Keresés

Részletes keresés

g86 Creative Commons License 2006.02.26 0 0 250

Jogos, borulást akartam írni. A lényeg, hogy lehetetlen.

De úgy látom, az ajánlott 2 perces számolás is problámát okozott, innentől nincs miről beszélnünk.

Előzmény: boembike13 (245)
Fricy Creative Commons License 2006.02.25 0 0 249
Miért gondolod azt, hogy a mérnökök nem gondoltak erre???
Előzmény: boembike13 (241)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.25 0 0 248

Azt viszont nem tudjuk hogy van e gond ha vontatják a 4-6 viszonyai között a tervezett hosszúságú járművet.

 

Miért kellene vontatni? Saját hajtása van!

 

minden körülmények között villámgyosan el lehessen takarítani a 4-6 vonaláról.

 

Egy közel egymilliárd forintos járműre a "takarítás" szó elég durva.

Előzmény: boembike13 (246)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.25 0 0 247

Ami miatt én aggódom az síntörés vagy borulás az ívvel nem azonos irányban ható erők miatt.

 

Síntörés?

Nem jellemző. A sínszálak kivetődése azonban előfordul nyáridőben. Megoldás:

- A villamosvezető megáll járművével elötte.

 

Milyen erők?

Az "ívvel azonos irányban ható erő" nincs. Az erők vektorai egyenesek, és nem "ívek".

 

Egy 54 méter hosszú villamost nem lehet felborítani kis sugarú ívekben.

 

 

Előzmény: boembike13 (245)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 246

"Nem kellene kioktatnod."

Senkit sem állt (áll) szándékomban megsérteni.

 

"Másutt 1000 mm-es nyomtávon sem "borul" az ívben a Combinó miért tenné ezt 1435mm-es nyomtávon?"

Sokadszor. Nincs probléma ha saját hajtással gurul, ezt tudjuk.  A hajtásos szitut agyon tesztelte a gyártó és az eddigi felhasználók sokasága. Ebben az esetben majdnem mindegy a jármű hossza is. Azt viszont nem tudjuk hogy van e gond ha vontatják a 4-6 viszonyai között a tervezett hosszúságú járművet.

 

Nem szándékozom előre megmondani hogy ez a jármű jó lesz e vagy éppen rossz, ez majd eldől. Pillanatnyilag a lényeg az, ha gond van vele akkor minden körülmények között villámgyosan el lehessen takarítani a 4-6 vonaláról.

Előzmény: vaskerék (243)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 245

"akkor sem tudsz a létező legszűkebb ívben sem akkora vonóerőt átadni a villamosnak, ami kisiklatná. "

Bocsi, de kisklásról én sehol sem beszéltem. Erről folyamatosan ti írtok. Ez természetesen azért lehetetlen, mert az ív belseje felé ott a sín ami megtámasztja a szerelvényt.

 

Ami miatt én aggódom az síntörés vagy borulás az ívvel nem azonos irányban ható erők miatt.

Előzmény: g86 (242)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.25 0 0 244

"Szörnyen komolytalan vagy. gépkocsikat formázó magasperon? láttál te már életedben egy magasperont is? ez idiótább, mint a könyves ötlet.."

Akkor leegyszerűsítem:

Képzelj el egy a körúton egy magasperont, aminek a külső oldalára autók vannak festve mint egy hirdetés.

Persze a gyakorlatban sokkal ennél jobbat is lehet csinálni. Manapság már kétdimenziós falfestéssel hármdimenziós hatást lehet elérni. Ezt a hatást a peron domburú burkolásával tovább lehet fokozni. Még az is megodható hogy a lépcső oldalról egy autó elejének lássék.

Persze ez működik a hangszer és kőnyv látképre is.

Előzmény: betax (214)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.25 0 0 243

Öcsisajt!

 

scsabi a vasúttal kapcsolatos topicok egyik legnagyobb szaktekintéje. Gépészmérnök, és egy vasútijármű-ipari cég vezetője. Nem kellene kioktatnod.

 

Vegyél vissza a ritmusból, és ne keverd össze egy pótkocsis közúti járműszerelvény menetdinakikáját egy villamosszerelvényével. Mert folyamatosan ezt teszed az ívbeállási álproblémákat vázolgatva. Másutt 1000 mm-es nyomtávon sem "borul" az ívben a Combinó miért tenné ezt 1435mm-es nyomtávon?

Előzmény: boembike13 (241)
g86 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 242
Kb. 2 perc fejszámolással rájöhetnél, hogyha az összes kerék blokkol, akkor sem tudsz a létező legszűkebb ívben sem akkora vonóerőt átadni a villamosnak, ami kisiklatná.
Előzmény: boembike13 (241)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 241

"Az aggodalmad teljesen alaptalan."

 

Ha én gyártó volnék és az általam leírt probléma miatt aggódnék akkor azt kérném a BKV-tól, hogy szüntesse meg a Zsigán a hurkot.

 

Lehet hogy túl kukacos vagyok, de csak akkor nyugodnék meg ha a gyártó nyilatkozna (és visszavásárlási garanciát vállana rá), hogy a Bp-re szállított jármű a jelenlegi 4-6 vonalon és annak kiálló vágányin probléma mentesen vontatható (meghibásodás esetén).... 

