Keresés

Részletes keresés

vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 314

A körúti pálya szűk vágánytengellyel épült. Ezért az ott közlekedő villamosok nem lehetnek szélesebbek. Vagyis a villamos megengedhető szélessége nem ízlésbeli kérdés volt, hanem kompromisszum. 

Amúgy a Ganz csuklós néhány centivel az új Cominónknál is keskenyebb.

Előzmény: Törölt nick (313)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 312

A kérdésed próbáld meg feltenni az indóház e-mail címén, mert ők ott szeretnének lenni a villamos érkezésénél, erről cikket is leadnak a következő lapszámukban.

 

A topicon ne érdeklődj, mert nyilvánvalóan nem szeretnék, hogy többszáz villamosbarát lábatlankodjon ott a fényképezőgépével, így ott válaszra ne számíts.

Előzmény: oly (310)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.10 0 0 311

A körúti Combinók, még a keskenyebb (2,4m) villamosok közé tartoznak, így nem lenne bölcs dolog a folyosókat még keskenyebbé tenni, a 2+2 üléssel elrendezéssel

ahogy ezt tették a pécsi MB buszokkal, amik (2,55m) némileg még szélesebbek is.

 

A körúti villamosok a világ legforgalmasabb vonalán fognak szolgálatot teljesíteni, ahol az utastömeget legoptimálisabban többnyira álló utasokkal lehet lebonyolítani.

Elég csak arra gondolni, hogy egy ülő utas 2-3 álló utas helyét foglalja el, csökkentve a villamos befogadóképességét, nem beszélve, hogy egy ülő utas leszállása lassabb, és nehézkesebb, mint az álló utasoké.

Előzmény: BszHÉV (309)
oly Creative Commons License 2006.03.10 0 0 310

kedd. ezzel okosabb lett minden villamosbarát :( de ez egy 24órás intervallum .. :-D

nem volt valaki ferencvárosnál érdeklődni ?

Előzmény: Törölt nick (308)
BszHÉV Creative Commons License 2006.03.10 0 0 309
>Április 1-én a Moszkva téren lesz a nyilvános bemutató.
Jó vicc. Csak drága az én ízlésemnek.

Azt magyarázza el valaki legyen szíves, hogy miközben egyes Combinokban négy ülés is elfér egymás mellett, hasonló keskeny folyosóval, nekünk hogyhogy nem négy, vagy akár három ülés van benne, hanem csak kettő? Mármint mindenhol kettő, hiszen a négyes ülés is csak minden második szekcióban szokott előfordulni.
Előzmény: Törölt nick (308)
Fricy Creative Commons License 2006.03.09 0 0 307
Milyen városképbe?
Előzmény: Goran_R (303)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.09 0 0 306

1. Ha nem várod, akkor is jön. (hozzák)

2. Az autók még kevésbé illenek a Szecessziós épületek közé.

3. Magyarországon lehet, és szabad villamost építeni.

 

Piacgazdaság van. A befektetők érthetően nem láttnak fantáziát a villamosépítésben. Az állam nem támogathat efféle projekteket, és pénze sincsen rá.

 

A Ganz kimúlt, feléleszteni nem lehet. Évtizedekig az állam emlőin lógott, majd rendszerváltás után, túlkoros csecsemőként elhullott, mert az állami fejlesztési pénzek, és a megrendelések, amik mellesleg szinte kizárólag hazaiak voltak elfogytak. Az öreg szakik nyugdíjba mentek, a fiatalabbak a multikhoz, vagy a Ganz megmaradt szilánkjainál ma a Tatra villamosok felújítását vezénylik, vagy egyébb bedolgozásokat nyernek el a multiktól. (lásd. Flirt motorvonatok)

 

 

 

Előzmény: Goran_R (303)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.09 0 0 304
Hogy miért nem gyártanak itthon villamost, már meg lett vitatva néhány fórumban. Meg a városkép probléma is. :-)
Előzmény: Goran_R (303)
Goran_R Creative Commons License 2006.03.09 0 0 303
Vannak akik várják és vannak akik nem. Én az utóbbiba tartozom. Az eddig látott képek alapján nem illik a városképbe. Magyarországon miért nem lehet villamost gyártani? Megy a siránkozás, hogy sok a munkanélküli, miközben a munkásoknak adható bért külföldieknek adják oda.
G. Andris Creative Commons License 2006.03.09 0 0 301

Ki tudja valaki deriteni hogy mikor jö az elő combiné??

