Keresés

Részletes keresés

morgó mh. Creative Commons License 2024.05.08 0 1 106617

(álló helyzetben)

Előzmény: morgó mh. (106616)
morgó mh. Creative Commons License 2024.05.08 -4 0 106616

Korábban volt szó róla, hogy a trolinál használt rúdáramszedővel nem alkalmazható a megfelelő áramerősség, tehát biztos nem elég csak a végállomásokon tölteni.

Előzmény: 7-es troli (106615)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.08 -1 1 106615

Még a végállomási pár 10-100m-es töltő vezeték is esztétikusabban, feltűnés mentesebben elhelyezhető bárhol, mint az a förmedvény.

 

Mondjuk ez se a legszebb megoldás, de gondolom itt adott volt a hely, mit hova lehet építeni. 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
IZé Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106614

Ronda, de csak a végállomáson. A drót meg végig.

Képzeljük el, Örs-Kőbánya végállomás minden vonala ilyet kapna. Hát nem lenne szép az biztos.

De azt számolgatom, nem is működne. Nincs annyi idő, állna az egész.

 

Szerintem a mostani töltők és akkuk mellett egy 1km/perc töltési sebességgel lehet számolni. Tehát egy 10 km hosszú vonal, amin 20 km/ó átlagsebességgel halad a jármű, azaz fél óra alatt fordul, 10 perc garantált végállomási időt (plusz a kiegyenlítési tartalék) igényel. Ez többlet jármű +személyzet. Azt gondolom, hogy ez a legnagyobb hátránya. De lehet olyan vonal, ahol amúgy beleférne a menetrendbe, de akkor ez a gombhoz a kabátot esete lenne.

Tud valaki a fenti saccolásnál pontosabb számításokat? 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
Ormoz Creative Commons License 2024.05.08 -4 0 106613

Kíváncsi vagyok,meddig nem tervezett 

36 évesek amik nem vázcserések

Bár a BKV nál nem téma a kor, a rendes buszok  is már 2 évesen rottyon vannak , mégis 20-30. évig gyűrik őket is:)mert pofozzuk a szart rendszer van.

Ez a trolikra (bár közel se kapnak akkora terhelést,mint a buszok)is igaz lehet.

A 204 es,i 2002.november 11 én szénné égett kapott új esélyt bolygóajtósan , meg gondolom vázcserésen, de a többi kapott e?képesek voltak feltámasztani egy leégett jarművet!gondolom nagy szükség volt rá.Szar volt HáBé képén ráncajtós kocsit leégve látni:).Az is megmaradt bennem.Bár ez szokás volt mindig a BKV nál hogy újjáépítenek buszokat.Meg ez esetben trolit is

 

Nem tudom varható e új trolibeszerzés amivel ki lehetne váltani a  maradék 280T- ket.Én is szerettem őket de már túljártak rég.Mondjuk a sima társaik  utolsó darabjai is 2 éve lettek selejtezve

 

 

 

Előzmény: Hangya Szövetkezet (106577)
18-09 Creative Commons License 2024.05.08 -1 7 106612

Megmondom őszintén, egyedül a Szentháromság téren és a várban nem tudnám elképzelni, amúgy meg bárhol Budapesten a drótot. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106611)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.08 -1 10 106611

Elképesztô indusztruális rondaságok ezek a töltők.

A sokat szídott troli felsővezeték ehhez képest szuperul tid szervülni, idomulni a városi környezetbe.

Előzmény: 18-09 (106610)
18-09 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 106610

 Ez a közepes méretű (50-100 km), napközben, végállomáson rátöltős megoldás nem terjed.

 

Bécsben nem rég lett átadva :)

https://wienerbezirksblatt.at/wp-content/uploads/2023/12/3_E-Bus_c_WL_RobertPeres.jpg

 

 

Előzmény: IZé (106605)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.07 -1 2 106609

"Tatán úgy döntenek hogy a városi buszok legyenek helyben nullemissziósak."

Aztán felébrednek, hogy bilibe lóg a kezük.

Hacsak nem lölő megveszi a Tatai Közlekedési Vállalatot, mert akkor lesz rá pénz bőséggel... egyszerre akksis buszra és felsővezetékes trolira IS.

Előzmény: toto92 (106606)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.07 0 1 106608

Köszi, hogy belinkelted. Én is gondolkodtam rajta, de az extrém hideg errefelé nem jellemző, és emiatt szétszedtek volna a kommentelők. Viszont másik végletnek jó.

