Azért kétkedek a néhány tonnás Unimogban, mert ugye láttunk már olyat, hogy a Rába/Rönó/MAN(?) nem tudott felmenni a felüljáróra a csuklós Ikarus-szal. De meggyőzhető vagyok! :)
A Combihoz valami olyan kéne, ami képes bukolt vágányon, 15 centi hóban vagy fél centi jégen (ónos eső) is felvontatni 60 tonnát a Margit-hídon. Ez lehet pl. egy Zetor hólánccal :)
Nem is tudod mennyire fején találtad a szöget. A vontatáshoz vagy csak saját jármű (tehát kombi vontat kombit), vagy az általad tipizált gumikerekes eszköz lenne csak alkalmas. Ugyanis bármilyen kötöttpályás eszköz (pl. M46) csak antilop szökkenésekkel tuná átvergődni magát a feltorlódott kárműveken, amire ugye nem képes.
Nyitott kérdések:
1). Vontatás? 2). Mely vázak hajtottak? (tipp#1 1;3;4;6, tipp#2 2;3;4;5). 3). Vezérlés üzembiztonsága (duplikált vagy nem).
Ezzel szoktuk a szentendrei Múzeumban tologatni... Mivel 6 éve csinálom meg éltem már nyálkás csúszos időt is akkor amikor a BoBo-t kellet odéb tolni! Lehet, hogy a Combinóhoz is ilyen kéne? :)
A Combino hatvanegynéhány tonnáját, és a hazai időjárási viszonyokat is figyelembe véve ez a jármű inkább egy közúton is közlekedni képes dízelmozdony lesz :)
Igy van. Továbbá a mi combinónk még olyan hűdekönnyű se lesz.
A kedves kétkedőket megkérném, hogy a világvége-téziseik megalapozására szolgáló kijelentő módban leírt mondatok előtt nézzenek már utána legalább alapszinten, hogy milyen villamost veszünk, és az kb. mit tud. Én tökre nem értek a témához, de ennek ellenére már jópár téves állítást kiszúrtam...
"Ha a pestinek nem lesz vonókészüléke, hogy a frászban fogják mozgatni szerinted, ha baj lesz?"
A BKV zRt nek lessz kétolyan kétéltü jármüve ami egyenként el tudnak vontatni egy combinot! Feltételezem ha egy jármü megadja magát kint a forgalomban, akkor ki megy a vontató és behúzza a telepre.
A Mester és Népszinház utca ívei d=25m és r=12.5m.
Másrészről érdemes megnézni a combi rajzát. A két végén lévő csúszóváz nem hajtott. Ez pedig arra utal hogy nem vonatásra tervezték (egy kombi vontat egy másikat), az ICS és UV típusokkal ellentétben.
"Ha a pestinek nem lesz vonókészüléke, hogy a frászban fogják mozgatni szerinted, ha baj lesz?" Akkor most jutottunk el a lényeghez:
a). Ebben a témában volt egy hozzászólás ami azt vélelmezte, hogy a combi hajtás és elektromos szempontból tulképp két jármű. Ezért elvileg úgy kéne viselkednie mint egy dupla ICS. Ha valami baj van akkor leválasztják az egyik felét vezérlési szempontból, és a másik fél elvontatja ameddig kell. Így a vontatott hossz csak 27m. Ugyanezen hozzászólásban az is benne volt, hogy a vezérlés nem duplikált. Ez azt jelenti ha ő romlik el, akkor hiába a szeparált két fél a jármű nem fog mozdulni, és megáll akár 3-4 órára is az egész vonal. Tehát az átvételkor első blikkre a következő teszteket kéne lefolytatni: 1). Vezérlésből tetszőleges kártya kihúz. 2). Valamely futsásérzékelő kábel lehúz. Ha bármelyik esetben bekövetkezik az hogy a jármű nem mozdul akkor az azt jelenti, hogy ezekkel a járművekkel a vonal működési biztonsága jóval alatta lesz a tiszta ICS-s V4-6-nak. Ez pedig nem igazán üdvös.
b). Egy 45m hosszú (2 ICS hossza) szerelvényt r=25m íven (pl. mester utca) szerintem elvileg nem tudsz elhúzni, pláne nem ha könnyű (mint a kombi). Ez azt jelentené mai fogalmaink szerint hogy egy harmadik ICS húz egy dupla ICS-t.
Igen a mai modern villamosok már valóban sok mindenre hasonlítanak, de lehet hogy már így is többet fordítanak a kinézetre és egy -egy szép díszítésre(telepakolják ilyen olyan díszítőelemmel..stb..stb...) mint a villamos legfontosabb részeire!
Gondolok itt a szerkezetre az elektronikára és társaira...nem mintha a Combinoval kapcsolatban éppen az elektronikáról rosszat olvastam volna viszont a szerkezettel kapcsolatban olvastam ezt azt a neten, már gondolom te is, hogy a tetőszerkezet előszeretettel repedezett be elég sok Combino típuson! Pl. ez csak egy a néhány közül!
Én a 3 év mellé egy személyiségtesztet is kötelezővé tennék, és a nem-agresszíveket is kiraknám onnét. Sajnos a nem-agresszívek minden megállót két lámpaciklus alatt vesznek (átlagosan). És ez kihat az egész vonalra.
Igen nekem is mondta egyik ismerősőm hogy a körúton úgymond nagyon "idegölő dolgozni" én még nem tudom, sajnos még nem vagyok járművezető...de ami késik, nem múlik!:)
Azért kiváncsi leszek, hogy milyen lesz ez az új villamos! Amiket láttam kivül belül elég futurisztikus...de a járművezetőknek is biztosan könnyen fog menni a vele való bánás...
Mindenesetre a Körútra nem szívesen megy a járművezetők többsége. A 3-as szerintem legalább ilyen nehéz (én is ott vezetek), de inkább idejönnek, ha a kettő közül kell választani.
Még (!) nem kell a 3 év, jelenleg 6 hónap kell. De azt tervezik, hogy 3 év lesz a határ, gondolom, a Combinokat féltik. Egyelőre az a terv, hogy akiknek nincs meg a 3 évük, azokat leveszik a vonalról és inkább máshonnan töltik fel a megüresedő helyeket. Kérdés, mekkora ellenállást fog ez kiváltani. Nem lehetetlen, hogy eleget ahhoz, hogy újragondolják.
Járművezetőkben valóban nem bővölködünk. Ami persze nem jelent semmit. Túlóráztatni, pihenő napokat elvonni mindig lehet. Az 1-es üe-ben mondjuk csak úgy, hogy betartják ennek korlátait. De nem is olyan végső esetben vannak még a besegítők is. Szóval nem kell megijedni, szerintem a körúton nem fog személyzethiány miatt kimaradni villamos.