Riff-Raff:
"egy kis gázolajat keverni a benzinhez, hogy lecsökkenjen az oktánszáma 72-re."
A gázolaj elég sokáig oktánszám növelő. Viszont a benzines autókban az üzemanyaggal érintkező gumialkatrészek nem gázolajállók, ezért hamar tönkremennek.
Én annak idején GAZ69-esbe és Zsiguliba tankoltam mosóbenzint, és 10%-ig öntöttem mellé a gázolajat. Remekül ment mindkettő, de az AC pumpa és a gyorsító fúvóka membránját kéthetente kellett cserélnem.
Sziasztok!
UAZ 469 atalakitashoz szeretnek segitseget kerni! Egyenlore az uaz adott. Az elkepzeles:
Motorcsere - 2.5 td-re, bukokeret, mint legfontosabb dolgok! Cel: varosi hasznalat egyarantcsak ugy, mint terepen! Minden fajta hasznalhato otletet megkoszonnek!
Sziasztok!
Vásárolnék Uaz használt 15"-os pápai nehézterep mintás gumikat, valamint önzáró hátsó difit.
Ha tud valaki segíteni írjon, vagy telefonáljon
06-20-4316610
safm@freemail.hu
Nemértem a problémát. Nálunk a két első ajtó kulccsal zárható, a hátsókon pedig belülről rigli van (becsúsztatható százas szög).
Lehet, hogy a mienk nem gyári?
Én Zukra szánt zárható tanksapkákat vettem, az jó az UAZ-ra is.
Másik megoldás: egy kis gázolajat keverni a benzinhez, hogy lecsökkenjen az oktánszáma 72-re. Ha valaki azt egyszer kilopja, másodszor már biztos nem kér belőle. :)
Keresgéltem a NET-en, de sajnos nem találtam túl sok UAZ hirdetést.
Pedig szeretném még aprilis közepéig hozzájutni egy jobb darabhoz.
Ha esetleg tudtok ajánlani, akkor légyszi irjatok. Amit szeretnék:
UAZ 469 Parancsnoki, ponyvás 3000kcm Diesel (mercedes motor+váltó) esetleg 2400kcm.
Legyen rajta műszaki és ilyesmi, mert nem offroadra seretném, hanem túrázgatni és városban is használnám.
A max. összeg az 600e-700e Ft.
Előre is köszi, ha tudtok valamiben segíteni. Szeretném ha sikerülne megbízható forrást találnom.
Köszönöm a hozzászólásokat. Máris egy kicsit okosabb lettem. Mindenesetre tovább próbálkozom. Esetleg arra van valami ötletetek, hogy a neten hol érdemes még böngésznem?
Igen, a 452-es amit keresel (ilyet loptak el tőlem, köszi Alfred, hogy ide is feltetted) szóval nem lesz egyszerű személy változatot találnod, mert 2003. jan 01-óta már nem engedélyezi a KF a gyári szgk-vá alakítást, mert a gyári orosz változat nem felel meg a mai előírásoknak... és itt a hangsúly a "gyári" változaton van, mert ha olyan üléseket építesz be, amelyikben az ülésbe van szerelve a biztonsági öv, akkor elvileg nem köthetnek bele. Azért írom, hogy elvileg, mert ez már nem a "gyári" változat, átalakítani viszont csak típusbizonyítvánnyal rendelkező, gyári változattá lehet... szóval a kör bezárult.
Rövidebben megfogalmazva egy személygépkocsinak minősített UAZ-452-t keresel. Én is ilyet vettem a nyáron. Szerintem csak akkor van rá esélyed, ha országszerte hirdeted (pl. a regionális Bazárokban), hogy ilyet keresel, mert kevés van belőle. A legtöbb tehergépkocsinak van minősítve. Én például szegedi vagyok és Pécsen sikerült találnom egyet.
Egy másik lehetőség, hogy rákérdezel a Közlekedési Felügyeleten, hogy engedélyezik-e az átminősítést személygépkocsivá. Ez valószínűleg függ attól is, hogy melyik megyében kérdezel rá, mert nekem a szegedi KF-en kerek-perec kijelentették, hogy az UAZ-452 esetén ezt nem fogják engedélyezni, mert nincsenek gyárilag beépített rögzítési pontok a biztonsági övnek, de állítólag van olyan KF is, ahol ennél rugalmasabbak, és bizonyos feltételekkel engedélyezik. Ennek a módszernek persze apró hátránya, hogy az első vizsgának a KF-en kell történnie, és ha nincsenek jókedvükben, akkor az UAZ nem megy át, mert az UAZ-ba akkor se nehéz belekötni a műszakin, ha épp most gurult ki a Putyilov-gyárból.
Szevesztok! Egyáltalán nem értek az uazokhoz, ezért azt sem tudom pontosan, hogy milyen típust keresek. Ezért inkább körülírom. Szükségem lenne egy körablakos kisbuszként nyílvántartott példányra. Azthiszem 8 személyes. Fontos, hogy meglegyenek a papírjai és működőképes legyen. Az meg egyenesen extra lenne ha rendszáma és műszakija is lenne. Több kívánságom már nem is lehet azon kívül, hogy szeretném mindezt minél olcsóbban megúszni. Ha valaki tud ilyet vagy olyan helyet ahol hozzá lehet jutni, akkor kérem írjon egy mailt a következő címre: szalonna.gabor@garzon.hu Előre is köszönöm.
Ma (január 17.) hajnali ötkor a Szentendrei útról ellopták a BOR-528 UAZ 452, azaz zárt dobozos UAZ-t!
Katonai zöld, alacsony Good Year gumikon szép állapotban van, az egyik legismertebb magyar hőlégballonosé volt, ezért a kétoldalt hátul hőlégballon matrica látható.
A megtaláló vagy nyomravezető garantáltan kap egy hőlégballonos utazást!
Az ellopott autót biztos nem vitték messzire, tehát valahol Észak-Budán, vagy a Pilisben lehet.
Hát nem az a beülök, megyek vele egy kört és megszeretem fajta gép, az biztos.
De amikor az ember évekig üti-vágja, a karbantartás pedig kimerül a benzin utántöltésben (ha benzint kap épp szegény, nem egyéb éghető anyagot), és még mindig megy, akkor már kialakul egy kisebbfajta rajongás. :-)
A srác nincs oda tőle, de akinek nem inge ne vegy magára.
A fényezés nem igazi, látszik rajta, hogy barbárkodás eredménye...
(Ki a kicsit nem becsüli a nagyot nem érdemli.)
Az egyik valóságsóban nekiestek vmi sz. festékkel meg ecsettel, jutott még a lámpákra meg a hátsóablakra is...
Hááát nem néz ki túl jól...
És milyen hosszasan ecsetelték benne a lényeget (a terepjáró képességet)! :-) Legalább 3 mondat erejéig. De azért jó a cikk, ha egy kicsit ironikus is.