Ez már volt a Sierrához, Scorpiohoz is. Ha megpakolod az autót, elvileg nem ül le, hanem visszapupmpálja magát.
"tömörítő üzemmód"
Ez nem MP3 kompatibilitás (minek?), hanem a dinamikát macerálja, a halkabb részeket felhangosítja, hogy nagyobb tempónál is élvezhető (?) legyen a zene. Mondjuk szimpatikusabb az a funkciója a nagyobb rádióknak, hogy a sebességtől függően állítja a hangerőt.
Bennem is felmerültek még kérdések:
- Van egy 100000 Ft-os extra, az "Önszabályzó felfüggesztés kombihoz". Ez vajon mit jelent?
- Azt írja a csilivili prospektus a CD-ről, hogy "tömörítő üzemmód". Ez MP3 olvasást jelent?
- Az is rá van írva a CD-re (és az 5000-es magnóra is), hogy "CD changer compatible". Valahol mintha azt írta volna valaki, hogy Sony cdváltót lehet hozzáépíteni a Ford hifijeihez. Másfelől, az én rózsaszín álmaim egyik főszereplőjéhez, a Dension DMP3 lejátszóhoz éppen Sony ("SONYUnilink") szabvány szerinti cd changer szimuláló adapter piacra dobását ígéri a gyártó. Érdekelne minden, ami árnyalja az ebből kitűnő kézenfequő lehetőséget: van-e valami akadálya az összeépítésnek, illetve van-e a Ghiában valami jó kis hely, ahol egy ilyen dmp3 slot jól elfér és nem rontja (2. fokozat: nem dönti romba) a Ghia alapvetően luxus hangulatát?
Az automata klímával kapcsolatban nem kell szomorúnak lenned:
1., Tapasztalatom szerint a kocsiban a hőérzet nem csak hőmérséklettől függ. Van, hogy 30 fokban teljesen jól érzem magam, van hogy 25 fokban szakad rólam a víz. Függ attól, hogy hogyan és mely részei melegedtek át a kasztninak. Függ a páratartalomtól, függ attól, hogy mióta ülsz az autóban, hogy hányan ültök benne, hogy milyen anyagból készült a ruhád, hogy honnan ültél a kocsiba (hűvös lakásból, vagy forró strandról). És mindezt a klíma nem tudja rólad és helyetted. Ráadásul ha többen ültök a kocsiban, akkor ezt időnként állítgatni kell esetleg és ekkor...
2., nem mindegy, hogy egyetlen pillantásra látom-e a hűtés-fűtés állapotát, a venti fordulatszámát, és csak egy csavarással állítok rajta vagy keresgetem az ujjaimmal a gombokat és silabizálgatom a beállításokat.
Persze mindez leginkább megszokás és ízlés kérdése, de nekem sokkal jobban bejön a manuális klíma és fűtésvezérlés.
Tényleg, a klíma kikapcsol padlógáznál? És mennyire fogja vissza az 1.6-os motort?
A metélfényezést viszont merem javasolni, nem mattul annyira, sokkal szebb és talán keményebb is a lakk rajta.
Amint látható, mi is autóvásárlás előtt állunk. Ahogy azt kell, végigjártuk az összes szóbajöhető márka kereskedését (Opel, Toyota, Renault, Peugeot, Citroen, Skoda, Mitsu, Fiat) és gyakorlatilag kizárásos alapon nem maradt más. A tapasztalatom szerint ezek az alsó középkategóriás autók hasonló színvonalat hoznak, de minden más típusnak volt valami, amitől a torka véres. Szóval olyan -egyébként fontos- szempontok, hogy az én ízlésemnek készült-e, már fel sem merülhettek.
A 4 ajtós focus ezek szerint csendesebb, de a vicces méretű csomagtérnyílás eleve lehetetlenné tenné kirándulásainkat, szóval marad a kombi kasztni. Azért remélem, legalább a rugózása lágyabb egy kicsit. Az mindenesetre nem a legbarátibb dolog, hogy a motorháztető nincs hangszigeteleve belülről...
