna megnézni a csillagokat, de az utat látva nem mertem bevállalni éjszaka a szerpentint. Így rákerestem a szállodára és lefoglaltam egy éjszakát a felvonó helyett. 40 EUR-ral volt több. Így kedd kora délután irány ismét a szerpentin és egy jó nagy túra a szállás mellett a Sendero Roques de García körül. Már ment lefele a nap, csodás színekkel, árnyékokkal, a végén csak mi voltunk ott, talán ez volt a legjobb kirándulásunk. Mondhatjuk, hogy szinte minden napszakban láttuk a vulkánt és környékét, nekünk ez lett a kedvencünk a szigeten. Szállás: Parador de Cañadas del Teide, ételt, italt vittünk. 😊

Éjszaka kettőkor ébresztő, holdnyugta után és kisétáltunk a Sendero Roques de García helyhez. Zseblámpa elengedhetetlen. Gyönyörű, tiszta, csillagfényes égbolt a felhőhatár felett. Ennyi csillagot még nem láttam, a tejút világított és csak én voltam kint asszonnyal. Utoljára a tejutat 45 évvel ezelőtt láttam a szigetközben, de nem ennyire kontrasztosan.

Szerdán délelőtt a szállodát elhagyva végig jártuk a fennsíkot. Kilátó pontok, Isana obszervatóriumok. Megdöbbentő volt látni a biológiai egységeket a magasság függvényében. 2000 méter szikrázó napsütés, lávamezők, 1500 méter tű levelűek szikrázó napsütés, 1000 méter felhővonal köd, felhő hűvös idő, 500 méter meleg, de felhős, mintha le akarna szakadni az ég. Puerto de la Cruzban szinte mindig ilyen felhős idő volt, ami szinte azonnal változott, ha elindultunk fölfelé vagy délre.

Csütörtökön irány az Anaga hegység. Mirador Cruz del Carmen, séta a babér erdőben. Mirador Pico del Inglés, Camino Viejo al Pico del Inglés, majd egyedüli éttermi élményünk, amit már itthonról kinéztünk. Casa Santiago étterem vagy vendéglő. Nem is tudom minek nevezzem. Ha nem keresem, elmentem volna mellette. Életemben először vagy másodszor ettem kecskepörköltöt majd lefojtottam egy uruguayi poharas desszerttel. Az étteremhez való hozzászólások miatt választottuk ezeket az ételeket. Frenetikus volt. Az ebéd túlélése ( hatalmas adagokat kaptunk) után irány Playa de Las Teresitas a sziget legjobb strandjainak egyike. Lefele menet a szerpentinen ismét meg lehetett csodálni az időjárási jelenségeket. A nyugatról felemelt pára átbukik a hegy peremén majd le a szerpentinre, mintha itthon párafüggönybe állna az ember.

A strand hatalmas, nagyon szép, de számunkra élvezhetetlen volt. A strand kelet nyugati szélcsatornában van és aznapra szélriasztás is volt. Így a parton olyan érzés volt, mintha homokfúvóval fújnák az embert. Csípte a homok az ember bőrét. Ennek ellenére volt némi pancsolás.

Pénteken a Loro parkot jártuk be, orca, delfin, papagáj bemutatókon voltunk. A pingvin házat nem szabad kihagyni, szép az akváriumos rész is. Maga az állatkert eléggé zsúfolt, néhány helyen csak úgy hömpölygött az embertömeg.

Szombaton először a nyaralás alatt besétáltunk a város központjába, valami ünnepre készültek, tömeg volt, maga a belváros nem igazán fogott meg.  Délután pedig elkezdtünk készülődni a haza útra.

Vasárnap irány a repülőtér szintén a nyugat felé kerülő úton, hogy meg tudjunk még állni pár órát  Santiago del Teide városban.

A tíz nap alatt körülbelül a fogyasztás alapján 1200 km-t vezettem. Mentünk, ha kellett, ha nem. 😊

Ezt a nyaralást nehéz lesz felülmúlni, majdnem beérte pár évvel ezelőtti Bangkok-Phuket szintén sok fakultatívos nyaralás volt. Viszont itt Tenerife-en az ember magának meg tudta szervezni a programot és senkihez sem kellett alkalmazkodnunk, mentünk saját ritmusunkban saját stílusunkban.

Majdnem elfelejtettem, ne hagyjátok ki a banán likőrt!

Üdv mindenkinek! Jó utat!

