Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 220
Wegberg-Wildenrath
Előzmény: vaskerék (218)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.22 0 0 219
Már megint kezded?
Előzmény: boembike13 (208)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.22 0 0 218

Köszönöm, de a cikk alapján írtam hozzászólásomat, így nem az én érdemem az információ. Az ominózus cikkben rajz is van a pályáról. Nagyon monumentális,

olyan, mint egy óriási terepasztal...  :-)

Előzmény: betax (217)
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 217
Szakszerű, kimért válasz :) Köszi az infókat!
Előzmény: vaskerék (216)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.22 0 0 216

Az aggodalmad teljesen alaptalan.

 

A Siemens TS néhány éve épített Wildenrath-ban egy saját próbapályát, ami öt körpályából áll, ezeken a fellelhető összes pályaállapotot modellezni tudják, a nagysebességre alkalmas vonatuktól kezdve a mozdonyaikon át a villamosaikig. A pályákon összesen hétféle áramnem található, felsővezeték, illetve harmadiksínes táplálással együtt (az utóbbi a Desiro US, és a METRO szerelvényeik számára).

Illetve többféle nyomtáv is van a tesztvonalakon.

 

A villamosaikat két pályán tesztelik, kétféle nyomtávon. Az egyiken az ívbeállását tesztelik a villamosoknak 15 méteres sugarú ívben, különböző oldalirányú szögekben, addig a másikon 40-70 ezrelékes emelkedőn, 300 méteres föggöleges rádiusz mellett a függőleges ívbeállást modellezve kell végijárniuk maximálisan 25Km/h sebességgel.

Ilyen "vad" vonalak sehol a világon nincsennek egyetlen villamosviszonylaton sem. Ezeken a szélsőséges teszteken a mi Combinoink is át fognak esni, és ha nem képesek ott a követelményeket teljesíteni, akkor nem jönnek. Persze ettől nem félek...

 

Mellesleg a nagyobb sugarú, nagyvasúti pályákon az összes Siemens vasúti jármű megfordult, így a mi Bikáink is. A tesztpálya annyira népszerű, hogy a Bombardier is "ráfanyalodott" villamosainak próbáinál.

 

Ha többre vagy kiváncsi, akkor a Vasút&Modell 2003 őszi számát olvasd el.

Előzmény: boembike13 (209)
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 215
Bocsánat, számítógépes modellezésről? Nem gyufásdobozzal játszásról..
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 214
Ekkor csak a gyalogosoknak kell figyelmeztető táblát kirakni "felszállás a gépkocsik tetjén".
Szörnyen komolytalan vagy. gépkocsikat formázó magasperon? láttál te már életedben egy magasperont is? ez idiótább, mint a könyves ötlet..
Arról nem is beszélve, hogy a gyártó valahogy nem gyufásdobozokkal számol - és neadj isten egy mérnök jóval több szempontot, törvényt vesz figyelembe, mint amit egy középiskolai tankönyvben olvashatsz. Ezen kívül modellezésről hallottál már? Nonszensz, amit a Siemens mérnökeiről és a BKV szakembereiről gondolsz..
Előzmény: boembike13 (208)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.22 0 0 213

Érzésem szerint úgy nyomod, mint egy lelkes gimnazista, aki beleolvasott egy mechanika tankönyvbe, és most minden megbolydult a fejében (én velem is volt ilyen, csak akkor a gondolati butaságaimat nem írtam az internetre).

 

Üdv:
SzL

Előzmény: boembike13 (209)
vrobee Creative Commons License 2006.02.22 0 0 212
Supra nem 6 db élére állított gyufásdoboz
Nem az? Basszus!
Pedig a következő ötletem az lett volna, hogy a Combino el fog ázni az esőben... :)
Előzmény: g86 (211)
g86 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 211
Hagy, amíg nem esik le neki, hogy a Supra nem 6 db élére állított gyufásdoboz, addig kár minden szóért...
Előzmény: scsabi (210)
scsabi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 210
"Szerintem itt nem siklásról hanem dőlésről van szó. Ha a vontatóerő vektora meghaldja a leszorítóerő vektorát akkor borulás (vagy tépi a sínt). Ilyenkor ugyanis a vonatóerő vektora nem a sínnel práhuzamosan hat (mint például egyenesben), hanem attól eltérve az ív közepe felé."

Tessék?
Előzmény: boembike13 (209)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 209
"Akkor mi a helyzet a vasúti szerelvényeknél? Hát nem siklanak túl gyakran a kettős ívekben sem..."
r=17m?
Tudományosan:
Szerintem itt nem siklásról hanem dőlésről van szó. Ha a vontatóerő vektora meghaldja a leszorítóerő vektorát akkor borulás (vagy tépi a sínt). Ilyenkor ugyanis a vonatóerő vektora nem a sínnel práhuzamosan hat (mint például egyenesben), hanem attól eltérve az ív közepe felé.
Mitől függ:
- Milyen magasan van a csatlás.
- hogy néz ki a jármű súlyeloszlása.
- mekkora az ív.
- Milyen az emelkedése (vagy leejtése), például Élessarok.
- Mekkora a vontatóerő.
Végsősoron ezt kipróbálni lehet (ami jármű hiányában még nem történt meg), vagy a gyártó megpróbálhatja számolni több kevesebb siekerrel.

"akkor az elejére, és végére kapcsolt Bukfenc a lejtőn is képes megfékezni vezérlés nélkül"
Nos itt már kezdünk jó irányba menni, mert ez az előző probléámát is megoldhatja (ott tolom-húzom).

