Azzal hogy a BKV Siemenseket vásárol a Körúti forgalom lebonyolításához azzal még az időseknek nem sokban fog változni a közlekedés a külvárosban. Mert a körúti ICS-ket kiteszik a külkerületekbe közlekedni amik néha szintén megmászhatatlan hegyet jelentenek az időseknek. Mire városban legalább 50%-ban az alacsonypadlós villamosok átveszik az uralmat szerintem legalább 20 év kell ha nem több.
http://www.online.rtlklub.hu/hirek/hazank/?id=0511212684 itt olvasható, hogy nyárra várják az új sín-döcögényeket, s ezért le is zárják a Nagykörútat 2 hónapra, mert átépítik a járdákat, s kicserélik a felsővezetékeket.
Persze, én is szeretem az UV-kat, de sajnos jónéhánynak igen leromlott az állapota, s nem is túl gazdaságos, mert sokat fogyaszt - valahol azt olvastam, hogy aránytalanul sok áramot vesznek fel.
De szerintem a legszebb ma is futó villamosok az UV-k.
A Combinok-nak meg már most tudni, hogy 12 hibályuk lesz legalább (BKV-s embertől halottam még a héten). Mégis, szükség van rájuk. Frissíteni kell a járműparkot, mert ha elavul, akkor a sokszorosa is lehet az esetleges szervizelésük.
Az alacsony padlóra is szükség volna, tekintve az időseket és a mozgás korlátozottakra. Szegény nagymamám néha nagyon nehezen tud felszállni az 50-es villamosra (TW6000-közel 1 méter magasan van az utastér a megálló szintjétől), amikor jön hozzánk, van, hogy csak az én segítségemmel.
Arra is kiváncsi vagyok, hogy normálisan oldják e meg az alacsony padlós megoldást, de remélem, hogy nem selejtet kapunk, mint mondjuk buszok esetében az Ikarus 412-vel...
Azt csiripelik a verebek hogy nem lesz combino villamos,ugyanis a BKV felmondta a szerződést .... Csak a verebek csiripelik úgyhogy nem illik komolyan venni.Majd meglátjuk....
Bocs, de az összefüggések a mondatrészeid között erősen tartanak a nullához.
Minden járműnek van hőleadása. Ha van légkondi, az ablakok zártak, az üzem halkabb, mármint az utasnak és a járművezetőnek (ezt egy másik fórumon többen sérelmezik most, mármint a zajt).
Ez itt OFF, de metróba szerintem is tökfölösleges a légkondi. Ha nem lenne az algútban metró+egyéb kiszolgáló berendezések, akkor 10-15 oC lenne. Önmagában a felszínről beáramló meleg sem hozna létre trópusi állapotokat odalenn egy forró nyári napon. Itt kerül a képbe a jó öreg szovjet technika, ami már nemkívánatos hőmérsékletre fűti a metrót. Szvsz ez a probléma az új vonatok érkezésével, a mozgólépcsők cseréjével fokozatosan megszűnik, a jővőben épülő vonalakon pedig már fel sem merül.
Tipikus magyar hozzáállás, ha jön az sem jo, ha nem az sem, keresni a kifogásokat, az viszont tény hogy ha ide jön vmi jó cucc akkor az vagy használt v selejt v ha uj akkor is "csökkentett modban", légkondi és egyéb hasznos újítások nélkül, minél olcsobb kivitelben.
"persze ha bevezeted a vegyes üzemet, egy hónap alatt megszokják."
Már épp írtam volna valami cifrát, de szerencsére ezt a végére odatetted. Be kell vezetni, és megszokják. Nem a "Taigetosz-pozitívakhoz" kell hangolni a köz dolgait :)
"Egyébként meg osztom Hamster sirámait. Hétvégén ott fognak penészedni a Combinók a remízben, miközben tőle néhányszáz méterre 50 éves UV-k szaggatják a síneket."
Álljon meg a fáklyásmenet, szerintem én nem sirámoltam semmi ilyet :)
Ráadásul ugye az UV nem szaggatja a síneket - az nem ICS, hanem még villamos ;)
"Ez a hülyeség, hogy egy vonalon csak egyfajta típus járhat, ez valami budapesti betegség."
Én nem értem, hogy ez vidéken tud másképp is műkődni, bezzeg Pesten. Van ebben a pesti gyakorlatban bármilyen logika vagy előny jelen korunkban? Csak kérdezem.
A klíma csak a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes szemében "luxus" jószág. Ha valaki végignézi az eddigi nyilatkozatokat, stb. abból ezt lehet leszűrni, illetve, hogy a 4-es metró kocsijait is úgy akarják, hogy csak az automatika miatt alig semmit csináló pilótának lesz légkondícionálás (http://www.metro4.hu/images/palyazatok/40_s115_114012.pdf de előírva ez sincs). Kiváncsi lennék, hogy ha a hivatali szobájában meg a hivatali kocsijában most "meghibásodna" a légkondi, hogyan értékelné át a helyzetet.
