Keresés

Részletes keresés

Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.02.16 0 0 190
"Hogyan gondolod a Körúton a magasperonok városképbe illesztését?"
Ez a "városképi" téma elég necces. A Hamster-féle villamosbiblia külön fejezetet szentel neki.
/a/
Előzmény: vrobee (183)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.16 0 0 189

"Próba2: Az első dobozra között cérna segítségével (a rövidebb él mértani közepére) próbáljunk meg bekanyarodni a szerelvénnyel. Itt látni fogjuk, hogy ha az ívsugár egy bizonyos mérték alá megy akkor a tagra ható oldalirányú erők egyszerűen felboritják a szerelvényt. A legkisebb ív mértéke függ az asztalalp minőségétől (emelkedő, leejtő, blokkolt e a forgóváz stb.).
Ez kb. középiskolai fizika tananyag..."

 

(sóhaj)

Akkor mi a helyzet a vasúti szerelvényeknél? Hát nem siklanak túl gyakran a kettős ívekben sem...

 


Mert ha a csatláson nincs vezérlés, akkor az egész 62t a vontatóra zúdul mondjuk a Petőfi hídról lefelé. A végállomás pedig a könyvesbolt lesz, a tilos jelzés figyelmen kívül hagyása mellett.

 

Ha szolgálatképtelenné válna a Combino, akkor az elejére, és végére kapcsolt Bukfenc a lejtőn is képes megfékezni vezérlés nélkül. Ilyen módon 180 tonnás (pakolt) transzformátorszállító kocsikat is vontattak anno a Ganzból...

Előzmény: boembike13 (185)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 188
boembike13 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 187
"Földet rá! Mégis, te most mit szeretnél? UV-t mindörökké?"
Lásd hozzászólás 185 utolsó bekezdést.

"Ja, nyilván csak ráb@sztak egy kampót, oszt ki se próbálták, hátha letörik az első vontatásnál."
Hol van specifikálva a min vontatható ívsugár?
Mint láthatod a leírásból, ez csak az összeszerelést szolgálja...

"Ugyan mindenféle alacsony/magaspadlós, kurzgelenk/moduláris Combino/egyéb villamosokat el lehet vontatni, de _pont_a_mi_Combinónkat_ sajnos nem."
Ez az önsúlytól és a vontatott hossztól függ. Az hogy ~1/2 combi-t el lehet vontatni azt tudjuk az ICS (és a fennti példák) miatt. De hogy 1 combi-t lehet e azt még senki sem próbálta (és szerintem nem is számolta) a 4-6 körülményei között.

"Oszt mennyi egy vasúti kocsinál? Törnek-e 10 év után?"
Alacsonypadlós vasúti kocsinál? "Az agyam eldobom, komolyan..."

"és nem tudok róla, hogy ilyenek halomra repednének, akármennyire is reménykedsz"
Lásd ezen téma 141-es hozzászólását. Ha mást nem legalább ezt a témát olvasd el mielőtt hozzászólsz...

"Hogyan számítva? Milyen villamoskocsi-árakat veszel alapul?
Honnan szeded a magasperon árát (0,5mrd/teljes körút)? "
Te honnan tudod hogy nem annyi?

"Hogyan gondolod a Körúton a magasperonok városképbe illesztését?"
No ez érdekes téma.
A pontos megfogalmazás 70cm-vel magasabb peronok városképbe illesztését. Ugyanis azok most is lesznek, csak ennyivel alacsonyabbak.
Ehhez kell egy jó építész. Azt az érvet elfogadom, hogy ilyen már nincs Magyarországon. Én mondjuk kissé mókás stílusban a Zeneakdémiához hangszert, a Nyugatihoz vasúti kocsikat, az egyetemhez könyveket mintázó peront képzelnék el. De elképzelhető olyan is, amlyik mintázata miatt oldalról "láthatatlan".

Előzmény: vrobee (183)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 186
"A vontatási problémát is feledd már el! Biztos vagyok benne, hogy gondolt a gyártó erre, főleg az aluváz fiaskó után. Mint tudjuk, a Supra-nak acál váza van."
Az acélváznak kb. semmi köze sincs a vontatáshoz...
Előzmény: Törölt nick (182)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.15 0 0 185
Akkor szépen libasorban:

"Meg miért szabadulna el lejtőn?"
Mert ha a csatláson nincs vezérlés, akkor az egész 62t a vontatóra zúdul mondjuk a Petőfi hídról lefelé. A végállomás pedig a könyvesbolt lesz, a tilos jelzés figyelmen kívül hagyása mellett.

