Keresés

Részletes keresés

kibic2005 Creative Commons License 2005.08.03 0 0 48

A klíma csak a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes szemében "luxus" jószág. Ha valaki végignézi az eddigi nyilatkozatokat, stb. abból ezt lehet leszűrni, illetve, hogy a 4-es metró kocsijait is úgy akarják, hogy csak az automatika miatt alig semmit csináló pilótának lesz légkondícionálás (http://www.metro4.hu/images/palyazatok/40_s115_114012.pdf de előírva ez sincs). Kiváncsi lennék, hogy ha a hivatali szobájában meg a hivatali kocsijában most "meghibásodna" a légkondi, hogyan értékelné át a helyzetet.

 

Az, hogy a második sorozat Volvóra sikerült a bürokráciának átverekedni magán a légkondit, én kisebb csodának tartom. Évekig nyígott a BKV, hogy jaj, mennyivel többet fogyaszt úgy a busz, mert környezetvédelem, blabla. Légkondis kocsival járok a városban is, bevallom, de a metrópótló "miatt" hagytam már otthon a kocsit, mert jobb szolgáltatást nyújtott, mint az autó+légkondi. Légkondival _egy_ plusz törzsutast szerezne a BKV, az tuti:-)

 

Ebből következik sztem két dolog:

- a maradék 40 leszállítandó Solaris trolira is KELL légkondi

- a Combinora is kell, mert KELL + jelentős politikai dimenzió ha nincs, mert 2006 nyarán fognak sorban jönni ha jól emlékszem, tehát az már az önkormányzati választások kampányidőszaka.

 

 

Egyébként meg osztom Hamster sirámait. Hétvégén ott fognak penészedni a Combinók a remízben, miközben tőle néhányszáz méterre 50 éves UV-k szaggatják a síneket.

 

Előzmény: Törölt nick (45)
Hamster Creative Commons License 2005.08.03 0 0 47

Ez a hülyeség, hogy egy vonalon csak egyfajta típus járhat, ez valami budapesti betegség. HA odaáig eljutunk, hogy a Nagykörúton van újabb és jobb, és Ha úgy döntünk, hogy az addigra már régesrég meghosszabbított 1-esre tesszük ezeket, akkor remélhetőleg eljutottunk odáig, hogy nem gond, ha csak minden második tuja ilyen. De lehet, hogy az 1-es addigra magasperonos Stadtbahn lesz, és ezért ezek a tuják a Lágymányosi híd és Óbuda közt közlekedő 9-esre fognak kerülni.

 

Mindenesetre nem szabad, hogy már most, jóelőre megoldhatatlannak lássuk a 30 év múlva esedékes szervezési kérdéseket!

Előzmény: Alkaa (42)
Alkaa Creative Commons License 2005.08.03 0 0 42
Ez a Combino Supra a leendő méreteivel tudna közlekedni az 1-es vonalon is? Lehet ám, ha tényleg csak 40 db lesz és nem több, akkor oda is lehetne tenni őket... Most ez a 40 db-os mennyiség teljesen vagy csak részben fogja kiváltani az ICS-ket a Nagykörútról?
Hamster Creative Commons License 2005.08.03 0 0 41

Most már én is örülnék, ha valaki tiszta vizet öntene a pohárba, és elmondaná, lesz-e benne klíma, vagy sem. Taxxx?

 

Amúgy szerintem ha valaki toronyórát akarna beleépíttetni, azt is belerakják, ha fizetik...

Előzmény: kibic2005 (40)
kibic2005 Creative Commons License 2005.08.03 0 0 40

Sztem ugyanaz a BKV-s alkalmazott mondta, mint aki buzgón nyilatkozott anno a 41-es villamos Battyhyány térig történő meghosszabbítása ellen. Jaj, de bonyolult, meg lehetetlen, stb. Az újságra is van tippem.

Ha a Siemens mediterrán országba (mint pl. Magyarország is:-) el akar adni villanyost, nem engedheti meg magának sztem, hogy ne lehessen benne légkondi, legalább mint opció.

 

 

