Egy kicsit találd fel Magadat! -:) Képek fel/letöltése -- Hungary -- MÁV, azt hiszem így vannak alkönytárazva. És működik, mert ma reggel néztem! Szinte az összes Csörgős fotó az enyém, vagy én szkenneltem. Kiv. a 2112-es, és az utolsó 2183-as Győrben.
Köszöntöm én is az új topicot! Nagyszerű kezdeményezés!
A celli fűtőházról vannak képek a http://hrps.uw.hu oldalon a máv, m41 könyvtárban. Két fekete-fehér, és egy színes Csörgőkkel a 80-as évek elejéről. Én szkenneltem be őket.
Jelenleg éppen azzal küzdünk, hogy a Bz-k homok tartályai nme bírják ki napivizsgálattól napivizsgálatig. (Ce-től Ce-ig) Persze homok miatt nem lehet fenntartani egy fűtőházat.
Luc, ez a második kép érdekelne nagyobb méretben is.
Ez ugyanis szerintem egy csemege. Ha jól látom, 324-es, de olyan aminek még nincs meg az a 324-re annyira jellemzô íves távtartó öntvény a hengeröntvény és a bôgô között! Az "Ezüst könyvben" az elsô 324-es képen látható egy ilyen mozdony.
"Ami a belinkelt képet illeti nekem a fantáziámat a kép bal oldalán a háttérben látható kis épület bilizgálja. Kb a mostani Gysev csonka helyén van. Na az mi lehetett?"
A fűtőházról az első fénykép felvételt 1874 körül Knebel Ferenc szombathelyi fényképész készítette. (A fotó reprója fűtőházban megvan. Titibi) A képen látható, hogy építőmunkások a fedett széntároló végében lévő laktanya épület bővítését végzik. Itt utólag egy fűtőházi iroda helyiséget és kéziraktárat alakítottak ki.
1897-ben a GySEV a kezelésében lévő Fertővidéki HÉV vonalával becsatlakozott Kis-Cellbe. A HÉV építési számlájának terhére az állomásban és a fűtőháznál jelentős bővítések történtek. Az állomásbővítésnek útjában álló fedett széntárolót a laktanyával és az irodával együtt elbontották. A széntárolót lényegesen megnagyobbítva másik helyen építették újjá. Külön irodaépület épült négy helyiséggel, melyből egy helyiség a személyzet oktatására szolgált. A kéziműhely épületét megtoldották, s ott nyertek elhelyezést a laktanya szobák, majd annak az irodaépület irányába eső folytatásaként a fűtőházi fiókszertár. A négy mozdonyállásos mozdonyszínt hosszirányban újabb négy állással megtoldották. A mozdonyszin mögé vízdarut és tisztítógödröket, mozdonyvizsgáló aknákat építettek. A bővítésnek útjában álló 12 m átmérőjű mozdonyfordítókorong helyett másik helyszínen 13,5m átmérőjű fordítókorong épült.
Forrás: Fehér Tamás: A kis-celli - celldömölki Fűtőházfőnökség - Vontatási Főnökség története.
Na ebből persze nem lettünk sokkal okosabbak, szerintem az épület a fedett szétároló lehetett. Az irodasor ugyanis középen a mai helyén a képen is látható.
A fénykép amit én raktam be Cellből többméretben van meg Cellben, amit én scannektem, sajnos csak ennyit tartalmaz. De a tablókon megvan nagyban a kép és ott valóban olyan mint a képeslapodon.
Megírtam, azt hiszem az első C helytelenül nagy betűvel lett megadva annak idején általam, azt kell átjavítani kicsire, akkor jónak kell lennie. A mail fiókomat ürítettem, a hely nem lehet probléma most már ha esetleg nagyobbacska volt az állomány.
Örülök, hogy sokan gondoltatok már arra, hogy ez a téma is megér egy misét, akarom mondani topikot. Engem az is érdekelne a történelmen túl, hogy milyen a jelen? Hol milyen fejlesztések vannak? Vagy mi várható?
Persze a régi fényképek itt is a legértékesebbek, bár egyszer a manapság készült fotók is értékesek lesznek. (szerintem......... és az rtl klub szerint)
Megelőztetek, mert én is a napokban gondoltam rá, hogy kellene ezzel a témával foglalkozni.
ARRA IS GONDOLTAM, hogy jó lenne nyilvántartásba venni az egykori ill. mai fűtőházakat a jellemző adataikkal együtt, ebből lassan-lassan összeállna egy adatbázis ill .képarhívum. Persze ez igen nagy munka és összetartást igényel. Idővel fel lehetne tenni egy közös Web-lapra.
Persze ezek csak egyenlőre gondolatok.
Én egyedül nem vágok bele, mert a kisvasúti adatbázis illetve a könyvtári kutatás elviszi az erőmet (időmet).
"Kár", hogy nem kapcsoltam korábban, így Titibi barátom elhappolta a lehetősget:-)
Ami a belinkelt képet illeti nekem a fantáziámat a kép bal oldalán a háttérben látható kis épület bilizgálja. Kb a mostani Gysev csonka helyén van. Na az mi lehetett?
Érdekes, hogy a vágányhálózat sem változott semmit.
Az lenne még érdekes, ha lenne hátulról is kép, pl a régi dupla fordítókorongokról.
Idebentről most már nekem is megy, a képek otthon.
Addig is az első számú kedvenc: Pécs, éjszaka. Mind az itt "lakó" járművek, mind pedig az itt dolgozók szaktudása, szakmaszeretete, és a hozzáállása az első pillanattól nagyon pozitív benyomást jelentett számomra.
A veszprémi fűtőházat 1872-ben építették. Akkor még csak 1 vágány volt két mozdony részére. A Magyar Nyugoti Vasút mozdonyait javították itt. 1896-ban a Győr-Veszprém-Dombóvár HÉV építésekor kibővítették 3 vágányos 9 mozdony befogadására alkalmasnak. Az évek során sok mozdonytípus (275, 370, 375, 376, 326, 335, 324, 411, 410, 433, 424, M44, M31, M43, M47, M62, Bzmot) megfordult itt, de az épület mindvégig megőrízte eredeti 1896-os formáját. Talán még a gerendázat is eredeti volt. Korszerűsítés annyi volt, hogy a fa kapukat 1984-ben teleszkópos kapukra cserélték. Az épület megérdemelte volna a műemléki védettséget, de barbár kezek és gépek 2002-ben 130 éves múlt után lerombolták. Azóta egy gazos üres placc emlékeztet a helyére.