Nem hiszem, hogy annyira megkötné a gyártó a kezed. Gyári magnóból min 4 félét kínál, CD ből most már min 3-at. Plussz a navigációs, nagyképernyős "fejegység.
A beépítő keretet meg pont erre találták ki.
Az igaz, hogy csak a Mondeoban és az Escortban nem számít, hogy a rádióknak ívelt az előlapja, a többiben (KA, Fiesta, Focus) valóban elég tréül néz ki a nem gyári rádió.
"Lehet, hogy öt éven belül kihal a CD és mindenhol DVD-audio lesz az alap. Vagy az MP3-4-5."
Lehet, hogy addígra nem is belsőégésű motoros járművekkel kavarunk az utcán... :-)
Ennyire szerintem nem kell előrelátónak lenni, szerintem megéri a Sportivo-féle CD az árát. Ha kész a lakás, én is rendelek egyet a Fiestába :-).
Mondjuk nekem sem tetszenek ezek a csiricsáré, térben úszkáló, 73 színű kijelzős ökörségek. Max egy Nakamichi. Az olyan Fordos :-).
Haliho!
Epp hasznalt Ford Focus vasarlas elott allok, es azt hallottam hogy az elso tipusokkal azert eleg sok gond volt( visszahivasok, egyebek) es hogy az ilyen gyermek betegsegeket kesobbi szeriakban mar orvosoltak. Azz lenne tulajdonkeppen a kerdesem, hogy megallapithato egy olyan idopont (evjaraton belul esetleg honapra megadva) hogy onnatol kezdve mondhato a Focusra hogy rendesen "meg van csinalva". Persze gondolom ez egy folyamat volt ,de ha megis behatarolhato akkor kivancsi lennek mi ez az idopont.
Láncszem, naná, hogy érdekel bővebben. Az 1500-as szervíz opcionális, vagy kötelező? És mennyibe fáj? Olajat is cserélnek?
--------
A fűtött szélvédő akkor befigyel, mert nem komálom, amikor a lehelletem odafagy a szélvédőre induláskor. A külső jég kaparászását már nem is említve.
--------
A gyári CD-ket ismeretlenül én kellő távolságtartással kezelem. Majdnem Pug 307-es lett az autó és ott az urban legend azt tartja, hogy a CD időről-időre elfelejti a beprogramozott állomásokat és no CD-R. A Picasso (másik esélyes) esetében eleve cserére van itélve a gyári cuccos.
Másrészt valahogy nem tetszik, hogy a gyár a speci formával eleve megköti a vásárló kezét. Lehet, hogy öt éven belül kihal a CD és mindenhol DVD-audio lesz az alap. Vagy az MP3-4-5. És akkor ugye.
Részemről nem kedvelem a bütykörészést, leginkább nem is nyúlnék hozza. Ellenben, ha elfelejti az állomásokat és induláskor ezzel is tökölni kell (mint a PUG-ban a klíma minden induláskor auto-ra állítja magát), akkor porrá zúzom.
Ezért azután örülök neki, hogy szép hangja van. Kész szerencse, hogy a franciák kiütötték magukat.
--------
Már említettem, hogy a megane sokkal csendesebb volt a próbaúton, viszont a focus 1.6-os motorjának gyönyörű, mélyebb tónusú hangja volt. (Nem ezt figyeltem leginkább, csak feltűnt) Az alfám boxermotorjára emlékeztetett. (Nincs abszolút hallásom, a fentieket kéretik fenntartással kezelni.)
Városban egyébként sem zavar a hangos a motor, legalább van visszajelzés.
Hosszú utakon azonban nagyon fárasztó az állandó zavaró búgás. És a fáradság ekkor már biztonsági kérdés. Két gyermekkel mögöttem, már ez is számít.
Egy autó értékének 40 százalékát is elérheti a Visteon termékeinek aránya, de csak keveseknek ismerős ez a név. Idén májusban van tizedik éve Magyarországon Visteon gyár.
Májusban volt 10 éve annak, hogy a későbbi Visteon Hungary Kft. gyárat nyitott hazánkban. A cég nem csak alkatrészeket gyárt, hanem bevonja a hazai szellemi tőkét a nagy hozzáadott értékkel bíró munkákba. 2001 decembere óta több mint harminc mérnököt foglalkoztató fejlesztőközpont működik a Visteonnál. A kutatás-fejlesztésbe a Műegyetemet is bevonja a Visteon.
A Visteon a harmadik legnagyobb autóipari beszállító a világon az amerikai Delphi és a német Bosch mögött. A nagyságrend érzékeltetésére: a Visteon 2000-es árbevétele meghaladta a McDonald's gyorsétterem-hálózatét. Az önálló amerikai anyavállalat a Fordtól való különválás után 1997 őszén jött létre. 25 országban rendelkezik gyárral a cég, összesen 79 000 főt foglalkoztatva.
