Aewyn!!
Hogy állsz a vásárlással? Már az első olajcserén töröd a fejed?
Tudok olyan magán szervizt, ahol tudják a Focus komputerét is olvasni. Az Eszkortomat mindig itt gyógyítattam. Szerintem korrektek.
Van futópadjuk, meg teszterek, meg minden ami kell egy korrekt szervizhez. Alkatrészeket a Ford Mo.-tól független importőrtől vásárolom már. Ezért is vettem Fordot. Ha pedig karosszéria, vagy hivatalos munkára van szükség, meg mitomén, akkor marad a Ford Solymár. A tulaj mikor meglát SOlymáron mindig azt mondja: Szervusz! Miben segíthetek? Van aki foglalkozik már veled?:O
Egy hét alatt belettem 1200km-t a kocsimba. Lehet, hogy élvezem?:))))
Nem kell hozzá szervíz, csak Ford-kereskedésben vedd meg hozzá a gyári olajszűrőt. Az olajat úgy sem tudják ellenőrízni, hogy tőlük van-e, de a szűrőn ott fog virítani a Motorcarft felirat.
Ezek után már végképp nem értem, miért mondta a szervizes, hogy nincs 1500-as szerviz. Mondhatta volna azt, hogy nem kötelező, de ajánlott. Miért rontja a saját üzletét?
Sztem is érdememes lecserélni az első olajat, de ha csak olajat cserélnek, akkor az házilag is megoldható nem?
Legalább tuti meleg lesz a motor előtte, és addig hagyom folyni az olajat, ameddig akarom, nem csak a nagyja lesz lecserélve.
Nekem az AutoFort-nál 6000,- volt az 1500-as szervíz (olajat, szűrőt vittem, egy munkaórát számláztak ki - 4.800,- + Áfa).
Nincs nagy varázslat benne. Olajcsere, meg megnézik a többi folyadékszintet, meg kicsit végignézik szemre az alját, bezsírozzák a zárakat.
Ja meg 1 db. pecsét a szervizkönyvben:-)
Igazából nem tudom, hogy maguktól miket vizsgáltak. Egy olajcserét azt kértem, ott csak az olajat kellett fizetni, a munkadíjat nem. Ezen kívül én akkor tetettem fel a téligumikat (nem ott), és dísztárcsát vettem hozzá. Sokat egyébként nem hiszem, hogy néztek. Max. a szervízszámítógépet kérdezték le.
Nekem ennyire azért nincsenek rossz tapasztalataim velük. Eddig velem nagyon korrektek voltak. Bár az is igaz, hogy én előre mindent összeállítottam magamnak a honlapjukon, odavittem a nyomtatott listát, és azt is vettem meg. 1500-as szervízen természetesen voltam, és a kereskedő mondta, hogy menjek (de nem kötelező).
Nem szimpatikus...Szerviz után a teli töltött tartálynál rávágták, hogy akkor azt is feltöltötték:)) Ugyan hova, mikor egy nappal előtte én nyomta tele. Hazudni se tudnak rendesen...
Telefonon felhívom őket, hogy láttam egy szép zöld(utólag pacific green) kocsit. Mi a neve vagy színkódja? Tegnap este láttam a kirakatban.
Válasz: Most álljak fel és nézem meg??-kérdi a "kereskedő"....
Szerinted ez jó cég??
Nem hiszem, hogy annyira megkötné a gyártó a kezed. Gyári magnóból min 4 félét kínál, CD ből most már min 3-at. Plussz a navigációs, nagyképernyős "fejegység.
A beépítő keretet meg pont erre találták ki.
Az igaz, hogy csak a Mondeoban és az Escortban nem számít, hogy a rádióknak ívelt az előlapja, a többiben (KA, Fiesta, Focus) valóban elég tréül néz ki a nem gyári rádió.
"Lehet, hogy öt éven belül kihal a CD és mindenhol DVD-audio lesz az alap. Vagy az MP3-4-5."