Előzmény: morczogó (39)
morczogó Creative Commons License 2005.08.03 0 0 39
Melyik napilap? Ki az a bkv-s? Miért nem megoldható? A nagy ablak meg azért jó, hogy biztosan kihajoljanak rajta.
Előzmény: g86 (32)
mk4047 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 38
Én is azt érzem, mintha kicsit úgy kezelnék ezt a villamosbeszerzést, mintha ez az utolsó lenne Budapesten, ami majd "megváltja" a többi vonalat is. Ezt éreztem akkor is, amikor eldőlt, hogy 54-mes egybevillamosokat veszünk (ebbe most ne menjünk bele, lejátszott meccs), holott szerintem az igazi kihívás csak most kezdődik: nézzük csak meg, hogy hány villamos futkos Budapesten a 75-85 közötti évjáratokból: ez középtávon szvsz komoly feladat elé állítja majd a cég vezetését.
Előzmény: Hamster (37)
Hamster Creative Commons License 2005.08.02 0 0 37
Azért nem szabad elfelejteni, hogy elég a lepusztult, széteső, csattogó-nyekergő szűk ipari hulladékoknál jobbnak lennie, és az emberek máris örülni fognak neki. Mindezen túl én úgy vagyok vele, hogy amennyibe kerül, és amennyit használom, inkább drukkolok, hogy jól sikerüljön. Egyszer át kell lépnünk a szép új (divatos) világba, valahol el kell kezdeni. Én mondjuk nem ilyen kampányszerűen csináltam volna, hogy egyetlen vonal, stb, hanem valami koncepció keretében csináltam volna. Legalábbis engem egyre jobban idegesít, hogy mindig csak erről beszélünk, és nem hallani további tervekről. Oké, felújítják a Ganzokat. És aztán? Szóval nem tetszik, hogy egyetlen vonalra van minden tematizálva, mintha ha ott job lesz kicsit, az olyan sokat lendítene az egész városon. De ez persze nem a Combino hibája.
Előzmény: Alkaa (34)
Alkaa Creative Commons License 2005.08.02 0 0 36
De azért remélem a legjobbakat, hogy annyi baj nem lesz velük, mint az most előre várható volna. Remélhetőleg jól kitalálták, mit vesznek.
Előzmény: Alkaa (34)
Hamster Creative Commons License 2005.08.02 0 0 35

Nem tudom, ki emlékszik még, milyen ablakok voltak az első (városi) Ikarus 200-as szériákon. Kis csíkablakok, az ablakfelület talán nyolcada lehetett nyitható. Aztán később már a jól ismert feles osztással készültek.

 

Csak hogy nehogy azt gondoljuk, hogy az ablakokkal soha nem voltak gondok korábban :))

Előzmény: Nores (33)
Alkaa Creative Commons License 2005.08.02 0 0 34
Szerintem ez a Combino Supra egy rohadt nagy bukás lesz. DG (nem a Dózsa! :-)) utolsó bosszúja, épp a választások előttre időzítve, néhány plusz szavazatért... Hogy mennyi embert el lehet hüjíteni egy ilyen villamossal, hát ez fantasztikus. Ez lesz...
Nores Creative Commons License 2005.08.02 0 0 33
ha nincs légkondi, akkor nyithatónak kell lennie az ablaknak, máskülönben úgy járunk, mint utastársaim és én a pénteki hőségben az IC-n. hibás légkondi, 45 fok bent, légmozgás nélkül. sajnos a helyjegyhez nem osztottak törülközőt - pedig elkelt volna...
Előzmény: g86 (32)
g86 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 32

Egy megbízhatónak nem mondható napilapban olavastam, hogy budapesti kombinékban nem lesz légkondi. A bkv valmilyen mérnöke szerint műszakilag nem megoldható. Remélem azért megfelelő méretű nyitható ablak lesz...

mk4047 Creative Commons License 2005.08.02 0 0 31
Ki volt, igen...de szerintem 5xxx alatt nincs is olyan pályaszámcsoport, amit még ne használtak volna fel.
Előzmény: Nores (29)
Nores Creative Commons License 2005.08.02 0 0 30
"...az utasok pedig a második hét végére ezt is, összefirkálják majd."

utasok helyett inkább unatkozó szarházi ficsúrokat írtam volna. persze beletartozik az utasok kategóriába, de akkor is csak általánosításnak hat.

egyébként kíváncsi leszek meddig bírják firka és karc nélkül. ugyanis ha az ICS-ket azzal az ürüggyel rongálják, hogy már úgyis régi, lepukkadt villamosok, akkor a Combinókhoz nem fognak nyúlni. persze csöppnyi következetességet sem nézek ki ebből a népcsoportból. de bíztató jel, hogy a Volvo buszok azért jól bírják. legalábbis M2-n még a JFX-ek se karcosak, ha jó a megfigyelőkém :)
Előzmény: Törölt nick (23)
Nores Creative Commons License 2005.08.02 0 0 29
a 2000-es tartomány kivolt adva régebben már? vagy ez most először kerül bevezetésre?
Előzmény: mk4047 (16)
Nores Creative Commons License 2005.08.02 0 0 28
"Az elemekből szabadon bármilyen villamos építhető. Itt vannak a példák:"

itt a leghosszabb 42 m és 255 személyes

viszont BP 53,99 m hosszúságú és 350 fő befogadóképességűeket rendelt.

ez hogy épül fel akkor?
Előzmény: jóképességű (3)
Alkaa Creative Commons License 2005.08.02 0 0 27

Ez az egész beszerzési történet a Siemenssel csak egyeseknek a jól jövedelmező üzlete. Ne feledjük, hogy a Siemens támogat már mindenféle fővárosi rendezvényt a '90-es évek közepe óta. Nem véletlenül. Készültek előre a Nagykörútra.

