Ki az az agyalágyult beteg lelkületű ember, aki a tartalom/forráskód arányát számítgatja százalékban, ahelyett, hogy arra gondolna, hogy miféle hasznos tartalmat osszon meg a nagyvilággal?
Azt tudom, hogy seo szempont a forráskód/hasznos tartalom aránya.
A seoceros szerint 29% arány (weboldal készítés, seoceros), tök jó. Viszont magas arányt úgy is el lehet érni, ha kevés szöveges tartalom van az oldalon, ha a fejlesztés során ez is szempont. Innentől kezdve az a kérdés, hogy mi a jelentőssége ennek a szempontnak? Mennyire jelentős tényező? Van esetleg ezzel kapcsolatban valamilyen releváns dokumentáció, amit ajánlanátok?
Előre is köszi az infót és elnézést a linkelésért.
Ráadásul még a zavarosban is matat, mert nyilván egy ócska honlapot lehet csak seózni, az újat eleve úgy építed fel és töltöd meg tartalommal, hogy a search engine optimized legyen... Meg az "egyediség" is elég viccesen hangzik, nem attól lesz jó egy honlap, hogy a megrendelője valamiféle perverz önmegvalósítást realizál általa, hanem attól, hogy használható információkat ad át a vállalkozásodról. És nyilván a cégnevedtől / logódtól, meg a saját szövegedtől és fényképeidtől egyedi lesz, ez abszolút nem vitás ;-)
Az online vállakozások nem itt fognak szuper weboldal készítőt keresni, vagy probléma-megoldások után érdeklődni, ezért felesleges az ilyen gagyi reklámokkal off-olni a témában.
Sziasztok , volna egy olyan problémám , hogy amikor feltöltök egy képet az a főoldalon megjeleni , és amikor egy al oldalon ugyan azt a képet kiakarom rakni akkor a képet nem jeleníti meg , csak a kép jelének ott egy kérdőjel és kész , mi lehet a probléma?
Hogy tartalmilag milyen az oldal, itt szerintem hiába kérdezed.
Itt mindenki a saját kicsi (vagy nagy) oldalával van elfoglalva, és általában csak akkor jön ide, ha valami gondja akad (vagy éppen csak erre jár, és kíváncsiságból benéz).
Ezt inkább olyan körökben kellene kérdezni, ahol valamit is értenek a tartalmához, vagy kifejezetten érdekli őket az adott téma. :)
"ha túl trendi vagyok akkor kizárhatok esetleges ügyfelet is a látogatóim köréből."
Én ezzel a problémával akkor találkoztam, amikor abban kellett dönteni, hogy trendi HTTPS legyen-e az oldal. A gugli egyre inkább előnyben fogja részesíteni, viszont a Blackberry telefon majd' minden HTTPS oldalnál visít. Tudom, hogy leáldozóban van szegénynek, de még mindig van egy szűk elit, aki ragaszkodik hozzá. (Én is, persze az nem számít :-D )
Én csak arra akartam rámutatni hogy ha túl trendi vagyok akkor kizárhatok esetleges ügyfelet is a látogatóim köréből. Biztosan nem én vagyok az egyetlen az országban aki hasonlóan tilt scripteket.
A "tip" ablakot nem muszáj scripttel dobálni, szépen megoldható css hover eseménnyel is a dolog.
Ismerősök kérdésére szoktam válaszolni hogy én a fél internetet biztosan nem látom, de a másik fele is elég nagy. Eddig minden számomra fontosat megtaláltam igy is. Persze lehet hogy szerencsés vagyok :)
Természetesen nem vagyunk egyformák, és mindenki úgy állítja be a saját gépét, ahogy neki jó.
De manapság már ez a trendi, a scriptek, a jQuery, és egyéb új fejlesztések, a mozgás-követők (vagy követő mozgások) alkalmazása.
Régebben rámentél egy linkre, és változott a színe, innen tudtad, hogy ott van az egér.
Ma már ugyanez képváltós, mozgás-váltós, stb, stb.
Sok esetben pici helyen ezeknek segítségével rengeteg hasznos információ is elhelyezhető.
Látod, tudod, hogy hova viszed az egeret, és amikor rámész, új, esetleg fontos információra vált, vagy "tip" ablakot dob fel, aminek segítségével már azt is megtudod, hogy ha klikkelsz rá, mit kell csinálni, vagy éppen mit találsz ott.
Persze vannak, akik "televágják" az oldalt ilyenekkel, amitől aztán tényleg már nem tudja az ember, hogy hova húzza az egeret, de mérsékelten, és jól elhelyezett megoldások nagyon sokat jelenthetnek, nagyon hasznosak lehetnek, és nem kell ugyanazt a szöveget egy külön oldalon kikeresni-elolvasni.
