Aewyn
A riasztó a kereskedőm szerint a Mondeoban gáz, Focusban OK! A riasztó kürtje a kombinban valahol a seggéből fújja. Tehát nem a ráköttömakürtrehaddszóljontípusú!! a mozgásérzékelő pedig bévan süllyesztve az ajtó oszlopba. Helyes kis rácsozaton keresztül végzi figyelemteljes munkáját:)) A rádió felett található a riasztó villogó lámpácskája. Így nem kell furka-múrka...
A Ghiához mostanában szép új távírányítos kulcs van. Ha érdekes bővebbet este....ha nem, akkor meg nem:)
A kereskedőm Ford Solymár, Bodó Csaba.
Mint írtam mindenkinek ajánlom az Úrat.
Aewyn
A riasztó a kereskedőm szerint a Mondeoban gáz, Focusban OK! A riasztó kürtje a kombinban valahol a seggéből fújja. Tehát nem a ráköttömakürtrehaddszóljontípusú!! a mozgásérzékelő pedig bévan süllyesztve az ajtó oszlpopba. Helyes kis rácsozaton keresztül végzi figyelemteljes munkáját:)) A rádió felett található a riasztó villogó lámpácskája. Így nem kell furka-múrka...
A Ghiához mostanában szép új távírányítos kulcs van. Ha érdekes bővebbet este....ha nem, akkor meg nem:)
A kereskedőm Ford Solymár, Bodó Csaba.
Mint írtam mindenkinek ajánlom az Úrat.
Nem zavaróak a fűtőszálak. Viszont azt vettem észre a Fiestában, hogy halványabb zöld a szélvédőm, mint az oldalablakok, Charlie Scorpioján viszont nem lehet nagyon észre venni.
Egyébként Röczey a Gyerekek beszólnak c. topicban igen fikázta a fűthető szélvédőt, de szerintem még képen sem látott olyat... :-)
Egyébként Markovics Gyuri Ford Escort Maxi Kitcar-jában is van fűtött szélvédő. Az autót a Ford Rallysport építette anno, (asszem 6 db épült belőle) és állítólag nagyon praktikus reggeli gyorsokon. Merthogy ugye rendes fűtés nem nagyon van benne, a párától meg elég nehéz kilátni olyankor...
Az 1.8 és 2.0 motor még a "régi" Mondeoban debütált ZetecE, öntöttvas blokkal. Az 1.4 és 1.6 os mator viszont már a Fiestás 1.25 és 1.4 motor tesója (ZetecSE) alu blokk, hengerfej, karter, műanyag szívócsővel, olajhűtővel, ja és némi magnéziummal megspékelve.
A motor csendességét annak köszönheti, hogy a Cosworth által kidolgozott öntési eljárással készül. Mégpedig: a könnyűfém motorblokkot precíziós formába öntik, miközben természetes helyzetében áll, de utána a buborékképződés megakadályozása végett felfordítják és úgy hűtik ki. A blokk felülzárt, alúl lenyúlik a főtengelycsapágyakig. A csapágyfedeleket létraformájú egységbe foglalták össze, a olajteknő pedíg a már említett aluötvözet.
Ezek együttes hatása, hogy a motor nagyon könnyű, de nagyon merev; működés közben nem keletkeznek periodikus alakváltozások -> nagyon csendes.
A vezérműtengelyeket üvegszálerősítésű nitritkaucsuk fogasszíj hajtja, hidraulikus csillapítóval, automata feszítővel.
A Yamaha mérnökei szerint ezek a motorok vígan bírnák a 10000 fordulatot is, de a hétköznapi használathoz van hangolva a leszabályozási fordulatszám. Másik érdekesség, hogy a ZetecSE motoroknál nincs piros tartomány, leszabályozásig szabadon pörgethető.
Én a gyári rádiókat nem gagyiznám le. A jobbak tényleg jók + sokat tudnak + illeszkednek szépen a műszerfalba + könnyen kezelhetőek.
Hányingeem van az új japán telegombeos 100 színben "pompázó" rádióktól.
