Keresés

Részletes keresés

mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 230
Mert te csatolt TW-t közlekedtetnél az 52-esen. Okossss...:)
Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.23 0 0 229

az az 1 darab?:)

szerintem az úgy nagyon jó lesz a 42-52-n.

Előzmény: mk4047 (228)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 228
Hát azért Száva 22 UV-jének kiváltására nem lesz szükség 23 TW-re, máshova is kerülhet még a 42/52-n kívül.
Előzmény: Solaris 22 (227)
Solaris 22 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 227

Meg nem hagyta jova a fopolgarmesteri hivatal es a BKV  jelenleg csak vizsgalodik a javaslatrol.

A 23 darab TW6000-es Hannoveri nem lesz eleg UV kivaltasra, legfeljebb az 52/42-es vonalra.

A foloslegesse valt ICS-k a 4-6-os vonalrol a 20 Combino uzembe allitasaval nem igazan tudom mire lesz elgendo?

 

Remelem mindenesetre, tenyleg elnek a 3 milliardert felkinalt 23 darab TW6000-esel megvasarlasi lehetoseggel.

Egy honapon belul megtudjuk errol is a dontest.

Előzmény: vaskerék (225)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 226
Hát ez csak úgy lehetséges, ha decemberre megjönnek a TW-k, kiváltják a 42-est, 52-est, a 19/41-re ICS-k kerülnek (ideáig még elképzelhetőnek is tartom) a 47/49-en pedig ugye vágányzár lesz...bár sztem azért még a maradék szakaszra nem lesz elég ICS év végére, meg ez ugye, mint tudjuk nem ilyen egyszerű kérdés (kapacitásproblémák...).
Előzmény: Solaris 22 (224)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.23 0 0 225

Újabb "Hannoveri" villamosokat vesz a BKV, ha jól tudom, 25 darab vásárlására szánta el magát. Ezek a TW6000-es szerelvények nosztalgia villamossá változtatják

a megmaradt, idén 50 éves UV-kat.

Előzmény: Solaris 22 (224)
Solaris 22 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 224

Ez a hozzaszolas egy kicsit OFF:

Meglepetessel hallgattam az Inforadioban hogy meg az iden 2006-ban selejtezik az osszes UV-t?

 

A kerdesem az lenne mivel potolnak ezeket a selejtezett UV-t,ha igaz amit mondanak a BKV illetekesei??

 

(En nem tratom ezt realisank miutan csak jovore lesz itt az osszes Combino, hogy kivaltsa a ICS-ket a Nagykorutrol). Amint tudjuk, iden csak 20 lesz Budapesten.

scsabi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 223
Megvan az már régen. Valami Zímensz-prezin volt róla szó régebben, aztán még ott helyben kikugliztam. :-)
Előzmény: betax (221)
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 222
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 221
Nagyon unatkoztál, és kikerested? :D
Köszönöm szépen! : ) tényleg nem lehet semmi..
Előzmény: scsabi (220)
scsabi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 220
Wegberg-Wildenrath
Előzmény: vaskerék (218)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.22 0 0 219
Már megint kezded?
Előzmény: boembike13 (208)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.22 0 0 218

Köszönöm, de a cikk alapján írtam hozzászólásomat, így nem az én érdemem az információ. Az ominózus cikkben rajz is van a pályáról. Nagyon monumentális,

olyan, mint egy óriási terepasztal...  :-)

Előzmény: betax (217)
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 217
Szakszerű, kimért válasz :) Köszi az infókat!
Előzmény: vaskerék (216)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.22 0 0 216

Az aggodalmad teljesen alaptalan.

 

A Siemens TS néhány éve épített Wildenrath-ban egy saját próbapályát, ami öt körpályából áll, ezeken a fellelhető összes pályaállapotot modellezni tudják, a nagysebességre alkalmas vonatuktól kezdve a mozdonyaikon át a villamosaikig. A pályákon összesen hétféle áramnem található, felsővezeték, illetve harmadiksínes táplálással együtt (az utóbbi a Desiro US, és a METRO szerelvényeik számára).

Illetve többféle nyomtáv is van a tesztvonalakon.

 

A villamosaikat két pályán tesztelik, kétféle nyomtávon. Az egyiken az ívbeállását tesztelik a villamosoknak 15 méteres sugarú ívben, különböző oldalirányú szögekben, addig a másikon 40-70 ezrelékes emelkedőn, 300 méteres föggöleges rádiusz mellett a függőleges ívbeállást modellezve kell végijárniuk maximálisan 25Km/h sebességgel.

Ilyen "vad" vonalak sehol a világon nincsennek egyetlen villamosviszonylaton sem. Ezeken a szélsőséges teszteken a mi Combinoink is át fognak esni, és ha nem képesek ott a követelményeket teljesíteni, akkor nem jönnek. Persze ettől nem félek...

 

Mellesleg a nagyobb sugarú, nagyvasúti pályákon az összes Siemens vasúti jármű megfordult, így a mi Bikáink is. A tesztpálya annyira népszerű, hogy a Bombardier is "ráfanyalodott" villamosainak próbáinál.

 

Ha többre vagy kiváncsi, akkor a Vasút&Modell 2003 őszi számát olvasd el.