Moody River Creative Commons License 2022.06.27 -4 0 13631

Eljött az idő, hogy 1.-t értsünk. :-)

Előzmény: edkedk (13630)
edkedk Creative Commons License 2022.06.27 -3 2 13630

Köszönjük, ezt fontos volt megtudnunk.

Előzmény: martapeer (13628)
martapeer Creative Commons License 2022.06.16 -5 0 13629

A Teidére nem mentem fel, pedig jó idő volt.

martapeer Creative Commons License 2022.06.16 -6 0 13628

Szép időt!

Én jártam már kétszer, de nagyon fárasztó volt a repülőút.

csipicsipsz Creative Commons License 2022.06.10 -2 0 13627

Jo kerdes :). Csak sajat tapasztalatrol tudok beszamolni. Ha felnszeretnetek menni a csucsra, akkor az engedely idopontjahoz merten kernem a felvono idopontjat. Miaprilis elejen nyitasra ertunk oda, akkor meg boven volt parkolohely kozel a felvonohoz is. Mivel nem jart a felvono vagy 11-ig, elmentunk onnan hamar es kesobb mentunk csak vissza, amikorra sikerult ujra jegyet vennunk. Akkor mar nehezebb volt parkolot talalni (ez koradelutan volt), de egy-egy hely mindig akadt, mert jonnek-mennek az emberek.
az biztos hogy sokan mennek fel a felvonoval, helyiek elmondasa szerint orult sokan es tenyleg zsufolt volt. Keso delelottre a kornyeki parkolok megteltek, volt hogy az ut mellett tudtak csak mehallni az autok. De azt gondolom a felvononal max ket oarara hagyja valaki az autot, amig felmegy, korbenez, lejon.

Előzmény: bagi67 (13626)
bagi67 Creative Commons License 2022.06.09 -3 0 13626

Kedves Csipicsipsz!

Köszi szépen az infókat, akkor mi is előre foglalunk. Mikorra érdemes foglalni, hogy még parkolót is találjunk?

Előzmény: csipicsipsz (13625)
csipicsipsz Creative Commons License 2022.06.09 -2 0 13625

Szia! Aprilis sajat tapasztalattal tudok szolgalni. a csucs megmaszasara az engedelyt minel korabban erdemes beszerezni, ez ingyenes es hamar fogynak a helyek. Magara a felvonora mi elozo nap vettuk meg a jegyet, de ezt is erdemes azert korabban megtenni, mert a legjobb slotok fogynak. Mi a felvonora szolo idopont elott percekkel mondtuk vissza a jegyet es napokon belul megerkezett az ellenerteke is a szamlankra (hogy vontak e le kezelesi koltseget nem tudom). Aprilisban csak online lehetett jegyet venni a felvonora, a helyszinen nem es reggel mar aznapra bem is volt online sem szabad hely. Iszonyat nagy a forgalom. Viszont mondtak hogy minden nap van par jegy amit meg aznap lemondanak, es rogton le lehet foglalni, de ez egyreszt nem biztos masreszt a nyaralasat az ember nem aznapi jegyvadaszattal szeretne tolteni. Annal ott sokkal tobb a latnivalo.

Előzmény: bagi67 (13624)
bagi67 Creative Commons License 2022.06.07 -3 0 13624

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Mennyivel a tervezett kirándulás előtt kell foglalni a Teide felvonóra? Az előzetes foglalás lemondható, ha mégsem úgy alakul? Mennyivel előtte lehet töröltetni, vagy áttenni más időpontra?

Köszi! Bagi

HardTam Creative Commons License 2022.06.06 -2 0 13623

Köszi csipicsipsz a részletes választ. :)

csipicsipsz Creative Commons License 2022.06.06 -3 5 13622

Idén áprilisban Tenerifén töltöttünk egy hetet. Szokásomtól eltérően ezúttal nem tudtam sok időt foglalkozni az utazás tervezésével, így kicsit ahogy esik úgy történik alapon indultunk Budapestről. A Kanári-szigetek már régi vágyam volt és végül azért választottuk Tenerifét, mert ez a sziget tűnt a legváltozatosabbnak a természeti látnivalókat tekintve.

Repülőjegyet még decemberben vettünk, közvetlen Wizzair járattal mentünk. Az egy feladandó bőrönd tette ki a teljes repülőjegy egyharmadát. Magával a repülőúttal nem volt probléma, a gép tele volt, időben indult, időben érkezett. Visszafelé a gép egy részét a három hetes edzőtáborból hazautazó úszóválogatott tagjai foglalták el. Azért izgi lehet 3 hetet a szigeten tölteni, mégha kemény munka is van mellette. A beszélgetésekből azért kiderült, hogy bőven volt szabadidejük is a fiataloknak.