Gyári riasztót érdemes hozzá rendelni? Nem könnyíti meg túlságosan a tolvajok munkáját az eleve ismert riasztó?
S lenne még egy pár kérdésem:
A cd el tudja olvasni az írott cd-ket?
A computer tud mutatni pillanatnyi fogyasztást?
Érdemes az autót az elején szervízbe vinni, vagy csak 20000-nél?
Egyenlőre ennyi kérdésem lenne, de érdeklődve várom a tapasztalataidat, s remélem jól szolgál majd a járgány.
nekünk az átvétel másnapján elvált egymástól a középkonzol és a kardánbox közötti illesztés. Visszavittem egy hét múlva egyből megcsinálták gyanusan gyorsan és profi módon. Pedig a kérdésemre, hogy ez nem típushiba e és hogy volt e már ilyen mással is azt válaszolták: nem-nem.
Nem tudom meddig fogja bírni a mostani megoldás - elég tutinak tűnik.
Gratulálok! Osztozom örömödben, úgy is mint szomszéd, meg úgy is mint reménybeli kombi ghia tulaj.
Az a baj ezzel az automata klíma dicséréssel. hogy mindjárt nélkülözhetetlennek fogom érezni, és akkor megint be kell gyömöszölni hatvanezer forintot a költségek és a plafon közé. Ha még rájövök arra is, hogy egy Ghia felszereltség mellett ciki a nem metálszín (vagy hogy a csend miatt muszáj lépcsőshátút venni), akkor Bokros-bajszot növesztek és éheztetni fogom a családomat:-))
Na meg van az autóka!!! Tegnap du. 3-kor végre beleülhettem:)) Solymáról átugrottunk a kedvenc fagylaltozónkba. Elég mókás volt, amint a ki-be közlekedő emberek 80-85%-a megállt a kocsi mellett, és megnézegette. Kicsit csodálkoztunk is mivel ez 3 éves típus...De azért jól esett:)
Mivel soha nem volt új autóm, számomra érdekes volt miként kezdenek összecsiszolódni az alkatrészek.
Például: A 4. fokozat finoman "akadt" az első 30 kilométeren, az autó ereje pedig szép lassan kezdett megjönni. Kiváncsi leszek a Fordos zörgésekre amit több helyről is hallottam. Jelenleg hetvennél kellemes csend uralkodik az autóban, és roppant finoman veszi az úthibákat is a "régi" Escortomhoz képest. De a kaszni finom billegése a régi...mondjuk én élveztem. Olyan nagy autósan elringató:))
Számomra újdonság volt még a klima, és ebből is az automata. Legjobban az tetszett, hogy a klima kompresszor nélkül is hajlandó hőmérséklet szabályozásra. Gondolom ilyenkor a motor, és a külső levegő arányával játszik. Ezek az első tapasztalataim...
"Van valakinek tapasztalata arról, hogy a kombi (ill. 4 ajtós) rugózása és zajszintje különbözik-e az 5 ajtóstól?"
Próba uton próbáltam ki az 5 ill. a kombit. Szerintem a várható zaj sorrend a csendestől a hangosabb felé:
4 ajtós "segges" - 3/5 ajtós alap - kombi
Nekem kombi van. Egy kicsit több infó jön a hátsó kerekek felől, de szerintem elhanyagolható..
"A kereskedésben egy 5 ajtósat (1.6-os) próbáltunk ki, az igen zajos és kemény volt egy megane után. Nem csak a motorzaj volt nagyobb, hanem a gumik felől is jóval hangosabb volt."
Lehet, hogy ez az autó nem a Te ízlésedre készült. Én a megán belsejétől kaptam gyomor fájást. Meg attól, hogy a barátom 5 hónapos autójába pár liter olajat bele kellett önteni.
A szerviznek kb annyi a véleménye, hogy ez van...És mivel cégeskocsi nem is pattognak, mivel hölgy az illető, és az autó lelkivilágának mibenléte nem érdekli. Csak menjen.