A Visteon Hungary eredményeiben akkor következett be romlás, amikor a Ford házi beszállítójából a két évvel ezelőtti önállósodást követően meg kellett küzdenie a konkurenciával. A cég 10 százalékos árcsökkentésre kényszerült, saját költségeit azonban még nem tudta ugyanilyen arányban leszorítani. A vállalat nyereségesen működik, idén 10 milliárd forint feletti profittal számolnak.
Magyarországon a Visteon Hungary Kft. a 15 legnagyobb beruházó között van és 2000-ben a harmadik leggyorsabban növekedő cég volt hazánkban. Az alkalmazottak száma 1400 körül jár.
A fehérvári gyárban többek között üzemanyag szivattyúkat, gyújtótekercseket, indítómotorokat, üzemanyag- és ablakmosótartályokat, valamint kompresszorokat állítanak elő légkondicionálókhoz. Érdekes, hogy az egyszerű ablakmosótartályok jövedelmezősége kiugróan jó.
A fő feladatok egyike a hazai beszállítói arány növelés. Ez jelenleg 13 százalék, ami jóval több a magyarországi autóipari beruházásoknál jellemzőnél, de távolról sem elég.
A minőségi cél a nulla hiba. Ez nem azt jelenti, hogy a gyáron belül nem készülhet selejtes alkatrész, azt viszont igen, hogy gyártási hibás termék nem kerülhet ki az ügyfelekhez. Ezt saját tapasztalatimmal is igazolni tudom.
Lehetőségünk volt a szalaghoz beállva részt venni a gyári munkában. Én a V6-os Ford Explorerhez szereltem össze szívócsonkot. A feladat két elem összecsavarozása volt, ami gyakorlatilag betanított munka. A két önmetsző csavar helyes behajtását háromszor ellenőrizte a rendszer. Ha sikeres volt az akció, zöld lámpa villant fel, amikor nem, pirosat mutatott a visszajelző. A vártnál nehezebb feladat megoldása közben 10 perc alatt több selejtet termeltem, mint egy gyakorlott munkás egy műszak alatt.
A székesfehérvári Alba üzemben tett rövid látogatás rokonszenves kép alakult ki a cégről. Ennek egyik eleme, hogy a vezérigazgatótól a szalag mellett dolgozókig mindenki ugyanabból a menüből választhat ebédet. A demokratikus rendszer része, hogy nincs külön parkoló a cégvezetésnek a bejárat közelében, ahová az alkalmazottak nem parkolhatnak.
Az autó vitathatatlanul high-tech termék. A Visteonnál azt mondják hogy ezt az értéket a high-tech alkotóelemek teremtik meg.
Hosszutavu tapasztalatokra lennek kivancsi. Mikor, mit kellett cserelni, mennyi ido alatt kopott el az az. (lengescsillapito, fekek, vezermuszij csereje mikor aktualis, stb).
Szerintem sincs rossz hangja, ráadásul a Fiestában csak 13-as szeparált rendszer van.
Ha nagyon kell, ügyes kezű elektonyos szaki ki tud vezetni külső erősítönek jelet és akkor akár ládát is lehet (meg egyebet) hajtani vele.
Mingyárt átgurulok, és tartok egy kis bemutatót Visteonilag. Szerintem teljesen korrekt hangja van. Itthon csöves erölködővel hallgatok zenét. Annyira nincs botfülem. Nekem bőven megfelel...
Viszont légy repült a sőrbe jobbra kanyarodáskor egy kattanó hangot ad az autó. Hasonlót mind a végállásnál. Na majd az 1500-as szerviznél megnézetem. Baromira nem értek hozzá....
Nekem azt mondta az értékesítő, hogy szerinte a gyári magnót felejtsem el, majd kidobhatom, és kapok kulturált közdarabot 3000 Ft-ért, amibe kettő db szabvány hifiakármit beépíthetek.
Elolvasnád végre, hogy az általam belinkelt oldalon mit ír germán übermensch barátunk?
Ezt:
Werde bald wieder Auktionen für das Radio 6000 für 147 EUR und das 6006 für 305 EUR anbieten. Sie können sich jetzt schon einen Vorteil schafen und sich ein oder mehrere Radios reservieren lassen!!!!!!!!
= tudsz nála közvetlenül foglalni/venni 6006-ost 305-ér.
Ilyen hányadék az adapterrel beszerelt sima rádió:
Szerintem ne vacakolj az Ebay-el. Azt írja a srác annál a rádiónál (4000, de mindegy), amit belinkeltem (lsd. szöveges rész), hogy a megadott áron közvetlen vele is lehet intézni a dolgot. Szóval nem licitál, hanem mailt küld!:-)
Visteon az autóhifi király!:)))
Nekem is jobban tetszik mint a sok csili-vilis gépezet. Tegnap kicsit tompán szólt....
aztán rájöttem, hogy be volt kapcsolva a dinamika kompresszor. Na ezt hívja a prosi tömörítésnek!
