Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.10 0 0 170

Akkor ezt most átrakom ide:

 

Nincs megfigyelő rendszer, mert Péterfalvi úrnak aggályai vannak. Demokratábbak vagyunk a demokratáknál.

Előzmény: Solaris 22 (26)

boembike13 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 169
"Most választ kaphatunk néhány kérdésre:"

Ezek szerint (ha igaz a leírás) akkor a vezérlés precízen van megépítve.

Én azt is kiérzem a beszámolóból, hogy a gyártó ha a fene fenét eszik is (hiba esetén) akkor is önjáró kiállásra tervezte a járművet. Az "egykampós" vontatás az UV pót kivételével eddig nálunk nem volt ismert. Ha szükség lesz rá nyitott kérdés hogyan lehet megcsinálni a kőrúton...
Előzmény: vrobee (160)
vrobee Creative Commons License 2006.02.09 0 0 168
Ugyanezt kiböktem odaát az (1)-ben. De most már csak összekeverednének. Szerintem hagyjuk a másikat elsüllyedni, úgysincs benne sok újdonság.
Előzmény: Törölt nick (167)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.09 0 0 167
Nem kéne a két Combinó topicból egyet csinálni? Ugyan az a közönség, és nem kéne ide-oda ugrálni.
NZA Creative Commons License 2006.02.09 0 0 166

Nagyot néztem, mikor ezt olvastam a cikkben. 

 

Én is. Aztán megnyugodtam, mert nem én tudtam rosszul.

Előzmény: g86 (163)
vrobee Creative Commons License 2006.02.09 0 0 165
Na, közben SzL megoldotta a rejtélyt: a VEKE-cikkben volt elírás, nekünk volt igazunk.
Tehát a Combino Supra első-utolsó forgóvázai hajtottak.
Előzmény: vrobee (164)
vrobee Creative Commons License 2006.02.08 0 0 164
Nézz át a VÉEVK-be: kiderült, hogy a cikk is ellentmond magának, szóval a franc se tuggya...
Előzmény: g86 (163)
g86 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 163

Igen.

 

Nagyot néztem, mikor ezt olvastam a cikkben. Amire alapoztam, az NZA írása volt:

 

A nagykörúti forgalomra rendelt jármű az első és a hátsó kocsirészen mindkét oldalon dupla ajtót igényel, emiatt a korábbi egy kerékpárt hajtó alvázra szerelt motor nem lenne alkalmazható, helyigénye miatt. Az első forgóváz motor nélküli kialakítása pedig nem szerencsés. Ezért a jelenlegi tervek szerint a Combino bevált "forgóvázát" szerelik be ... - Szerintem ebből az következik, hogy az első forgóváz hajtott, de legalábbis félreérthető. Én meg félreértettem :)

Előzmény: vrobee (161)
csuklo Creative Commons License 2006.02.08 0 0 162
Én is így gondolom jónak.
Előzmény: vrobee (161)
vrobee Creative Commons License 2006.02.08 0 0 161
A cikk ennek ellentmond!

" A hat modul alatt egy-egy középen elhelyezett kvázi-forgóváz található, melyek közül négy hajtott, a jármű két végén levő pedig futó."
Előzmény: g86 (155)
vrobee Creative Commons License 2006.02.08 0 0 160
Most választ kaphatunk néhány kérdésre:

A Combino történet folytatódik
A VEKE megtekintette az új villamosok gyártását és összegezte tapasztalatait, melyeket ezúton adunk közre.
csuklo Creative Commons License 2006.02.08 0 0 159
Ha a zetor el vontatja a Szentendrei Múzeumban a BoBo-t akkor az unimog szerintem biztos elviszi a Combinét:)
No meg lehet, hogy nincs igazam!
Előzmény: g86 (158)
g86 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 158
Azért kétkedek a néhány tonnás Unimogban, mert ugye láttunk már olyat, hogy a Rába/Rönó/MAN(?) nem tudott felmenni a felüljáróra a csuklós Ikarus-szal. De meggyőzhető vagyok! :)
Előzmény: Fricy (157)
Fricy Creative Commons License 2006.02.08 0 0 157
147-es hsz.
Előzmény: g86 (156)
g86 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 156
A Combihoz valami olyan kéne, ami képes bukolt vágányon, 15 centi hóban vagy fél centi jégen (ónos eső) is felvontatni 60 tonnát a Margit-hídon. Ez lehet pl. egy Zetor hólánccal :)
Előzmény: csuklo (153)
g86 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 155

Mely vázak hajtottak?

 

1, 3, 4, 6.

Előzmény: boembike13 (154)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 154
Nem is tudod mennyire fején találtad a szöget. A vontatáshoz vagy csak saját jármű (tehát kombi vontat kombit), vagy az általad tipizált gumikerekes eszköz lenne csak alkalmas. Ugyanis bármilyen kötöttpályás eszköz (pl. M46) csak antilop szökkenésekkel tuná átvergődni magát a feltorlódott kárműveken, amire ugye nem képes.

