Állítólag kapnak hozzájuk szerelőket kinntről, mégpedig azért, hogy hozzá se' nyúljanak. A magyarok keze valamihez hozzányúl, akkor itt az armageddon, ő szerintük..
Igen egyébként erre nagyon kiváncsi lennék, hogy a szerelők is kapnak járműismeretet, hogy valami fogalmuk legyen majd róla ha a Combino bemondja néha néha az unalmast!?
Vagy a szerelők lehetőséget kapnak hogy túlóra keretében ismerkedjenek a Combinoval?:)
Sajnos ez igaz! A bkv és a Combino! Szerelők sincsenek még rá elegen. Pont anyi kocsi van, hogy nem lesz elég utánpótlás, ha esetleg 3-4 lepusztul. Akkor mi lesz, ha nincsen elég kocsi???
Nézz már rá a 111-es hsz képeire! Ha a pestinek nem lesz vonókészüléke, hogy a frászban fogják mozgatni szerinted, ha baj lesz? Gondolkozz már kérlek! Az, hogy egy metszetrajzon nincs rajta, semmit sem jelent.
"Nos, szépítészeti okokból ezek burkolva vannak, ha szükség van rájuk, burkolat le." A metszetrazból és a specifikációból is "szépítészeti okokból" hiányoznak?
"de el tudsz képzelni egy villamost valamilyen csatló készülék nélkül?" Igen, ha a konstrukciója olyan, hogy alvázát nem tervezték olyan erő elviselésére ami például egy vontatással jár. Szerintem a combi éppen ilyen. A váz funkciója leginkább a forgvázak "összetartása". Másszóval a váz konstrukcióba beleszámolták a forgóvázak hajtását is. Ez nem baj, de ettől kezdve teljesen más eszközökkel kell a megfelelő üzembiztonságot elérni...
Igen igen az igaz hogy hozzák, és hogy nyáron már elméletileg utasokat is fognak szállítani, a lényeg csak abban volt hogy ahhoz nagyon sok év kell még hogy mondjuk a főváros 30 egynéhány villamosvonalán vagyis ezeknek legalább 95%-án mondjuk legalább Combino szintű villamosok közlekedjenek!nem?
Nem lesz száz év, mert 60 nap múlva hozzák át a Combinókat és kereken 100 nap, mire utasokat is vinni fognak. Addig szerintetek mivel utazunk? Lábbusszal?!
A legutóbbi járművezetői tájékoztatón azt hallottam( tavasszal indul), hogy UV-ra már nem oktatnak embereket, tehát csak a TW6000,ipari csuklós,Tatra T5C5,T5C5K... ezeket mondták ott és említették hogy az _UV-k már nagyon a selejtezés határán állnak!
Igen végülis még a combinonak csak most jön a komoly tesztelése(kiváncsi leszek, mert olvasgattam ezt azt a Combino hibáiról)
Szerintem nem fognak kapni. Nem feltétlenül a villamos miatt, mert a Hannoverire is elég gyorsan mentek emberek anno. De ez a tuja a Körúton fog közlekedni, ahova eleve fél év kell, hogy kikerüljön az ember, ha egyáltalán. S akkor még bőven belefér később is az oktatás. Ámbár az is igaz, hogy akik most végeznek és az I-es üe-nél maradnak, azok csatolt ICS-ből is szereznek vizsgát, de szerintem ez csak azért van így, mert egyszerűbb a sima ICS-vel letetetni. Mivelhogy kevés az eltérés (műszakilag csak olyanok, hogy pl. nagyobbat lehet fékezni csatolva, meg hogy 2 áramszedő, hosszabb villamos stb). De a csatolt ICS tanfolyam és vizsga így is csak 1 nap és én speciel arra már a vizsga után mentem, de még az oktatás részeként.
Tehát nem hinném, hogy a villamosvezetői tanfolyamra idén bejönne a Combino. Úgy egyébként is minek? Egyelőre egyetlen vonalon fog járni. Hannoveri, ICS és Tátra vezetőkre sokkal nagyobb az igény. Az UV-t meg majd meglátjuk.
Lehet hogy egy tök egyszerű kérdésem van,és egyértelmű is, de... szerintetek idén a következő villamosvezetői tanfolyamon már a tanulók a Combinora is kapnak járműismeretet?
Lehet hogy kapnak, bár nem hiszem hogy azokra a vonalakra be fognak osztani "zöldfülü" járművezetőket, ahol ez kezdetben közlekedni fog!...Bár nem lehet rossz a villamosvezetői pályafutást egyből egy Combinon kezdeni:) nem?
Való igaz, nem csatolt üzemre készültek, de el tudsz képzelni egy villamost valamilyen csatló készülék nélkül? Ugye, nem! Nos, szépítészeti okokból ezek burkolva vannak, ha szükség van rájuk, burkolat le.
Lehet hogy én vagyok figyelmetlen, se a specifikációban nem olvasható semmi a csatlásról (típus, max csatolható), se a képken nem látható ilyen eszköz vagy nyúlvány. Ha pedig ez igaz, akkor a járművet sem tolni sem vontani nem lehet. Másszóval ha a saját lában nem mozdul akkor máshogy sem fog.
Tudomásom szerint a kombinék két fele villanyosan teljesen független egymástólAha. Akkor elvileg nincs különbség eközött, meg két korszerű, csatolt villamoskocsi között? Vagy az elektronika ott jobban elkülönül?
peciel KCSV-t láttam ilyen helyzetben. Az első náhány méteren még a sínfék is tapadt, de látszólag simán eltolta a mögötte jövő, igaz, csak az 50 méterre lévő végállomásra. Nem hiszem, hogy az a kocsi rendesen be volt fékezve. Rögzítőfék lehet, de hogy blokkol és úgymarad? Akkor csúsznia kellett volna a villamosnak, és a másik kipörgött volna, ha tele nem rakják ólommal :) ... Amúgy gondolom kegyetlen szabályos befékezett villamost tologatni.
OK, igaz. Megpróbálkozhatok még a többi TW-s viszonylat végállomásaival :) .
Mindenesetre nem látom ezt őrült nagy problémának. A Moszkván még mindig ott a rozsdás, de mondjuk, hogy az nem ér: betoljuk a végá egyik vágányára (ez mondjuk plusz 2-3 perc, mert a toló villamosnak irányt kell váltania), a másikon megy majd a visszafogás. Aztán mikor lepörögtek a feltorlódott villamosok, az egyik kocsi rájár, és hazahúzza.