Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
Gondolom, élnek majd a felajánlott lehetőséggel, de akkor -miután az ajánlat elég egyedi- a pontos címet is írd ide, valamint azt, hogy kihez kell becsengetni a kapunyitás miatt.
2011.04.20-án, éjjel 23.30-kor értem haza, a 9. kerületbe, a ház előtt a kocsiban leoltott lámpával egy telefont fejeztem be. Csendes, parkos környék, egyirányú utca, minimális forgalommal.
Emberünk, de legyen inkább őstulok vagy IQ betyár, akkor ért oda, fuvarért jött.
TELE-5 taxi, EBV-653 frsz, Opel Zafira.
Neki szeretnék gratulálni alábbi produkciójához.
Volt ugyan 6-7 parkolóhely, de ő inkább helyzetjelzővel megállt az út közepén. (Ezen már meg sem lepődöm)
Kiszállt. Átballagott a kocsi másik oldalára, szétnézett, látja-e valaki, majd a legnagyobb nyugalommal odavizelt az út közepére. Utána visszaült a kocsiba, ivott pár kortyot, majd az aznapi zacskó szemetét a nyitott ablakon kihajította az utca közepére. Pontosan két kuka mellett állt, ha esetleg ismét kiszáll, bele is tehette volna, de ha kicsit nyújtózik, ki sem kellett volna szállni. Én kiszálltam, felszedtem és visszaadtam neki.
Közben megérkezett a fuvarja, megfordult és szemben végigment az egyirányú utcán.
Én sajnos olyan ember vagyok, hogy egy tahóból általánosítok az egész TELE 5 -re és minden taxis gyökérre, nekik üzenem:
Ha nem akarnak benzinkúton vagy plázában pisálni és utána esetleg kezet mosni, legközelebb nyugodtan bejöhetnek a lépcsőházba, itt kakilhatnak is, és melegebb van.
Taxi? Vannak jobb társaságok, de a legelitebb cégnél is futottam én már bele szuperbunkó sofőrbe. A legnagyobb bajom az volt, hogy sehol se éreztem igazán jól magam utasként, csak tengtem-lengtem egyiktől a másikig. Most ennek vége!
Néhány hónapja rátaláltam az igazira! www.pentataxi.hu Ha ti is azzal a jó érzéssel szeretnétek beülni egy taxiba (bármelyikbe tőlük!), mintha máris haza érkeznétek, hívjátok őket! :)))))
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a Ráckevei Aranykalász Mgtsz által gyártott Rase'93 órának van-e még érvényes engedélye, vagy már visszavonták?
A házi dizájncenterembe szeretnék beszerezni egyet, viszont ahhoz az kell, hogy piacilag értéktelen legyen: nyilván ha már nem lehet eredeti céljára használni, az az árában is meglátszik.
A másik, amit még keresek műszaki gyűjteményembe, az az Elektrosoft-féle Printax óra, amiről anno kiderült,hogy gemkapoccsal resetelhető a feketedoboza :)
Én nem fektetnék bele sokat bár ez városfüggő vállalkozás van ahol megy van ahol döglődik a szakma.mifelénk döglődik de rendesen ma volt olyan kollega aki 5óra várakozát követően kiment egy 900ft os fuvarral.Ez egy kisváros a neve Hévíz.Itt most nem az igazi a taxizás persze van akinek megy mert fillérekért járnak transzferezni de hagyjuk mert emelkedik a pumpám.A lényeg,hogy vegyél egy jó kombit pl.skoda octavia 2.hogy diesel-vagy benzin ezt nehéz eldőnteni.szerintem diesel ha van okosságod és ha előreláthatólag sok melód lesz.De a zafira is jó választás csak jól nézd meg mit veszel mert hamar benézhet egy sokszázezres javítás ami nem híányzik senkinek.Pláne ha most kezded inkább legyen tartalékod és ha úgy látod akkor pár év múlva cseréld nagyobbra a kombit amivel nekiálsz és kiépíted a saját utad.Remélem tudtam segíteni neked.Sok sikert ha nekilátsz ennek a csodásnak tünő vállalkozásnak.(néha tényleg csodás.nekem még tetszik.
