Az szép lesz ha a lerobbant villamost a következő tolja el, mert akkor kiesik 2 kocsi, ráadásul érdekes látvány, amikor a több mint 100 méter hosszú villamos vonul Hungáriába vagy netán Moszkva felé döglik le és akkor fordíts meg 100 m villamost a Moszkván. Mindenesetre érdekes. De az is, hogy ha két Muki (akár egy is) kell az elvontatáshoz, mert akkor azokat elő kell szedni Fradiból, odavinni de úgy, hogy addig a működöképeseket elpucolni az útból, hogy csatolják a Mukival. Úgyhogy ha ledöglés történik akkor az nem 20 perces cécó lesz mint csatolt ICS esetén hanem sokkal több.
Tudomásom szerint a kombinék két fele villanyosan teljesen független egymástól, mintha 2 külön kocsi lenne. Tehát ha műszaki probléma lép fel, attól még mozgásképes marad a járgány.
Az elektronika hibája, az más. Töltöttem már 3 percet OFF Solaris trolin ON, mert nem volt hajlandó ajtót nyitni, meg úgy egyáltalán semmire sem, aztán a sokadik újraindítás után mintha mise történ volna, kinyílt, visszazárt és ment tovább...
ha az ICS, vagy bármilyen villamos egy kocsija blokkol, azt el bírod tolni onnan?
Speciel KCSV-t láttam ilyen helyzetben. Az első náhány méteren még a sínfék is tapadt, de látszólag simán eltolta a mögötte jövő, igaz, csak az 50 méterre lévő végállomásra.
Először azt akartam kérdezni, hogy miért jó azon örömködni, hogy az új villamosok jól ledöglenek majd, és Kijevig áll a sor... aztán finomítottam.
Negyvenakárhány méteres Combinókat most linkelt Hamster azok is nyilván ledöglöttek néha, és mégis használják őket. Ez meg csak plusz 10 m :) .
A másik: eltolni nyilván ezt is el lehet majd a következő forgalmi kocsival, nem marad keresztbe a Blahán. Persze két kocsi esik ki, de remélhetőleg a beüzemelés után üzembiztosabbak lesznek majd, mint az ICS-k (nem nehéz). Akkor nem lehet eltolni, ha tényleg blokkol az egész, ahogy Ali vizionálta. De kérdem én, ha az ICS, vagy bármilyen villamos egy kocsija blokkol, azt el bírod tolni onnan? Szerintem legfeljebb tankkal, és nyilván minden villamoson meg lehet hekkelni valahogy a fékeket...
Egészen pontosan mit építetek a Bartók Bélán? Azaz a Kelenföld kocsiszínben? Én - mi - úgy tudjuk, a Hungáriába érkeznek, Kelenföldre a mostaniak fognak átkerülni. Mindazonáltal érdekes lehet a munka, ha nem titkos, be tudnál számolni róla?
"De miért is jó dolog ezen filozofálni? Nyilván lesznek gyermekbetegségei, és előbb-utóbb biztos elmúlnak."
Az utasokkal (a V4-6 vonalon elég sokan vannak) a legrosszabb ami történhet, hogy egy jármű mondjuk órákon át lebolokkolja a vágányokat. Mivel ez a típus (ebben a konstrukcióba) még nem bejáratott, pláne nem ilyen körülények között, ezért nagyon végig kell gondolni milyen baj is történhet, és miként lehet úrrá lenni rajta! Az ICS esetében vezérlés szempontjából egyszerűen leválasztottad a jármű felét, és hibás oldal csak "gurult". Ezzel amíg ki nem siklattad ki tudott állni a hibás szerelvény. Még ha egy forgóváz be is szorult (épp a múlt héten láttam ilyet a 1513-nál), a dual ICS vígan ment tovább. A Combi esetén nagyon sok a nyitott kérdés. Dupla e a vezérlés? Vajon szeparálhatók a forgóvázak? Miként vontatható? Miként reagál az érzékelő-hibákra? Mi történik ha egy (fél) "csúszóváz" beszorul?....
nem tom érdekel-e vkit mi pont ezen járgányok szervízcsarnokát ill. szoc épületét kivitelezzük (elektromos rész erős-gyengeáramú hálózat) a Bartók Béla úton. az időpontokról naprakész vaok, ha segítség. info, ha kell rákérdek.