Az, hogy a scripteket letiltod, a szíved joga.
De ha valami fontosat keresnél, lehet, hogy éppen ez miatt nem fogod megtalálni. :)
Az ismert izgő-mozgó-felugró dolgok miatt alapból tiltok minden scriptet. Ott és annyit engedek ahol és amennyit kell. Mivel nálad már egy alap megjelenéshez is ki tudja mit kéne engedni, ezért nem látok semmit az oldaladból. Biztosan vannak mások is igy, főleg a célközönségből. Ha nem tudom mit kéne megnéznem, meg sem nézem.
A Google valóban több, mint 200 algoritmus alapján állítja össze a találati listát a keresésekre. Az organikus keresőkben (nem fizetett AdWords hirdetés) ez alapján jelennek meg a keresésekre a találatok. Ahhoz, hogy a jobb helyezéseket érje el a honlap, nagyobb látogatottság legyen, a keresőoptimalizálás, SEO segíthet hozzá. Ennek 3 féle módja van:
1. technikai SEO
2. tartalmi SEO
3.külső hivatkozások
Ha kicsit bővebben szeretnél megismerkedni ennek részleteivel, sok ingyenesen elérhető tudásanyagot találsz a honlapomon: http://honlapseo.hu/
Viszont azt el kell dönteni, hogy a fórum, és/vagy az oldal igazából mi célt szolgál.
Én most egy hobbi-kertészeti oldalt "navigálok". Itt nincsen szükség semmit "nagyon fontos" SEO-ra, vagy Google-AdWars-ra, vagy bármi másra.
Szükséges, de "alap" SEO, szintén csak szükséges, de alap php - JavaScript - jQuery programopzási technikák, kiegészítve pár, a fórumozás élményét segítő egyedi megoldásokkal.
Baráti társaság, és bár akárki olvashatja az oldalt belépés nélkül, bárki be tud regisztrálni (ingyenes), általában mégis legtöbbször felhasználói meghívás alapján jönnek az új tagok. És ez nálunk így jól is van, vagyunk több, mint 300-an "otthoni hobbi kertészek", és jól megvagyunk egymással.
Ha viszont valaki "munkahelynek" használja az oldalt/portált, akkor az eredményes munkához, és a várhatóan minél több megbízáshoz/bevételhez muszály alkalmazkodni a precízen beállított SEO-hoz, a megfelelően használt Google-AdWars-hoz, és az egyéb szükséges/kapcsolódó megoldásokhoz.
Valamint a szintén precízen belőtt "trendi" dolgokhoz, elvárt kinézethez, a szintén "trendi" php - JavaScript - jQuery programozási technikák használatához.
És ugyanilyen fontos a "trendi" style kinézete, az oldal(ak) tartalmi megjelenése, és persze az oldal egyszerű kezelhetősége.
Lehet az oldal akármilyen egyedi kinézetű, de ettől még minden szükséges dolognak ott kell lennie.
Ezért aztán ha valaki az utóbbi megoldást használja, ott feltétlen szükséges, hogy az egyedi elképzelések teljesen összhangban legyenek a kötelező, a szükséges, és a feltétlen elvárható megoldásokkal, különben tényleg nem lesz megfelelően eredményes az oldala.
Nem trükközni kell, hanem ÉRTÉKES TARTALMAT szolgáltatni. Én megírtam mr. mesterkémnek, hogy csúnya és érdektelen az oldala, de azon kívül, hogy valamit halandzsázott, hogy nem árulhatja el a titkait, ugyanazokat a butadágokat hagyta az oldalán. Hát őszinte részvétem ;-)))
Tavaly (vagy tavaly előtt) a gugli elismerte, hogy már 200 felett van azoknak a kritériumoknak a száma, ami alapján értékelik (pontozzák) a weboldalakat.
Ezeknek mindössze talán 10-20%-a, amiről "tudunk", és ezek többnyire a SEO-val vannak kapcsolatban.
Hogy a többi miből áll össze, mit és mennyire vesznek figyelembe, és mi alapján értékelődnek, erről nagy hallgatás van.
Egyes híresztelések alapján már nem csak az oldal látogatottsága, és a megfelelően kivitelezett SEO a lényeg, hanem nagyon sokat számít a Google AdWords is (regisztráció, az oldal regisztrálása, hirdetések elhelyezése, stb, stb).
Szerintem ez sem jó, sőt, több száz oldalnál sem. Legalábbis úgy rémlik, hogy már évekkel ezelőtt gond volt az ilyen "szolgáltatókkal" (link farmokkal vagy mikkel), akik így juttatták előre az oldalakat és szűrni kezdték.