Ehhez képest a Váci úti Auto Fort-ban amikor én megkérdeztem, hogy jelen lehetek-e a szervízen (abszolút nem erőszakoskodtam), udvariasan ennyit mondtak:
- Természetesen. Beszélek a kollégával, aki csinálni fogja, hogy vegye előre.
Az volt az első autó, amit aznap megcsináltak(20.000-es szervíz), és végig bent voltam.
+1 piros pont az Autó-Fortnak, és a Ford Hungáriának:
volt anno a "keresztapa" akciójuk, azaz, ha vettél egy focust, és "vittél magaddal még egy embert", azaz egy új vevőt, akkor 50 kHUF értékben választhattál ajándéktárgyakat.
Na így alakult, vittem még egy embert, kiválasztom 50 k -ért az ajándékokat, maj küldik.
Kb. fél év múlva eszembe jut a dolog, mondom rákérdezek mi lesz már. semmi hír, utánanéznek.
kb. 2 héttel később megint én hívom, válasz: nemsokára jelentkeznek.
Néhány hónappal később (megint elfelejtettem) levelet kapok (Ford Hun.), hogy a kiválasztott ajándéktárgyakat nem sikerült beszerezniük, ezért nem tudják küldeni, keressem fel a márkakereskedőmet, h. újakat válasszak.
Bocs, tényleg Solymár a mondat értelme.
Az Autó-Fortnál nem lehetsz ott az autó mellett.
- "De hát az enyém!"
- "De hát a szervíz területére tilos a belépés, balesetveszélyes!"
Most sírjak, vagy nevessek???
Egyébként az Autó-Forttól minden egyes szervíz után (6 db volt) felhív egy kedves hangú lányka, és érdeklődik, h. meg voltál-e elégedve a szervízzel.
Ha igent mondasz, akkor örül neki, és kifejezi a viszontlátás reményét.
Ha panszkodsz, azt mondja, h. nem ő az illetékes, kapcsolja aki ezzel foglalkozik, majd a vonal valahogy MINDIG megszakad..
Félreértettél. Arra beszélem rá magam, hogy kijárjak Solymárra, annak ellenére, hogy a Fort itt van közel. Egyébként meggyőztél, inkább elviszem egy korrekt szervizbe.
Tényleg, ott lehet az ember a szervizben az autó mellett? Ha a körmükre néz az ember, talán jobban odafigyelnek, nem?
Krolik:
Igazad lehet plüss témában. Feltehetőleg nagyon sok függ az anyagminőségtől is, sőt izzadás szempontjából még a hordozó anyagától is. Természetesen lehet egy szövet is jó minőségű (kényelmes + tartós) szintén anyagától és szövésétől függően.
Abban a szerencsés (szerencsétlen) helyzetben vagyok, hogy igen érzékeny a bőröm a szövetekre. Így már ismerem azokat az anyagokat, amelyek számomra igen kényelmetlenek. Szúrós, viszketős, reszelős, izzasztó stb. A mostanában végigjárt szalonautók szövetei szerintem borzalmasak.
Pld.: a 307-es könyéktámaszán (ahol ugye a bőr is érintkezik) valami rettenetes anyag van (üléshuzat). Ehhez képest a focus puha műanyag könyéktámasza (az ajtón) maga a mennyország.
Más: Stilo bordázott plüss könyéktámasza. A bordák persze keresztbe, így minden egyes váltáskor reszeli az ember alkarját.
Tartósság. Sok helyről hallani, hogy a plüss milyen érzékeny. Ellenben a 11 éves omegám plüss üléshuzata szinte új. Pedig nem használunk ráadás üléshuzatot. Két gyermek saras cipője + ropi + minden elképzelhető.
A fenti autó egyébiránt referenciaként is szolgált autóvásárlás ügyében. Amelyik autó után felüdülés volt visszaülni az omegába, az eleve kiesett. Gyakorlatilag az összes.
Igazából én is sokallom egy kicsit, mert télen - amikor még óvatosan jártam - le tudtam vinni 7.9-re az átlagot.
Aztán jött a tavasz, és most már jobban hajtom. Szeretek padlógázzal közlekedni, úgyhogy én azt hiszem, hogy ez teljesen normális. Ha nem húzatnám ki ennyire, meg kigyorsításoknál nem váltanék vissza 4.-be (160 alatt), akkor valószínűleg legalább 1 literrel lejjeb tudnám vinni.