Gépkocsit a Cicar cartól rendeltünk, még év elején és lévén nem volt időm az úttal foglalkozni, már nem is módosítottunk később a foglaláson, keresve az olcsóbb lehetőségeket. Egy hétre 189 EUR-ba került a gépkocsi. Alapvetően nem voltunk megelégedve a szolgáltatással. A kocsit hamar kiadták, egy eléggé leharcolt Opelt kaptunk, senki nem nézte át sem átadáskor, sem átvételkor. A benzin policy annyi volt, hogy kb ugyanannyi benzinnel vigyük vissza, mint amennyivel kaptuk, esetünkben, alig valamivel. Elég sokat mentünk vele, igazán gondunk nem volt, de egyszer csak a jobb első kerék felől fura hangokat hallottunk (mintha csapágyas lett volna – jelentsen ez bármit), aztán abbamaradt a hang, majd később még hallottuk. Illetve egyszer kijelzett az egyik hátsó kerék, hogy légnyomás gondja van, és valóban alacsonyabb volt, így az egyik kúton nyomtunk bele levegőt. Ezután rendben volt, majd két nap múlva ugyanezen kerék, ugyanígy kijelzett és ismét a benzinkúton kötöttünk ki. A kölcsönző elérésébe ugyan nagy effortot nem fektettünk, két próbálkozásra nem értük el őket. A gépkocsi leadásakor a problémákat jeleztük, de láthatóan nem érdekelte őket azon túl, hogy a kocsi megy, a fék működik, akkor ne problémázzunk. Ez azért kicsit fura volt és csak remélni tudom tényleg nem lett/lesz probléma az autóval.

Szállás gyanánt egy szuper apartmant béreltünk az északi parton nyugatra néző terasszal. Fantasztikus látvány volt esténként a naplementét nézve kortyolgatni a finom tenerifei borokat. A szállásadóval egyszer sem találkoztunk, de többször váltottunk üzenetet, irtó kedves volt, érkezésünkkor megkérdezte minden rendben van-e, van-e bármire szükségünk és küldött linkeket a látnivalókról is. Hazafelé miután becsekkoltunk, a Wizzair azt írta, hogy a tenerifei reptéren nem fogadják el az online boarding passt, mindenképpen nyomtassuk ki, amiben a szállásadónk segített (bár megjegyzem nem volt rá szükség, mert a reptéren elfogadták az online boarding passt is).

Április elején a nap 8-kor kel fel és 20-kor nyugszik, reggel, este egy pulcsi elfért a táskánkban, napközben 25-28 fok volt, rövidnadrágos, pólós idő volt. Északon. Utolsó nap mentünk csak a déli oldalra, ott azért még ennél is melegebbnek tűnt az idő. Az óceánban nem fürödtünk, nekem hideg volt, de sokat ültünk a tengerparton bámulva a fekete homokot és a nagy hullámokat. Esőre egyszer emlékszem, egyik éjjel irdatlan vihar volt, amit a sziklán álló nyugatra néző apartmanban hatványozottan lehetett érezni, én nagyon élveztem, párom már kevésbé, ő nem tudott aludni sem. Viszont vélhetően nem a legjobb időt fogtuk ki, mert a korábban befoglalt túrákból kettőt is töröltek az időjárásra tekintettel.

Boltok elég sűrűn vannak és sokáig nyitva tartanak, a tenerifei borok egészen finomak.

Látnivalókat tekintve mi elsősorban a természeti látnivalókat, a túrákat keressük, ezért is kötöttünk ki az északi részen.

A program röviden:

1. nap: Túrázás Anagában – Afúr – Taganana – Afúr túra

Első megállónk a San Cristobal de La Laguna kilátó volt, majd letettük a kocsit Afúrban és lesétáltunk a tengerpartra, majd onnan kicsit visszamászva a hegyoldalba végig panorámával az óceán felé haladtunk Taganana felé. Ez egy cuki kis falu, ahova sok turistaút fut be és indul. Innen a hegyen keresztül (szintén helyenként gyönyörű panorámával) túráztunk vissza Afúr falucskába. Este La Laguna városkát néztük meg, ahol éppen valami trubadúr fesztivál volt, különböző színű egyenruhákba öltözött trubadúrok énekeltek, zenéltek és szórakoztak. Pontosabban a helyi bácsika sem tudta megmondani mi történik pontosan, ez valami spanyol, éves rendezvény volt.