Előzmény: boembike13 (209)
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 215
Bocsánat, számítógépes modellezésről? Nem gyufásdobozzal játszásról..
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 214
Ekkor csak a gyalogosoknak kell figyelmeztető táblát kirakni "felszállás a gépkocsik tetjén".
Szörnyen komolytalan vagy. gépkocsikat formázó magasperon? láttál te már életedben egy magasperont is? ez idiótább, mint a könyves ötlet..
Arról nem is beszélve, hogy a gyártó valahogy nem gyufásdobozokkal számol - és neadj isten egy mérnök jóval több szempontot, törvényt vesz figyelembe, mint amit egy középiskolai tankönyvben olvashatsz. Ezen kívül modellezésről hallottál már? Nonszensz, amit a Siemens mérnökeiről és a BKV szakembereiről gondolsz..
Előzmény: boembike13 (208)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.22 0 0 213

Érzésem szerint úgy nyomod, mint egy lelkes gimnazista, aki beleolvasott egy mechanika tankönyvbe, és most minden megbolydult a fejében (én velem is volt ilyen, csak akkor a gondolati butaságaimat nem írtam az internetre).

 

Üdv:
SzL

Előzmény: boembike13 (209)
vrobee Creative Commons License 2006.02.22 0 0 212
Supra nem 6 db élére állított gyufásdoboz
Nem az? Basszus!
Pedig a következő ötletem az lett volna, hogy a Combino el fog ázni az esőben... :)
Előzmény: g86 (211)
g86 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 211
Hagy, amíg nem esik le neki, hogy a Supra nem 6 db élére állított gyufásdoboz, addig kár minden szóért...
Előzmény: scsabi (210)
scsabi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 210
"Szerintem itt nem siklásról hanem dőlésről van szó. Ha a vontatóerő vektora meghaldja a leszorítóerő vektorát akkor borulás (vagy tépi a sínt). Ilyenkor ugyanis a vonatóerő vektora nem a sínnel práhuzamosan hat (mint például egyenesben), hanem attól eltérve az ív közepe felé."

Tessék?
Előzmény: boembike13 (209)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 209
"Akkor mi a helyzet a vasúti szerelvényeknél? Hát nem siklanak túl gyakran a kettős ívekben sem..."
r=17m?
Tudományosan:
Szerintem itt nem siklásról hanem dőlésről van szó. Ha a vontatóerő vektora meghaldja a leszorítóerő vektorát akkor borulás (vagy tépi a sínt). Ilyenkor ugyanis a vonatóerő vektora nem a sínnel práhuzamosan hat (mint például egyenesben), hanem attól eltérve az ív közepe felé.
Mitől függ:
- Milyen magasan van a csatlás.
- hogy néz ki a jármű súlyeloszlása.
- mekkora az ív.
- Milyen az emelkedése (vagy leejtése), például Élessarok.
- Mekkora a vontatóerő.
Végsősoron ezt kipróbálni lehet (ami jármű hiányában még nem történt meg), vagy a gyártó megpróbálhatja számolni több kevesebb siekerrel.

"akkor az elejére, és végére kapcsolt Bukfenc a lejtőn is képes megfékezni vezérlés nélkül"
Nos itt már kezdünk jó irányba menni, mert ez az előző probléámát is megoldhatja (ott tolom-húzom).

Előzmény: vaskerék (189)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 208

Magasperon, viccen kívül:

 

A legkézenfekvőbb megoldást nem mondtam. Ha valaki megnézi a kőrutat olyan 1,3m magasságig, kizárólag a haladó(?) vagy parkoló gépkocsik látvány uralja, Tehát ha a magasperon gépkocsikat formázna akko észre sem vennék hogy ott van.  Ekkor csak a gyalogosoknak kell figyelmeztető táblát kirakni "felszállás a gépkocsik tetjén".

 

 

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (190)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 207

Nézd meg a a 198- as hozzászólás képeit.

Ezek mind a "Siemens balhé" után készűltek.

Már azt lehet mondani, hogy egy-két kivétellel már mindegyik visszahívot Combino uzemben van.

üdv kawirz

Előzmény: Nores (203)
Kocso84 Creative Commons License 2006.02.21 0 0 206
Igen, és hozzá kell tenni, hogy ettől a hibájuktól eltekintve (ami valóban súlyos probléma), nagyon jó villamosok, ezen hibáikat pedig a gyártó ki fogja javítani.
Előzmény: Nores (205)
Nores Creative Commons License 2006.02.20 0 0 205
Szóval megerőszakolták a konstrukciót. Igaz, luxus lett volna "kidobni" őket.
Előzmény: Kocso84 (204)
Kocso84 Creative Commons License 2006.02.20 0 0 204
A kocsik kocsiszekrényeinek javítása jelenleg is folyamatban van, de mivel a gyár kapacitása véges, azok a kocsik, amik még nem kerültek sorra, kaptak ideiglenes erősítéseket, és hjűségesen szolgálják az adott városok lakóit.
Előzmény: Nores (203)
Nores Creative Commons License 2006.02.20 0 0 203
Arról lehet tudni valamit, hogy mi lett a sorsa a szerte Ny-Európában hibásnak kikiálltott, és a forgalomból kivont villamosokkal?
Kaptak valami akkut beavatkozást, és azóta is futnak, vagy alapjaitól kellett őket felújítani, esetleg selejt, és elbontva?
Előzmény: vrobee (160)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.17 0 0 202

azt a mindenit!!

köszi

 

off

és erről eszembe is jutott valami,de az buszos :)

Előzmény: Törölt nick (199)
betax Creative Commons License 2006.02.17 0 0 201
Gondolom AVM panellt (legalábbis az AVM-es hozzászólásra válaszolt :) )
Előzmény: Törölt nick (200)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!