Előzmény: eMPet (106607)
eMPet Creative Commons License 2024.05.07 0 2 106607

Mintha már korábban olvastam volna róla, meg máshol linkelve is lenne, de itt is elfér.

 

Az elektromos buszok miatt került a csőd szélére egy norvég buszüzemeltető

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/05/06/az-elektromos-buszok-miatt-kerult-csod-szelere-egy-norveg-buszuzemelteto/

 

A szélsőséges időjárás (nekünk az, ott '"csak" hideg) miatt extrém eset, gondolom erősen délebbre ez nem lehet ennyire gond.

De a 106583-ban említett "nem csak az akkumulátoros elektromos buszra gondolnának" témakörbe is belefér.

 

Nemrég itt-ott kirándulgattam külföldön, kis városkában, vagy városrészben elektromos buszok közlekedtek, volt közöttük Mercedes és BYD is.

Egy-két helyen nehezen képzeltem volna el felsővezetéket (modjuk két fachwerk ház között), de ettől még fenntarthatóbbnak gondolom az (ilyen eseteknél is jó, hogy) önjáró felsővezetékes elektromos buszt (azaz a trolibuszt) a teljesen akkus üzeműtől.

toto92 Creative Commons License 2024.05.07 0 3 106606

Tegyük fel hogy Tatán úgy döntenek hogy a városi buszok legyenek helyben nullemissziósak. Melyik az olcsóbb, kiépíteni a troliüzemet vezetékestül, áramátalakítóstul mindenestül és üzemeltetni, karbantartani utána; vagy venni e-buszt, ehhez kiépíteni a töltési és egyéb szükséges infrastruktúrát és ezt üzemeltetni?

Előzmény: TWdoktor (106603)
IZé Creative Commons License 2024.05.07 0 1 106605

Ezt 6 éve fényképeztem:

Egyébként ez variáció, a végállomási töltéses megoldás úgy látszik lekerült a tervekből.
Vagy önjáró troli kis hatósugarú akkumulátorral (20-30km) vagy teljesen akkus, nagy hatótávolságú (300 km) busz. Ebben gondolkodnak most a legtöbben. Ez a közepes méretű (50-100 km), napközben, végállomáson rátöltős megoldás nem terjed. A külföldön is a teljesen akkus busz a példa, arról bizonyosodik be, hogy szélsőséges körülmények között használhatatlan, meg nem jó a rendelkezésre állása, és a budapesti fejlesztésekben is csak ilyenre gondolnak a politikusuk, esetleg a trolira. 

 

Persze nem mindenhova jó, csak ott, ahol a menetrend megengedi a viszonylag hosszú végállomási időket. Miért nem lehet ez is a rendszer része?

Előzmény: M.T. (106604)
M.T. Creative Commons License 2024.05.07 0 1 106604

Én sem címzem senkinek.

 

Vasárnap jöttem vissza Varsóból.

Nincsenek trolik.

 

Viszont vannak hibrid, gázos, hagyományos buszok.

 

És akkumulátorosok, nem kevés, csáppal, töltőhelyekkel szanaszét a végállomásokon és a depókban.

 

Kétszer utaztam ilyennel 4 nap alatt. Mindegyiken ment a klíma (mert melegebb volt, mint Mo.-on)

 

Pontosan olyan a hangja, mint egy trolinak. Csak nincs felsővezeték.

 

 

Előzmény: TWdoktor (106603)
TWdoktor Creative Commons License 2024.05.06 0 15 106603

Direkt nem címzem senkinek.

Miért félünk a felsővezetéktől? A város tele van mindenféle vezetékkel egyébként is, tehát a városképet nem nagyon gyengíti.

Ez a fedélzeti akkumulátoros technika egy öntökönlövés a zöldítés oltárán.

IZé Creative Commons License 2024.05.06 0 4 106602

Persze lehet nappal is tölteni az akkus buszokat, csak akkor meg jobbára a forgalomban kellene lenniük

Így van, akkor kell tölteni. Nappal. Menet közben. Erre van az IMC trolibusz.

Nem kell másnapra eltárolni az energiát! Azonnal -illetve fél órán belül- fel kell használni.

Előzmény: Swithun Tupac (106597)
toto92 Creative Commons License 2024.05.06 0 1 106601

Pld.:csak akkumulátort kell pluszban venni,amik napközben töltődnek,este vagy szükség esetén cserélhetők.

