Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wicked_belzebub Creative Commons License 2002.07.06 0 0 451
Leggyengébb láncszem!
Az ablakok bezárása a távirányító gombjával az addig rendben is van, de nyitni is lehet???
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.06 0 0 450
A csomagtérnél nincs is szükség a kettőszárra!!
Mivel nincs rajta belső kilincs, igy nincs is mit védeni kettős retesszel.

Ha távírányítós kulcsod van akkor a csomagteret nyithatod beriasztózott autó mellett. Ez míg nyitva van a csomagtér addig még a belső mozgásérzékelőt is semlegesíti.

Azon kívűl nyithatók/zárhatók az ablakok (Ghia) a kulcsba épített távírányító segítségével.

Van egy olyan spéci programozása is a távírányítónak, mikor egy nyomásra csak a vezető ajta nyilik, kettős nyomásra pedig az öszzes.

A távírányítós kulcson különben 3 gomb van.
1. Nyitás
2. Zárás
3. Csomagtér

A gyári belső mozgásérzékelők az ajtók oszlopaiba vannak elrejtve.
Elég gusztusosan...

jgtlrh Creative Commons License 2002.07.06 0 0 449
Motorter: remelem nem mondok hulyeseget, de ugy tudom, hogy mechanikailag a Focus kulcsok uanolyanok, akkor viszont ha nincs elektronikus zaro-nyito mechanizmus, akkor minden kulcs nyit minden motorhazat?
Előzmény: siz (448)
siz Creative Commons License 2002.07.05 0 0 448
Szia!

Kulcs nélkül az ablakok nem működnek (nálam, 2001-es modell), a csomagtér nyílik, és a hifi is működik, csak külön vissza kell kapcsolni, ha kiveszed a kulcsot.

Ezt a zár témát már én is kérdeztem több helyen is, de nem kaptam választ. Én úgy vettem észre, hogy a motortér nem elektronikusan nyílik. (Most nincs kedvem felöltözni, de holnap megnézem)
A kettős zárás csak az oldalsó ajtókat reteszeli, a motorteret és a csomagtartót nem.
A kulcs pedig tényleg elektronikus.

(Lehet, hogy a motorterem is csak azért tűnik mechanikusnak, mert a nyitásnál felpattan a tető, és elnyomja a zár hangját. :)

Előzmény: jgtlrh (445)
jgtlrh Creative Commons License 2002.07.05 0 0 447
ezt hol lehet olvasni? mert engem igencsak erint
Előzmény: boldi (446)
boldi Creative Commons License 2002.07.05 0 0 446
Azt lattatok, hogy ha igaz, 2003-as modellben mar minden cd játszó tudni fog MP3-as cd-t is játszani és lesz külön vásárolható gyári audifolil pakk?
jgtlrh Creative Commons License 2002.07.05 0 0 445
Sziasztok,

2002-es Focusrol 1-2 kerdes (meg nincs, de hamarosan lesz :). Ha nincs a kulcs az autoban, akkor mukodnek-e az
- elektromos ablakok
- csomagter nyitas
- hifi
?

Lopasugyileg:

Mennyire biztonsagos ez a motorhazteto zar?
(mer ugye ha igen jo lenne, akkor az auto is igen lopasbiztos lenne, mert az immoval azert a motorterben kell csinalni valamit, ha onerobol akarnak elmenni az autoval)
Ha van gyari reteszelt zar az autoban (double-lock), akkor ez jelent valamit a motorter-zarral kapcsolatban is, vagy attol az ugyanolyan marad?
Tenyleg teljesen elektromosak a kulcsok?

Koszi
Saca

Pucros Mackó Creative Commons License 2002.07.05 0 0 444
semmi gond! öt és hat között valszeg járok otthonfelé.
Előzmény: Törölt nick (442)
Flex Creative Commons License 2002.07.05 0 0 443
Arra keszulhetsz hogy a hangszoro-csere nem lesz egy laza es egyszeru kezmozdulat. Vehetsz specko Ford-ba valo hangszorot, irrealis aron es persze kozepes minosegben, vagy megveheted almaid komponens szettjet, de akkor kiemelo keretet kell gyarta(t)nod hozza. Ha kell segitseg szolj, ugyanis az elso szett csereje egy jo minosegu (ar 30e felett) komponens szettre nagysagrendekkel megdobja a zenemuvek elvezetet.
Előzmény: Törölt nick (440)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.05 0 0 442
Ójaj.....nekem
Megkereslek du. OK?
Előzmény: Pucros Mackó (441)
Pucros Mackó Creative Commons License 2002.07.05 0 0 441
Én is vagyok, és már elég régóta hordozok magamnál egy hüm-hüm megszólaló cédét, hogy odaadjam :-))) Most is itt figyel a cekkerben.
Előzmény: Törölt nick (440)
Törölt nick Creative Commons License 2002.07.05 0 0 440
Én vagyok.....
és hangszóró cserén törpögök...
a fejegységegel még elvagyok (CD6000), de hiányzik a csipogó felsőtartománya, és a mélyek egy középmélyrészen emelnek sajna. Ezért bizonyos zenék nagyon jól, mások kevésbé jól szólnak.
Mindenestre barokk kamara muzsikára jó, Frank Zappár hüm-hüm, átlag popkvatyvasztra pedig nem igazán...
Előzmény: Flex (439)
Flex Creative Commons License 2002.07.05 0 0 439
Ho, egy korrekt Ford topic es en meg nem vagyok itt? :)
Kosz a topicgazdanak hogy megcsinalta, eleg nehez volt az elszort topicokba osztani az iget, a legtobb helyen csak osszehasonlitgatas ment, azt hittem mar majdnem hogy nem is letezik kiforrott Focus-os garda.
Vegigolvastam a termest, nehany eszrevetel:

- a hatulrol jovo nyikorgas nem biztos hogy a kalaptarto, nekem pl a hatso ajto (5 ajtos) zarszerkezete nyikorgott. Az also reszbol all ki egy fem butyok, abba kapaszkodik bele a zarszerkezet, na errol a butyokrol ha lekopik (vagy hianyzik) a muanyag bizbasz, akkor tkp. fem-fem erintkezes van, es az osszes bukkanon nyikorgas tapasztalhato, amit a paranoiasabb autos minimum lengescsillapito vagy futomuhibanak hisz. Megoldas: leragasztani korben a fem butykot egy kis leukoplaszttal, es 2 evente kicserelni a sok ajtocsapkodas miatt :)

- szervizkent egyertelmuen a Ford Solymart tudom ajanlani, eddig haromszor voltam naluk, mindig be lehetett menni nezni hogy mit csinalnak, nagyon alaposak, vegen auto es motorter-mosassal. A menuar rendszer miatt nem szallhatsz el ar-ugyileg, hacsak nem valami extra bajod van. Sosem kellett 10 percnel tobbet varnom a megerkezestol szamitva arra hogy az auto atguruljon a szerelocsarnokba. Otcsillagos szerviz, gondolom a kereskedes meg jobb lehet.

- nalam mar teljesen at van epitve a hifi, uj fejegyseggel, elso szettel, erositovel es melynyomoval. Alkalomadtan tudok csinalni kepeket is rola ha van erdeklodo, plusz sok jo tanacsot is adhatok. A fejegyseg az bizony 2 DIN magas es nem 1.5, a 3 oldallal korabban belinkelt kepen bena a beepites, tul nagy a beepitokeret igy alulra mar tenyleg nem fer be egy ujabb egyseg (CD valto vagy ekvalizer), de szinten tudok kepeket mutatni hogy nalam a 6060-as Kenwood pontosan a felet foglalja el a helynek.

Egyelore ennyit, ugy tunik mindenki szabadsagon van, de ha kellenek tapasztalatok, vagy dicserni kell a kocsit, akkor irjatok :)

wicked_belzebub Creative Commons License 2002.06.21 0 0 438
Na, tegnap túltettem magam egy garis szervízen. Mindkét els? index csere: félig voltak vízzel.
Állítható deréktámasz szerkezet csere: ez beszart.
Csomagtartófedélen (kombi) a króm díszléc jobb alsó sarkánál lepattogott a festék (5x5 mm). Ok: gyárilag szeretik túlhúzni. Javítás saját kérésemre ecsettel.
Most megint egybevan!
Egy darabig!
longbow Creative Commons License 2002.06.21 0 0 437
Sziasztok!

Koszonom az eddigi segitsegeteket!Egyre inkabb ugy nez ki, hogy 5 ajtos Ghia lesz a kiszemelt aldozat.A Trendnel mennyire erezheto a sportosabb hangolasu futomu?

Thanx
longbow

Csaba001 Creative Commons License 2002.06.20 0 0 436
ez lehetséges, a különbség viszont akkora, hogy félek vele egy komolyabb, gyorsan vett kanyarban.
Előzmény: siz (435)
siz Creative Commons License 2002.06.20 0 0 435
Szerintem a futómű nem a karosszériaváltozattól függ. Én úgy tudom, hogy csak a kombinak a hátsó futóműve más, az összes többinél csak másképp van hangolva. A Trend-nél sportosabbra, a Ghia-nál meg inkább kényelmesre (kevésbé feszesre). Valószínűleg ezért lehet, hogy a Ghiádnak sokkal lágyabb a futóműve, mint az Ambiente-é volt.
Előzmény: Csaba001 (433)
attila77 Creative Commons License 2002.06.20 0 0 434
longbow

