Ezek szerint (ha igaz a leírás) akkor a vezérlés precízen van megépítve.
Én azt is kiérzem a beszámolóból, hogy a gyártó ha a fene fenét eszik is (hiba esetén) akkor is önjáró kiállásra tervezte a járművet. Az "egykampós" vontatás az UV pót kivételével eddig nálunk nem volt ismert. Ha szükség lesz rá nyitott kérdés hogyan lehet megcsinálni a kőrúton...
Nagyot néztem, mikor ezt olvastam a cikkben. Amire alapoztam, az NZA írása volt:
A nagykörúti forgalomra rendelt jármű az első és a hátsó kocsirészen mindkét oldalon dupla ajtót igényel, emiatt a korábbi egy kerékpárt hajtó alvázra szerelt motor nem lenne alkalmazható, helyigénye miatt. Az első forgóváz motor nélküli kialakítása pedig nem szerencsés. Ezért a jelenlegi tervek szerint a Combino bevált "forgóvázát" szerelik be ... - Szerintem ebből az következik, hogy az első forgóváz hajtott, de legalábbis félreérthető. Én meg félreértettem :)
Azért kétkedek a néhány tonnás Unimogban, mert ugye láttunk már olyat, hogy a Rába/Rönó/MAN(?) nem tudott felmenni a felüljáróra a csuklós Ikarus-szal. De meggyőzhető vagyok! :)
A Combihoz valami olyan kéne, ami képes bukolt vágányon, 15 centi hóban vagy fél centi jégen (ónos eső) is felvontatni 60 tonnát a Margit-hídon. Ez lehet pl. egy Zetor hólánccal :)
Nem is tudod mennyire fején találtad a szöget. A vontatáshoz vagy csak saját jármű (tehát kombi vontat kombit), vagy az általad tipizált gumikerekes eszköz lenne csak alkalmas. Ugyanis bármilyen kötöttpályás eszköz (pl. M46) csak antilop szökkenésekkel tuná átvergődni magát a feltorlódott kárműveken, amire ugye nem képes.
Nyitott kérdések:
1). Vontatás? 2). Mely vázak hajtottak? (tipp#1 1;3;4;6, tipp#2 2;3;4;5). 3). Vezérlés üzembiztonsága (duplikált vagy nem).
Ezzel szoktuk a szentendrei Múzeumban tologatni... Mivel 6 éve csinálom meg éltem már nyálkás csúszos időt is akkor amikor a BoBo-t kellet odéb tolni! Lehet, hogy a Combinóhoz is ilyen kéne? :)
A Combino hatvanegynéhány tonnáját, és a hazai időjárási viszonyokat is figyelembe véve ez a jármű inkább egy közúton is közlekedni képes dízelmozdony lesz :)
Igy van. Továbbá a mi combinónk még olyan hűdekönnyű se lesz.
A kedves kétkedőket megkérném, hogy a világvége-téziseik megalapozására szolgáló kijelentő módban leírt mondatok előtt nézzenek már utána legalább alapszinten, hogy milyen villamost veszünk, és az kb. mit tud. Én tökre nem értek a témához, de ennek ellenére már jópár téves állítást kiszúrtam...
"Ha a pestinek nem lesz vonókészüléke, hogy a frászban fogják mozgatni szerinted, ha baj lesz?"
A BKV zRt nek lessz kétolyan kétéltü jármüve ami egyenként el tudnak vontatni egy combinot! Feltételezem ha egy jármü megadja magát kint a forgalomban, akkor ki megy a vontató és behúzza a telepre.
A Mester és Népszinház utca ívei d=25m és r=12.5m.
Másrészről érdemes megnézni a combi rajzát. A két végén lévő csúszóváz nem hajtott. Ez pedig arra utal hogy nem vonatásra tervezték (egy kombi vontat egy másikat), az ICS és UV típusokkal ellentétben.
"Ha a pestinek nem lesz vonókészüléke, hogy a frászban fogják mozgatni szerinted, ha baj lesz?" Akkor most jutottunk el a lényeghez:
a). Ebben a témában volt egy hozzászólás ami azt vélelmezte, hogy a combi hajtás és elektromos szempontból tulképp két jármű. Ezért elvileg úgy kéne viselkednie mint egy dupla ICS. Ha valami baj van akkor leválasztják az egyik felét vezérlési szempontból, és a másik fél elvontatja ameddig kell. Így a vontatott hossz csak 27m. Ugyanezen hozzászólásban az is benne volt, hogy a vezérlés nem duplikált. Ez azt jelenti ha ő romlik el, akkor hiába a szeparált két fél a jármű nem fog mozdulni, és megáll akár 3-4 órára is az egész vonal. Tehát az átvételkor első blikkre a következő teszteket kéne lefolytatni: 1). Vezérlésből tetszőleges kártya kihúz. 2). Valamely futsásérzékelő kábel lehúz. Ha bármelyik esetben bekövetkezik az hogy a jármű nem mozdul akkor az azt jelenti, hogy ezekkel a járművekkel a vonal működési biztonsága jóval alatta lesz a tiszta ICS-s V4-6-nak. Ez pedig nem igazán üdvös.
b). Egy 45m hosszú (2 ICS hossza) szerelvényt r=25m íven (pl. mester utca) szerintem elvileg nem tudsz elhúzni, pláne nem ha könnyű (mint a kombi). Ez azt jelentené mai fogalmaink szerint hogy egy harmadik ICS húz egy dupla ICS-t.
Igen a mai modern villamosok már valóban sok mindenre hasonlítanak, de lehet hogy már így is többet fordítanak a kinézetre és egy -egy szép díszítésre(telepakolják ilyen olyan díszítőelemmel..stb..stb...) mint a villamos legfontosabb részeire!
Gondolok itt a szerkezetre az elektronikára és társaira...nem mintha a Combinoval kapcsolatban éppen az elektronikáról rosszat olvastam volna viszont a szerkezettel kapcsolatban olvastam ezt azt a neten, már gondolom te is, hogy a tetőszerkezet előszeretettel repedezett be elég sok Combino típuson! Pl. ez csak egy a néhány közül!