Szerintem ez a Combino Supra egy rohadt nagy bukás lesz. DG (nem a Dózsa! :-)) utolsó bosszúja, épp a választások előttre időzítve, néhány plusz szavazatért... Hogy mennyi embert el lehet hüjíteni egy ilyen villamossal, hát ez fantasztikus. Ez lesz...
ha nincs légkondi, akkor nyithatónak kell lennie az ablaknak, máskülönben úgy járunk, mint utastársaim és én a pénteki hőségben az IC-n. hibás légkondi, 45 fok bent, légmozgás nélkül. sajnos a helyjegyhez nem osztottak törülközőt - pedig elkelt volna...
Egy megbízhatónak nem mondható napilapban olavastam, hogy budapesti kombinékban nem lesz légkondi. A bkv valmilyen mérnöke szerint műszakilag nem megoldható. Remélem azért megfelelő méretű nyitható ablak lesz...
"...az utasok pedig a második hét végére ezt is, összefirkálják majd."
utasok helyett inkább unatkozó szarházi ficsúrokat írtam volna. persze beletartozik az utasok kategóriába, de akkor is csak általánosításnak hat.
egyébként kíváncsi leszek meddig bírják firka és karc nélkül. ugyanis ha az ICS-ket azzal az ürüggyel rongálják, hogy már úgyis régi, lepukkadt villamosok, akkor a Combinókhoz nem fognak nyúlni. persze csöppnyi következetességet sem nézek ki ebből a népcsoportból. de bíztató jel, hogy a Volvo buszok azért jól bírják. legalábbis M2-n még a JFX-ek se karcosak, ha jó a megfigyelőkém :)
Ez az egész beszerzési történet a Siemenssel csak egyeseknek a jól jövedelmező üzlete. Ne feledjük, hogy a Siemens támogat már mindenféle fővárosi rendezvényt a '90-es évek közepe óta. Nem véletlenül. Készültek előre a Nagykörútra.
Van jelenleg olyan gyártó Magyarországon, aki most, 2005-ben, létező gyártókapacitással a háttérben képes bármilyen villamost gyártani?
Azon gondolkodom, ha Miskolcon a KT8D5-nek (ami a Kombinék megérkeztéig a legnagyobb egyterű jármű a városi közlekedésben nálunk) mennyit kellett próbáznia, pedig az másutt már bevezetett típus volt és még a bécsieknek is kellett próbázni, hát csodálkoznék, ha nem lennének botrányok, meg egymásba akaszkodó megélhetési illetékesek, akik majd jól megmondják a frankót... /a/
Na ja. Biztos furán hangzik, de az 1500 feletti pályaszámmezőket én is fenntartanám további használt járműveknek. A 2000-es szám mondjuk ezzel együtt már rég "jelentését" (lásd még Knight Industries Two Thousand:)) vesztette, hiszen 2005-öt írunk.
De voltaképp nekem tökmindegy, minek számozzák - én inkább annak örülnék, ha már a következő új beszerzés előkészítésén dolgoznának az illetékesek, hogy a Kiskörúton is valami modern, kényelmes jószágok közlekedjenek a jövőben, és ne ICS-k. A pályaszámokon való agyalást gumicsontnak érzem...
Maximum 24 banán érkezése lehetséges. Maximum, ennél többet sajnos politikai okok miatt nem tudok elképzelni, és ha jól tudom a 6100-asok nem egyeznek teljesen az eladott/eladásra váró 6000-esekkel, de majd Hamster megerősít, vagy megcáfol. 1599-nél magasabb számú TW6000-es nagy valószínűséggel nem lesz, (ha igen, akkor 1482-1499-ig számozhatják őket) így hát az 1600-as mezőbe jöhetnek a Suprák.
Nem lehet, hogy jön majd még valamikor banán, aztán annak tartják fenn az 1600-as mezőt, biztos, ami biztos? (Bár ez már OFF itt egy kicsit. Csak nem olvasom a villanyos fórumokat. :-))
Hát ez nem éppen így van... 2002-ig foglalkoztak vele; az 1300-as hiány szvsz egy tévedésből adódhat. A logika a következő, a csuklósoknál eddig így számozatk: 1100: bengáli 1200: bengáli 1300: ICS 1400: ICS 1500: TW6000 és itt kellene folytatni 1600-zal.
Már azóta nem foglalkoznak vele, amióta nincs 1300-as pályaszámú villamos. Sajnos olyan behatóan nem ismerem a mezők logikáját, ha rászánnám az időt, akkor talán ismerném, de mindegy.
Hát szerintem ez nem jó indok. A maga korában minden jármű újszerűnek hat . A pályászám meg nem az utca emberének van kitalálva, aki még gyakran a viszonylatszámokon sem tud kiigazodni, hanem az üzemeltetőnek. A BKV-nak pedig volt egy jó számrendszere, amit SZVSZ kár lenne feladni.
Miért ne lenne 2000? Az volna itt az egyértelmű! Ez a Combino lesz az, ami itt Pesten alapjaiban fogja megváltoztatni azt, ami az embereknek eddig arról eszébe jutott, hogy villamos. Ez már nem is villamos, legalábbis azokhoz képest, ami van. Szerintem indokolt a 2000 - 2039 (?) pályaszámmező, épp ezért.
Azt azért gondolom/remélem tudod, hogy a Budapestre készülő Combino Suprának pont az orrán kívül nem lesz semmi köze a korábbi Combino-szériákhoz? És azt is, hogy a nekünk gyártandó típus még más méretben sem készült soha? Ettől még persze lehet jó, bár nagyon meg lennék lepve, ha az első időszakban nem szívnánk velük rengeteget. Az első, 2000-es pályaszámú jármű érkezése egyébként 2006 márciusának végére várható, ekkor kezdődnek majd az első próbafutások, várhatóan a 3-as vonalán, természetesen utasok nélkül.
Van benne pár kisebb tévedés, szerintem olvass utána NZA rövidcsuklós/Combino oldalain a villamos.budapest.veke.hu-n :) Amúgy nem világos, hogy az alacsonypadlós miatt miért le lenne alkalmas hegyvidéki szolgálatra? Én már többször utaztam Kombinéval 80-100 ezrelék közti emelkedőkön (Gmundenban és Nordhausenben), és nagyon jól bírták. Sőt, úgy általában a Combinók eléggé dögösen motorizáltnak tűntek számomra (Augsburg, Amszterdam, Erfurt, Postdam is), szerintem elektronikus visszafogás nélkül 100 fölött is mennének...