Előreláthatólag úgy alakul az életem, hogy a munkahelyem nem foglalkoztat tovább, így a taxizás gondolata is felmerült bennem, tehát főállásban szándékozom ezt csinálni. Olvastam pár korábbi bejegyzést, de egy-kettő egy kicsit kérdőjeleket fogalmazott meg bennem, mivel ezt elkezdeni több százezer forintos beruházás, na meg persze plusz az autó, szóval nagyon úgy tűnik, hogy talán nem is éri meg a mai világban ezt a szakmát választani. Saját autóval gondoltam taxiscégnél egy 2005 utáni dízel Zafirát szánok erre a célra, szóval egyáltalán érdemes-e egyterűvel belevágni, vagy elég egy viszonylag nagyobb személyautó is? Vagy a dízel sem térül meg? A korábbi hozzászólásokat pedig hajmeresztőnek tartom, hogy a cégek vezetői így letörik az árakat, ráadásul nem egy-két forintról van szó, hanem esetenként jóval többről. Az üzemanyag árakról inkább nem is szólnék, egy komoly havi futásteljesítmény után tízezrekkel kevesebb marad a vállalkozónál, közben az árak lefelé mennek? Röhej.
Nos építő jellegű hozzászólásokat várnék tőletek, amiket előre is köszönök!
Új 1:43 Retro Taxi modellek rendelhetők: Lada 2101, 2103, 2104 Főtaxi, City és Volántaxi (új és régi) kivitelben, valamint Volga M24 Volántaxi 3.800Ft és Dacia 1310 Főtaxi 4500Ft akciós áron eladó! Hozott modell autó átalakítása 2.500Ft a fenti bármely taxi típusra és "Csináld magad készlet" rendelhető 1.800Ft-ért.
Olyan taxist tudtok ajánlani aki segít költözni másik albimba? Bútoraim nincsenek, 3km lenne a táv csak, de autó kéne. Előre megbeszélt fix tarifa kellene mindenképpen:)
Több mint száz taxi tüntetett hétfőn a Cinkotai és Németpróna utca kereszteződésénél, számolt be róla az Egy nap a városban blog [1].
A Taxi 4 társaság vezetői 144 forintra csökkentették volna a jelenlegi 184 forintos kilométerenkénti díjat, ezért a velük szerződésben álló taxisok vettek részt a demonstráción, mondta az Indexnek Dudás Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének (TFTSZ)főtitkára. Úgy tudják, hogy a tüntetés után a tulajdonos visszavonta korábbi szándékát.
Szerencsére én nem találkoztam rossz arc taxissal. Bár nem is utazom sokat taxival. De akikkel összehozott a sors, mind rendesek voltak, jókat dumáltunk, és nem nyúltak le, legalább is nem volt rossz érzésem, hogy szerintem nem ért annyit a fuvar.
És feküdne nekem is, ülni a vas volánjánál, találkozni egy csomó emberrel, és erőmhöz mérten segíteni a problémáikon. Már csak egy kis pénz kellene a vizsgákra.
Ha levizsgáztatom az autómat, és sárga táblákat kap, akkor mi a helyzet a saját használattal? Ha megy a dolog, akkor vállalkozóként szeretném csinálni, plusz egy vizsga tudom, csak hogy kell-e valami plusz adót fizetni érte? És ha valakivel megállapodok egy fix árban (mondjuk külföldre) azt lehet-e? (gondolom ezen kérdéseket is megválaszolja a taxis vállalkozói tanfolyam)
Szeretném megkérdezni, hogy élhető-e a taxis szakma, ha valaki 33 évesen akar, vagy szeretne belevágni. Sajnos egy baleset kiütött a szakmámból, és gyakorlatilag csak a vezetés jöhet szóba hosszú távon. Van egy 9 személyes saját autóm, viszont befektetni való pénzem nem sok. B kategóriás jogosítványom van, de más vizsgáim nincsenek. Nem Budapesten élek, de egy nagyváros mellett. Mivel vezetni nagyon szeretek, van pár km is mögöttem, de a taxizás ugye nem erről szól csak, hanem rengeteg helyismeret, emberség és az utas szeretete. Szerintem ezt is meg tudnám oldani. Kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy érdemes-e ebbe az irányba elindulnom, vagy van-e javaslatotok más irányba, ahol tudnék érvényesülni az autómmal, és kenyérre valót keresni. Adtam már fel hirdetéseket, de nem volt semmi reakció.