Én még átvétel elött eladtam a négy virsligumit!:-)
Márkaszervizt pedig ne kérdezzél semmiről, mert úgysem értenek hozzá. A gyári kábelkötegben benne van a távirányitó csatlakozója. (3 csatlakozó van a rádiónál, két hosszú /hangszórók és áram, megvilágítás/ és egy rövidebb /távirányitó/) Persze neked biztos kiszámláznák a műszerfal ki-be 40 munkaóráját:-)
Nekem a gyárilag bekábelezett ködlámpa szerelésére (15 perc) 3 órát számolt el a Petrányi. Ott is kétszer volt az autó...
Továbbá úgy "szerelték" ki az oldalindexeket, hogy darabokra törték mindkettőt.
Viszont negyvonalúak voltak (ha már vettem ott egy új autót), mert a négy komplett odavitt könnyüfém kerék átszerelését is kiszámlázták.
Mennyi baromságot ösze tudnak beszélni ezek a hozzánemértő munkafelvevők...
Sportivo ha így lehet szerezni kormánytávbökőt le a kalappal. Egyébként meg nem az van vele hogy jó-jó de még be is kell kábelezni, mert én kérdeztem a FORT-ot (a pénteken átvett focusban csak egy 4000-es van) hogy ha szerzek bele 6006-ost akkor megtávbökőzik e, de nagyon fáztak tőle mert szét kell bontani hozzá a teljes műszerfalat. Lassan kezdek letenni róla. Szóval ha tucc jó fordos távbökő lelőhelyet szójj! Apropó valakinek krómcsík hátra olcsón 3ajtós csomagtérfedélre van?
Ja és az milyen már hogy még pénteken eladtam a 4 gumit ami nem kellett a 15"-os felnik miatt höhö!
Gyári ford focus rádió kormánytávirányítót keresek (ami vezérli a CD 5000/6000 gyári rádiót). Nekem kéne a kormánytávirányító, meg a kifúrt alsó kormányoszlop borítás. Adok helyette egy lyukak nélküli borítást + valamennyi pénzt:-)
Ha esetleg valaki kidobta a gyári rádiót, ás a Sony cuccot úgysem vezérli a kormánytávirányítója...
Fogyasztás (adatok klíma nélkül):
városban: 7.5 - 9 l/100km;
országút (90-120 km/h között tartósan): 8 l/100km;
autópálya: 8-13 l/100 km;
nekem városban fogyasztott kevesebbet...
egyébként óra szerint 140-160 között lehetett vele kényelmesen utazni autópályán;
országúton nagy előnye volt a futómű - az Alfüldön nem nagyon volt olyan kanyar, ami 120-szal ne ment volna..
.. elég magas átlagsebességeket lehetett vele autózni az 1.4 motor ellenére is,
ami nagyon tetszett az autótól: Firenze-Bp. kb 1000 km, szinte pontosan 8 óra alatt;
Kényelmes autó volt, csak nagyon meleg - ohne klima.
Focus biztonság: egyszer belém jött hátulról egy alfa 145-ös, vadonat új. annak a fél orra eltűnt, én meg egy ronggyal(!!!) letakarítottam a piszkot a lökhárítóról + kicsit karcos maradt a lakkozás, de akinek nem mondtam, h. sérült, az nem vette észre... az alfás gyerek őrjöngött és meg akart verni ezért :))
90 Ekm alatt a következő problémák voltak vele:
> 15Ekm: első stabilizátorpár csere - garanciális;
> motorvezérlő elektronika újratelepítés (vagymi) 2x - garanciális;
> 72EKm: első stabilizátorpár csere - 23KHUF anyag + 3,5KHUF munka (nem márkaszervíz);
> 88EKm: immobiliserhez vmilyen relé csere - (3,5 KHUF alaktarész + 11KHUF munka);
********
Focus 1.6 Ghia 4a. tapasztalatok
az 1.4 5 ajtóshoz képest
- lényegesen halkabb utastér;
- lényegesen könnyebb kormány, sebességváltó;
- 1 klasszissal jobb fék (noha tárcsa-dob ez is, az is, + 1.6 nehezebb - ki érti ezt??);
- szürke kárpit sokkal jobban koszolódik, mint a fekete!!
- a futóműve sokkal inkább kényelemre van hangolva (gondolom én, egyébként mi a fene miatt viselkedik ugyanúgy 20EKm után az úthibákon/kanyarban, mint az Amb. 90EKm után??!!)
általános tapasztalatok
- üzemanyag komputer extrém helyzeteknél kicsit csal - 9 km-t mutatott padlógáznál, mikor kifogyott a benzin az autópályán... - no comment; (egyébként normál használatnál megbízható;
- a klíma minimálisan fogja vissza az autót - szinte alig érezni;
- motoros tükör parkoásnál nagyon jó - lebillentve ép marad a dísztárcsa / alufelni;
- füthető szélvédőt még nem teszteltem;
- csomagtartó fedelet belülről lehetetlen lezárni - esőben / sárban óriási hiba!!!;
- riasztó gyári távvezérlő csak közelről működik, csomagtartó nyitás meg még onnan se megy mindig elsőre :(
Fogyasztás:
város: 8-9 l/100km;
országút (90-120 között): 7-8 l/100 km;
autópálya: (160-180 között): 10 l/100 km (computer szerint, ami kb. 9 l/100km átlag)
180 fölött: 11-12 l/100 km átlag
Hát tényleg érdemes, csak éppen az alku realitása nulla (ennyi engedmény után hova engednének már az árból, illetve miért hatná meg a márkakereskedőket az azonnali fizetés). Van viszont más kedvezmény is: mindenféle extragaranciák is 40-50%-kal olcsóbbak.