"A bejárható ívsugár meg nem vonatás függő szerintem."
Egy ilyenféle járműre két adat vonatkozik, a bejárható ívsugár, és a vonatahtó ívsugár. A második mindig kisebb mint az első (hajtott forgóvázas járművek esetén). Itt most ne menjünk bele a vektorerők kérdésébe, inkább nézzünk egy egyszerű kisérletet:
Rakjunk össze egy Combi-t 6 gyufásdobozból. Az egyestagokat a hosszabb élére állított gyufásdoboz modellezi. Kössük őket össze 1cm hosszú cérnákkal a doboz végének közepénél.
Próba1: 6 ujj segítségével próbáljunk meg bekanyarodni a szerelvénnyel (minden forgóváz hajtása és fékezés működik). Ekkor látni fogjuk, hogy az ívsugarat addig csökkenthetjük amíg nem ér össze a dobozok széle.
Próba2: Az első dobozra között cérna segítségével (a rövidebb él mértani közepére) próbáljunk meg bekanyarodni a szerelvénnyel. Itt látni fogjuk, hogy ha az ívsugár egy bizonyos mérték alá megy akkor a tagra ható oldalirányú erők egyszerűen felboritják a szerelvényt. A legkisebb ív mértéke függ az asztalalp minőségétől (emelkedő, leejtő, blokkolt e a forgóváz stb.).
Ez kb. középiskolai fizika tananyag...

"Szerinted olyan villamosokat gyártanak, amiket szét kell szedni vontatás előtt?"
Ez a vontatási ívsugártól függ.

"Meg egyébként is mi lenne, ha nem temetnéd el a típust még forgalomba állás előtt?"
Lehet, hogy én vagyok az egyetlen a fővárosban aki ezt a járatot utazásra használja, éppen ezért számomra rendkivül fontos a járatbiztnoság. Másszóval tök mindegy hogy milyen járművel kisérleteznek a vonalon, viszont ha viszont baj van a lehető leggyorsabban takaritsák el az útból...
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 184
Kösz az alátámasztást! :-)
Előzmény: vrobee (183)
vrobee Creative Commons License 2006.02.13 0 0 183
Földet rá! Mégis, te most mit szeretnél? UV-t mindörökké?

Attól még hogy van rajta egy kampó nem tudod hogy miként vontatható a 6-os vonalán!
Ja, nyilván csak ráb@sztak egy kampót, oszt ki se próbálták, hátha letörik az első vontatásnál.
Ugyan mindenféle alacsony/magaspadlós, kurzgelenk/moduláris Combino/egyéb villamosokat el lehet vontatni, de _pont_a_mi_Combinónkat_ sajnos nem... :)

1). Az forgóvázzal alátámasztott vázhossz a combi esetén ~20%-kal nagyobb
Oszt mennyi egy vasúti kocsinál? Törnek-e 10 év után?
Garanciát persze nem tudok vállalni rá, hogy a Combino sem fog. De a hagyományos, forgóvázas-acélvázas konstrukcióról van szó, és nem tudok róla, hogy ilyenek halomra repednének, akármennyire is reménykedsz.

2). Bőszen építjük a peronokat az alacsonypadlós villanyóshoz. Talán el kellet vonlna azon gondolkodni, ha inkább magaspadlósokat veszük ide akkor megtakarítunk kb. 5 milliárd forintot.
Hogyan számítva? Milyen villamoskocsi-árakat veszel alapul?
Honnan szeded a magasperon árát (0,5mrd/teljes körút)?
Hogyan gondolod a Körúton a magasperonok városképbe illesztését?

Az agyam eldobom, komolyan...
Előzmény: boembike13 (181)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 182

Ezt a "mi lett volna ha" című előadást hagyjuk, ez már lerágott csont, egyébként is az üzlet megköttetett, a Combinok jönnek! Mellékesen, milyen szépek lennének a Körúton a magas peronok! A Hungárián inkább elképzelhető, sőt kívánatos lenne.