Nekem jó ez így is. Legközelebb majd nem a motoron fogok spórolni. :)
motor vezérlő elektronika össze vissza szábályozott télen aut. szívatónál, fordulat össze vissza ugrál - 2 év alatt nem sikerült megjavítani, se gariban, se pénzért;
motor télen hidegben hidegen visít - 2 év alatt nincs meg a hiba oka, se gariban, se pénzért ez sem.
futómű kopog (stabilizátor csere) - aszongya nem kopog. de, mondom kopog (azaz cserélj már ki valamit vazzeg, oszt kapsz érte pénzt!) - nem, nem kopog.
másnap kicseréltettem a stabilizátort egy öreg szakival 3 K munkadíjért - így már tényleg nem kopogott;
kötelező szűrőcserék - eladtam a gépet, felhív az új tulaj, mondja, meg volt főzve a motor, vagy sosem volt cserélve az olajszűrő... - a motor nem volt megfőzve, inkább a másik lehetőség... no comment.
viszont egyet nagyon tudnak - számlázni.
ki nem cserélt szűrőt, ablakmosó folyadékot, féktisztítást....
"Akkor kérdezz meg egy jó távoli, lehetőleg kelet Mo.-i kereskedőt, hogy biznisz 3999eFt-ért ez vagy sem. Egy telcsit megér, bár szkeptikus vagyok:("
En sem nagyon hiszek benne, hogy a 270+150=420e Ft-os kedvezmenyhez hozzacsapnak meg 100e Ft kedvezmenyt. Persze meg lehet probalni. Ugy azert konnyebb lenne kereskedot valasztani:)
Tenyleg hogy van ez: a Ford Magyarorszag adja a kedvezmenyeket, vagy a markakereskedo is veszt rajta penzt?
Nekem a fed. számítógép 10-et mutat pillanatnyi fogyasztásnak a 160-180 közötti intervallumban autózva, ami átlag 9, mert ugye néha lassulsz is, meg gurulsz.
Én a fed. szám. átlagfogyasztás mérőjébe 9.3 átlagnál többet még soha nem tudtam belerakni, pedig megyek, ahogy az üres út + az autó képessége engedi.
Nekem most 9.6-ot mutat, fele Bp., másik fele meg M1-es, kb. 160-180 között, végig klímával. Meg persze olyan is van, hogy az ötödiket 180-nál kapcsolom. :)
Szintén 1.6 Sedan.
Már olvastam itt a sportégszűrő teljesítményre kifejtett hatásásáról, de nem sokan szóltatok hozzá a témához, így nem is lettem tőle okosabb. Érdemes-e lecserélni a gyári papírt erre, vagy inkább a kipufogórendszert kellene kidobni? Van valakinek tapasztalata ebben a kérdésben?
A Corollára írtad: "nincs plüss üléshuzat (a plüss jóval kellemesebb, nem annyira csúszkálsz benne, nem annyira izzasztó, stb.)"
Utaztál már hosszú távot plüss ülésben? Abba aztán akkor is beleizzadsz, ha megy a légkondi. Nekem volt plüss üléses autóm és elmondhatom, hogy soha többet nem lesz. Télen talán kellemesebb beleülni, mert melegebb mint a "sima" szövet, de ennyi az összes előnye. Hátránya még, hogy nehezen lehet porszívózni. De ez az én személyes véleményem. Egyébként most már Focusom van és nem cserélném le semmi másra, esetleg egy Hummer H2-re:)
Ezen a szinten gondolkodhatsz már egy ghián is...jobb, szebb anyagok vannak benne meg felni 15"-os kerekekkel, és a klima árát is vissza téritik hiszen ebben ez már alap.
3870eFt meg metál(72), meg oldalzsákok...
Én az üzembehelyezést is lealkudtam. Akcióban nem rossz:))
A 307-tol engem is a topikukban leirt elektromos hibak rettentenek el (reset, nem szol a duda, keson szol, visszaerkezeskor nyitva talalja a gazda a bezart autojat stb.), meg, ahogy gyozkodik egymast, hogy ez csak nehany auton jelentkezik.