Nekem egy 2,5 éves Focus Kombi Trend 2.0 kocsim van, igaz hogy még csak 2 hete, de már megtettem vele 1300 km-t, és azt kell mondanom, hogy nem bántam meg a „nagy” motort. Sokan mondták, hogy milyen sokat fog fogyasztani, de szerencsére nem volt igazuk. Nekem állandó klímahasználat mellett, vegyes használatban nem megy 8,5 liter fölé a fogyasztás, pedig néha nem bírom ki óvatosan vezessek, bár 170 km/h fölé nem nagyon szoktam menni. Pedig bírná a gép. A végsebességet nem mértem, de óra szerint 215-ig már mentem vele, bár tudjuk, hogy nem pontosak az órák. Nagy előnye a motornak, hogy bármilyen forgalmi helyzetben van ELEGENDŐ tartaléka. A zajról sajnos nem tudok mit mondani, mert a Trend és a Ghia modellek hangszigetelése állítólag más. Az enyém 150 km/h-nál nem túl zajos, kb. 100-ig kellemesen csendes. Szerintem ha van lehetősége a testvérednek mindenképpen érdemes megvenni a 2.0 motort, nem fogja megbánni.

Remélem tudtam segíteni!

Attila

Csaba001 Creative Commons License 2002.06.20 0 0 433
egyszer volt nálam kb. 50 km-en a Ford Hungáriától egy 2.0 trend 3a.

kipróbáltam mit tud,
törökbálinti lejtőn óra szernint 220.
kicsit zajos volt.

3ezres fordulat alatt szolid, fölötte megjön az ereje, de sajnos a hangja is.

gyorsulás:
ahol az 1.4-es padlógáznál 70-nél jár, ott ez 130.
nem tudtam befordulni a kereszteződésnél, mert túl gyors volt.

nem tudom milyen karosszériaváltozat, de ha lehet, akkor ne 4a. ghia legyen, mert annak a futóműve szerintem nem elég a 2.0 motor képességeinek maradéktalan kihasználásához.

(vagy csak az én autóm futóműve szar?? 25 ekm-nél mondjuk érdekes lenne...)

Előzmény: longbow (432)
longbow Creative Commons License 2002.06.20 0 0 432
Sziasztok!

Testverem autovasarlas elott all es komolyan fontolora vette a Focust is mint lehetoseget. A kivalsztott modell egy 2 literes Ghia lenne?
Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a motorral kapcsolatban?Fogyasztas,dinamizmus,mennyire hangos?

Elore is koszonom!
longbow

Csaba001 Creative Commons License 2002.06.20 0 0 431
"Ha viszont lenyuljak a kocsit kulcsostol akkor cseszheted. No ezert fontos a garazsba allaskor (kapunyitas) kivenni a kulcsot: Ha anelkul elviszik a kocsit, hat ugyesek, na bumm. Ha kulccsal, akkor mar gaz van."

én erre azt a megoldást találtam ki, hogy a párnám alá rakom éjszakára a kulcsot és a forgalmit is.... :)

Egy barátomék E280 mercedesét úgy vitték el, h. éjjel betörtek a lakásba, megfogták a konyhában lévő kulcsot+forgalmit, kinyitották a garázst, és elhajtottak a kocsival. Biztosító természetesen ne fizet.

Aznap éjjel a srácék 18 millióért aludtak... :(((

Előzmény: boldi (430)
boldi Creative Commons License 2002.06.20 0 0 430
amennyire tudom, csak az ujabb kulcsok elektronikusak, tehat pl. focus igen, de a 1X eves fiestam kulcsan bizony a lemezek allasa hatarozza meg a nyithatosagot.

Masreszt pedig a focusnal is mintha az utobbi 1-2 ev hire lett volna, hogy a kulcsok azonosak es CSAK elektronikus az ellenorzes, azelott lehet, hogy kulonboztek a kulcsok is.

Egyebkent a taviranyitos kulcs valoban ~30 rugo kozott lehet, legalabbis ilyesmit mondtak anno.
Anno a '99 focushoz egy taviranyitos es egy sima kulcs jart. Aki nem ismeri: A riaszto is mukodik a sima kulccsal is, csak "bezar" helyett "nyit-bezar" akciot kell csinalni, es akkor a riasztot is elesiti, errol indexszel jelez. Egyebkent ez azert is jo, mert ezt a 'riaszto elesitest' nem tudja semmilyen hacker lehallgatni.

Roviden a logika: Ha a riaszton megnyomod a bezar gombot, a kocsi megprobalja bezarni magat. ha valaki ezt lehallgatja es zavarja, akkor megszerezheti a kodot, meg ha ugro kodos is. A kovetkezo nyomasnal is zavarja az adasodat mondjuk, igy a kocsi toled nem kapja meg a vart jelet. Viszont lehallgatta a masodik kodot is.