De miért is jó dolog ezen filozofálni? Nyilván lesznek gyermekbetegségei, és előbb-utóbb biztos elmúlnak. Az ICS, ha jól tudom, nem egyszer tarolt végig egy-két utcát úgy vezető nélkül (nem is olyan) újkorában. Na szerintem ilyen pl. nem lesz a Combinónál. Persze lehet fogadásokat kötni, akármilyen új tipusra lehetne, de én inkább örülök, hogy több mint 20 év után lesz új villamos Budapesten.
érdekes, hogy eleinte csak hétvégén merik majd forgalomba állítani őket. tehát először csak hétvégenként fognak utasokat szállítani. lehet majd vadászni őket, ha az ember ki akarja próbálni... mellesleg a hétvége a vandáloknak is kedvez, hisz akkor kevesebb az utas :( remélem, a sok kis köcsög nem fog mindjárt az első napokban nekiesni...
Nézzük végig mi baj történhet egy combival üzemközben:
Ha feltéetlezzük hogy a V3 vonalán lepróbázták akkor találkozhatott minden jóval és rosszal ami egy villamossal történhet a helyi viszonyok között. Zárójelben, ha az Élessarkot tízszer egymás után megcsinálja akkor átment a hegyi-villamos vizsgán is. Ezek után a kőrúton bajt csak akkor csinálhat ha "fogja" a pályát, másszóval javítás nélkül nem hajlandó mozdulni. Minden más esetben lepótolható ICS-vel. Tehát az igazi kérdés, a tervezők vajon gondoltak e a vezérlés vészáthidalására. Ekkor a motorok áramtalanít, fékek valahogy kienged, majd két muki (tulképp mi is?) félrehúza. Ha nem gondoltak erre akkor B7->V4-6 a javítás idejére.
"Persze, én is szeretem az UV-kat, de sajnos jónéhánynak igen leromlott az állapota, s nem is túl gazdaságos, mert sokat fogyaszt - valahol azt olvastam, hogy aránytalanul sok áramot vesznek fel." From VBO: ICS 1KW/utas UV 1KW/utas UV pótos 0,75KW/utas Én: Combi 2KW/utas
"Szegény nagymamám néha nagyon nehezen tud felszállni az 50-es villamosra (TW6000-közel 1 méter magasan van az utastér a megálló szintjétől)" Ha megvolna a magasperon akkor ez lenne ma Budapest egyetlen akadálymentes villamosa. V3 vonalán ez olyan 2008-ra várható. V50-ről nincs hír...
hát igen, könnyen előállhat mint ami bb ás a hév felújítás idején, hogy a villamospótló- buszok elmennek hévet pótolni, őket meg villamossal pótolják és lesz belőlük villamospótló-busz-pótló-villamos :)
Azt' honnan lesz ehhez elég busz? Meg buszvezető? Jön az összes Volán, az összes lerobbant túristabusz az utazási irodáktól, meg a leselejtezett szlovák Skodák a határon túlról? Jó összkép lesz választás előtt. :) /a/
~60 nap, és megérkezik az első Combino villamos. viszont a körútat csak a nyár elejére alakítják át. addig hol futja a köröket? mondjuk utasokat úgysem szállít eleinte, tehát a peronok átépítése nem sűrgős kérdés. annál inkább az áramellátás, és a Margit híd. persze nem muszáj átmennie eleinte a Moszkvásra, visszafoghat az Oktogonnál is. érdekes lesz mindesetre :)
Lehet hogy alacsonyabb, de nem elég alacsony egy idős embernek.
Ahol már a TW6000-es átvette az uralmat ott visszaesés lenne az ICS forgalomba állítása pláne ha némelyik kocsit a jelenlegi állapotában (ajtóról hiányzik a festés, nincs fűtés, a régi típusú ablakok nem mindig működnek) adnák a külkerületekbe.