hát igen, könnyen előállhat mint ami bb ás a hév felújítás idején, hogy a villamospótló- buszok elmennek hévet pótolni, őket meg villamossal pótolják és lesz belőlük villamospótló-busz-pótló-villamos :)
Azt' honnan lesz ehhez elég busz? Meg buszvezető? Jön az összes Volán, az összes lerobbant túristabusz az utazási irodáktól, meg a leselejtezett szlovák Skodák a határon túlról? Jó összkép lesz választás előtt. :) /a/
~60 nap, és megérkezik az első Combino villamos. viszont a körútat csak a nyár elejére alakítják át. addig hol futja a köröket? mondjuk utasokat úgysem szállít eleinte, tehát a peronok átépítése nem sűrgős kérdés. annál inkább az áramellátás, és a Margit híd. persze nem muszáj átmennie eleinte a Moszkvásra, visszafoghat az Oktogonnál is. érdekes lesz mindesetre :)
Lehet hogy alacsonyabb, de nem elég alacsony egy idős embernek.
Ahol már a TW6000-es átvette az uralmat ott visszaesés lenne az ICS forgalomba állítása pláne ha némelyik kocsit a jelenlegi állapotában (ajtóról hiányzik a festés, nincs fűtés, a régi típusú ablakok nem mindig működnek) adnák a külkerületekbe.
Azzal hogy a BKV Siemenseket vásárol a Körúti forgalom lebonyolításához azzal még az időseknek nem sokban fog változni a közlekedés a külvárosban. Mert a körúti ICS-ket kiteszik a külkerületekbe közlekedni amik néha szintén megmászhatatlan hegyet jelentenek az időseknek. Mire városban legalább 50%-ban az alacsonypadlós villamosok átveszik az uralmat szerintem legalább 20 év kell ha nem több.
http://www.online.rtlklub.hu/hirek/hazank/?id=0511212684 itt olvasható, hogy nyárra várják az új sín-döcögényeket, s ezért le is zárják a Nagykörútat 2 hónapra, mert átépítik a járdákat, s kicserélik a felsővezetékeket.
Persze, én is szeretem az UV-kat, de sajnos jónéhánynak igen leromlott az állapota, s nem is túl gazdaságos, mert sokat fogyaszt - valahol azt olvastam, hogy aránytalanul sok áramot vesznek fel.
De szerintem a legszebb ma is futó villamosok az UV-k.
A Combinok-nak meg már most tudni, hogy 12 hibályuk lesz legalább (BKV-s embertől halottam még a héten). Mégis, szükség van rájuk. Frissíteni kell a járműparkot, mert ha elavul, akkor a sokszorosa is lehet az esetleges szervizelésük.
Az alacsony padlóra is szükség volna, tekintve az időseket és a mozgás korlátozottakra. Szegény nagymamám néha nagyon nehezen tud felszállni az 50-es villamosra (TW6000-közel 1 méter magasan van az utastér a megálló szintjétől), amikor jön hozzánk, van, hogy csak az én segítségemmel.
Arra is kiváncsi vagyok, hogy normálisan oldják e meg az alacsony padlós megoldást, de remélem, hogy nem selejtet kapunk, mint mondjuk buszok esetében az Ikarus 412-vel...
Azt csiripelik a verebek hogy nem lesz combino villamos,ugyanis a BKV felmondta a szerződést .... Csak a verebek csiripelik úgyhogy nem illik komolyan venni.Majd meglátjuk....
Bocs, de az összefüggések a mondatrészeid között erősen tartanak a nullához.
Minden járműnek van hőleadása. Ha van légkondi, az ablakok zártak, az üzem halkabb, mármint az utasnak és a járművezetőnek (ezt egy másik fórumon többen sérelmezik most, mármint a zajt).
Ez itt OFF, de metróba szerintem is tökfölösleges a légkondi. Ha nem lenne az algútban metró+egyéb kiszolgáló berendezések, akkor 10-15 oC lenne. Önmagában a felszínről beáramló meleg sem hozna létre trópusi állapotokat odalenn egy forró nyári napon. Itt kerül a képbe a jó öreg szovjet technika, ami már nemkívánatos hőmérsékletre fűti a metrót. Szvsz ez a probléma az új vonatok érkezésével, a mozgólépcsők cseréjével fokozatosan megszűnik, a jővőben épülő vonalakon pedig már fel sem merül.
Tipikus magyar hozzáállás, ha jön az sem jo, ha nem az sem, keresni a kifogásokat, az viszont tény hogy ha ide jön vmi jó cucc akkor az vagy használt v selejt v ha uj akkor is "csökkentett modban", légkondi és egyéb hasznos újítások nélkül, minél olcsobb kivitelben.
"persze ha bevezeted a vegyes üzemet, egy hónap alatt megszokják."
Már épp írtam volna valami cifrát, de szerencsére ezt a végére odatetted. Be kell vezetni, és megszokják. Nem a "Taigetosz-pozitívakhoz" kell hangolni a köz dolgait :)
"Egyébként meg osztom Hamster sirámait. Hétvégén ott fognak penészedni a Combinók a remízben, miközben tőle néhányszáz méterre 50 éves UV-k szaggatják a síneket."
Álljon meg a fáklyásmenet, szerintem én nem sirámoltam semmi ilyet :)
Ráadásul ugye az UV nem szaggatja a síneket - az nem ICS, hanem még villamos ;)
"Ez a hülyeség, hogy egy vonalon csak egyfajta típus járhat, ez valami budapesti betegség."
Én nem értem, hogy ez vidéken tud másképp is műkődni, bezzeg Pesten. Van ebben a pesti gyakorlatban bármilyen logika vagy előny jelen korunkban? Csak kérdezem.