2. nap: Túrázás Anagában – Benijo – Ed Draguillo – Benijo Beach

A napot a Las Teresias strand megtekintésével kezdtük és lévén még reggel volt, alig voltak a strandon. Felvezettünk arra a kilátópontra is, ahonnan a képeket szokták készíteni a strandról, de az egész le van zárva, kocsival sem lehet megállni, illetve kerítés miatt gyalogosan sem lehet megközelíteni. Majd ismét Anaga felé vettük az irányt. Valami esznéletlen gyönyörű ez az oldala is a nemzeti parknak. Benijoban tettük le a kocsit, majd a part mentén túráztunk el a közeli El Dragulilloba, ahonnan eredetileg továbbmentünk volna Faro de Anagaig, egy jó nagy kört megtéve, de a turistaút le volt zárva. (megjegyzem, szerintem lehetett volna továbbmenni, de volt egy roppant szabályt követő útitársam), igy El Draguillonál hegynek felfelé vettük az irányt, majd egy pontrol szépen visszacsorogtunk Benijóba, mondhatni lélegzetelállító panoráma mellett. Benjiboba visszatérve van két étterem is, majd utána órákat töltöttünk el a tengerparton, csak ültünk és hallgattuk a hullámok moraját, és ahogy görgetik a fekete kavicsot. Nagyon szép ez a rész. Egész nap el tudtam volna itt piknikezni.

3. nap: A mai napot lazábbra vettük. Reggel Puerto de la Cruzt néztük meg, nekem kimondottan nagy élmény volt az Agatha Christie lépcsőkön ugrálni (minden könyvét olvastam) és a botanikus kertet is végig jártuk. Következő megállónk Icod de los Vinos volt, ahol a templom kertjéből megnéztük az óriás sárkányfát. Ez a városka egyáltalán nem fogott meg, annál inkább Garachico, ahol a délután egy részét töltöttük a lámamedencék mellett és van egy hangulatos főtere is a városkának, ahol kellemesen lehetett koktélozni. Este megálltunk a Bodegas Monje birtokán, ahol a naplementében lehetett bort kostolni a hatalmas teraszon.

4. nap: A Teno hegységben töltöttük a napot.

Eredetileg a Masca völgyi túrát csináltuk volna meg, meg is szereztük az engedélyt, de sajnos időjárásra való tekintettel lemondták a túrát. Csak hétvégén lehet egyébként túrázni Mascaban és nekünk két hónappal korábban megvolt az engedélyünk, ezt érdemes időben lefoglalni. Végül egy egynapos túrát tettünk Buenavista del Nortenal, ha jól emlékszem El Almar, Alto Teno, Baracan útvonalon. Ez is egy nagyon szép túra volt, engem az Alpokra emlékeztetett, mediterrán növényzettel (kaktuszok) szegélyezve. A túra végén megnéztük Mascat is, valóba gyönyörű a fekvése, sajnos nem tudtuk megcsinálni a túrát. Viszont iszonyat sok a turista ami sajnos levont az értékéből. Hazafelé megálltunk Los Gigantos városkában, nekem ez kicsit nyaralóvárosnak tűnt, majd az estét La Orotavaban töltöttük. Ez a város viszont nagyon tetszett, olyan igazi, élő város.

5. nap: Ismét Anagában kötöttünk ki, nekünk ez a rész tetszett (mármint Anaga Tenerifén) a legjobban.

Ezúttal Chamorgában tettük le az autót és innen túráztunk egy jót Tafada, Faro de Anaga, Chamorga irányában. Ezen a túrán sem tudtam betelni a látvánnyal. A világítótorony melletti is valu néptelennek tűnt, de aztán kiszúrtuk, hogy egy bácsika a hűtőjéből árulja a sört és a házi bort 1 EUR-ért. Vélhetően hajóval viszik oda az „árut”, mert egyébiránt csak túraútvonal vezet a faluba. Késő délután pedig a Taborno körüli túrát csináltuk meg, ami szintén az egyik leglátványosabb túra a szigeten véleményem szerint. Nem hosszú, ellenben valami eszméletlen panoráma van végig. A nap végén megnéztük a 3Senses ösvényt is, de ennyi időt töltve már Anagában, ez nem volt egy nagy élmény, nem nyújtott újat.

