Testverem autovasarlas elott all es komolyan fontolora vette a Focust is mint lehetoseget. A kivalsztott modell egy 2 literes Ghia lenne?
Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban?Fogyasztas,dinamizmus,mennyire hangos?
"Ha viszont lenyuljak a kocsit kulcsostol akkor cseszheted. No ezert fontos a garazsba allaskor (kapunyitas) kivenni a kulcsot: Ha anelkul elviszik a kocsit, hat ugyesek, na bumm. Ha kulccsal, akkor mar gaz van."
én erre azt a megoldást találtam ki, hogy a párnám alá rakom éjszakára a kulcsot és a forgalmit is.... :)
Egy barátomék E280 mercedesét úgy vitték el, h. éjjel betörtek a lakásba, megfogták a konyhában lévő kulcsot+forgalmit, kinyitották a garázst, és elhajtottak a kocsival. Biztosító természetesen ne fizet.
amennyire tudom, csak az ujabb kulcsok elektronikusak, tehat pl. focus igen, de a 1X eves fiestam kulcsan bizony a lemezek allasa hatarozza meg a nyithatosagot.
Masreszt pedig a focusnal is mintha az utobbi 1-2 ev hire lett volna, hogy a kulcsok azonosak es CSAK elektronikus az ellenorzes, azelott lehet, hogy kulonboztek a kulcsok is.
Egyebkent a taviranyitos kulcs valoban ~30 rugo kozott lehet, legalabbis ilyesmit mondtak anno.
Anno a '99 focushoz egy taviranyitos es egy sima kulcs jart. Aki nem ismeri: A riaszto is mukodik a sima kulccsal is, csak "bezar" helyett "nyit-bezar" akciot kell csinalni, es akkor a riasztot is elesiti, errol indexszel jelez. Egyebkent ez azert is jo, mert ezt a 'riaszto elesitest' nem tudja semmilyen hacker lehallgatni.
Roviden a logika: Ha a riaszton megnyomod a bezar gombot, a kocsi megprobalja bezarni magat. ha valaki ezt lehallgatja es zavarja, akkor megszerezheti a kodot, meg ha ugro kodos is. A kovetkezo nyomasnal is zavarja az adasodat mondjuk, igy a kocsi toled nem kapja meg a vart jelet. Viszont lehallgatta a masodik kodot is.
Ezutan a gonosz bacsi az 1. lehallgatott kodot elkuldi a kocsinak, mire az bezarodik, a 2. leadott kodot pedig megjegyzi, igy van egy mukodo, friss kodja amit hasznalhat.
No innen kezd erdekesse valni, hiszen ha a kodban benne van az is, hogy nyitas vagy zaras, es nem lehet modositani az egesz kod csereje nelkul, akkor nincs gond, mert annyit ert el, hogy visszajatszassal be tudja zarni a kocsit. Ha viszont modositani tudja csukasrol nyitasra a kodot, akkor szivtal.
Roviden tehat, ha azt erzekelted, hogy a kocsi nem zarodott be az elso, mukodo, megfelelo tavolsagu gombnyomasra, akkor a legjobb az lehet, ha a kulcsot dugod a zarba es azzal zarod be a kocsit, mert igy (valoszinuleg) a kulcs es a kocsi ugrokodja szinkroba kerul , es ha lehallgattak is barmit, akkor nem ernek vele semmit. (maganelmelet, ha van valakinek 'hivatalos' elmelete, akkor irja meg)
Mas. A kocsihoz ket kulcs jar. Ha ezt barhogy is, de lemasolod, akkor ha van cascod, cseszheted, a biztosito nem fog fizetni! MAsolni csak a biztosito engedelyevel szabad kulcsot!
Mas. Ha a ket kulcsbol az egyiket nem adtak oda, az 'ciki'. Sima riasztoknal ilyenkor ki tudod uttetni a kodokat, es tuti csak a nalad levo kulcsok ervenyesek, viszont legutobb egy szerviz (kamuzhatott!!!) azt mondta, hogy ha elveszited a kulcsodat a focusnal, akkor full zarcsere kell. (~50 rugo). En ezt ketlem, szerintem az elektronika raprogramozhato a kulcsra, es nem csak forditva, de lehet, hogy igazuk van.
Az is biztos, hogy a CASCO akkor sem fizet, ha ellopjak a kocsidat es nincs meg a 2 (v. tobb) kulcsod! HA tehat elveszited a kulcsot, nyomas a szervizbe uj kulcsot igenyelni, a koltseget (reszben) valoszinuleg a CASCO fizeti! Ha viszont lenyuljak a kocsit kulcsostol akkor cseszheted. No ezert fontos a garazsba allaskor (kapunyitas) kivenni a kulcsot: Ha anelkul elviszik a kocsit, hat ugyesek, na bumm. Ha kulccsal, akkor mar gaz van.
Ne légy ennyire amatőr! Minden Ford kulcs ugyanaz. A benne lévő chipet ismeri fel a rendszer. Ezért van az, hogy bármelyik Ford kulcsával be tudsz zárni bármilyen Fordot. Magát az alap kulcsot kell felprogramozni az autó rendszeréhez. Próbáld ki egy másik Fordon.(Csak nehogy bent maradjon a másik kocsiban a kulcs.)