 

Van a piacon olyan (troli)busz, aminek az akkupakkja relatíve hipp-hopp cserélhető?

Előzmény: 1047 005-2 (106600)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 106600

Nem kétlem,de azért a további járműveknél lehet olcsóbb,főleg ha nem a klasszikus tárolási módot nézzük csak.

 

 

Pld.:csak akkumulátort kell pluszban venni,amik napközben töltődnek,este vagy szükség esetén cserélhetők.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106599)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.06 0 5 106599

Tudsz nekem egy számot mondani h az àllohelyi energiatàtàrolásnak mi a költsége?

Segítek, marha drága. Egyelöre.

Előzmény: 1047 005-2 (106598)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 106598

"Persze lehet nappal is tölteni az akkus buszokat, csak akkor meg jobbára a forgalomban kellene lenniük, azaz jóval több kellene az amúgy is sokkal drágább járművekből. "

 

 

Vagy elég,tároló kapacitást kiépíteni.

Előzmény: Swithun Tupac (106597)
Swithun Tupac Creative Commons License 2024.05.06 0 3 106597

Az egyik fő érv az volna valójában az akkus buszok ellenében, hogy az egészet a zöld átállás miatt csinálják, aminek az egyik lényeges szempontja, hogy a közelekdés alacsony karbonemisszióval járjon (a kisebb helyi károsanyag kibocsátás mellett).

 

Csakhogy jórészt este / éjszaka töltik őket, azaz olyan napszakban támasztanak töltési igényt, amikor az energiamixben gyakorlatilag semmilyen "megújuló" energia nincs, sokkal jelentősebb a fosszilis eredetű áram, ráadásul Magyarországon importálni is kell masszívan még mellé. Ez nem is fog változni egyhamar.

 

Ehhez képest manapság már tavasszal is annyi napenergia van napközben, hogy nem bírják hova tenni a zöldáramot.

 

Persze lehet nappal is tölteni az akkus buszokat, csak akkor meg jobbára a forgalomban kellene lenniük, azaz jóval több kellene az amúgy is sokkal drágább járművekből. 

Előzmény: IZé (106580)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106596
Előzmény: John Howard (106595)
John Howard Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106595

Hátt...ööö... Ez tényleg más. Pláne hátul a tetőre rögzítő líra... Köszi a képeket! :-)

Előzmény: 7-es troli (106593)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106594

Köszönöm 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106589)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106593

A hazai szemnek is szokatlan kicsit a szedő csonkJa:

 

http://trollino.mashke.org/images/napoli128bg.jpg

 

http://trollino.mashke.org/images/napoli129dr.jpg

 

 

Előzmény: John Howard (106591)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.06 -1 3 106592

Tudtommal még Nápolyban vannak.

Szedő ügy mélyére nem akarok menni, de emlékeim szerint valami teljesen eltérő szedők vannak rajtuk.

Előzmény: John Howard (106591)
John Howard Creative Commons License 2024.05.06 0 1 106591

Ezeken nem a Ganz GTK áramszedője van/volt? Tehát nem ugyanaz, mint a mieinken? :-o

 

Azért legalább annyit, hogy itt vannak-e már... valahol... az ország területén... Vagy ez (is) titkos?

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106589)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.06 0 1 106590

nem tudok más ilyen kísérletről, igazi fából vaskarika, értve és becsülve a mérnöki fejlesztést...

Előzmény: 7-es troli (106588)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.05.06 -4 3 106589

Természetesen nem nyilatkozom részletekről.

 

6 kocsi lenne forgalomképessé tehető, 2 alkatrészként használható.

A trolis elektromos/elektronikus élesztés, különös tekintettel például a teljes áramszedő cseréjére csak a troliba végezhető, végzendő logikusan.

Féket, gumit, fényezést lehet rá máshol is tenni.

 

Előzmény: 7-es troli (106587)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.06 0 0 106588

Jól tudom, hogy máig ezek az egyetlen valaha elkészült hidrogén üzemanyag-cellákkal is ellátott, akksis önjárásra is képes trolibuszok?

Jó lenne tudni, mik a valós tapasztalatok vele, (karbantartás, rendelkezésre állás, hatótáv, anyagi szempontok szerinti megtérülés kapcsán. Egyáltalán, érdemes-e ilyenbe befektetni, mikor rohamosan fejlődik az akku technológia.

 

https://transphoto.org/list.php?serv=0&mid=6136&cid=35

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!