Sokat olvastam és hallottam a Focus állítólag nagyon jó futóművéről. Nos, ez miben merül ki? Kanyarvételi képességekben? Rugózási komfortban? Együttesen mindben?
Nekem igazából (többnyire kis fővárosunkban közlekedve) első sorban a "gödrök tűrése" a lényeges.
Legyen szíves valaki összehasonlítani néhány kategóriatársával a Focus rugózási komfortját! (Nekem főként Stilo, Astra, meg némi 307-es tapasztalatom van.)
> Petra!
> 11 liter városi fogyí a 75 lóerőssel??? Ezt hogy csináljátok?
Miért olyan nehéz ezt elképzelni?
Írta is, hogy _mindig_ rövid úton használja, és asszem városban. (Ez a két legnagyobb és leggyakoribb benzinfaló tényező szvsz!)
Na most, tegyük fel, hogy egy autó 6 liter fogyaszt egyenletesen haladva. Ugye el tudunk képzelni olyan forgalmi helyzetet (dugók, rengeteg lámpa (lásd még: 5 km/h-s átlagsebességek), sok megállás és újraindítás), mikor ugyan ennyi benzinből csak fele annyi kilométert tud elmenni? Meg aztán van, aki városban legfeljebb 3.-ba vált fel, mert hite szerint csak "úgy dinamikus".
Máris kész a 12 literes fogyasztás!
Ez tapasztalat. Persze, azért 12 literes (=dupla akkora) fogyit azért már nem "könnyű" kihozni. De nem is olyan nehéz, ha sose melegszik fel a motor, és mindig csak max. 5-10 km-t megy az ember, hisz ilyenkor állandóan dolgozik az automata szívató, pláne télen. Nyáron meg a klíma "segít be". A jobb láb súlyáról nem is beszélve... ;-)
(Így lehet pl. egy Kispolszkival 5 litert is, meg 10-et is fogyasztani. :)
Amúgy, ha nem 6 vs. 12-t veszel, hanem csak mondjuk 8 vs. 12-t, akkor az már csak másfélszeres szorzó, és kétharmad annyi megtett km. És az eredeti példában nem is 12, hanem csak 11 volt. Ez már hihető egy Focus esetében?
Csak én vagyok ilyen összekuporgatós, gyüjtős kifizetős, mindenki részletre veszi már az autókat? Szerintem tök lehúzás az autófinanszírozás 18-20%-os hiteldíj mutatókkal.:-(
Használt autó eladásnál borzasztó fontos szerintem manapság a részletfizetés lehetősége.
Tessék banki ajánlatott tenni az autó mellé. Sokan azért mennek "kereskedőhöz", mert ott van hitel!!!
Ha a leendő vevő rest felkutatni, akkor legalább Mi ne legyünk azok!! Személyes érdekünk!!:))
Hogy hol? pl. Merkantil Bank, etc...
Azért még győzködjetek:-)) A fő kérdés, hogy amikor egy ilyen bézs kárpit koszos lesz, akkor az már mindörökre egy koszos bézs kárpit, vagy még tisztítható?
A másik, hogy milyen pótlólagos üléshuzat szerezhető be hozzá, amit aztán időjárástól, utazóközönség életkorától, lustaságtól függően lehetne fel-le rakosgatni.
Ja még annyit ehhez,hogy golfot akartam venni, elmentem több kereskedésbe is és a hozzáállás mindenhol ugyanolyan flegmatikus "mi autót árulunk"volt.A fordon pedig fél év alatt szépen összeérett a festés.Természetesen írtam a ford mo-nak újabb festést ajánlott fel.
Az 1-1.5m körüli dízelekre tudtommal is sokkal nagyobb a kereslet,de én konkrétan a focusra értettem a nehéz eladhatóságot.Az emberekben még nem tudatosult,hogy ez a dízel nem az a régi dízel.
Ne hidd! Sokan buknak a használt dízelekre. Haverom 1.7-es régi Asztráját meghirdette az Ekszpresszben. Reggel 7-kor már ott ált a vevő pénzzel a kezében!
Elvileg a dízelek az alacsony fordulat miatt tartósabbak mint a benyások.
Visszanéztem hozzászólásaidat. Én nem vezettem még 1.4-es Fókuszt, nekem 1.3-as Eszkortom van. Valószínű, hogy a szervó, és klima mentessége sokat számít, de a városban nagyon kellemesen lehet vele autókázni. A pályán persze 120-130-nál többet én nem vártam el tőle tartósan. Pont ezért nem szoktam hajtani. De szerintem egy városi ember családi autójának kitűnő!!! Főleg, ha évente 4-5 alkalommal megy hosszabb útra.
Nem is cseréltem volna le, ha lett volna benne klíma...
Nálad most egy kicsit savanyú a szőlő effektust érzek. Teljesen jogosan! A Ford Mo.nak elmesélted már az esetet?
Peugeot 307 rovatban leírtam már 1x: Ha új autót veszel 60%-ban autót, 40%-ban hátteret, szolgáltatást is. Ezt sokan nem ismerik fel elsőre. Csak az eszközt látják, de hogy mi szentesíti fel az sajna nem...és utána pedig jön a rossz száj íz, és a negatív vélemény áradat.
Persze a Te eseted erre így nem igaz. Az elöző gondolataimat inkább általánosságban gondoltam.
Kívánom, hogy szeresd meg autódat, és töltsetek el együtt sok boldog kilométert!
Sziasztok!
A focus előtt golf tdi-m volt 90lovas klíma nélküli,nagyon jól el tudtam adni.A focus dízeljét kipróbáltam jónak találtam,bár a váltója egy kicsit hosszú,gondolom zaj,fogyasztás meg ilyesmi miatt.Ennek ellenére nem dízelt vettem,mert szerintem nagyon nehéz használtan eladni.