Előzmény: vaskerék (189)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 208

Magasperon, viccen kívül:

 

A legkézenfekvőbb megoldást nem mondtam. Ha valaki megnézi a kőrutat olyan 1,3m magasságig, kizárólag a haladó(?) vagy parkoló gépkocsik látvány uralja, Tehát ha a magasperon gépkocsikat formázna akko észre sem vennék hogy ott van.  Ekkor csak a gyalogosoknak kell figyelmeztető táblát kirakni "felszállás a gépkocsik tetjén".

 

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (190)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 207

Nézd meg a a 198- as hozzászólás képeit.

Ezek mind a "Siemens balhé" után készűltek.

Már azt lehet mondani, hogy egy-két kivétellel már mindegyik visszahívot Combino uzemben van.

üdv kawirz

Előzmény: Nores (203)
Kocso84 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 206
Igen, és hozzá kell tenni, hogy ettől a hibájuktól eltekintve (ami valóban súlyos probléma), nagyon jó villamosok, ezen hibáikat pedig a gyártó ki fogja javítani.
Előzmény: Nores (205)
Nores Creative Commons License 2006.02.20 0 0 205
Szóval megerőszakolták a konstrukciót. Igaz, luxus lett volna "kidobni" őket.
Előzmény: Kocso84 (204)
Kocso84 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 204
A kocsik kocsiszekrényeinek javítása jelenleg is folyamatban van, de mivel a gyár kapacitása véges, azok a kocsik, amik még nem kerültek sorra, kaptak ideiglenes erősítéseket, és hjűségesen szolgálják az adott városok lakóit.
Előzmény: Nores (203)
Nores Creative Commons License 2006.02.20 0 0 203
Arról lehet tudni valamit, hogy mi lett a sorsa a szerte Ny-Európában hibásnak kikiálltott, és a forgalomból kivont villamosokkal?
Kaptak valami akkut beavatkozást, és azóta is futnak, vagy alapjaitól kellett őket felújítani, esetleg selejt, és elbontva?
Előzmény: vrobee (160)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 202

azt a mindenit!!

köszi

 

off

és erről eszembe is jutott valami,de az buszos :)

Előzmény: Törölt nick (199)
betax Creative Commons License 2006.02.17 0 0 201
Gondolom AVM panellt (legalábbis az AVM-es hozzászólásra válaszolt :) )
Előzmény: Törölt nick (200)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 200
Milyen panelt?
Előzmény: Törölt nick (199)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 199

Gyártják, a BKV kérésére a 80 db panelt a Combinokba, meg még vettünk ha jól emlékszem pár darabot plusszba.

 

szL

Előzmény: Törölt nick (191)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.02.17 0 0 198
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 197
Ez a magasperon ízlés dolga, nekem speciel nem tetszene a Körúton, vagy más belvárosi utcában. A Hungária az igen, teljesen igaza van Hamsternek!
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (190)
vrobee Creative Commons License 2006.02.16 0 0 196
Üdv!

Má mé vóna necces? Randa volna. :)

Stuttgartban (meg Isztambulban...) valóban belvárosi magasperon van, de pl. a legtöbb német városban utcaszintről kell belépni a magaspadlós Stadtbahnba is, gondolom főként városképi okokból.

Hamster is a Hungária-gyűrűre javasolja csak, és abban igaza is van.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (190)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 195

Akkor minek beszéltél nemrég a vontatással kapcsolatban repedésekről?

 

Most viszont hagyd abba már kérlek, ezt a szuper aggodalmaskodást, mert nem hiszem, hogy a világ egyik legnagyobb villamos gyártója nem gondol az általad felvetett problémákra.

Előzmény: boembike13 (186)
G.Tom Creative Commons License 2006.02.16 0 0 194
Boembike a negatív láncszem
Szvsz a gyufásskatulya nem azonos súlyú a villamos moduljával, és az sem mindegy, milyen magasan csatoltad a dobozokat. Valszeg ezért borultak fel.
Mindezeken kívül, láttam én már csatolt iker iparit, sőt 2 lestrapát tevét is húzott már harmadik Ráadásként nézd meg a nagyvasútat. Ott sincs hajtva minden kerék ;)
Előzmény: boembike13 (185)
betax Creative Commons License 2006.02.16 0 0 193
(az költségek, árak forrására gonoltam)
Előzmény: betax (192)
betax Creative Commons License 2006.02.16 0 0 192
najó.. - mélylevegő -
csak egy kicsit bízzál a német és a magyar közlekedésmérnökökben... és ha ennyire bánt ez a probléma: ugyfelszolgalat@bkv.hu , írsz nekik egy e-mailt, továbbítják villamos üzemigazgatóságnak, 1, max 2. héten belül megérkezik kérdésedre a válasz. Ilyen egyszerű:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Kérem, küldjék meg részemre a nagykőrútra érkező Siemens Combino Supra NF 12B villamosok legkissebb vontatható ívsugarára vonatkozó információkat. Érdeklődnék továbbá a tipus vontatásához használt járművekről is.

Köszönettel:
Neved

egyébként, kérlekszépen támaszd alá a peronok építéséről szóló információdat, jelöld meg forrásod.
Előzmény: boembike13 (187)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.16 0 0 191

jééééé most látom: belekerült az AVM?

egyáltalán, bocsánat, hogy így rácsodálkozok, de ezekben AVM lesz? és honnan?

mert tutdtommal gyártani nem gyártják, és a volvókba is (szégyenszemre) úgy kerülhet csak, hogy valahonnan kiszedik.

 

még egyszer elnézést a biztos nagyon hülye kérdésekért. lehet nekem esni:)

Előzmény: mk4047 (188)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!