 

Van jelenleg olyan gyártó Magyarországon, aki most, 2005-ben, létező gyártókapacitással a háttérben képes bármilyen villamost gyártani?

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (26)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2005.08.02 0 0 26
Azon gondolkodom, ha Miskolcon a KT8D5-nek (ami a Kombinék megérkeztéig a legnagyobb egyterű jármű a városi közlekedésben nálunk) mennyit kellett próbáznia, pedig az másutt már bevezetett típus volt és még a bécsieknek is kellett próbázni, hát csodálkoznék, ha nem lennének botrányok, meg egymásba akaszkodó megélhetési illetékesek, akik majd jól megmondják a frankót... /a/
Előzmény: Törölt nick (23)
Hamster Creative Commons License 2005.08.02 0 0 24
Minden hátterétől eltekintve: egyirányú, egyoldali ajtóst? :)
Előzmény: Alkaa (22)
Alkaa Creative Commons License 2005.08.01 0 0 22
Vegyük meg Potsdam Combinóit is! :-D Jó lesz a 49-esre, nem?
Előzmény: Hamster (21)
Hamster Creative Commons License 2005.08.01 0 0 21

Na ja. Biztos furán hangzik, de az 1500 feletti pályaszámmezőket én is fenntartanám további használt járműveknek. A 2000-es szám mondjuk ezzel együtt már rég "jelentését" (lásd még Knight Industries Two Thousand:)) vesztette, hiszen 2005-öt írunk.

 

De voltaképp nekem tökmindegy, minek számozzák - én inkább annak örülnék, ha már a következő új beszerzés előkészítésén dolgoznának az illetékesek, hogy a Kiskörúton is valami modern, kényelmes jószágok közlekedjenek a jövőben, és ne ICS-k. A pályaszámokon való agyalást gumicsontnak érzem...

Előzmény: mk4047 (20)
mk4047 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 20
Maximum 24 banán érkezése lehetséges. Maximum, ennél többet sajnos politikai okok miatt nem tudok elképzelni, és ha jól tudom a 6100-asok nem egyeznek teljesen az eladott/eladásra váró 6000-esekkel, de majd Hamster megerősít, vagy megcáfol. 1599-nél magasabb számú TW6000-es nagy valószínűséggel nem lesz, (ha igen, akkor 1482-1499-ig számozhatják őket) így hát az 1600-as mezőbe jöhetnek a Suprák.
Előzmény: Alkaa (19)
Alkaa Creative Commons License 2005.08.01 0 0 19
Nem lehet, hogy jön majd még valamikor banán, aztán annak tartják fenn az 1600-as mezőt, biztos, ami biztos? (Bár ez már OFF itt egy kicsit. Csak nem olvasom a villanyos fórumokat. :-))
Előzmény: mk4047 (18)
mk4047 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 18
Hát ez nem éppen így van... 2002-ig foglalkoztak vele; az 1300-as hiány szvsz egy tévedésből adódhat.
A logika a következő, a csuklósoknál eddig így számozatk:
1100: bengáli
1200: bengáli
1300: ICS
1400: ICS
1500: TW6000
és itt kellene folytatni 1600-zal.

Előzmény: Alkaa (17)
Alkaa Creative Commons License 2005.08.01 0 0 17
Már azóta nem foglalkoznak vele, amióta nincs 1300-as pályaszámú villamos. Sajnos olyan behatóan nem ismerem a mezők logikáját, ha rászánnám az időt, akkor talán ismerném, de mindegy.
Előzmény: mk4047 (16)
mk4047 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 16
Hát szerintem ez nem jó indok. A maga korában minden jármű újszerűnek hat . A pályászám meg nem az utca emberének van kitalálva, aki még gyakran a viszonylatszámokon sem tud kiigazodni, hanem az üzemeltetőnek. A BKV-nak pedig volt egy jó számrendszere, amit SZVSZ kár lenne feladni.
Előzmény: Alkaa (15)
Alkaa Creative Commons License 2005.08.01 0 0 15
Miért ne lenne 2000? Az volna itt az egyértelmű! Ez a Combino lesz az, ami itt Pesten alapjaiban fogja megváltoztatni azt, ami az embereknek eddig arról eszébe jutott, hogy villamos. Ez már nem is villamos, legalábbis azokhoz képest, ami van. Szerintem indokolt a 2000 - 2039 (?) pályaszámmező, épp ezért.
Előzmény: mk4047 (13)
Törölt nick Creative Commons License 2005.08.01 0 0 14
Nem marhára mindegy, hogy mi a száma? :)
mk4047 Creative Commons License 2005.08.01 0 0 13
2000-es pályaszám??? Ezt valami PR-os **** találta ki? Miért nem 1600? Rúgjuk még fel a meglévő, bevált rendszert!
Előzmény: VitézyDávid (12)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!