Keresés

Részletes keresés

Csmg Creative Commons License 2006.01.31 0 0 100
Az szép lesz ha a lerobbant villamost a következő tolja el, mert akkor kiesik 2 kocsi, ráadásul érdekes látvány, amikor a több mint 100 méter hosszú villamos vonul Hungáriába vagy netán Moszkva felé döglik le és akkor fordíts meg 100 m villamost a Moszkván. Mindenesetre érdekes.
De az is, hogy ha két Muki (akár egy is) kell az elvontatáshoz, mert akkor azokat elő kell szedni Fradiból, odavinni de úgy, hogy addig a működöképeseket elpucolni az útból, hogy csatolják a Mukival.
Úgyhogy ha ledöglés történik akkor az nem 20 perces cécó lesz mint csatolt ICS esetén hanem sokkal több.
Előzmény: vrobee (97)
csuklo Creative Commons License 2006.01.31 0 0 99

Minden villamost így vagy úgy el lehet tolnia végállomásig ha beadta a kulcsot.

Ez alól kivétel a kerék beállás vagy a sulyosabb rongálodás. Ilyenkor jönnek a kiskocsik a kerekek alá...

De én még nem hallotam olyat, hogy a helyszínen vágták volna szét:)

Előzmény: g86 (98)
g86 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 98

Tudomásom szerint a kombinék két fele villanyosan teljesen független egymástól, mintha 2 külön kocsi lenne. Tehát ha műszaki probléma lép fel, attól még mozgásképes marad a járgány.

Az elektronika hibája, az más. Töltöttem már 3 percet OFF Solaris trolin ON, mert nem volt hajlandó ajtót nyitni, meg úgy egyáltalán semmire sem, aztán a sokadik újraindítás után mintha mise történ volna, kinyílt, visszazárt és ment tovább...

 

 ha az ICS, vagy bármilyen villamos egy kocsija blokkol, azt el bírod tolni onnan?

 

Speciel KCSV-t láttam ilyen helyzetben. Az első náhány méteren még a sínfék is tapadt, de látszólag simán eltolta a mögötte jövő, igaz, csak az 50 méterre lévő végállomásra.

Előzmény: vrobee (97)
vrobee Creative Commons License 2006.01.31 0 0 97
Először azt akartam kérdezni, hogy miért jó azon örömködni, hogy az új villamosok jól ledöglenek majd, és Kijevig áll a sor... aztán finomítottam.

Negyvenakárhány méteres Combinókat most linkelt Hamster azok is nyilván ledöglöttek néha, és mégis használják őket. Ez meg csak plusz 10 m :) .

A másik: eltolni nyilván ezt is el lehet majd a következő forgalmi kocsival, nem marad keresztbe a Blahán. Persze két kocsi esik ki, de remélhetőleg a beüzemelés után üzembiztosabbak lesznek majd, mint az ICS-k (nem nehéz).
Akkor nem lehet eltolni, ha tényleg blokkol az egész, ahogy Ali vizionálta. De kérdem én, ha az ICS, vagy bármilyen villamos egy kocsija blokkol, azt el bírod tolni onnan? Szerintem legfeljebb tankkal, és nyilván minden villamoson meg lehet hekkelni valahogy a fékeket...
Előzmény: boembike13 (95)
BszHÉV Creative Commons License 2006.01.31 0 0 96
Szia!

Egészen pontosan mit építetek a Bartók Bélán? Azaz a Kelenföld kocsiszínben?
Én - mi - úgy tudjuk, a Hungáriába érkeznek, Kelenföldre a mostaniak fognak átkerülni.
Mindazonáltal érdekes lehet a munka, ha nem titkos, be tudnál számolni róla?

Köszi
B
Előzmény: esys (93)
boembike13 Creative Commons License 2006.01.31 0 0 95
"De miért is jó dolog ezen filozofálni?
Nyilván lesznek gyermekbetegségei, és előbb-utóbb biztos elmúlnak."