1 ev mulva mar lehet, hogy jobb vetel lenne a 307-es, ha kijavitanak az osszes gyerekbetegseget, sikerulne megbizhatova tenni.
A 307-es Break araba belefer az oldallegzsak, ugyhogy csak +2 a 307-es javara.
1.6, kombi, Ghia
metálszürke (machinesilver)
riasztó (a kettős zár miatt)
fűthető szélvédő
3 év gari
mezei CD
manuálklíma (nem szeretem az automatát)
- KF (olyan anyagbeszerzős környék)
Állítólag a kombikat németországban rakják össze. Talán közelebb van, mint spanyolo, így hamarabb ideér :). Én karácsonyra várom, ezek után csak kellemesen csalódhatok :)
Legnagyobb bajom, hogy nincs kedvem kijárni Solymárra szervízbe, a Könyves AutoFort + itt van a szomszédban. De majd rábeszélem magam.
A gari: megrendelhető később is, de most olcsóbb vagy 50 rugóval (kb).
Egy tesztautó volt, ötajtós, ambiente, 1.6-os.
Namármost lehet ugye, hogy a ghiának jobb a zajszigetelése. Hideg volt a motor, és nem egyenletes 50-nel, hanem gyorsítás, lassítás, stb. rövid tesztút. Másrészt talán már említettem, hogy hangosabb volt ugyan, de sokkal szebb hangja volt, mint az egyébként csendes megane-nak. (A motorral kapcsolatban ZetecR-nek volt itt egy dolgozata, gondolom a motor hangja szoros összefüggésben lehet a spec. felépítésével)
Zajügyben egyébként sem vagyok szőrözős, szóval nem ez a legfontosabb szempontok egyike. De azért örülök, hogy a kombi ghia csendes, talán már kész az acéllemez a vasércből a kocsimhoz :)
Ja!!!!!!
Tegnap a Lágymányosi-hídon egy helyes PUG206-os (30-as barna:)) kedves tekintetét kaptam el. Mikor elhaladt mellettem rávillantottam, mire Ő vissza vészvillogozót. Higyétek el nem nekem szólt...ennyi önkritikám még van:)))
Nagyon jól esett a hiúságomnak...
Toyota....drága toy....
307 kontra Focus. Ahogy olvasom a Focus és a 307 rovat beírásait arra a következtetésre jutottam, hogy a 307 vásárlók kevésbé a racionalitás mindinkább az érzelmek oldaláról közelítik, vagy közelítették meg az autó vásárlást. Míg a Focus tulajok hosszú (vagy rövid) mérlegelés során kapták, vagy esetleg kapják meg az eredményt.
A Focusban sok a szubjektív elem az esztétikáját nézve. Erről nem is érdemes vitatkozni. Viszont az autó költségeit, és menettulajdonságait nézve nem sokan találtak benne még kivetnivalót kategórián belül. A műszerfalat különben érdemes éjszakai üzemben is megnézni (nekem Ghia). Digi klíma, Cd, komputer, csiri-birik zöld fényben narancs mutatók. Szebb mint nappal...
Aewyn!
Milyen motorral tapasztaltad a "hangos" motort? Nekem 1.6 van...engem jobban szokott zavarni a kabát pattent cirregése:))), mint a motor (60-70-el sima úton 5.-ben)...
Corolla beltérhez: letisztult vonalú műszerfal, de szerintem japánosan szürke, és a műanyag minősége is lehetne jobb.
Focus beltér:
Műszerfalat el lehet viselni, de tényleg ronda szerintem is.
Szerintem az anyaga a kategóriához képest jó.
Nagyon nagy Focus előny:
Nézz meg bármilyen koccanást a városban, ahol az egyik focus, a másik meg nem-focus.
Hihetetlen kemény autó!!
Az előző autóm törött néhányszor, mindig én voltam a legkevésbé sérült résztvevő.
Egyszer egy Alfa146 jött belém hátulról, neki eltűnt a fél orra, én meg elővettem egy rongyot, aztán letakarítottam a felkenődött piszkot... azt hiszem no comment.
Oldallégzsák a focusba is megrendelhető.
A gari meg lehet akár 4 éves is, és most azt hiszem az is akciós...