 

Előzmény: vaskerék (216)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 240
Pedig ennél egyszerűbben nem tudom elmagyarázni neked a problémát.
Előzmény: vrobee (212)
boembike13 Creative Commons License 2006.02.24 0 0 239

"Tessék?"

 

Bocsi, kicsit túl mélyen mentem a dolgokba. Erről a kérdésről éredmi szinten csak olyasvalakivel lehet társalogni aki már rajzolt fel háromdimenzióban vontatott szerelvényekre ható erőket.  

 

A figyelmbe veendő tényezők közül kimaradt néhány:

 

- gördülési ellenállás.

- rezgéscsillapítás tulajdonságai.

- forgóvázak közötti távolság.

 

Előzmény: scsabi (210)
Solaris 22 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 238

Igaz. 

 

Koszi a tajekoztatast.

Előzmény: mk4047 (237)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 237
Igen arra, de ezt azt hiszem nem nehéz belátni, ha valamelyest ismered a szóbanforgó típusokat...
Előzmény: Solaris 22 (236)
Solaris 22 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 236
Ezt potkocsi nelkuli csatolt (2) UV szerelvenyre erted?
Előzmény: mk4047 (235)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 235
Egy TW nagyjából megfelel egy csatolt UV szerelvénynek.
Előzmény: Solaris 22 (234)
Solaris 22 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 234

Tehat egy darab TW mennyi UV-t tud realisztikusan kivaltani?

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.02.23 0 0 233
najó, mindegy:)
Előzmény: mk4047 (232)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 232
22 kocsiról, azaz 11 szerelvényről beszélek...és ehhez lenne 23 TW-nk. Tehát jut máshová is.
Előzmény: Törölt nick (231)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.23 0 0 231

te most 22 uv-szerelvényről beszélsz?

az más.

 

bocs, de nem vagyok benne annyira a villamos-bizniszben:)

Előzmény: mk4047 (230)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 230
Mert te csatolt TW-t közlekedtetnél az 52-esen. Okossss...:)
Előzmény: Törölt nick (229)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.23 0 0 229

az az 1 darab?:)

szerintem az úgy nagyon jó lesz a 42-52-n.

Előzmény: mk4047 (228)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 228
Hát azért Száva 22 UV-jének kiváltására nem lesz szükség 23 TW-re, máshova is kerülhet még a 42/52-n kívül.
Előzmény: Solaris 22 (227)
Solaris 22 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 227

Meg nem hagyta jova a fopolgarmesteri hivatal es a BKV  jelenleg csak vizsgalodik a javaslatrol.

A 23 darab TW6000-es Hannoveri nem lesz eleg UV kivaltasra, legfeljebb az 52/42-es vonalra.

A foloslegesse valt ICS-k a 4-6-os vonalrol a 20 Combino uzembe allitasaval nem igazan tudom mire lesz elgendo?

 

Remelem mindenesetre, tenyleg elnek a 3 milliardert felkinalt 23 darab TW6000-esel megvasarlasi lehetoseggel.

Egy honapon belul megtudjuk errol is a dontest.

Előzmény: vaskerék (225)
mk4047 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 226
Hát ez csak úgy lehetséges, ha decemberre megjönnek a TW-k, kiváltják a 42-est, 52-est, a 19/41-re ICS-k kerülnek (ideáig még elképzelhetőnek is tartom) a 47/49-en pedig ugye vágányzár lesz...bár sztem azért még a maradék szakaszra nem lesz elég ICS év végére, meg ez ugye, mint tudjuk nem ilyen egyszerű kérdés (kapacitásproblémák...).
Előzmény: Solaris 22 (224)
vaskerék Creative Commons License 2006.02.23 0 0 225

Újabb "Hannoveri" villamosokat vesz a BKV, ha jól tudom, 25 darab vásárlására szánta el magát. Ezek a TW6000-es szerelvények nosztalgia villamossá változtatják

a megmaradt, idén 50 éves UV-kat.

Előzmény: Solaris 22 (224)
Solaris 22 Creative Commons License 2006.02.23 0 0 224

Ez a hozzaszolas egy kicsit OFF:

Meglepetessel hallgattam az Inforadioban hogy meg az iden 2006-ban selejtezik az osszes UV-t?

 

A kerdesem az lenne mivel potolnak ezeket a selejtezett UV-t,ha igaz amit mondanak a BKV illetekesei??

 

(En nem tratom ezt realisank miutan csak jovore lesz itt az osszes Combino, hogy kivaltsa a ICS-ket a Nagykorutrol). Amint tudjuk, iden csak 20 lesz Budapesten.

scsabi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 223
Megvan az már régen. Valami Zímensz-prezin volt róla szó régebben, aztán még ott helyben kikugliztam. :-)
Előzmény: betax (221)
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 222
betax Creative Commons License 2006.02.22 0 0 221
Nagyon unatkoztál, és kikerested? :D
Köszönöm szépen! : ) tényleg nem lehet semmi..
Előzmény: scsabi (220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!