"Másutt 1000 mm-es nyomtávon sem "borul" az ívben a Combinó miért tenné ezt 1435mm-es nyomtávon?"
Sokadszor. Nincs probléma ha saját hajtással gurul, ezt tudjuk. A hajtásos szitut agyon tesztelte a gyártó és az eddigi felhasználók sokasága. Ebben az esetben majdnem mindegy a jármű hossza is. Azt viszont nem tudjuk hogy van e gond ha vontatják a 4-6 viszonyai között a tervezett hosszúságú járművet.
Nem szándékozom előre megmondani hogy ez a jármű jó lesz e vagy éppen rossz, ez majd eldől. Pillanatnyilag a lényeg az, ha gond van vele akkor minden körülmények között villámgyosan el lehessen takarítani a 4-6 vonaláról.
"akkor sem tudsz a létező legszűkebb ívben sem akkora vonóerőt átadni a villamosnak, ami kisiklatná. "
Bocsi, de kisklásról én sehol sem beszéltem. Erről folyamatosan ti írtok. Ez természetesen azért lehetetlen, mert az ív belseje felé ott a sín ami megtámasztja a szerelvényt.
Ami miatt én aggódom az síntörés vagy borulás az ívvel nem azonos irányban ható erők miatt.
"Szörnyen komolytalan vagy. gépkocsikat formázó magasperon? láttál te már életedben egy magasperont is? ez idiótább, mint a könyves ötlet.."
Akkor leegyszerűsítem:
Képzelj el egy a körúton egy magasperont, aminek a külső oldalára autók vannak festve mint egy hirdetés.
Persze a gyakorlatban sokkal ennél jobbat is lehet csinálni. Manapság már kétdimenziós falfestéssel hármdimenziós hatást lehet elérni. Ezt a hatást a peron domburú burkolásával tovább lehet fokozni. Még az is megodható hogy a lépcső oldalról egy autó elejének lássék.
Persze ez működik a hangszer és kőnyv látképre is.
scsabi a vasúttal kapcsolatos topicok egyik legnagyobb szaktekintéje. Gépészmérnök, és egy vasútijármű-ipari cég vezetője. Nem kellene kioktatnod.
Vegyél vissza a ritmusból, és ne keverd össze egy pótkocsis közúti járműszerelvény menetdinakikáját egy villamosszerelvényével. Mert folyamatosan ezt teszed az ívbeállási álproblémákat vázolgatva. Másutt 1000 mm-es nyomtávon sem "borul" az ívben a Combinó miért tenné ezt 1435mm-es nyomtávon?
Kb. 2 perc fejszámolással rájöhetnél, hogyha az összes kerék blokkol, akkor sem tudsz a létező legszűkebb ívben sem akkora vonóerőt átadni a villamosnak, ami kisiklatná.
Ha én gyártó volnék és az általam leírt probléma miatt aggódnék akkor azt kérném a BKV-tól, hogy szüntesse meg a Zsigán a hurkot.
Lehet hogy túl kukacos vagyok, de csak akkor nyugodnék meg ha a gyártó nyilatkozna (és visszavásárlási garanciát vállana rá), hogy a Bp-re szállított jármű a jelenlegi 4-6 vonalon és annak kiálló vágányin probléma mentesen vontatható (meghibásodás esetén)....
Bocsi, kicsit túl mélyen mentem a dolgokba. Erről a kérdésről éredmi szinten csak olyasvalakivel lehet társalogni aki már rajzolt fel háromdimenzióban vontatott szerelvényekre ható erőket.
A figyelmbe veendő tényezők közül kimaradt néhány:
Hát ez csak úgy lehetséges, ha decemberre megjönnek a TW-k, kiváltják a 42-est, 52-est, a 19/41-re ICS-k kerülnek (ideáig még elképzelhetőnek is tartom) a 47/49-en pedig ugye vágányzár lesz...bár sztem azért még a maradék szakaszra nem lesz elég ICS év végére, meg ez ugye, mint tudjuk nem ilyen egyszerű kérdés (kapacitásproblémák...).
Újabb "Hannoveri" villamosokat vesz a BKV, ha jól tudom, 25 darab vásárlására szánta el magát. Ezek a TW6000-es szerelvények nosztalgia villamossá változtatják
Meglepetessel hallgattam az Inforadioban hogy meg az iden 2006-ban selejtezik az osszes UV-t?
A kerdesem az lenne mivel potolnak ezeket a selejtezett UV-t,ha igaz amit mondanak a BKV illetekesei??
(En nem tratom ezt realisank miutan csak jovore lesz itt az osszes Combino, hogy kivaltsa a ICS-ket a Nagykorutrol). Amint tudjuk, iden csak 20 lesz Budapesten.