 

A vontatási problémát is feledd már el! Biztos vagyok benne, hogy gondolt a gyártó erre, főleg az aluváz fiaskó után. Mint tudjuk, a Supra-nak acál váza van.

Előzmény: boembike13 (181)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.13 0 0 181
Azért ne felejtsük el, van néhány dolog az "ezt már megettük" kategóriból:

1). Az forgóvázzal alátámasztott vázhossz a combi esetén ~20%-kal nagyobb mint például a TW; ICS; UV esetében (mivel azonos hosszra 4 helyett csak 3 forgóváz terveződött). Ebből az lehet hogy 10 év után elkezdhet repedni a váz, méghozzá ha jól tippelek a tetején. Ekkor pedig már lejárt a garancia...

2). Bőszen építjük a peronokat az alacsonypadlós villanyóshoz. Talán el kellet vonlna azon gondolkodni, ha inkább magaspadlósokat veszük ide akkor megtakarítunk kb. 5 milliárd forintot. Ebből elkötünk kb. 0,5 milliárd forintot a peronokra, a maradékot pedig értelmes célokra használjuk.
Előnyök:
- Stabilabb, olcsóbb, egyszerűbb jármű.
- Jobb védelem a várakozó utasoknak az eltévedt gépjárművekkel szemben.
- Nagyobb és homogénebb belső tér.
- Az utasok kevesebb szennyezett levegőt szívank.
Hátrányok:
- Kevésbé newwave.
- Az utasoknak egy picit többet kell gyalogolni felfele.
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.13 0 0 180

Már ne haragudj, értesz valamit is ehhez az egész témához? Szerinted olyan villamosokat gyártanak, amiket szét kell szedni vontatás előtt? Meg miért szabadulna el lejtőn? A bejárható ívsugár meg nem vonatás függő szerintem. Egyéb zöldség?

 

Meg egyébként is mi lenne, ha nem temetnéd el a típust még forgalomba állás előtt?

Előzmény: boembike13 (179)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.13 0 0 179
Attól még hogy van rajta egy kampó nem tudod hogy miként vontatható a 6-os vonalán!
Például szétszedés nélkül lehet e r=17 ívsugárban vontatni? Mennyi idő a szétszedés (ti. közben az utasok topognak). Egyáltálán miként viselkedik a leejtőkön (nem szabadul e el)? Lehet hogy ha nem szedik szét akkor vontatni és tolni kell egyszerre?
És a többi, és a többi....

Előzmény: betax (178)
betax Creative Commons License 2006.02.12 0 0 178
Idézet belinkelt veke-cikkből:
"A kocsi orrának burkolata alatt található a kihajtható vonókészülék, amely elektromos csatlakozásokat nem tartalmaz, kizárólag a jármű elvontatására szolgál."
hozzátartozó kép
Előzmény: boembike13 (109)
betax Creative Commons License 2006.02.12 0 0 177
Felhívnám figyelmedet, hogy a combino-k érkezésével az UV-k selejtezésre kerülnek, tehát nem fognak külvárosban sem közlekedni :D
egyébként prágában is bőven látni t3-as villamosokat a belvárosban és a külvárosban egyaránt (47-49 azért rendesen bemegy belvárosba!) :)
Előzmény: Silenth Night (117)
betax Creative Commons License 2006.02.12 0 0 176
"Állítólag kapnak hozzájuk szerelőket kinntről, mégpedig azért, hogy hozzá se' nyúljanak. A magyarok keze valamihez hozzányúl, akkor itt az armageddon, ő szerintük.."
Nem hiszem, hogy ilyen drasztikusan kéne értelmezni a dolgot. Teljesen normális, hogy egy komoly cég egy prototipus járműre a garancia mellé szervízelést is nyújt - ez szerintem elvárható.
Állítólagról pedig: "A villamosokkal együtt komoly tartalékalkatrész-készlet is érkezik, kb. 1 milliárd forint értékben. A villamosokra a Siemens három év garanciát vállalt, e mellett két évig a gyártó végzi a járművek karbantartását is. Ez a karbantartási szerződés meghosszabbítható." A Combino történet folytatódik
Előzmény: andiku (127)
andiku Creative Commons License 2006.02.12 0 0 175
Én is kiváncsi leszek, hogy ebből mi fog kisülni. Bízzunk benne,hogy sikerrel járnak majd :-)
Előzmény: Silenth Night (128)
csuklo Creative Commons License 2006.02.10 0 0 174
Amikor volt volt pénz akkor nem volt eladó villamos.
Amikor van villamos akkor nincs pénz.