Azonbelül hogy jövöhét elején?

Jön valaki? ( hülye kérdés:) )

BszHÉV Creative Commons License 2006.03.08 0 0 300
Aki kétkedős kedvében van, sétáljon el a Ferencvárosi pályaudvarra, és nézelődjön. Ott (igaz, rúddal) rakott teherkocsik sorát teszi odébb fütyörészve egy kocsirendező. Azért kocsirendező, mert ő rendezi a kocsikat...
A próbaadatok szerint egy fő gyermkevasutasnak megy a 16 tonna (egy Ba). Azóta ugyan sokat erősödtem, de nem volt alkalmam kipróbálni magam. Egy ICS szerintem nem ellenfél (bár a villamos menetellenállása két-háromszorosa a vasúti járműveknek.)
Előzmény: Uezbeck (294)
g86 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 299

Félreértettük egymást...

Neked Miért? = Miért kell felbortani? Válasz: nem kell.

Nekem Miért? = Miét borul fel? Leírtam.

 

No, szerinem fejezzük be a témát, mert a végén még kiraknak minket innen!

Előzmény: vaskerék (297)
g86 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 298
Ha megmondod, mennyi a c légellenállási együttható, természetesen. :DD
Előzmény: vaskerék (296)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.08 0 0 297

Ó, azt bizony fel lehet borítani! Egyenesben áll, minden szekcióra kötsz egy csörlőt, és azzal a Körút aszfaltjára borítod. Ez nem jelent műszaki problémát.

Hogy miért, azt még mindig nem tudom...

Előzmény: g86 (295)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.08 0 0 296

Ha megkérlek kiszámolod azt is, hogy mekkora szárnyak, és hajtóművek kellenek a Combinóra, hogy repülni tudjon?

Csak az elvi lehetőség miatt...

Előzmény: g86 (295)
g86 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 295

A villamost nem akarja senki felborítani, de az elvi lehetőség megvan rá. Hangsúlyozom, elvi lehetőség. Gyakorlatban nem lehet.

Szerintem a gyufásdobozos hasonlat jól szemlélteti a hogyant és miértet.

 

A számok pedig azért kerekek, mert kerekítettem! :)

Előzmény: vaskerék (292)
Uezbeck Creative Commons License 2006.03.08 0 0 294
Egy Ganz csuklóst akár egy ember is eltud mozdítani a helyéről. Ha a kerék és a sín közé teszi a váltóvasat, akkor ki lehet billenteni. Forgatónyomaték elve. Csak kézügyesség kell hozzá... ez akkor jó, ha a járgány szakasszigetelő alatt áll. egy forgóvázat meg az ember a lábával is eltud billenteni a sínen, ha nincs rajta jármű...:-D
Előzmény: c4 (290)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.08 0 0 293
Majd mindjárt jön Boembike, és elmagyarázza. :-)
Előzmény: vaskerék (292)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.08 0 0 292

..csába, elszámoltam. Az a 700 inkább 350. Elnézést kérek.

 

Az biztos...

 

Cseppett sem zavarnak a kerek "végeredmények"...?

Még mindig nem értem, hogy miért, és miként kellene a villamost "felborítani"...

Előzmény: g86 (288)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.08 0 0 291

A normális sétasebességet nem érik el, ellenkező esetben nem tudnák megállítani.

Metrogázolásnál a tűzoltók puszta kézzel tolják el a szerelvényrészt a fasirozottá vált delikvensről. Egy-kettő tűzoltó jut egy nyitott ajtóra a peron felől.

 

A közúti járművek gördülési ellenállása hatszorosa a vasúti járművek gördülési ellenállásának azonos tömeg mellett.

