Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.03 0 0 topiknyitó

Íme egy kép topik nyitónak. Természetesen Celldömölk, 1910-körül!

 

 

 

A celldömölki fűtőház 1910 körül.

 

 

A képen látható, hogy a fűtőház közel 100 évvel ezelőtt szinte a mai képét mutatta. Érdemes megnézni, hogy a két mozdonyszín, még sátortetős. A jelenlegi kerékeszterga szín mögött látható egy épület ami ma már nem áll. A régi szín előtt 377-esek állnak. A szín előtt látható féltető persze szintén nem létezik már. A csoportemelőnek még nyoma sincs, a vízház és a fabódé felé menő csonka ma már rövidebb, azon van a kocsik próba fűtése (29. vg). A fabarak már nem áll, helyén van az alvázasok, a kocsi lakatosok, az asztalos, és a váltós munkahelye, egy épületben. A vízház tulajdonképpen teljesen megeggyező a képenláthatóval! Az új szín előtt ma aknák is vannak, illetve a tetőszerkezet lecserélődött.  Azért ezt nevezzük új színnek mert a kerékesztega jelenlegi csarnoka előbb épült mint az új, igaz azóta a kerékeszterga 1986-os telepítésére a régebbi csarnok tűnik újabbnak. Szóval az új szín első vágányán egy gőzös áll mivel a hátsóját fordítja felénk csak tippelem, hogy 370-es lehet. A 3. vg-n álló gőzös 377-sor. A fénykép szélébe belóg egy vágány ami teljesen éppen ezen a nyáron lett felszedve, a neve: 38. Az új gázolajkút építése miatt szedték fel a maradékát, amit eddig csonkaként leginkább dög mozdonyok tárolására használtunk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!