Az utasokkal (a V4-6 vonalon elég sokan vannak) a legrosszabb ami történhet, hogy egy jármű mondjuk órákon át lebolokkolja a vágányokat. Mivel ez a típus (ebben a konstrukcióba) még nem bejáratott, pláne nem ilyen körülények között, ezért nagyon végig kell gondolni milyen baj is történhet, és miként lehet úrrá lenni rajta!
Az ICS esetében vezérlés szempontjából egyszerűen leválasztottad a jármű felét, és hibás oldal csak "gurult". Ezzel amíg ki nem siklattad ki tudott állni a hibás szerelvény. Még ha egy forgóváz be is szorult (épp a múlt héten láttam ilyet a 1513-nál), a dual ICS vígan ment tovább.
A Combi esetén nagyon sok a nyitott kérdés. Dupla e a vezérlés? Vajon szeparálhatók a forgóvázak? Miként vontatható? Miként reagál az érzékelő-hibákra? Mi történik ha egy (fél) "csúszóváz" beszorul?....
Előzmény: vrobee (90)
Norboy Creative Commons License 2006.01.31 0 0 94
Élessaroktól legalább nem kell messzire vinni ha szétesik:)))))))))))))))))))))
Előzmény: boembike13 (82)
esys Creative Commons License 2006.01.31 0 0 93

sziasztok csak bekukk:-)

 

nem tom érdekel-e vkit mi pont ezen járgányok szervízcsarnokát ill. szoc épületét kivitelezzük (elektromos rész erős-gyengeáramú hálózat) a Bartók Béla úton. az időpontokról naprakész vaok, ha segítség. info, ha kell rákérdek.

 

sziasztok

 

zoli

csuklo Creative Commons License 2006.01.30 0 0 92
100%ig egyet értek veled.
Előzmény: vrobee (90)
csuklo Creative Commons License 2006.01.30 0 0 91
Én két változatot is halottam 2000 és 2600.
Előzmény: Nores (89)
vrobee Creative Commons License 2006.01.30 0 0 90
De miért is jó dolog ezen filozofálni?
Nyilván lesznek gyermekbetegségei, és előbb-utóbb biztos elmúlnak.
Az ICS, ha jól tudom, nem egyszer tarolt végig egy-két utcát úgy vezető nélkül (nem is olyan) újkorában. Na szerintem ilyen pl. nem lesz a Combinónál. Persze lehet fogadásokat kötni, akármilyen új tipusra lehetne, de én inkább örülök, hogy több mint 20 év után lesz új villamos Budapesten.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (87)
Nores Creative Commons License 2006.01.30 0 0 89
pályaszámról valami értesülés?
2000, 2001, stb? :)
Nores Creative Commons License 2006.01.30 0 0 88
érdekes, hogy eleinte csak hétvégén merik majd forgalomba állítani őket. tehát először csak hétvégenként fognak utasokat szállítani. lehet majd vadászni őket, ha az ember ki akarja próbálni... mellesleg a hétvége a vandáloknak is kedvez, hisz akkor kevesebb az utas :( remélem, a sok kis köcsög nem fog mindjárt az első napokban nekiesni...
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.01.30 0 0 87
Még sok mindent el lehet képzelni, pl. befékezve megáll a Blahán keresztben, metrópótlás idején és akkor Kijevig fog állni a sor... :)

Az első homloküveg-csere időpontja is érdekel, a megérkezés utáni hanyadik napon fog megesni...

/a/
Előzmény: Csmg (83)
BszHÉV Creative Commons License 2006.01.30 0 0 86
Kizárt a 4-6, és amikor menni fognak, már nem lesz utas. A többi stimmel :)
Előzmény: csuklo (85)
csuklo Creative Commons License 2006.01.29 0 0 85

Szerintem nem kizárt a 4-6-os sem!

Bár szerintem a sok utas mind felakar majd rá szállni!

 

Előzmény: Nores (84)
Nores Creative Commons License 2006.01.29 0 0 84
akkor még 50 nap.
viszont akkor most az 1-es vagy a 3-as vonalán próbázzák?
mindegy! lényeg, hogy nem a körúton.
Előzmény: csuklo (75)
Csmg Creative Commons License 2006.01.28 0 0 83
Már látom magam előtt ahogy két muki szenved a Combinoval, hogy valahogy elrángassák Hungáriába.
Előzmény: boembike13 (82)
boembike13 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 82
Nézzük végig mi baj történhet egy combival üzemközben:

Ha feltéetlezzük hogy a V3 vonalán lepróbázták akkor találkozhatott minden jóval és rosszal ami egy villamossal történhet a helyi viszonyok között. Zárójelben, ha az Élessarkot tízszer egymás után megcsinálja akkor átment a hegyi-villamos vizsgán is.
Ezek után a kőrúton bajt csak akkor csinálhat ha "fogja" a pályát, másszóval javítás nélkül nem hajlandó mozdulni. Minden más esetben lepótolható ICS-vel.
Tehát az igazi kérdés, a tervezők vajon gondoltak e a vezérlés vészáthidalására. Ekkor a motorok áramtalanít, fékek valahogy kienged, majd két muki (tulképp mi is?) félrehúza.
Ha nem gondoltak erre akkor B7->V4-6 a javítás idejére.
boembike13 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 81
"Persze, én is szeretem az UV-kat, de sajnos jónéhánynak igen leromlott az állapota, s nem is túl gazdaságos, mert sokat fogyaszt - valahol azt olvastam, hogy aránytalanul sok áramot vesznek fel."
From VBO:
ICS 1KW/utas
UV 1KW/utas
UV pótos 0,75KW/utas
Én:
Combi 2KW/utas

"Szegény nagymamám néha nagyon nehezen tud felszállni az 50-es villamosra (TW6000-közel 1 méter magasan van az utastér a megálló szintjétől)"
Ha megvolna a magasperon akkor ez lenne ma Budapest egyetlen akadálymentes villamosa. V3 vonalán ez olyan 2008-ra várható. V50-ről nincs hír...
Előzmény: Uezbeck (68)
totti86 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 80
hát igen, könnyen előállhat mint ami bb ás a hév felújítás idején, hogy a villamospótló- buszok elmennek hévet pótolni, őket meg villamossal pótolják és lesz belőlük villamospótló-busz-pótló-villamos :)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (78)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.27 0 0 79
Meg buszpótló-busz. :-)
Előzmény: totti86 (77)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.01.27 0 0 78
Azt' honnan lesz ehhez elég busz? Meg buszvezető? Jön az összes Volán, az összes lerobbant túristabusz az utazási irodáktól, meg a leselejtezett szlovák Skodák a határon túlról? Jó összkép lesz választás előtt. :) /a/
Előzmény: totti86 (77)
totti86 Creative Commons License 2006.01.27 0 0 77
Persze!

villamospótló-busz, HÉV-pótló-busz, metrópótló-busz
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (76)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.01.27 0 0 76
Most elgondolkodtam, nyáron egyátalán fog közlekedni valami?... /a/
Előzmény: Uezbeck (69)
csuklo Creative Commons License 2006.01.27 0 0 75

Sziasztok

 

Ha jók az infórmációim akkor 2006.03.20.-án jön az első Combíno villamos!

És szerintem az 1-es villamos vonalán fogják próbázni a kocsikat.

Törölt nick Creative Commons License 2006.01.26 0 0 74
A 3-on fog próbázni.
Előzmény: Nores (73)
Nores Creative Commons License 2006.01.25 0 0 73
~60 nap, és megérkezik az első Combino villamos.
viszont a körútat csak a nyár elejére alakítják át. addig hol futja a köröket?
mondjuk utasokat úgysem szállít eleinte, tehát a peronok átépítése nem sűrgős kérdés. annál inkább az áramellátás, és a Margit híd. persze nem muszáj átmennie eleinte a Moszkvásra, visszafoghat az Oktogonnál is. érdekes lesz mindesetre :)
oldtram Creative Commons License 2005.12.08 0 0 72
Lehet hogy alacsonyabb, de nem elég alacsony egy idős embernek.

Ahol már a TW6000-es átvette az uralmat ott visszaesés lenne az ICS forgalomba állítása pláne ha némelyik kocsit a jelenlegi állapotában (ajtóról hiányzik a festés, nincs fűtés, a régi típusú ablakok nem mindig működnek) adnák a külkerületekbe.
Csmg Creative Commons License 2005.12.08 0 0 71
"Mert a körúti ICS-ket kiteszik a külkerületekbe közlekedni amik néha szintén megmászhatatlan hegyet jelentenek az időseknek. "

Az ICS szinte alacsonypadlós a Hannoverihez képest.
Előzmény: oldtram (70)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!