Ez egy ördögi kör!
Tény ami tény tényleg nem ártana még kb 25-50 db belőle!
Előzmény: Törölt nick (173)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.10 0 0 173
De mikor? Mert azokra is nagy szükség lenne!
Előzmény: csuklo (172)
csuklo Creative Commons License 2006.02.10 0 0 172
Én úgy tudom, hogy még 26 jön majd egyszer.
Előzmény: Törölt nick (171)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.10 0 0 171

Meg ezt is :-)

 

Mégis lesznek újabb TW-k? Azt mondták, nincs pénz.

Előzmény: vrobee (29)

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.10 0 0 170

Akkor ezt most átrakom ide:

 

Nincs megfigyelő rendszer, mert Péterfalvi úrnak aggályai vannak. Demokratábbak vagyunk a demokratáknál.

Előzmény: Solaris 22 (26)

boembike13 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 169
"Most választ kaphatunk néhány kérdésre:"

Ezek szerint (ha igaz a leírás) akkor a vezérlés precízen van megépítve.

Én azt is kiérzem a beszámolóból, hogy a gyártó ha a fene fenét eszik is (hiba esetén) akkor is önjáró kiállásra tervezte a járművet. Az "egykampós" vontatás az UV pót kivételével eddig nálunk nem volt ismert. Ha szükség lesz rá nyitott kérdés hogyan lehet megcsinálni a kőrúton...
Előzmény: vrobee (160)
vrobee Creative Commons License 2006.02.09 0 0 168
Ugyanezt kiböktem odaát az (1)-ben. De most már csak összekeverednének. Szerintem hagyjuk a másikat elsüllyedni, úgysincs benne sok újdonság.
Előzmény: Törölt nick (167)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.09 0 0 167
Nem kéne a két Combinó topicból egyet csinálni? Ugyan az a közönség, és nem kéne ide-oda ugrálni.
NZA Creative Commons License 2006.02.09 0 0 166

Nagyot néztem, mikor ezt olvastam a cikkben. 

 

Én is. Aztán megnyugodtam, mert nem én tudtam rosszul.

Előzmény: g86 (163)
vrobee Creative Commons License 2006.02.09 0 0 165
Na, közben SzL megoldotta a rejtélyt: a VEKE-cikkben volt elírás, nekünk volt igazunk.
Tehát a Combino Supra első-utolsó forgóvázai hajtottak.
Előzmény: vrobee (164)
vrobee Creative Commons License 2006.02.08 0 0 164
Nézz át a VÉEVK-be: kiderült, hogy a cikk is ellentmond magának, szóval a franc se tuggya...
Előzmény: g86 (163)
g86 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 163

Igen.

 

Nagyot néztem, mikor ezt olvastam a cikkben. Amire alapoztam, az NZA írása volt:

 

A nagykörúti forgalomra rendelt jármű az első és a hátsó kocsirészen mindkét oldalon dupla ajtót igényel, emiatt a korábbi egy kerékpárt hajtó alvázra szerelt motor nem lenne alkalmazható, helyigénye miatt. Az első forgóváz motor nélküli kialakítása pedig nem szerencsés. Ezért a jelenlegi tervek szerint a Combino bevált "forgóvázát" szerelik be ... - Szerintem ebből az következik, hogy az első forgóváz hajtott, de legalábbis félreérthető. Én meg félreértettem :)

Előzmény: vrobee (161)
csuklo Creative Commons License 2006.02.08 0 0 162
Én is így gondolom jónak.
Előzmény: vrobee (161)
vrobee Creative Commons License 2006.02.08 0 0 161
A cikk ennek ellentmond!

" A hat modul alatt egy-egy középen elhelyezett kvázi-forgóváz található, melyek közül négy hajtott, a jármű két végén levő pedig futó."
Előzmény: g86 (155)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!