Előzmény: c4 (290)
c4 Creative Commons License 2006.03.08 0 0 290
ez komoly? azért egy ICS az nem kevés vas. Meddig tart, amig a legények elérik a normális sétasebességet (az ICS álló helyzetből 2-3 legény által tolva mennyi idő alatt gyorsul fel 4 km/h-ra)? :-) egy személyautót 1-2 mp alatt egyedül is bőven fel lehet gyorsítani 4 kmh fölé. - c4 
Előzmény: csuklo (285)
Fricy Creative Commons License 2006.03.07 0 0 289
g86 Creative Commons License 2006.03.07 0 0 288

..csába, elszámoltam. Az a 700 inkább 350. Elnézést kérek.

 

Bár a lényegen nem változtat.

Előzmény: g86 (284)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.03.07 0 0 287
Próbálkoztatok Bengálival is? Az azért kihívásnak tűnik! :)

"(...)
Az elsô be is jön, de csakhamar pörgô és látványos szikrákat hányó kerekekkel megáll. Hiába lapátoljuk alá a homokot. Nincs mit tenni, az ötven ember két oldalról nekifeszül a villamos oldalának és hangos, ütemes nyögések közepette elkezdi tolni a sárga ócskavasrakást. Leszállnak az utasok is, segíteni. Csúszkálunk és szerencsétlenkedünk a latyakban. A villamost egészen a keresztezô 3-as út közepéig ki kell tolni, így a megállót is áthelyezzük a keresztezôdés mögé.
(...)"

E-ej uhnyem...

/a/
Előzmény: csuklo (285)
kawirzbácsi Creative Commons License 2006.03.07 0 0 286

Ha vendégforgóvázon áll, akkor egy is elég.

üdv én.

Előzmény: csuklo (285)
csuklo Creative Commons License 2006.03.06 0 0 285
Én mint egyszerü BKV Műszakos csak anyit mondok, hogy egy ics-t két három markos ember símán odéb tól!
Előzmény: g86 (284)
g86 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 284

Már bocsáss meg, megosztanál néhány adatatot velünk azok közül amiből dolgozol

 

Nem osztanék meg. A szükséges (méret, tömeg) adatok számos helyen elérhetők a világhálón.

 

1-2. Nem sok. Gondolj bele, egy üres vasúti kocsit egy ember simán el tud tolni.

 

3-4. Kis kocsikat pakolnak a kerekek alá.

 

5. Na ez tényleg középiskolai fizika. Ahogy én számoltam, egy 17 méteres ívben megközelítőleg 700 kN-nal kellene húzni a csatlást, hogy a villamos boruljon.

 

Remélem, érzed a (három nagyságrendnyi) különbséget az "egy ember etolja" és a 700 kN között.

Előzmény: boembike13 (277)
Norboy Creative Commons License 2006.03.06 0 0 283

"A mukik fealdata kimerült abban hogy forgóvázakat furikázzanak ide-oda. "

 

 

 

Hát ezzel azért vitatkoznék, meg írtak is néhány ellenkező infot, szóval úgy látom nem érdemes beszállnom a vitába:))))

Előzmény: boembike13 (279)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.06 0 0 282

Mit jelent az, hogy egy villamos "önvontató"?

Mit jelent az, hogy "beáll a motor"?

Mit jelent, hogy "beáll a csapágy"?

Előzmény: boembike13 (280)
vaskerék Creative Commons License 2006.03.06 0 0 281

Rajtam kívül már mindenki feladta...

 

1. A szükséges indító vonóerő-szükségletet nem ismerem.

    A 0-10Km/h közötti vonóerő-szükséglet karakterisztikáját nem tudom kiszámolni.

 

2. Az 1-es pont.

 

3. Miért lenne "beszorulva" a forgóváz?

 

4. A 3-as pont.

 

5. Miért kellene bedönteni a villamost?

 

 

A Muki indító vonóereje ideális pályaviszonyoknál 80KN.

Előzmény: boembike13 (277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!