Lehet, hogy addígra nem is belsőégésű motoros járművekkel kavarunk az utcán... :-)
Ennyire szerintem nem kell előrelátónak lenni, szerintem megéri a Sportivo-féle CD az árát. Ha kész a lakás, én is rendelek egyet a Fiestába :-).
Mondjuk nekem sem tetszenek ezek a csiricsáré, térben úszkáló, 73 színű kijelzős ökörségek. Max egy Nakamichi. Az olyan Fordos :-).
Haliho!
Epp hasznalt Ford Focus vasarlas elott allok, es azt hallottam hogy az elso tipusokkal azert eleg sok gond volt( visszahivasok, egyebek) es hogy az ilyen gyermek betegsegeket kesobbi szeriakban mar orvosoltak. Azz lenne tulajdonkeppen a kerdesem, hogy megallapithato egy olyan idopont (evjaraton belul esetleg honapra megadva) hogy onnatol kezdve mondhato a Focusra hogy rendesen "meg van csinalva". Persze gondolom ez egy folyamat volt ,de ha megis behatarolhato akkor kivancsi lennek mi ez az idopont.
Láncszem, naná, hogy érdekel bővebben. Az 1500-as szervíz opcionális, vagy kötelező? És mennyibe fáj? Olajat is cserélnek?
--------
A fűtött szélvédő akkor befigyel, mert nem komálom, amikor a lehelletem odafagy a szélvédőre induláskor. A külső jég kaparászását már nem is említve.
--------
A gyári CD-ket ismeretlenül én kellő távolságtartással kezelem. Majdnem Pug 307-es lett az autó és ott az urban legend azt tartja, hogy a CD időről-időre elfelejti a beprogramozott állomásokat és no CD-R. A Picasso (másik esélyes) esetében eleve cserére van itélve a gyári cuccos.
Másrészt valahogy nem tetszik, hogy a gyár a speci formával eleve megköti a vásárló kezét. Lehet, hogy öt éven belül kihal a CD és mindenhol DVD-audio lesz az alap. Vagy az MP3-4-5. És akkor ugye.
Részemről nem kedvelem a bütykörészést, leginkább nem is nyúlnék hozza. Ellenben, ha elfelejti az állomásokat és induláskor ezzel is tökölni kell (mint a PUG-ban a klíma minden induláskor auto-ra állítja magát), akkor porrá zúzom.
Ezért azután örülök neki, hogy szép hangja van. Kész szerencse, hogy a franciák kiütötték magukat.
--------
Már említettem, hogy a megane sokkal csendesebb volt a próbaúton, viszont a focus 1.6-os motorjának gyönyörű, mélyebb tónusú hangja volt. (Nem ezt figyeltem leginkább, csak feltűnt) Az alfám boxermotorjára emlékeztetett. (Nincs abszolút hallásom, a fentieket kéretik fenntartással kezelni.)
Városban egyébként sem zavar a hangos a motor, legalább van visszajelzés.
Hosszú utakon azonban nagyon fárasztó az állandó zavaró búgás. És a fáradság ekkor már biztonsági kérdés. Két gyermekkel mögöttem, már ez is számít.
Egy autó értékének 40 százalékát is elérheti a Visteon termékeinek aránya, de csak keveseknek ismerős ez a név. Idén májusban van tizedik éve Magyarországon Visteon gyár.
Májusban volt 10 éve annak, hogy a későbbi Visteon Hungary Kft. gyárat nyitott hazánkban. A cég nem csak alkatrészeket gyárt, hanem bevonja a hazai szellemi tőkét a nagy hozzáadott értékkel bíró munkákba. 2001 decembere óta több mint harminc mérnököt foglalkoztató fejlesztőközpont működik a Visteonnál. A kutatás-fejlesztésbe a Műegyetemet is bevonja a Visteon.
