A veszprémi fűtőházat 1872-ben építették. Akkor még csak 1 vágány volt két mozdony részére. A Magyar Nyugoti Vasút mozdonyait javították itt. 1896-ban a Győr-Veszprém-Dombóvár HÉV építésekor kibővítették 3 vágányos 9 mozdony befogadására alkalmasnak. Az évek során sok mozdonytípus (275, 370, 375, 376, 326, 335, 324, 411, 410, 433, 424, M44, M31, M43, M47, M62, Bzmot) megfordult itt, de az épület mindvégig megőrízte eredeti 1896-os formáját. Talán még a gerendázat is eredeti volt. Korszerűsítés annyi volt, hogy a fa kapukat 1984-ben teleszkópos kapukra cserélték. Az épület megérdemelte volna a műemléki védettséget, de barbár kezek és gépek 2002-ben 130 éves múlt után lerombolták. Azóta egy gazos üres placc emlékeztet a helyére.
Íme egy kép topik nyitónak. Természetesen Celldömölk, 1910-körül!
A képen látható, hogy a fűtőház közel 100 évvel ezelőtt szinte a mai képét mutatta. Érdemes megnézni, hogy a két mozdonyszín, még sátortetős. A jelenlegi kerékeszterga szín mögött látható egy épület ami ma már nem áll. A régi szín előtt 377-esek állnak. A szín előtt látható féltető persze szintén nem létezik már. A csoportemelőnek még nyoma sincs, a vízház és a fabódé felé menő csonka ma már rövidebb, azon van a kocsik próba fűtése (29. vg). A fabarak már nem áll, helyén van az alvázasok, a kocsi lakatosok, az asztalos, és a váltós munkahelye, egy épületben. A vízház tulajdonképpen teljesen megeggyező a képenláthatóval! Az új szín előtt ma aknák is vannak, illetve a tetőszerkezet lecserélődött. Azért ezt nevezzük új színnek mert a kerékesztega jelenlegi csarnoka előbb épült mint az új, igaz azóta a kerékeszterga 1986-os telepítésére a régebbi csarnok tűnik újabbnak. Szóval az új szín első vágányán egy gőzös áll mivel a hátsóját fordítja felénk csak tippelem, hogy 370-es lehet. A 3. vg-n álló gőzös 377-sor. A fénykép szélébe belóg egy vágány ami teljesen éppen ezen a nyáron lett felszedve, a neve: 38. Az új gázolajkút építése miatt szedték fel a maradékát, amit eddig csonkaként leginkább dög mozdonyok tárolására használtunk.