Nem távirányítós gyári immobiliseres kulcs párezer forintba kerül - vegyél olyat!
Az immobiliser megtanítható a használatiban leírtak szerint, a recéket meg egy kulcsmásoló megcsinálja :-)
Egyébként a távirányítós nem széria, szóval nem biztos, hogy bneked olyan volt a másik.
6000-es rádió 29.59-nél hosszab tracket csak úgy tud lejátszani, hogy az első helyértéket villogtatja.
Tehát egy 55.28-as track a 45.12 időpontban úgynézki: 2(villog)5.12
Új vagyok még itt a fórumon, de már régóta olvasom a hozzászólásokat. Én 10 napja vagyok boldog tulajdonosa egy Focusnak, és a tapasztalataim eddig kellemesek. A kocsim 2,5 éves ezüst 2.0 kombi trend felszereltséggel, pár dologgal kiegészítve. Fogyasztása két teljes tankolás után 8 liter / 100 km. Két kérdésem lenne. Van-e valakinek 6000CD rádióhoz leírása, mert sajnos azt nem kaptam hozzá? Akár úgy is érdekel, hogy kölcsönkapom lefénymásolni, vagy postán megküldi valaki, én pedig kifizetem a másolás és a postai költségeket. A másik, hogy hol lehet / érdemes beszerezni gyári kulcsot? Én csak 1 kulcsot kaptam hozzá, pedig „öreg Fordosok” szerint kellene lenni egy távirányítós kulcsnak is.
Az átkosban is úgy volt az állami üzletekben, hogy ha sokat akadékoskodott a vevő, akkor adtak neki befektetési tanácsot... azaz megmondták neki, hova fektesse be (nénikéjébe, anyjába stb.)
Az eset érdekessége, hogy alapárért kapja ezekkel a plusszokkal az autót!:-)
Asszem pontosan 3.510 eFt
De mivel nem volt az országban ilyen, így hát "egyéni rendelés" keretében lesz az autó, és Július 15.-ére kapott dátumot!
Még annyit fűznék hozzás ,hogy elmondta hogy oylna kiszolgálásban részesült, mint még sehol!
Nagyon korrektül álltak hozzá, és még befektetési tanácsot is kapott...
Szal mindenkinek csak ajánlani fogja ezekután a Miskolci kereskedést!
Bocsi reszket a kezem
Szóval, a kereskedőnél a flottás hölgy régi ismerős. Három hétig hajtotta az országot egy olyan kocsiért ami jó lett volna, de nem talált.
Ezüst és kék volt dögivel( de a szín a legkevesebb ), de autóklíma, oldallégzsák, bizt. csomag7, CD még véletlenül sem. A telepen kb.26 autót néztem meg. Nyomkodtam,csavargattam, tekergettem,autóztam, élvezkedtem egy délelöttöt. Láttam a színt és a kárpitot is, igaz külön külön kocsiban. Úgy érzem mindent megtettem a sikerért. Egyszerűen nem volt szerencsém.Igazság szerint sokat vaciláltam az autón, egész tavasszal. Így most bejön a gyárleállás is, de kivárom türelmetlenül.
YellowHell!
Én felhívtam a megrendelés elött a Ford Mo. központot. Ott be van jegyezve minden szállított, és szállításra váró kocsi adatai. Elmondtam, hogy nem szeretnék várni (sokat), és milyen igényeim vannak. A hölgy megkérdezte hajlandó vagyok elmenni az isten hátamögé érte.
Én mondtam persze....
Na jó mondta és elárulta, hogy hol van ehhez legközelebb álló autó. Solymár volt teljesen véletlenül. Bementünk és kérdeztük, hogy van ilyen és ilyen kocsi, vagy sem. Nézik a készlet listát. Hát nincs ilyen (pacific green) mondják. Ahogy ezt kimondták az ablak előtt legurul a trailerről a kért autó.:))) Sajna már másé volt, és ez valamiért hibásan volt feltüntetve a központi adatbázisban. De legalább láttuk, hogy pontosan (a bézst helyett szürke lett) mit fogunk megrendelni.
Próbáld ki Te is!!
Kb. akkor jönnek a kocsik, amikor mondják. Én július utolsó hetében rendeltem meg, és október közepén kaptam meg. (Augusztusban állt egy hónapig a gyár).
Egyébként valóban: az összes extrát a gyárban szerelik be, úgyhogy ha nem alapkivitelt kérsz, akkor gyárból kell rendelni.
Én ezt el tudom fogadni, mert baromi kicsi rá az esély, hogy ha megrendelnek a gyárból egy kocsit valamilyen felszereléssel, akkor pont olyat akarjon valaki venni.
Kuldonc
Nem tudja valaki mennyi ido alatt szallitjak a Focust, ha most megrendelem?
Én egy hete rendeltem az enyémet, augusztus végével bíztattak. Úgy tűnik csak alapkivitel van raktáron ha bármit akarsz bele ezen felül arra várni kell.
Nekem a plüs még nem izzadt, pedig dagadt vagyok nem is kicsit. Asszonykám viszont karcsú mint a nád, és kérdésemre (nem tudta, hogy csekolás van) azt válaszolta, hogy ebben az autóban Ő még csak fázott...melege még nem volt:)))