Ezutan a gonosz bacsi az 1. lehallgatott kodot elkuldi a kocsinak, mire az bezarodik, a 2. leadott kodot pedig megjegyzi, igy van egy mukodo, friss kodja amit hasznalhat.
No innen kezd erdekesse valni, hiszen ha a kodban benne van az is, hogy nyitas vagy zaras, es nem lehet modositani az egesz kod csereje nelkul, akkor nincs gond, mert annyit ert el, hogy visszajatszassal be tudja zarni a kocsit. Ha viszont modositani tudja csukasrol nyitasra a kodot, akkor szivtal.

Roviden tehat, ha azt erzekelted, hogy a kocsi nem zarodott be az elso, mukodo, megfelelo tavolsagu gombnyomasra, akkor a legjobb az lehet, ha a kulcsot dugod a zarba es azzal zarod be a kocsit, mert igy (valoszinuleg) a kulcs es a kocsi ugrokodja szinkroba kerul , es ha lehallgattak is barmit, akkor nem ernek vele semmit. (maganelmelet, ha van valakinek 'hivatalos' elmelete, akkor irja meg)

Mas. A kocsihoz ket kulcs jar. Ha ezt barhogy is, de lemasolod, akkor ha van cascod, cseszheted, a biztosito nem fog fizetni! MAsolni csak a biztosito engedelyevel szabad kulcsot!

Mas. Ha a ket kulcsbol az egyiket nem adtak oda, az 'ciki'. Sima riasztoknal ilyenkor ki tudod uttetni a kodokat, es tuti csak a nalad levo kulcsok ervenyesek, viszont legutobb egy szerviz (kamuzhatott!!!) azt mondta, hogy ha elveszited a kulcsodat a focusnal, akkor full zarcsere kell. (~50 rugo). En ezt ketlem, szerintem az elektronika raprogramozhato a kulcsra, es nem csak forditva, de lehet, hogy igazuk van.

Az is biztos, hogy a CASCO akkor sem fizet, ha ellopjak a kocsidat es nincs meg a 2 (v. tobb) kulcsod! HA tehat elveszited a kulcsot, nyomas a szervizbe uj kulcsot igenyelni, a koltseget (reszben) valoszinuleg a CASCO fizeti! Ha viszont lenyuljak a kocsit kulcsostol akkor cseszheted. No ezert fontos a garazsba allaskor (kapunyitas) kivenni a kulcsot: Ha anelkul elviszik a kocsit, hat ugyesek, na bumm. Ha kulccsal, akkor mar gaz van.

Törölt nick Creative Commons License 2002.06.18 0 0 429
Megyek az utcára fordokat zárogatni :-))
Előzmény: Krolik (425)
siz Creative Commons License 2002.06.18 0 0 428
Hát nyitni, meg elindítani. :)

Egyébként nem vagyok 100%-ig biztos magamban, de a múltkor, amikor a nagy Ford-topic-on megkérdeztem, akkor senki nem válaszolt. :(

Előzmény: zetecR (427)
zetecR Creative Commons License 2002.06.18 0 0 427
Akkor minek hozzá kulcs? ;-)
Előzmény: siz (426)
siz Creative Commons License 2002.06.18 0 0 426
Nyitni nem nyitja, mert ahhoz már a kulcsnak a kódját is azonosítaná, de a záráshoz nem azonosít kódot => összes Fordot zárja a kulcsod.
Előzmény: Törölt nick (424)
Krolik Creative Commons License 2002.06.18 0 0 425
Sportivo!

Ne légy ennyire amatőr! Minden Ford kulcs ugyanaz. A benne lévő chipet ismeri fel a rendszer. Ezért van az, hogy bármelyik Ford kulcsával be tudsz zárni bármilyen Fordot. Magát az alap kulcsot kell felprogramozni az autó rendszeréhez. Próbáld ki egy másik Fordon.(Csak nehogy bent maradjon a másik kocsiban a kulcs.)

Üdv:
Krolik

Előzmény: Törölt nick (424)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.18 0 0 424
Akkor nem rece, hanem lépcsőminta :-)

Dehogy ugyanolyan! Vagy szerinted a kulcsod nyitja az összes fordot?

A nyerskulcsban nincsenek benne a "lépcsők", azt marják be utólag.

Előzmény: siz (423)
siz Creative Commons License 2002.06.18 0 0 423
Hol láttál te a kulcson recéket??

Szerintem ami minta van rajta, az mindegyik kulcson egyforma.

Innentől meg csak kódolni kell. :)

Előzmény: Törölt nick (421)
Törölt nick Creative Commons License 2002.06.18 0 0 422
Holnap felszerelik a hátsó szárnyacskát az autóra. Már a fényezőnél van:-))

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!