Üdv! Nem tudom hogy van-e értelme 10-15 cm emeléssel bajlódni, mert akkor a kardánoknak már nagyon nagy törése lesz, én már 10cm emeléssel elcsesztem a hátsóhajtást. Egyébiránt a rugótartó 8-asokat kell hosszabbra cserélni megfelelő erősítéssel.
GAZ 69: én még mindig legszívesebben Gaz 69-et vennék, de olyan drágák, hogy nem biztos, hogy megéri. Főleg, hogy az egyik barátom olcsón tud M zárolt jó állapotú UAZ-t szerezni. Így körülbelül ha minden igaz 230-250 ezerből műszakis Uaz-om lesz. A Gaz 69-ek között 300 ezerért motorcserére szoruló, műszaki nélküli, agyonbuheráltat tudnék csak venni. Sajnos a piszkos anyagiak a meghatározóak, műszakis jó állapotú Gaz 69-et 600 ezer alatt nem igen lehet venni. Teljesen szétrohadt, Zsuk motoros, papír nélküli Gaz 69-ért is 150-200 ezret kérnek, inkább az olcsóbb megoldást választom, a Műegyetem nem támogatja kellően a Gaz 69 vásárlási ambíciómat, sorry.
De azért a szívem csücske a Gaz 69, ha nincs ló, jó a szamár is!
URAL M72
GAZ 69 már nem is érdekel ?? Most Uazt akarsz venni? Ezeknek az autóknak még nincsen veterán értékük, autózni azért lehet velük.
Olaj ügyben az orosz autók nagyon igénytelenek, szeretik a jó "sürű" olajat minden porcikájukba, az akori technikák még nem ismerték a szintetikus és részszitetikus olajokat nagyon "vékony" nekik, hiába jó a kenése ha nincsen elég nagy olajnyomásod az ilesztési hézagok miat. Én használtam már Botond 20w/50, most Agip SHD 20w/50-vel járok,bár télen egy kicsit fogja a motort hideg inditáskor, de utána minden rendben..Gázal müködik az autóm, és semmi baja hogy nem kap semmiféle benzit, nemhogy olompotló adalékot.
A teherautokat nem évente kel műszakivizsgáztatni, egy bizonyos kór felet!?!?
Egy naív kérdés: az eredeti Volga motoros Parancsnoki UAZ-ba kell ólompótló adalék a benzinbe? Mennyire igényes a motor a motorolaj minőségére, milyen olajok kellenek a difibe, váltóba.
Tudna valaki írni egy listát, hogy az egyes szerkezeti részekbe milyen olajat tanácsos tölteni? Gondolom nem túl igényes az orosz technika olaj ügybe sem.
Hello
En is hallottam , hogy lehet vizsgaztatni tehergepkocsikent, van par megkotes, pld nem lehet autopalyan belso savban haladni, kulfodre menet, meg be kell allni a kamionok koze.
Ha szerzek egyet, es szemelyautokent van bejegyezve, akkor at lehet vizsgaztatni? Ha tenyleg jarhato ez az ut, akkor lehet, hogy vennek egyet. A vallkozasomba sok mindent le lehetne irni, amugy is szukseg lenne egy haszongepre.
Kulfodre mert mar valaki ezzel a tipussal turazni menni, en egy Erdelyi turara gondoltam, Maroccoba is mennek, de oda egy Defivel inkabb.
Udv.
u.i.:
URAL M72: Ha megis lenne elfekvoben meg egy gep, amit meg lehetne venni, akkor gondolj ram lecci.
Annyi a különbség, ha személyautóként vizsgáztatod le az Uazt, mivel 2500 ccm, ezért az éves biztosítása 80 000 forint felett lesz. Ha tehergépjárműként, mivel 1600 kilógramm, ezért 35 000 forint körüli az éves biztosítás. Ezek az árak kismértékben eltérhetnek az egyes biztosítótársaságok árkülönbözete miatt. Nem mindegy hogy 80- vagy 35-ezer évente.
Azt hiszem nem a menetlevél, mert a menetlevél a szállított árura vonatkozik, hogy honnan-hova viszed, asszem. Van egy napló, amit minden alkalommal vezetni kell, amikor használod a tehergépjárművet, az nem a menetlevél tudtommal. Ha hivatalos információm lesz a dologról, közkincsé teszem.
100%-ig biztos információt senki nem írt, de egyik barátom szerint simán le lehet vizsgáztatni tehergépjárműként, csak vezetni kell az "útvonalnaplót"- nem jut eszembe a hivatalos neve. De még hivatalos helyről is meg kell érdeklődnöm.
UAZ es Defender kozott vergodom, az utobbihoz az anyagi keretekkel nem rendelkezem. Ha UAZ lesz, akkor meg kene szervezni egy UAZ os kulfodi turat.
Gejza
Hello
Szomoru vagyok, meghoztad az etvagyamat egy UAZ ra. Meg nem jott meg a 4x4Mag, abban vannak hirdetesek.
Ha UAZt veszek, akkor majd konzultaljunk. Te a Muegyetemre jarsz? Ha igen melyik reszere?
Gejza
Nekem Ladán bevált módszereim vannak, ezeket akarom átrakni a Volgára.
A Lada 100-110 km/h-nál 6 alatt eszik, saját konstruálású 5-ös váltóval és saját fejlesztésű 1.7-es mocival.
Most a Volgám 13-at eszik vegyesben. Ezt le lehet redukálni országúti 8 köré 100-as tempó környékén. Most országúton 11 körül eszik.
A trükk: normális gyújtás, normális keverékképzés, kicsit megpiszkált hengerfej.
Nálam elengedhetetlen a szabályozott katalizátor megléte és a kopogásérzékelő is.
Amúgy benzinpárti vagyok, a gázt kifejezetten ellenzem.
Sajnos én is csak "jelentős" ismeretség miatt tudok talán venni M zárolt UAZ-t, így is kb egy hónap ügyintézés, ha sikerül. Mindenképpen meg szeretném majd emelni a gépet, úgy 10-15 centit, és maximális méretű kerekeket alá rakni. Csak olyan dolgokat akarok rajta változtatni, ami javítja a terepjáró képességeit és szükség esetén vissza alakítható legyen. Mit tanácsoltok emelés ügyben, hogy oldjam meg egyszerűen és jól!
Esetleg tobb UAZ is van elado? Gondolkodom egy hobbi celu vasarlason, igaz Defendert akarok venni, de egy kicsit arra meg varni kell.
Tavasz van , es meg mindig nincs terepjarom!!!!
Gejza
Vettem egy GAZ-24-es Volgát:)
Az autóhoz járt elég sok tartalék alkatrész. Mivel ezekre nincs túl nagy szükségem, asszem megválnék tőlük.
Vannak ugye kompatibilis részeik az autóknak (GAZ-UAZ), ezért írtam nektek.
Van új hengerefejem, új főtengelyem, új csapágyak, új termosztátok, tömítések stb. Akad önindító, generátor, új olajpumpa stb.
Van fűtőradiátor és kormánymű is, nem tudom, kompatibilis-e.
Esetleges fék upgrade-hez egykörös fékszervóm is van.
Ha nem titok, mennyiért akarod megvenni? Az egyik haverom akart eladni nekem egy nagyon lestrapált honvédségi UAZ-t 15ezerért, de nem vettem meg.
Egy normális állapotó, műszaki nélkül megér 70ezret?