Nyitott kérdések:

1). Vontatás?
2). Mely vázak hajtottak? (tipp#1 1;3;4;6, tipp#2 2;3;4;5).
3). Vezérlés üzembiztonsága (duplikált vagy nem).
Előzmény: csuklo (153)
csuklo Creative Commons License 2006.02.06 0 0 153
Ezzel szoktuk a szentendrei Múzeumban tologatni...
Mivel 6 éve csinálom meg éltem már nyálkás csúszos időt is akkor amikor a BoBo-t kellet odéb tolni!
Lehet, hogy a Combinóhoz is ilyen kéne? :)
Előzmény: g86 (152)
g86 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 152

A Combino hatvanegynéhány tonnáját, és a hazai időjárási viszonyokat is figyelembe véve ez a jármű inkább egy közúton is közlekedni képes dízelmozdony lesz :) 

Előzmény: csuklo (150)
Sinbiciklis Creative Commons License 2006.02.06 0 0 151
Hogy? Mert a vége hiányzik:Tramma?
Előzmény: csuklo (150)
csuklo Creative Commons License 2006.02.06 0 0 150
http://www.htmfoto.net/Temp/NieuwOpHTMfoto/Optocht100jaar/Unimog%20%20Trammaterieel.jpg
Én valahogy így képzelem!
Előzmény: g86 (146)
vrobee Creative Commons License 2006.02.06 0 0 149
Igy van. Továbbá a mi combinónk még olyan hűdekönnyű se lesz.

A kedves kétkedőket megkérném, hogy a világvége-téziseik megalapozására szolgáló kijelentő módban leírt mondatok előtt nézzenek már utána legalább alapszinten, hogy milyen villamost veszünk, és az kb. mit tud. Én tökre nem értek a témához, de ennek ellenére már jópár téves állítást kiszúrtam...

Legalább ezeket fussátok már át lécciléccilécci.
intercity oldala
nza oldala
Előzmény: g86 (144)
Fricy Creative Commons License 2006.02.05 0 0 148
Idővel meglesz a beszámoló róla.
Előzmény: csuklo (138)
Fricy Creative Commons License 2006.02.05 0 0 147
Én azt hallottam, hogy egy spéci Unimog fogja ezt a szerepet betölteni.
Előzmény: csuklo (145)
g86 Creative Commons License 2006.02.05 0 0 146
Erről beszélj részletesebben, kérlek, mert ebben a formában, hogyismondjam, nagyon érdekesen hangzik...
Előzmény: csuklo (145)
csuklo Creative Commons License 2006.02.05 0 0 145
"Ha a pestinek nem lesz vonókészüléke, hogy a frászban fogják mozgatni szerinted, ha baj lesz?"

A BKV zRt nek lessz kétolyan kétéltü jármüve ami egyenként el tudnak vontatni egy combinot!
Feltételezem ha egy jármü megadja magát kint a forgalomban, akkor ki megy a vontató és behúzza a telepre.
Előzmény: boembike13 (142)
g86 Creative Commons License 2006.02.05 0 0 144

r=12.5m

 

Ki van zárva. ICS legkisebb bejárható ívsugara 18 m.

 

A két végén lévő csúszóváz nem hajtott.

 

Szabadjon ezzel sem egyetértenem.

Előzmény: boembike13 (143)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.05 0 0 143
Egy korrekció és egy kiegészítés:

A Mester és Népszinház utca ívei d=25m és r=12.5m.

Másrészről érdemes megnézni a combi rajzát. A két végén lévő csúszóváz nem hajtott. Ez pedig arra utal hogy nem vonatásra tervezték (egy kombi vontat egy másikat), az ICS és UV típusokkal ellentétben.
Előzmény: boembike13 (142)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.04 0 0 142
"Ha a pestinek nem lesz vonókészüléke, hogy a frászban fogják mozgatni szerinted, ha baj lesz?"
Akkor most jutottunk el a lényeghez:

a). Ebben a témában volt egy hozzászólás ami azt vélelmezte, hogy a combi hajtás és elektromos szempontból tulképp két jármű. Ezért elvileg úgy kéne viselkednie mint egy dupla ICS. Ha valami baj van akkor leválasztják az egyik felét vezérlési szempontból, és a másik fél elvontatja ameddig kell. Így a vontatott hossz csak 27m.
Ugyanezen hozzászólásban az is benne volt, hogy a vezérlés nem duplikált. Ez azt jelenti ha ő romlik el, akkor hiába a szeparált két fél a jármű nem fog mozdulni, és megáll akár 3-4 órára is az egész vonal.
Tehát az átvételkor első blikkre a következő teszteket kéne lefolytatni:
1). Vezérlésből tetszőleges kártya kihúz.
2). Valamely futsásérzékelő kábel lehúz.
Ha bármelyik esetben bekövetkezik az hogy a jármű nem mozdul akkor az azt jelenti, hogy ezekkel a járművekkel a vonal működési biztonsága jóval alatta lesz a tiszta ICS-s V4-6-nak. Ez pedig nem igazán üdvös.

b). Egy 45m hosszú (2 ICS hossza) szerelvényt r=25m íven (pl. mester utca) szerintem elvileg nem tudsz elhúzni, pláne nem ha könnyű (mint a kombi). Ez azt jelentené mai fogalmaink szerint hogy egy harmadik ICS húz egy dupla ICS-t.
Előzmény: Törölt nick (124)
Silenth Night Creative Commons License 2006.02.04 0 0 141

Igen a mai modern villamosok már valóban sok mindenre hasonlítanak, de lehet hogy már így is többet fordítanak  a kinézetre és egy -egy szép díszítésre(telepakolják ilyen olyan díszítőelemmel..stb..stb...) mint a villamos legfontosabb részeire!

Gondolok itt a szerkezetre az elektronikára és társaira...nem mintha a Combinoval kapcsolatban éppen az elektronikáról rosszat olvastam volna viszont a szerkezettel kapcsolatban olvastam ezt azt a neten, már gondolom te is, hogy a tetőszerkezet előszeretettel repedezett be elég sok Combino típuson! Pl. ez csak egy a néhány közül!

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (134)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!