A Focusokat kb 4 fajta gumival szerelik, de attól is lehet, hogy más útburkolaton próbáltad ki a kocsit. Tegnap az M5-ön kb. 3 fajta szemre teljesen azonos aszfalt a síri csendtől a hangosig változtatta a gumik (Goodyear NTC5)hangját. Azért a gumikét és nem a futóművét mível ez a futómű az úthibákon meg sem szólal...
"A szalonban valamilyen szövetszerű anyag burkolja a kerékdobot a kerékek felől. Ez -gondolom a zajcsillapítást hivatott javítani, de ha felverődik a víz és az megszívja magát, nem rohad ki alatta a kasztni?"
A posztóra nem ragad rá a sár állították a szalonosok, és alatta természetesen vízzáró (gondolom műanyag idom) szigetelés van. Tehát a posztó a szalon után is marad:))
Más kérdés, hogy a klímája tényleg olyan sovánka, ahogy itt írták?
Na ettől a hírtől és is fosikáltam. Tegnap du. a budai rakparton araszoltunk a város felé. Felkelett nyomni 24 fokra a hőmérsékletet, mert elkezdtem tüszizni, és fázott a karom. A hatsó ülésen tartozkodó gyermekemet kérdezgettem, hogy nincs melege, melyre minden esetben nemmel válaszolt. Természetesen hátul nem olyan erős a klima hatása, mivel nincs hátul befúvás. Gondolom a többi szekérben ez a hatás jobb lehet, mivel a kombinak nagyobb az üvegfelülete, ill. a légtere.
"Ja és +1: több szalonautón látható volt, hogy a középkonzol alja elválik a váltóboxtól. Ez orvosolható-e hosszútávon, és egyáltalán, más példányokon is elő szokott fordulni?"
Én ilyet nem láttam, vagy figyelmetlen voltam...
Beírásodra ellenőriztem az átvételkor!!:)
Van valakinek tapasztalata arról, hogy a kombi (ill. 4 ajtós) rugózása és zajszintje különbözik-e az 5 ajtóstól?
A kereskedésben egy 5 ajtósat (1.6-os) próbáltunk ki, az igen zajos és kemény volt egy megane után. Nem csak a motorzaj volt nagyobb, hanem a gumik felől is jóval hangosabb volt.
(A szalonban valamilyen szövetszerű anyag burkolja a kerékdobot a kerékek felől. Ez -gondolom a zajcsillapítást hivatott javítani, de ha felverődik a víz és az megszívja magát, nem rohad ki alatta a kasztni?)
Más kérdés, hogy a klímája tényleg olyan sovánka, ahogy itt írták?
Ja és +1: több szalonautón látható volt, hogy a középkonzol alja elválik a váltóboxtól. Ez orvosolható-e hosszútávon, és egyáltalán, más példányokon is elő szokott fordulni?
A netet már többször áttúrtam tesztek után, de csak igen gyenge marketingízűeket találtam, van valakinek linkje ezzel kapcsolatban?
Minden választ örök hálával és mély lekötelezettséggel fogadok.
+valami, ugye ősztől itt a 2003-as modellév, tudjátok mi fog változni? (Állítólag széria lesz az aktív fejtámla).
Megkérdeztem a fehér búrát foglalat nélkül. Így 2650Ft/db az ára (Tel.:2423570). Miként lesz sárga a fénye azt nem tom. Gondolom sárga izzó kell bele. A 6200Ft-os árban benne van a foglalat és a gyári izzó is. Erre semilyen szükség nincs mert már úgy is be van építve a kocsiba:))
Állítólag holnap megkapom a kocsimat. Szarakodik az okmány iroda:((
Hülyeséget beszélnek. Az egy szett (az általam megadott számon). Szóval 2 búra, 2 izzó és 2 foglalat. Nekem a Petrányi a teljes cuccot számolta el ennyiért.