A Visteon a harmadik legnagyobb autóipari beszállító a világon az amerikai Delphi és a német Bosch mögött. A nagyságrend érzékeltetésére: a Visteon 2000-es árbevétele meghaladta a McDonald's gyorsétterem-hálózatét. Az önálló amerikai anyavállalat a Fordtól való különválás után 1997 őszén jött létre. 25 országban rendelkezik gyárral a cég, összesen 79 000 főt foglalkoztatva.
A Visteon Hungary eredményeiben akkor következett be romlás, amikor a Ford házi beszállítójából a két évvel ezelőtti önállósodást követően meg kellett küzdenie a konkurenciával. A cég 10 százalékos árcsökkentésre kényszerült, saját költségeit azonban még nem tudta ugyanilyen arányban leszorítani. A vállalat nyereségesen működik, idén 10 milliárd forint feletti profittal számolnak.
Magyarországon a Visteon Hungary Kft. a 15 legnagyobb beruházó között van és 2000-ben a harmadik leggyorsabban növekedő cég volt hazánkban. Az alkalmazottak száma 1400 körül jár.
A fehérvári gyárban többek között üzemanyag szivattyúkat, gyújtótekercseket, indítómotorokat, üzemanyag- és ablakmosótartályokat, valamint kompresszorokat állítanak elő légkondicionálókhoz. Érdekes, hogy az egyszerű ablakmosótartályok jövedelmezősége kiugróan jó.
A fő feladatok egyike a hazai beszállítói arány növelés. Ez jelenleg 13 százalék, ami jóval több a magyarországi autóipari beruházásoknál jellemzőnél, de távolról sem elég.
A minőségi cél a nulla hiba. Ez nem azt jelenti, hogy a gyáron belül nem készülhet selejtes alkatrész, azt viszont igen, hogy gyártási hibás termék nem kerülhet ki az ügyfelekhez. Ezt saját tapasztalatimmal is igazolni tudom.
Lehetőségünk volt a szalaghoz beállva részt venni a gyári munkában. Én a V6-os Ford Explorerhez szereltem össze szívócsonkot. A feladat két elem összecsavarozása volt, ami gyakorlatilag betanított munka. A két önmetsző csavar helyes behajtását háromszor ellenőrizte a rendszer. Ha sikeres volt az akció, zöld lámpa villant fel, amikor nem, pirosat mutatott a visszajelző. A vártnál nehezebb feladat megoldása közben 10 perc alatt több selejtet termeltem, mint egy gyakorlott munkás egy műszak alatt.
A székesfehérvári Alba üzemben tett rövid látogatás rokonszenves kép alakult ki a cégről. Ennek egyik eleme, hogy a vezérigazgatótól a szalag mellett dolgozókig mindenki ugyanabból a menüből választhat ebédet. A demokratikus rendszer része, hogy nincs külön parkoló a cégvezetésnek a bejárat közelében, ahová az alkalmazottak nem parkolhatnak.
Az autó vitathatatlanul high-tech termék. A Visteonnál azt mondják hogy ezt az értéket a high-tech alkotóelemek teremtik meg.
Hosszutavu tapasztalatokra lennek kivancsi. Mikor, mit kellett cserelni, mennyi ido alatt kopott el az az. (lengescsillapito, fekek, vezermuszij csereje mikor aktualis, stb).
Szerintem sincs rossz hangja, ráadásul a Fiestában csak 13-as szeparált rendszer van.
Ha nagyon kell, ügyes kezű elektonyos szaki ki tud vezetni külső erősítönek jelet és akkor akár ládát is lehet (meg egyebet) hajtani vele.
Mingyárt átgurulok, és tartok egy kis bemutatót Visteonilag. Szerintem teljesen korrekt hangja van. Itthon csöves erölködővel hallgatok zenét. Annyira nincs botfülem. Nekem bőven megfelel...
Viszont légy repült a sőrbe jobbra kanyarodáskor egy kattanó hangot ad az autó. Hasonlót mind a végállásnál. Na majd az 1500-as szerviznél megnézetem. Baromira nem értek hozzá....