Ha "upgradelni" akarsz, akkor én jobb hangfalakat raknék be az elég egyszerű gyáriaknál, de a rádiót nem piszkálnám.
Fűtött szélvédőben néha picit csillognak a szálak, de azért télen király.
PS: A pasas vadiúj rádiókat árul. Én csomagoltam ki az enyémet az eredeti dobozából.
Vásárlás menete: Embernek emil küld (nem magyar nyelven:-)), válaszra vár, pénz + postaköltség átutal, német haver címére cucc megjön, valaki becsempészi a rádiót.
Így lett nekem a 162 ezres CD 6000 kb. 40 ezerből:-))
Arra a 1,5 DIN-es helyre nem létezik komolyabb gyártótól megfelelően gömbölyített CD-s rádió?
Esetleg valamilyen kultúrált közdarabbal, beépítő kerettel nem lehet kiváltani a gyári CD-t, ha valaki jobbra vágyna?
Ja, és megtaláltam: elvileg van benne pirotechnikai övfeszítő (gondolom csak elöl).
(a media.ford-on a régi focus adatai vannak, az 1.6-os ghia-hoz még 14" felnikkel. Gondolom az új 15-ös nem tesz jót a rugózási kényelemnek, de csendes beltérnek azért örülök. Nincs jobb, mint út közben csendesen Vivaldit hallgatni, miközben a gyerkőcök hátul szunyálnak.) (Ha felébrednek persze jöhet egy kis propellerheads, zenei alapozásnak, ugye)
Visszatérve a riasztóra, komoly darab, vagy felejthető?
Aewyn
Tegnap felhívott a kereskedő Úr, mivel az átadás napján szabin volt. Elnézést kért az ott nem léte miatt!!! Kérdezte benyomásaimat.
Az elsők között említettem, hogy szerintem ez a kocsi sokkal halkabb mint a teszt példány. Az egy Trend volt...De ez lehet érzéki csalódás is. Az biztos, hogy régen ültem ilyan kellemes, halk szekérbe. Az is igaz, hogy nem pörgetem agyon...
Pedro_Amigo
Szerintem vegyél egy 5000-est+Sony CD-váltó.
Nem hiszem, hogy sokkal drágább lenne....
Sonyt, meg Kenwood 2DIN-est azért nem vennék, mert azok valószínű nem veszik fel a konzol görbületét...
Azt hittem, csak én molyolok ennyit egy autóvásárlással :)
de a link sajnos nekem nem jön be, gondolom már túl késő van...
+valami, bár nem tudom, hogy a focus klímája mennyire hajlamos rá, de jellemző, hogy a hűtőn kicsapadó vízben szeretnek bacik és gombák megtelepedni és ettől igen dohos szaga bír lenni.
Ezért érdemes a klíma kikapcsolás után egy kicsit járatni a ventillátort, hogy leszáradjon.
(A pirotechnikai övfeszítőről lehet tudni valamit?)
az országúti túrák során a zaj szempontjából hálásabb lehet egy hosszabb átt. váltó, amit ugye a nagyobb motorokhoz szoktak adni. Nem komálom amikor turmixgép pörög a motortérben.
De olyan információt, mint váltóáttételek, kihúzni a kereskedőkből, az szép feladat.
Jó esetben annyit talán tudnak az autóról, hogy 4 kereke van. De, hogy a pirotechnikai övfeszítő mi lehet?
Igen garagéban van. Az elöző lakója meg kint áll most. Kispiros Eszkortom.
Én azt hallottam, hogy az 1.8 egy kicsit hangosabb, morgosabb mint az 1.6. De totál igazad van, és egy kicsit meglepett engem is annak idején. Nem könnyű a döntés!!!
Persze hogy vigyél:-))) Csak nem tudom mikor, holnap zsúfolt napom lesz, szerdán reggel valszeg befexem egy térdműtétre, remélem aztán tudok még annyira járni.
Ha igaz, légvonalban hatvan méteren belül lakunk. Mindig nézelődöm a sarkon, de sose látom a pacific greent. Garázsban tartod, vagy állandóan örömvezetsz valahol? :-)))