Aewyn
A riasztó a kereskedőm szerint a Mondeoban gáz, Focusban OK! A riasztó kürtje a kombinban valahol a seggéből fújja. Tehát nem a ráköttömakürtrehaddszóljontípusú!! a mozgásérzékelő pedig bévan süllyesztve az ajtó oszlopba. Helyes kis rácsozaton keresztül végzi figyelemteljes munkáját:)) A rádió felett található a riasztó villogó lámpácskája. Így nem kell furka-múrka...
A Ghiához mostanában szép új távírányítos kulcs van. Ha érdekes bővebbet este....ha nem, akkor meg nem:)
A kereskedőm Ford Solymár, Bodó Csaba.
Mint írtam mindenkinek ajánlom az Úrat.
Aewyn
A riasztó a kereskedőm szerint a Mondeoban gáz, Focusban OK! A riasztó kürtje a kombinban valahol a seggéből fújja. Tehát nem a ráköttömakürtrehaddszóljontípusú!! a mozgásérzékelő pedig bévan süllyesztve az ajtó oszlpopba. Helyes kis rácsozaton keresztül végzi figyelemteljes munkáját:)) A rádió felett található a riasztó villogó lámpácskája. Így nem kell furka-múrka...
A Ghiához mostanában szép új távírányítos kulcs van. Ha érdekes bővebbet este....ha nem, akkor meg nem:)
A kereskedőm Ford Solymár, Bodó Csaba.
Mint írtam mindenkinek ajánlom az Úrat.
Nem zavaróak a fűtőszálak. Viszont azt vettem észre a Fiestában, hogy halványabb zöld a szélvédőm, mint az oldalablakok, Charlie Scorpioján viszont nem lehet nagyon észre venni.
Egyébként Röczey a Gyerekek beszólnak c. topicban igen fikázta a fűthető szélvédőt, de szerintem még képen sem látott olyat... :-)
Egyébként Markovics Gyuri Ford Escort Maxi Kitcar-jában is van fűtött szélvédő. Az autót a Ford Rallysport építette anno, (asszem 6 db épült belőle) és állítólag nagyon praktikus reggeli gyorsokon. Merthogy ugye rendes fűtés nem nagyon van benne, a párától meg elég nehéz kilátni olyankor...
Az 1.8 és 2.0 motor még a "régi" Mondeoban debütált ZetecE, öntöttvas blokkal. Az 1.4 és 1.6 os mator viszont már a Fiestás 1.25 és 1.4 motor tesója (ZetecSE) alu blokk, hengerfej, karter, műanyag szívócsővel, olajhűtővel, ja és némi magnéziummal megspékelve.
A motor csendességét annak köszönheti, hogy a Cosworth által kidolgozott öntési eljárással készül. Mégpedig: a könnyűfém motorblokkot precíziós formába öntik, miközben természetes helyzetében áll, de utána a buborékképződés megakadályozása végett felfordítják és úgy hűtik ki. A blokk felülzárt, alúl lenyúlik a főtengelycsapágyakig. A csapágyfedeleket létraformájú egységbe foglalták össze, a olajteknő pedíg a már említett aluötvözet.
Ezek együttes hatása, hogy a motor nagyon könnyű, de nagyon merev; működés közben nem keletkeznek periodikus alakváltozások -> nagyon csendes.
A vezérműtengelyeket üvegszálerősítésű nitritkaucsuk fogasszíj hajtja, hidraulikus csillapítóval, automata feszítővel.
A Yamaha mérnökei szerint ezek a motorok vígan bírnák a 10000 fordulatot is, de a hétköznapi használathoz van hangolva a leszabályozási fordulatszám. Másik érdekesség, hogy a ZetecSE motoroknál nincs piros tartomány, leszabályozásig szabadon pörgethető.
Én a gyári rádiókat nem gagyiznám le. A jobbak tényleg jók + sokat tudnak + illeszkednek szépen a műszerfalba + könnyen kezelhetőek.
Hányingeem van az új japán telegombeos 100 színben "pompázó" rádióktól.
Ha "upgradelni" akarsz, akkor én jobb hangfalakat raknék be az elég egyszerű gyáriaknál, de a rádiót nem piszkálnám.
Fűtött szélvédőben néha picit csillognak a szálak, de azért télen király.
PS: A pasas vadiúj rádiókat árul. Én csomagoltam ki az enyémet az eredeti dobozából.
Vásárlás menete: Embernek emil küld (nem magyar nyelven:-)), válaszra vár, pénz + postaköltség átutal, német haver címére cucc megjön, valaki becsempészi a rádiót.
Így lett nekem a 162 ezres CD 6000 kb. 40 ezerből:-))