6. nap: Teide: Az egész napot a Teide megmászására és a környező látnivalók felfedezésére szántuk. Természetesen engedélyünk a csúcs megmászására már 3 hónapja megvolt. Az egyik első felvonóval terveztünk felmenni, hogy a csúcstámadás előtt fent is körbenézhessünk, és 11-től volt az engedélyünk a csúcsmászásra. Reggel a felvonó indulása előtt 20 perccel kaptuk az értesítőt, hogy törölték a felvonóra szóló jegyünket, mert jegesedés miatt takarítaniuk szükségesek a huzalokat. Azt tanácsolta fent a személyzet, hogy figyeljük folyamatosan a netet, sokan visszamondják a lefoglalt jegyüket és ha ügyesek vagyunk, ott helyben tudunk online foglalni egy olyan időpontra, amikor már jár a felvonó. Így is lett, de azért kicsit bosszantó, hogy mennyi idő elment ott a net nézegetésével, majd gyors foglalással, ahelyett, hogy a tájat élveztük volna. Rengetegen voltak a Teidén, már-már élvezhetetlen volt a tömeg. Mondta is a személyzet, hogy remélik limitálják a napi látogatók számát, mert nem fenntartható a jelenlegi rendszer. Végül feljutottunk és a felvonó lábánál lévő kráterben is tudtunk egy túrát tenni, illetve még két helyen megálltunk autóval és kisebb túrákat tettünk. Az egész napot el lehet fent tölteni, hihetetlen itt is milyen más arcát mutatja a sziget. Még annyit szeretnék mondani, hogy a helyszínen nem lehet jegyet venni a felvonóra csak online előre, ezt még a Covid alatt hozták meg és úgy tűnik marad is a rendszer. Láttam már pár vulkánt és benne van a top 3-ban (az általam látottak közül), pont a harmadik helyre tudom tenni.

7. nap: utolsó napunk, a gépünk késő délután indult haza, így erre a napra egy bő félnapos programot tudtunk szervezni. Délelőtt megnéztük a Barracone de Infernot, szintén egy szép kirándulás, mi két órát töltöttünk a parkban. Itt is előre kell foglalni helyet és ez fizetős program. Majd felkapaszkodtunk a déli hegyoldalba, egy igazi helyi borászatot látogattunk meg, ahol a kilátás mellett bort kóstoltunk és helyi sajtokat falatoztunk. A déli rész nekem egyáltalán nem jött be, bár sokat nem láttunk a sziget ezen részéből, csak a nagy városokat, tele apartmanokkal, szállodákkal, sivatagos tájjal. Érezhetően melegebb lehetett itt egész héten, olyan igazi üdülőövezet.

És a beszámolóm végére azok a helyek maradtak, amiket még megnéztem volna. Ezek pedig: Playa de Castro túra a vízeséssel, Los Silos bálnacsontváz, Masca völgy túra, Punta de Teno túra , túra Vilaflor közelében, a Lunar Landscape megtekintése, Anagában a Hidalgo, Chimada túra, egy túra a Corona Forestben. Közhellyel élve, nem is baj, hogy van, ami kimaradt, hiszen lesz miért visszamenni :)

utazó61 Creative Commons License 2022.05.02 -3 0 13621

Köszönöm!

A szállás már megvan, most a repjegyet próbáljuk "optimalizálni",utána jöhet az autó.

Előzmény: rebecha (13620)
rebecha Creative Commons License 2022.04.29 -3 0 13620

Csak jót tudok róluk mondani.ők most a legolcsóbbak korrekt cég. Tavaly nyáron kigyulladt valami olajcserés lámpa visszamentünk és azonnal adtak egy másik autót. Idén is tőlük bérlünk csak Fuertén. Foglalj időben mert nagyon gyorsan emelkednek az árak,ha később olcsóbb lesz, ingyen tudsz módosítani.

Előzmény: utazó61 (13619)
utazó61 Creative Commons License 2022.04.24 -3 0 13619

Szia mindenkinek!

Szeptemberre tervezünk egy hét napos tenerifei nyaralást. Autóbérlés: a Pluscar-ról van valakinek friss tapasztalata?

Borsihun Creative Commons License 2021.12.29 -6 0 13618

Valakinek van tapasztalata a beutazással kapcsolatban?

Mennyi embert ellenőroznek szúróprobaszerűen??

Válaszotok köszönöm.

csaszika55 Creative Commons License 2021.12.27 -3 0 13617
Előzmény: bardav (13616)
bardav Creative Commons License 2021.12.27 -3 0 13616

2018.

Előzmény: Flower2000 (13614)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!