Az, hogy a második sorozat Volvóra sikerült a bürokráciának átverekedni magán a légkondit, én kisebb csodának tartom. Évekig nyígott a BKV, hogy jaj, mennyivel többet fogyaszt úgy a busz, mert környezetvédelem, blabla. Légkondis kocsival járok a városban is, bevallom, de a metrópótló "miatt" hagytam már otthon a kocsit, mert jobb szolgáltatást nyújtott, mint az autó+légkondi. Légkondival _egy_ plusz törzsutast szerezne a BKV, az tuti:-)
Ebből következik sztem két dolog:
- a maradék 40 leszállítandó Solaris trolira is KELL légkondi
- a Combinora is kell, mert KELL + jelentős politikai dimenzió ha nincs, mert 2006 nyarán fognak sorban jönni ha jól emlékszem, tehát az már az önkormányzati választások kampányidőszaka.
Egyébként meg osztom Hamster sirámait. Hétvégén ott fognak penészedni a Combinók a remízben, miközben tőle néhányszáz méterre 50 éves UV-k szaggatják a síneket.
Ez a hülyeség, hogy egy vonalon csak egyfajta típus járhat, ez valami budapesti betegség. HA odaáig eljutunk, hogy a Nagykörúton van újabb és jobb, és Ha úgy döntünk, hogy az addigra már régesrég meghosszabbított 1-esre tesszük ezeket, akkor remélhetőleg eljutottunk odáig, hogy nem gond, ha csak minden második tuja ilyen. De lehet, hogy az 1-es addigra magasperonos Stadtbahn lesz, és ezért ezek a tuják a Lágymányosi híd és Óbuda közt közlekedő 9-esre fognak kerülni.
Mindenesetre nem szabad, hogy már most, jóelőre megoldhatatlannak lássuk a 30 év múlva esedékes szervezési kérdéseket!
Ez a Combino Supra a leendő méreteivel tudna közlekedni az 1-es vonalon is? Lehet ám, ha tényleg csak 40 db lesz és nem több, akkor oda is lehetne tenni őket... Most ez a 40 db-os mennyiség teljesen vagy csak részben fogja kiváltani az ICS-ket a Nagykörútról?
Sztem ugyanaz a BKV-s alkalmazott mondta, mint aki buzgón nyilatkozott anno a 41-es villamos Battyhyány térig történő meghosszabbítása ellen. Jaj, de bonyolult, meg lehetetlen, stb. Az újságra is van tippem.
Ha a Siemens mediterrán országba (mint pl. Magyarország is:-) el akar adni villanyost, nem engedheti meg magának sztem, hogy ne lehessen benne légkondi, legalább mint opció.
Én is azt érzem, mintha kicsit úgy kezelnék ezt a villamosbeszerzést, mintha ez az utolsó lenne Budapesten, ami majd "megváltja" a többi vonalat is. Ezt éreztem akkor is, amikor eldőlt, hogy 54-mes egybevillamosokat veszünk (ebbe most ne menjünk bele, lejátszott meccs), holott szerintem az igazi kihívás csak most kezdődik: nézzük csak meg, hogy hány villamos futkos Budapesten a 75-85 közötti évjáratokból: ez középtávon szvsz komoly feladat elé állítja majd a cég vezetését.
Azért nem szabad elfelejteni, hogy elég a lepusztult, széteső, csattogó-nyekergő szűk ipari hulladékoknál jobbnak lennie, és az emberek máris örülni fognak neki. Mindezen túl én úgy vagyok vele, hogy amennyibe kerül, és amennyit használom, inkább drukkolok, hogy jól sikerüljön. Egyszer át kell lépnünk a szép új (divatos) világba, valahol el kell kezdeni. Én mondjuk nem ilyen kampányszerűen csináltam volna, hogy egyetlen vonal, stb, hanem valami koncepció keretében csináltam volna. Legalábbis engem egyre jobban idegesít, hogy mindig csak erről beszélünk, és nem hallani további tervekről. Oké, felújítják a Ganzokat. És aztán? Szóval nem tetszik, hogy egyetlen vonalra van minden tematizálva, mintha ha ott job lesz kicsit, az olyan sokat lendítene az egész városon. De ez persze nem a Combino hibája.
Nem tudom, ki emlékszik még, milyen ablakok voltak az első (városi) Ikarus 200-as szériákon. Kis csíkablakok, az ablakfelület talán nyolcada lehetett nyitható. Aztán később már a jól ismert feles osztással készültek.
Csak hogy nehogy azt gondoljuk, hogy az ablakokkal soha nem voltak gondok korábban :))